Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km
Autor Wiadomość
Patryk2907 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 27 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 27 Lip 2023, 18:46   Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km

Witam wszystkich forumowiczów :)
Jakiś czas temu oddałem do remontu silnika swoją fiestę st150 z 2005 roku. Remont podyktowany był ogromnym poborem oleju przy wysokich obrotach - po mieście wszystko cacy, wjazd na trasę kończył się poborem w granicach litra na 100. Remont przeprowadzony był przez dobrego znajomego. Po rozebraniu pieca wyszło, że wóz brał i góra i dołem. Pierścienie zalepione nagarem, głowica agonia - prowadnice wyleciały luzem z zaworami. Gładzie cylindrów w stanie wzorowym. Zero owalu, minimalny próg (ale taki naprawdę minimalny ledwo wyczuwalny palcem) oraz brak niepokojących rys na cylindrach. Wymieniliśmy panewki na wzmacniane, pierścienie zrobione na wymiar na zamówienie, honowanie cylindrów, kompletny remont głowicy - wszystko położone nowe. Do tego wymiana kpl. rozrządu i kilka mniejszych mniej ważnych tematów :) I tu przechodzę do sedna problemu - autem zrobiłem 1500km i wymienilem olej z filtrem. Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków, filtr również w stanie calkiem calkiem. Mimo wszystko silnik dalej podbiera trochę oliwy. Co dziwne nie robi tego w sposób stały, zdarza się że nie weźmie nic, a czasem zachleje więcej. Po trasie 250km musiałem dolać jakieś 150ml. Czy myślicie, że ten pobór jeszcze się uspokoi bo pierścienie muszą się ułożyć? Co do owalizacji cylindrów mam pewność, że wszystko jest cacy. Oglądałem cały słupek po rozbiórce. Z góry dzięki za wszystkie opinie i podpowiedzi.
Pozdro:)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 27 Lip 2023, 20:00   

Osobiście nie słyszałem o przypadku, gdzie przy poborze oleju po remoncie pierścienie muszą się ułożyć, by zjawisko znikło. Ale ja ogólnie mało wiem.
Gdzie robiłeś pierścienie? Jaka była szczelina na zamkach?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Patryk2907 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 27 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 27 Lip 2023, 21:40   

Pierścionki z Łódzkiej Primy. Co do szczeliny na zamku, aż tak w szczegóły nie wnikałem.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Lip 2023, 11:14   

myślę, że szukałbym problemu w odmie i zaworku PCV.
 
 
 
Patryk2907 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 27 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 29 Lip 2023, 15:36   

Wężyk i zaworek wymieniony miesiąc temu bo spękał wężyk, więc to raczej nie to :(
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lip 2023, 13:10   

Patryk2907 napisał/a:
Generalnie zero niepokojących metalowych opiłków



To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był.

Jaką procedurę docierania wykonałeś? Czy producent dołączył taką do częsci?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Lip 2023, 13:25   

vegetagt napisał/a:
To totalnie przeciwieństwo jednego z moich aut, gdzie ten brokat po 40 kilometrach był.


Dokładnie. Jak na moje to wskazuje to na fakt, że jest zbyt luźne pasowanie tu i ówdzie, i przez to oleum może znikać.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Patryk2907 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 27 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: WWA
Wysłany: 30 Lip 2023, 15:38   

Pisząc metalowe chodziło, o to, że magnes ich nie łapał. Lekki brokat i syfiki były, ale po prostu nie budziły wątpliwości :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 167 9 Paź 2010, 23:09
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Brak nowych postów [MK3] Problem po remoncie silnika 1.3
czanklas1993 Mechanika 6 2 Sty 2013, 16:37
czanklas1993
Brak nowych postów [MK3] Olej po remoncie silnika
Gość Mechanika 11 28 Maj 2010, 01:29
diodalodz
Brak nowych postów 2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji
MrMocny Mechanika ogólna 24 19 Wrz 2017, 12:04
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.