Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wielki TEST wiedzy o Fieście MK3 ZABAWA EDUKACYJNA.
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lis 2020, 22:24   

jak nie ma katalizatora to ma dopalić w tłumikach.
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Lis 2020, 23:08   

diodalodz, Też ku temu się skłaniam. Rurki wchodzą w kolektor wydechowy, więc innego sensu by to nie miało. Miałem to wyjęte podczas remontu kapitalnego silnika, ale nie mogę zdjęć odnaleźć.
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 2 Lis 2020, 00:49   

Na prawdę grubo zastanawialiśmy się z moim przyjacielem mechanikiem, jaki był zamysł konstruktora, co to projektował i się poddaliśmy. Ostatecznie, będę musiał to złożyć na ślepo a przy okazji, nabyć taki element na złomie za te 30 zł, wyciągnąć i zobaczyć. Te 30 zł, to będzie cena za odpowiedź na pytanie, o co w tym chodzi...

Kolejność zapłonu w moim aucie 1-2-4-3, mam nadzieje ze się nie pomyliłem, ale starałem się rozrysować kolejność wydechu i wyszło mi 4-1-2-3

Na tej podstawie zrobiłem rysunek, ale nie bardzo widzę jaki byłby sens w cofaniu się tego powietrza. Wszyscy jednogłośnie powiedzieliśmy ze ma zaciągać, ok na to wskazuje budowa natomiast możliwość tłoczenia powietrza, czyli przepuszczanie w obie strony może być wynikiem uszkodzenia samego zaworu.

Tak jak mówiłem, trzeba to dorwać na złomie, zaznaczyć punkty charakterystyczne, wyciągnąć umyć i dmuchnąć, wtedy wszystko się wyjaśni. Nie byłbym jakoś specjalnie zaskoczony, gdyby okazało się ze zawory przepuszczają tylko w jedna stronę.

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lis 2020, 01:09   

przecież to widać jak ma działać.
Zawory płytkowe maja zabezpieczyć przed cofaniem się spalin do rurek. Gdy ciśnienie w rurkach jest niższe niż atmosferyczne płytka się otwiera.
A membrana sterowana podciśnieniem otwiera dopływ powietrza i zamyka.
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2020, 06:40   

Diuned, Jak jest Tobie potrzebny drugi taki system to znam namiary na pana który to sprzedaje za symboliczną sumę. Tam na pewno jest to skonstruowane by zabezpieczać przed cofaniem się gazów.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Lis 2020, 14:03   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Sa tylko rurki stalowe połączone z kolektorem wydechowym,


to mk2 mialo podobnie, tylko rurki wchodzily w portki, a nie w kolektor. Auto miałem fabrycznie z katem ;)
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2020, 16:08   

vegetagt, To widzisz, Ford mocno kombinował wtedy z tymi rozwiązaniami. Ty miałeś katalizator w MK2, a ja w nowszej generacji jestem tego pozbawiony :D
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 2 Lis 2020, 17:20   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Diuned, Jak jest Tobie potrzebny drugi taki system to znam namiary na pana który to sprzedaje za symboliczną sumę. Tam na pewno jest to skonstruowane by zabezpieczać przed cofaniem się gazów.


Pomyślimy, Ja w ogóle zastanawiam się nad zakupem całego silnika w razie W, także zobaczymy co się trafi. Widziałem właśnie taki silnik J6B z układem pulsacyjnym za 350 zł. Za takie pieniądze jak oni oferują 200 - 300 zł to warto zapłacić za taki silnik, tylko dla samego faktu aby mieć go na części, albo żeby go rozebrać i poznać dokładnie budowę.

Dużo rzeczy w tym samochodzie już poznałem, ale są jeszcze pewne zakamarki gdzieś, o których nie mam pojęcia. A to jest takie auto u mnie, w które będę już brnął do końca, nie mam dla tego auta po prostu żadnej alternatywy, mimo ze bądź co bądź nie jest doskonałe.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2020, 18:03   

Diuned, Dobrze, jakbyś się zdecydował to napisz mi wiadomość prywatną na FKP. Fajnie, że ostatnim czasem pojawiło się kilku fanów tego wymierającego modelu. Alternatywa posiadania drugiego silnika to dobry pomysł, zwłaszcza gdy jesteś zdecydowany co do długotrwałej eksploatacji swojej Fiesty.
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 7 Lis 2020, 20:54   

Nie mam co prawda dla Was na razie żadnego ciekawego elementu do pokazania, ale mam dziwny i ciekawy problem.

Nie jest to regułą, bo nie zawsze się to dzieje, ale czasami potrafi wyrzucić mi przewód podciśnienia, który idzie do serwo. Dzieje się to najczęściej, kiedy wciska się gaz przy odpalaniu. Wydaje mi się ze problem musiał być już dużo wcześniej, gdyż poprzedni właściciel chyba złapał ten przewód sznureczkiem, to był taki starszy Pan i był "druciarzem". Musiałem poprawiać po nim wiele rzeczy, np, wpakowaną do filtra kabinowego szmatę, która ciągła wodę...

Także zagdaka dla was, co to może być? Przypomnę ze kompresja jednakowa przy wszystkich 4 cylindrach. Podejrzewałem ze może zawór się nie domyka i są przedmuchy w kolektor, ale mechanik się upiera ze to nie możliwe...

Po wywaleniu przewodu od serwa, trzeba wyjść z auta i wsadzić go ręcznie z powrotem, potem można jeździć do woli i już nic złego się nie dzieje, ale ponowne odpalenie często wiąże się z tym problemem przy ponownym odpaleniu.

Mam wrażenie ze zjawisko nasila się w zimie, a nie występuje w lecie, ale to może tylko moje subiektywne odczucie, bo w sumie w cieplejsze dni też potrafiło to wybijać, także może nie do końca pora roku ma wpływ, ale takie odniosłem po prostu wrażenie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2020, 22:18   

A dzieje Ci się tak dlatego ze jak piszesz ma tam być podciśnienie, i dziwne by było żeby przy podciśnieniu gdzie jest zasysanie wystrzeliło przewód,,, no chyba ze się gazu dodaje nie wiadomo po co,,, Zimą się problem nasila bo przewód jest sztywny i zapewne ta gumowa przelotka w która jest wsadzony też sztywnieje,,, Zawór na wężu jest po to by naciskanie i puszczanie hamulca nie powodowało "wdmuchiwania" tego powietrza w kolektor i działa trochę za dławik,,, i teraz znowu śmiała teoria,,, jego przydatność jest znikoma, brak zaworu powoduje ze przy pompowaniu zakłócany jest bieg jałowy silnika, ale nawet sztywno ustawiony gaźnik sobie z tym radził, a co dopiero silnik z elektroniką,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 8 Lis 2020, 03:05   

JoeMix napisał/a:
A dzieje Ci się tak dlatego ze jak piszesz ma tam być podciśnienie, i dziwne by było żeby przy podciśnieniu gdzie jest zasysanie wystrzeliło przewód,,, no chyba ze się gazu dodaje nie wiadomo po co,,, Zimą się problem nasila bo przewód jest sztywny i zapewne ta gumowa przelotka w która jest wsadzony też sztywnieje,,, Zawór na wężu jest po to by naciskanie i puszczanie hamulca nie powodowało "wdmuchiwania" tego powietrza w kolektor i działa trochę za dławik,,, i teraz znowu śmiała teoria,,, jego przydatność jest znikoma, brak zaworu powoduje ze przy pompowaniu zakłócany jest bieg jałowy silnika, ale nawet sztywno ustawiony gaźnik sobie z tym radził, a co dopiero silnik z elektroniką,,,


Wydaje mi się przyjacielu, ze mogłeś mi podpowiedzieć jedną rzecz, trochę przesadnie dbam o samochód i wszystkie gumy, oraz plastiki mam zabezpieczone specjalnym środkiem, jest on dość tłusty i może dostał się tam gdzie nie potrzeba, z drugiej strony mam wrażenie ze widziałem kiedyś ogień z tej "dziury" tak jakby to nie było samoczynne wysuwanie się, tylko wystrzał.

Mechanik namawia mnie na dorobienie specjalnego zaworu bezpieczeństwa, ale mimo wszystko strzały w kolektor nie są zdrowym zjawiskiem i chyba należało by ustalić co się dzieje.

Tak jak wiecie, mam instalacje w gazie, może gdzieś dostaje się do kolektora ssącego mieszanka paliwowo gazowa i tam wystrzela. Albo się nie dostaje, tylko zostaje. (auto mam po kapitalnym remoncie, kiedyś mogło to nie być szczelne, teraz jest aż nad to i może w tym problem).

Spróbuje może zrobić taki stożkowy korek gumowy na ramieniu, wetknę i zobaczymy czy wystrzeli to z impetem i z jaką siłą. Może to faktycznie jakiś wybuch, bo mam wrażenie ze gdzieś go po prostu ciśnienie wywala. Nie wolno chyba po prostu gasić samochodu na gazie, tylko przełączyć na benzynę i poczekać aż wypalą się resztki gazu z kolektora.

Długo się zastanawiałem czy napisać o tym post, w końcu w starym aucie zawsze coś jest trochę nie tak, np. coś mi skrzypiało. Myślałem ze to przednie łożysko, potem ze klocki, testowałem to dwa dni i przez przypadek odkryłem ze to odbój w tylnym amortyzatorze ociera o osłonę gumową i skrzypi... A też to było ciekawe bo podczas jazdy pojawiał się dźwięk takiego piłowania pilnikiem, było to bardzo dziwne, bo dźwięk występował tak mimośrodowo, tzn, tak jak przy biciu tarczy hamulcowej, albo przy ocieraniu klocka z tyłu.

To stary grat, ale jak go kupiłem wydawało mi się ze po wrzuceniu na luz i puszczeniu go z górki, jechał bezszelestnie, także przyzwyczaiłem się do tego i do takiego stanu dążę. Są ludzie którzy nie słyszą niczego, a ja się tak wyczuliłem ze słyszę, każde małe stuknięcie, otarcie niemalże wszystko.

Szukałem informacji w internecie, ale nie jest to jednoznaczne. Coś się obiło o uszy, a raczej o oczy ze to mogą być przedmuchy na zaworach, ale znowu mechanik twierdzi ze jakby były przedmuchy to by kompresji nie było.

Mnie ciekawi czy już po prostu ktoś miał do czynienia z czymś takim...
Zazwyczaj pisząc post na forum, człowiek liczy w duchu ze może ktoś napiszę, ze takie zjawisko to winna konkretnie czegoś.

To tak jak z tym czujnikiem przepustnicy, jak się uszkodzi, to komputer myśli ze przepustnica jest otwarta na maksa i sika paliwem jak oszalały, co przekłada się na ogromne obroty, albo na falujące obroty. To takie charakterystyczne dla tej usterki.

Ale wyrzucanie wężyka od serwo? Chyba to nie jest jednak taka usterka pospolita, jak inne. Po prostu nietypowa.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Lis 2020, 05:17   

Kiedyś miałem to samo, do wymiany albo uszczelnienia ta gumowa przelotka, która trzyma przewód
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lis 2020, 23:42   

JoeMix napisał/a:
Zimą się problem nasila bo przewód jest sztywny i zapewne ta gumowa przelotka w która jest wsadzony też sztywnieje


wg mnie mozliwe. Mi też ostatnio zaczął wąż wypadać. Albo przy odpalaniu, albo przy porządnym strzale ze sprzęgła.
Generalnie wyglada na kwestie słabego/uszkodzonego elementu w kolektorze ssacym oraz bujaniu sie silnika na poduchach. Planuje wkręcić w to miejsce jakąś wkrętke a'la lpg (tylko o prawidłowej średnicy) i zapomnieć o temacie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lis 2020, 11:16   

Diuned napisał/a:
mam wrażenie ze widziałem kiedyś ogień z tej "dziury" tak jakby to nie było samoczynne wysuwanie się, tylko wystrzał
Jak dobrze pamiętam to on zasysa powietrze już z miejsca gdzie jest mieszanka paliwowa, jak masz ten jednostronny zaworek uszkodzony, to może być tak że masz tam mieszankę gazu i powietrza, jak Ci strzela w dolot do może tak być w sumie myślę,,,

Napisałem Ci dlaczego myślę ze problem zimą narasta bo to przerabiany temat,,, latem siedziało sztywno, zima prawi samo z się wylatało,,, został wklejone na silikon.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 9 Lis 2020, 16:41   

Diuned napisał/a:
jak masz ten jednostronny zaworek uszkodzony, to może być tak że masz tam mieszankę gazu i powietrza, .


Nie bardzo wiem o jakim zaworku mowa. Nie mam drugiej fiesty z silnikiem 1.3 aby porównać czy wszystko jest kompletne. Dużo siedzę w książkach serwisowych, próbowałem coś znaleźć, ale wynika ze w kolektor wchodzi tylko plastikowa rurka i tyle, chyba za ja mam coś niekompletne?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lis 2020, 20:18   

Diuned napisał/a:
Nie bardzo wiem o jakim zaworku mowa
No zaworku :) tu go widać: https://images.app.goo.gl/3XJ1kDQBB2GypdiW7 oraz tu: https://images.app.goo.gl/zrjX7eoGXxh1xp6y6 i tu: https://images.app.goo.gl/ZNo4RBJJTvyLN6kZ7 i myślę ze tu też https://www.fotosik.pl/zd...9e7247cdf6a790a
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Lis 2020, 20:43   

Tu masz ten zaworek jednostronnego działania, będziesz go mieć bliżej kolumny wtryskowej za obudową filtra powietrza:
[/center]
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 11 Lis 2020, 00:08   

Wiem już o co chodzi ;) Dziękuje za zainteresowanie i za zdjęcia :)

W między czasie nadziałem się na taką wtyczkę, jest ona zlokalizowana w okolicach elektrozaworu podciśnienia, który ma oznaczenie 93BB-9C915-AA.

Szukałem tej wtyczki, to nawet jej nie ma w książkach serwisowych... Pokłony dla tego, kto będzie wiedział co to jest. Najlepsze jest to, ze nie ma do czego to podłączyć...


 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 114
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Lis 2020, 07:46   

To co zaobserwowałeś o tym kodzie elementu to elektrozawór par paliwa. Wtyczka przypomina kształtem tą właśnie od tego. Musiał byś dokładnie opisać skąd ta kostka wychodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.