Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wibracje nadwozia powyżej 130kmh
Autor Wiadomość
tom5151 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 01 Kwi 2020
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 6 Wrz 2020, 13:14   Wibracje nadwozia powyżej 130kmh

Cześć :)

Po szkodzie całkowitej mojej poprzedniej fiesty 2010, kupiłem 2013 z silnikiem 1.0 Ecoboost i odkąd ją mam, są problemy z wibracjami na całym nadwoziu przy większych prędkościach.
Do 100 auto chodzi idealnie, 100-120 bardzo delikatnie czuć że coś się trzęsie i wibruje ale od 130 nagle czuć wibracje na całym aucie.
Generalnie im szybciej tym bardziej auto drga i się trzęsie - przy 170-180 wibracje już przechodzą w takie okresowe, 5 sekund wibracji, 2 przerwy, 5 wibracji, 2 przerwy i tak w kółko.

Zacząłem od kół. Nowy komplet opon Kleber, koła wyważone i dalej to samo.
Krok drugi, pożyczyłem komplet kół od kolegi, niestety to samo, zero zmian.
Zaznaczę że drgania nie pochodzą z układu hamulcowego, tarcze są proste bo przy hamowaniu nic się nie zmienia. drgania są jadąc na biegu z gazem wciśniętym ale także jak wbije luz to nie ustają.
Zastanawiam się nad półosiami i tą podporą w postaci dodatkowego łożyska na dłuższej półosi. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim problemem w fieście?
 
 
edek1977 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Wrz 2020, 16:38   

może być luz na wahaczu, u mnie po wymianie ustało.
 
 
tom5151 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 01 Kwi 2020
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Wrz 2020, 22:04   

edek1977 napisał/a:
może być luz na wahaczu, u mnie po wymianie ustało.


a to ciekawostka. W zawieszeniu coś mam do wymiany bo stuka na nierównościach przy małej prędkości. Gumy i łączniki stabilizatora nowe wiec moze wahacze
 
 
Sh4rKy 

Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: EZG
Wysłany: 27 Wrz 2020, 14:56   

Hej.

Doszedłeś do tego, co jest przyczyną, bo mam praktycznie identyczne objawy...
 
 
tom5151 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 01 Kwi 2020
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Wrz 2020, 16:23   

Póki co nie miałem czasu się tym zająć ale spostrzegłem pewną zależność - gdy auto jest mocno obciążone na przykład 4 osoby na pokładzie plus jakiś bagaż, to wibracji nie ma albo są znacznie słabsze. Sprawdź to u siebie ;)
 
 
Sh4rKy 

Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: EZG
Wysłany: 6 Paź 2020, 13:34   

Ok, u mnie się okazało, że jednak krzywe felgi...
 
 
tom5151 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 01 Kwi 2020
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22 Paź 2020, 00:38   

Skorzystałem z wolnego dnia i stoczyłem sporą batalię z problemem wibracji.
Zacząłem od rozpinania zawieszenia i sprawdzania każdej gumy czy sworznia. Wg mnie i mechanika u którego to robiłem, wszystkie elementy zawieszenia są ok. Sztywne i pracują poprawnie - niektóre były zmieniane przez poprzedniego właściciela.
W między czasie okazało się że klocki są już na wykończeniu bo miały z 3-4mm okładziny od wewnątrz a tarcza wymiar 21,4mm gdzie 21mm to graniczne zużycie.
Postanowiłem przy okazji wymiany hamulców pomierzyć czujnikiem zegarowym bicie osiowe tarcz oraz piast. Przed tą akcją, założyłem jeszcze raz na przód inne koła - wziąłem swoją zapasówkę i drugą pożyczyłem od kolegi, obie nowe więc raczej proste sobie myślę. Jazda próbna, wibracje jak były tak są, moooże delikatnie słabsze.

Zabrałem się za hamulce. Piasty wyczyściłem szczotką drucianą na wiertarce najmocniej jak sie dało, potem jeszcze ręcznie Scotchem i wziąłem miernik. Piaste było ciężko zmierzyć dokładnie ponieważ były już w niej wżery i miernik wariował ale pomijając te dziwne odczyty, bicie mogłem określić jako 0,02-0,03mm więc raczej w normie.
Po założeniu nowych tarcz zmierzyłem ponownie bicie, po małych kombinacjach z przekręcaniem tarczy na otworach uzyskałem 0,05 na obu kołach.
Wszystko złożyłem, mowie, jadę się przejechać i... jest już późno i mogę być zmęczony ale mam wrażenie że naprawdę sporo mniej czuje cokolwiek z wibracji. Teraz mam wrażenie jakby resztę wibracji przenosiły opony i ich zimowy bieżnik (wielosezon Klebera).
Jutro na spokojnie zbadam sytuacje raz jeszcze i może rozejrzę się za usługą prostowania felg?
Dziwi mnie tylko że tarcze miałyby wpływ na wibracje auta nie podczas hamowania :/
Czyszczenie piast nie miało wpływu ponieważ po wyczyszczeniu założyłem stary zestaw i sprawdziłem czy coś to dało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów spawanie w okolicach nr nadwozia....
DiabloHR Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 14 28 Cze 2008, 18:15
Laskosz
Brak nowych postów Swap nadwozia , Przekładka budy
Rycho Tuning mechaniczny 3 18 Lis 2004, 15:55
Lokmen
Brak nowych postów Oklejanie nadwozia, zakłady godne uwagi
spok503 Tuning stylistyczny 1 22 Mar 2015, 22:21
Jondi
Brak nowych postów [MK4] Dziwne pukanie z tylnej części nadwozia
pietrucha24 Mechanika 4 19 Gru 2012, 12:44
kazio93
Brak nowych postów [MK1] Błotniki przednie, reperaturki tył - numery nadwozia
radek Mechanika ogólna 28 27 Lut 2015, 21:26
radek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.