Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta mk8 kończy się na 30.000 km przebiegu
Autor Wiadomość
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Paź 2020, 18:35   Fiesta mk8 kończy się na 30.000 km przebiegu

Dokładnie tak – serce mojej księżniczki przestało bić, kiedy przejechała 29.668 km.

Emocje już nieco opadły, trochę czasu minęło a całość ma szczęśliwe zakończenie, ale trauma pozostanie. Ale do rzeczy.
Jak pewnie niektórzy z Was kojarzą - w październiku 2017 roku kupiłam Fiestę 1.0 EB z automatyczną skrzynią biegów (i na szczęście programem Ford Protect na 7 lat/140.000 km przebiegu).

W roku 2019 dwukrotnie zostawiałam samochód do diagnostyki skrzyni biegów w ASO – powodem było nienaturalne zachowanie skrzyni – szarpanie przy zmianie biegu z pierwszego na drugi. Dwukrotnie auto zostało mi zwrócone z informacją, iż skrzynia pracuje prawidłowo i nie stwierdzono żadnych usterek.

W dniu 8 września 2020 roku podczas podróży z Warszawy do Gdańska, po przejechaniu około 100 km w miejscowości Glinojeck, skrzynia uległa awarii uniemożliwiającej jakąkolwiek dalszą jazdę.

Podczas pierwszego kontaktu z Ford Pomoc dowiedziałam się, że moja dwuletnia gwarancja na samochód się skończyła i muszę sobie radzić sama. O wykupionym Ford Protect nikt nic nie wiedział. Pomoc (bardzo wybiórczą) otrzymałam dopiero po przesłaniu mailem skanów przedłużonej gwarancji Ford Protect.
W ciągu pół godziny po auto przyjechała laweta i zostało ono odwiezione do najbliższego serwisu – Budmat Auto w Ciechanowie. I na tym pomoc się skończyła.

Stałam na środku ulicy, w miejscu, gdzie popsuło się auto, wraz z trzema innymi osobami, które ze mną podróżowały, mnóstwem bagaży, w upale i czekałam na samochód zastępczy, który ostatecznie został dostarczony dopiero 36 godzin później i 100 km dalej – ponieważ nie zdecydowałam się oczekiwać do godziny 14:00 (awaria miała miejsce o godzinie 7:00) w tych warunkach na samochód zastępczy, sama zorganizowałam transport sobie i wszystkim moim pasażerom – najpierw do Płońska, gdzie miało być podstawione auto zastępcze (ale wypożyczalnia sama podjęła decyzję, że mi tego auta nie dostarczy i nikogo o tym nie powiadomiła), a następnie do Warszawy.

Samochód zastępczy przysługiwał mi do dnia 14 sierpnia i od tej pory nie miałam ani samochodu zastępczego, ani swojego własnego.

Z serwisem w Ciechanowie kontaktowałam się co jakiś czas telefonicznie od dnia 10 sierpnia. I za każdym razem dostawałam informację, że jeszcze 2-3 dni i autko będzie do odbioru. Najpierw 4 dni im zajęła diagnostyka – „chłopaki próbowali pojeździć, ale on nie jeździ, bo skrzynia jest popsuta, więc zamówiliśmy nową, a że jedzie z Niemiec, to potrwa”. Ok. Tydzień jeszcze wytrzymam. Po tygodniu okazało się, że nie mają narzędzi, żeby ją wyjąć. Narzędzia kilka dni jechały z innego ASO. Ale brakowało jeszcze jakiegoś klucza, więc zamówili go u producenta a na przesyłkę też trzeba było poczekać.

Dałam im szansę – wyjechałam na dwa tygodnie urlopu, umówiłam się na odbiór samochodu 11 września (czyli w sumie po miesiącu!!!) a pan z serwisu zapewniał, że chociaż nigdy wcześniej w tym serwisie nie mieli do czynienia z wymianą automatycznej skrzyni biegów w przypadku tego konkretnego zespołu silnik 1.0 EB + skrzynia automatyczna i mechanicy będą się tego uczyć na moim samochodzie, to za dwa tygodnie samochód na pewno będzie gotowy.
Wróciłam z urlopu i w dniu 10 września zadzwoniłam do serwisu i znów otrzymałam informację, że moje auto nie zostało naprawione. Skrzynia została wymieniona na nową, ale to nie pomogło i samochód nadal jest niesprawny. Nie jeździ!!! Oni nie wiedzą dlaczego, ale zamówili nowy sterownik, a że przesyłka idzie z Anglii to jeszcze to potrwa.

Moja cierpliwość się skończyła. Opisałam całą sytuację i poprosiłam obsługę klienta Ford Polska o reakcję. Po czterech dniach dostałam odpowiedź, że bardzo im przykro, że mnie to spotkało, ale marka Ford sama w sobie to gwarancja najwyższej jakości i żebym się nie martwiła a oni mnie pozdrawiają. No k*******!

To był moment, kiedy kipiąc wściekłością, napisałam maila do dziennikarza z Auto Świata. Nie wiem, co on zrobił, z kim i w jaki sposób rozmawiał, ale nagle znalazł się opiekun mojej reklamacji w Ford Polska, nagle znalazł się inżynier z Forda, który pojechał do tego ASO w Ciechanowie i ustalił, gdzie jest problem i nagle przesyłka z częściami z Niemiec nie szła tydzień tylko półtora dnia. I w ciągu tygodnia samochód był gotowy do odbioru – 29 września… prawie dwa miesiące od dnia wystąpienia awarii.

Generalnie nic tu nie zadziałało – ani assistance, ani serwis, ani obsługa klienta, ani nawet diagności rok temu nie ogarnęli tematu.

Fiesta miała wadliwą półoś, której frezy systematycznie się ścierały, aż zerwały się całkowicie, uszkadzając przy okazji skrzynię. Orły z Ciechanowa wymieniły skrzynię, ale nie sprawdziły elementów układu napędowego, więc nie bardzo kumali, czemu Fiesta nie jedzie. No to całkiem niepotrzebnie wymienili moduł PCM. A potem to już tylko dziwili się, dlaczego i to nie pomogło. Dopiero wsparcie techniczne producenta rozwiązało problem.

Słabe jest to, że na prawie każdym etapie trafiałam na ludzi, którzy mnie lekceważyli i dopiero perspektywa umedialnienia tej historii dała impuls do podjęcia jakichkolwiek działań. Ze wszystkich osób pracujących pod szyldem Forda, jako jedyny zaangażował się sprzedawca (!!!), który mi sprzedał ten samochód 3 lata temu, i od pewnego momentu w moim imieniu dzwonił do serwisu i odpytywał z postępów. Cała reszta – zarówno podejście pracowników Budmat Auto jak i obsługi klienta w Fordzie to jakaś totalna farsa.

Podsumowując – jeśli ktoś kiedyś zada sobie pytanie, czy warto brać Ford Protect – rada ode mnie: to absolutna podstawa. Szacuję, że koszty naprawy osiągnęły połowę wartości samochodu.
Chociaż ja teraz zadaję sobie pytanie – czy kiedykolwiek jeszcze brać Forda? 😉
Aha, moja księżniczka jeździ teraz lepiej, niż jak wyjeżdżała z salonu 😊
_________________
Fiesta Vignale
 
 
jacky-x 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: SP
Wysłany: 5 Paź 2020, 09:09   

@Lilith
Przykro słuchać, a co dopiero przeżywać, choć znając nasze realia jakoś to nie dziwi. Auto świat ma doświadczenie z fiestą automatykiem, też dokładnie z pazdziernika 2017r jak twoja i też awaryjną, wiec wiedzieli gdzie uderzyc. Zerknij sobie do artykułu, 15 potencjalnie problematycznych sztuk (twoja bardzo możliwe w tym) jeżdzi po polsce, oby cię ta opisana, jak i innej awarie nie dosięgły. https://www.auto-swiat.pl...-jedzie/bpxnqpq . Pozdr
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Paź 2020, 11:14   

@jacky-x - właśnie lektura tego testu mnie zainspirowała, żeby do nich uderzyć z moim problemem.

W sprawie tej wady z artykułu (element mocujący napęd pompy jest wadliwy) pisałam już do Forda, ale mnie olali - nie przewidują żadnej akcji serwisowej.

Jestem w tym tygodniu umówiona na wymianę oleju, to zacznę eskalować problem poprzez ASO.
Zobaczę, co z tego wyjdzie. Drugi raz nie zamierzam przeżywać takiej jazdy, jak ta opisana wyżej.
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Paź 2020, 19:05   

Bardzo Ci wspolczuje, pierwsza Vigniale na forum, pojawilas sie tu zaraz za mna, myslalem ze juz dawno zmienilas samochod, a tu taka historia...

Ja sie wkurzalem na glupia opadajaca oslone przeciwsloneczna, ale Ty to dopiero masz pecha.

Sam napisze przewrotnie, ze fiesta nam sie praktycznie nie psuje poronujac do mazdy. Ale kazda blachostka jest tak strasznie zle rozwiazywana przez Forda/Ford Polska/ASO Forda, ze ja naprawde bardzo dluuuuugo bede myslal nad nastepnym samochodem tej marki i ciesze sie, ze to nie jakis drozszy woz, bo juz zupelnie by mnie cos trafilo. Za to Mazde i jej ASO/podejscie dystrybutora to zupelnie inna historia (np znajomemu niedawno cos padlo kilka miesiecy po przedluzonej, 5oletniej gwarancji i wymieniono mu te rzecz za darmo, aford nawet z napraw wadliwych elementow na gwarancji sie miga).

Mozesz napisac jak w praktyce dziala Ford Protect? Czy lawete musialas brac wlasna i ja oplacic, czy mialas swoj assistance z AC? Jak rozliczenie? Ciekawe czy w Warszawie ASO tez tak samo nieogarniete...
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Osielsko
Wysłany: 6 Paź 2020, 12:32   

Fiesta żony (1.0EB automat 2018) sprzedana przy przebiegu 72000km w bardzo dobrej kondycji - obecnie oczekuje na Kugę PHEV. Moja (taka sama konfiguracja 2019) dobija do 50000km i też ma się dobrze. Jak będzie dalej zobaczymy, jeśli coś się posypie to na pewno zdam relację.
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
-= Mustang GT Shadow Black automat =-
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 6 Paź 2020, 19:39   

Współczuję Lilith takich przebojów z autem. Plusem jest to, że teraz jeździ lepiej niż prosto z fabryki. I oby tak dalej!
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Paź 2020, 20:50   

@Wojtek Wawa - samochód jest cudny i do tej pory nie sprawiał żadnych problemów, to i nie miałam na co narzekać. Ale jak już sprawił problem, to konkretny :D

Ford Protect zadziałał bez zarzutu (poza tym incydentem, że nie Ford nie miał o nim informacji w systemie i w pierwszej kolejności po wystąpieniu awarii musiałam organizować skany).
Laweta i samochód zastępczy na 5 dni zorganizowane przez Ford Pomoc - nie wydałam ani złotówki.
Naprawa - części i robocizna - nie wydałam ani złotówki. Po informacji z ASO, że skrzynia umarła potwierdzili, że całość naprawy będzie realizowana w ramach Ford Protect.

Wszystko byłoby naprawdę super, gdyby nie fakt, że sama diagnostyka i naprawa trwały prawie dwa miesiące a obsługa klienta w ASO i w samym Fordzie to dno i sto metrów mułu.

@xMaraSSx - ani to mój pierwszy Ford, ani pierwsza Fiesta - i nigdy nie przytrafiła mi się taka historia. Zakładam, że w tym przypadku miałam po prostu pecha i trafiłam na wadliwy egzemplarz.

@Mars - już się ze mnie koleżanki śmieją, że jak wystawię Fiestę za 2-3 lata na sprzedaż, to będzie nowsza niż z salonu :D
_________________
Fiesta Vignale
 
 
bartos90 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: S
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 13 Paź 2020
Posty: 0
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Paź 2020, 14:57   

Taka czeka nas chyba przyszłosć wszystkich silników z pojemnośią jak w seicento :P
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Paź 2020, 15:28   

bartos90 napisał/a:
Taka czeka nas chyba przyszłosć wszystkich silników z pojemnośią jak w seicento :P


A co ma wada materiałowa półosi do pojemności silnika? :myśli: Bo jakoś nie chwyciłam tej korelacji...
_________________
Fiesta Vignale
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.