Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy
Autor Wiadomość
rafalrafal 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sie 2020, 20:38   [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy

Witajcie.
W związku, że mam mały problem z klimatyzacją postanowiłem wyczyścić kratkę do dopływu powietrza oraz sprawdzić stan elektrozaworu parownika. W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór. Ku mojemu dziwieniu nie mogłem go zlokalizować.

Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie w moim aucie znajduje się taki zawór. A może w ogóle on nie istnieje :)

Czy muszę rozbierać cały kokpit od środka?

Zdjęcia poniżej.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sie 2020, 23:00   

Mk4/5 miała elektrozaworem sterowana nagrzewnicę,,, a czy w mk6 nie było ponownie staroświeckiej klapki która kierowała nawiew nagrzewnica lub bokiem?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Sie 2020, 01:54   Re: [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy

rafalrafal napisał/a:
W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór.]


Zapoznasz nas z tymi filmikami, które lokalizowały w Fieście takie urządzenie?


Tak sobie wygląda obieg płynu chłodniczego w silniku Fiesty:





Wewnątrz rurki układu chłodzenia idą do wymiennika ciepła, nie ma żadnej, znanej mi, regulacji. Na takim małych rysunku widać to:



Inne rurki idą sobie do parownika klimatyzacji i też wchodzą i wychodzą.

Schemat ogólny nagrzewnicy wewnątrz jest na takiej grafice:
https://fiesta-mk6.pl/in/nagrzewnica-przekroj.jpg
 
 
rafalrafal 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Sie 2020, 08:17   

Dziękuje za podpowiedzi i nakierowanie.
Teraz zauważyłem, że miałem informację odnośnie modelu MK5.

Przepraszam za zamieszanie.

Ale pytanie odnośnie tego elektrozaworu. To dobrze, że go nie ma ? czy źle? Z tego co wnioskuje to teraz ciepły płyn chłodzący cały czas jest przepuszczany na nagrzewnice i pomimo, że klapki są ustawione na zamknięte to w aucie i tak będzie podwyższona temperatura.

Czy dobrze rozumuje?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2020, 08:27   

rafalrafal napisał/a:
Czy dobrze rozumuje?
Nie,,, fiesta ma obecnie 8 modeli a zawór był w 2 i już nie jest stosowany, co raczej wiele mówi o "dobroci" tego rozwiązania
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów podłaczenie elektrozaworu nagrzewnicy .
Cmx Mechanika ogólna 5 15 Lip 2017, 21:49
Cmx
Brak nowych postów [MK5] Króciec elektrozaworu nagrzewnicy
czy to termostat?
dzidek1 Mechanika 3 6 Cze 2011, 19:26
jackrzec
Brak nowych postów Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4
Lesiu Elektryka 4 3 Maj 2008, 02:58
diodalodz
Brak nowych postów [Poradnik] Naprawa elektrozaworu nagrzewnicy w mk4/5
Puff Elektryka 2 17 Paź 2013, 20:13
Puff
Brak nowych postów Lokalizacja Elektrozworu nagrzewnicy
rastaa1 Mechanika ogólna 0 17 Kwi 2015, 10:23
rastaa1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.