Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zagadka obniżonego zaworu... Jak to się mogło stać?
Autor Wiadomość
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 7 Paź 2020, 21:33   Zagadka obniżonego zaworu... Jak to się mogło stać?

Byłem dziś na regulacji zaworów, okazało się ze mam dwa zawory obniżone. Silnik działa, da się jeździć ale jak do tego doszło?

Nikt z moich mechanicznych przyjaciół nie wie o co chodzi?
Czy jest tu jakiś fachura, który wie "jak do tego doszło"? (Nie wiem...)







Mechanik chce zrzucać głowice, aby w ogóle zobaczyć co się stało. Wygląda to tak, jakby obniżył się zamek zaworu, tylko w jaki sposób i dlaczego silnik działa, da się jeździć...

Kombinujemy z Sąsiadem jak to zrobić bez rozebrania głowicy, zastanawiamy się czy da się coś wsadzić od strony świecy i jakoś podeprzeć zawór, aby był możliwy demontaż sprężyn i ponowna regulacja zamka.

Kto się tym bawił na forum? Nigdy tego nie rozbierałem, ma ktoś jakieś fotki tych elementów?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Paź 2020, 23:44   

da się rozpiąć zawory bez zdejmowania głowicy. Tniesz szmatę na pasek albo sznurówkę i wpychasz do cylindra . Następnie podnosisz tłok do górnego martwego punktu.
dźwignię do rozpięcia zaczepiasz o szpilkę kolektora albo za śruby zdjętej klawiatury.
Pytanie jest jedno.
Jaki masz problem ?
Czy dźwigienka opiera się o miseczkę ?
czy skończyła się regulacja zaworów ?
Powodów może być wiele. Np naprawa głowicy. Jeśli były szlifowane zawory zamiast wymiany to obniża się też trzonki (robi się to dla popranej pracy szklanek hydraulicznych) ale część zakładów robi to z automatu.
Zrób schematyczny rysunek gdzie jest problem.
Mogły zostać zamienione miseczki albo podmienione zamki. Po wielu latach i nie do końca znanej historii auta , wszystko jest możliwe ;)
 
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 8 Paź 2020, 03:55   

diodalodz napisał/a:
da się rozpiąć zawory bez zdejmowania głowicy. Tniesz szmatę na pasek albo sznurówkę i wpychasz do cylindra . Następnie podnosisz tłok do górnego martwego punktu.


Myślałem o tym, ale zamiast szmaty czy sznurówki chciałem nasypać granulek polipropylenu, ziarenka mają po 3 mm średnicy, po operacji można było by je wciągnąć odkurzaczem a reszta uległaby spaleniu... Po wsypaniu szklanki, na pewno zostanie z 10 czy 20 ziarenek, ale pp zamienia się w gaz od 300 stopni, tworzywo jest miękkie, nie powinno teoretycznie uszkodzić niczego, tłok powinien zepchnąć wszystko do górnego położenia. Tworzywo wypływa na powierzchnie wody, oleju i innych cieczy, można wypłukać resztę ziarenek, których nie dałoby wciągnąć odkurzacz.

Czy z tą szmatą lub sznurkiem to w 100% sprawdzony pomysł? Wepchanie tego to jedno, ale czy da się to potem wydostać?

Mierzyłem dzisiaj z przyjacielem mechanikiem kompresje.

1. 1.1 Mpa
2. 1.0 Mpa
3. 1.1 Mpa
4. 1.0 Mpa

Mierzyliśmy parę razy, także wartość po przecinku jest ruchoma, raz jest 10 barów, a raz 11 Barów, także może to zależy od rozrusznika i samego uchylania przepustnicy...

Nazewnictwo nie jest moją mocną stroną, także zrobiłem rysunek. Problem polega na tym, że dźwigienka zaworu nie naciska na trzonek zaworu (kolor fioletowy), tylko dociska ustalacz zaworu (miseczkę)? Kolor niebieski.

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Paź 2020, 18:44   

Jeśli tak, to trzeba wyjąć zamki z zaworów i zweryfikować z jednym dobrym zaworem. zaczynajac od pomiaru miseczki i zaworu.
choć sprężanie 10 bar albo 11 to nie za dużo. Jedyne co dobre, to że jest po równo.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Paź 2020, 19:03   

Mi przychodzi na myśl znany problem tych silników, wyklepane dźwigienki.
Wydaje mi się że nie jest możliwe zapięcie pestek które nie trafiły poprawnie w rowki trzonka, bo albo się rozepną albo nie będzie możliwe włożenie drugiej pestki.
Ew ścięło półkę na zaworze i uniosła się miseczka względem zaworu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 8 Paź 2020, 19:19   

diodalodz napisał/a:
Jeśli tak, to trzeba wyjąć zamki z zaworów i zweryfikować z jednym dobrym zaworem. zaczynajac od pomiaru miseczki i zaworu.
choć sprężanie 10 bar albo 11 to nie za dużo. Jedyne co dobre, to że jest po równo.


A jakie powinno być?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Paź 2020, 21:16   

Diuned, zdaje się że minimum po 12 ale mogę się mylić
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Paź 2020, 13:38   

12-14. W tych okolicach. Można to policzyć jak znasz parametry silnika.
Tu nie wiemy nawet jaki kod silnika posiadasz i z którego roku.
 
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 9 Paź 2020, 21:35   

Nie mam parametrów dla silnika 1.3 znalazłem tylko coś takiego dla silnika 1.1

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Paź 2020, 11:37   

Poszukaj kodu silnika. Jest na łączeniu skrzyni z silnikiem pod kolektorem wydechowym. Są dwa prostokąty wystające z bloku, pod głowicą.
 
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 14 Paź 2020, 11:29   

diodalodz napisał/a:
Poszukaj kodu silnika. Jest na łączeniu skrzyni z silnikiem pod kolektorem wydechowym. Są dwa prostokąty wystające z bloku, pod głowicą.


32 1.3 898M-6015-FA
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2020, 14:31   

znalazłeś odlew na bloku. Numery silnika i kod jest w innym miejscu. Oznaczyłem ci czerwonym kolorem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Paź 2020, 21:16   

Kod silnika to 3 literki jak pamiętam
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 15 Paź 2020, 12:21   

JoeMix napisał/a:
Kod silnika to 3 literki jak pamiętam


Zgadza się. Są trzy znaki J6B.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2020, 17:13   

stopień sprężania 8.8
może ktoś policzy
tłok 74mm skok 75,5mm
pojemność 1264cm3
 
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 15 Paź 2020, 21:04   

Znalazłem coś takiego, ale nie bardzo umiem to obsłużyć.

https://www.zealautowerks.com/index.html
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Paź 2020, 21:31   

w tolerance data jest podany zakres od 13 do 16 bar, ale pewnie lepiej by poszukać tego w haynesie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.