| [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rafalrafal   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: FX
 Silnik: 1.3/69KM
 Dołączył: 10 Sie 2020
 Posty: 2
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2020,  19:38   [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. W związku, że mam mały problem z klimatyzacją postanowiłem wyczyścić kratkę do dopływu powietrza oraz sprawdzić stan elektrozaworu parownika. W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór. Ku mojemu dziwieniu nie mogłem go zlokalizować.
 
 Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie w moim aucie znajduje się taki zawór. A może w ogóle on nie istnieje
   
 Czy muszę rozbierać cały kokpit od środka?
 
 Zdjęcia poniżej.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sie 2020,  22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mk4/5 miała elektrozaworem sterowana nagrzewnicę,,, a czy w mk6 nie było ponownie staroświeckiej klapki która kierowała nawiew nagrzewnica lub bokiem? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2020,  00:54   Re: [1.3 / 51kW/ 8V ] Lokalizacja elektrozaworu nagrzewnicy |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rafalrafal napisał/a: |  	  | W internecie wyczytałem i widziałem filmy, które pokazują gdzie znajduje się taki elektrozawór.] | 
 
 Zapoznasz nas z tymi filmikami, które lokalizowały w Fieście takie urządzenie?
 
 
 Tak sobie wygląda obieg płynu chłodniczego w silniku Fiesty:
 
 
 
   
 
 Wewnątrz rurki układu chłodzenia idą do wymiennika ciepła, nie ma żadnej, znanej mi, regulacji. Na takim małych rysunku widać to:
 
 
   
 Inne rurki idą sobie do parownika klimatyzacji i też wchodzą i wychodzą.
 
 Schemat ogólny nagrzewnicy wewnątrz  jest na takiej grafice:
 https://fiesta-mk6.pl/in/nagrzewnica-przekroj.jpg
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafalrafal   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: FX
 Silnik: 1.3/69KM
 Dołączył: 10 Sie 2020
 Posty: 2
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2020,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuje za podpowiedzi i nakierowanie. Teraz zauważyłem, że miałem informację odnośnie modelu MK5.
 
 Przepraszam za zamieszanie.
 
 Ale pytanie odnośnie tego elektrozaworu. To dobrze, że go nie ma ? czy źle? Z tego co wnioskuje to teraz ciepły płyn chłodzący cały czas jest przepuszczany na nagrzewnice i pomimo, że klapki są ustawione na zamknięte to w aucie i tak będzie podwyższona temperatura.
 
 Czy dobrze rozumuje?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2020,  07:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie,,, fiesta ma obecnie 8 modeli a zawór był w 2 i już nie jest stosowany, co raczej wiele mówi o "dobroci" tego rozwiązania 	  | rafalrafal napisał/a: |  	  | Czy dobrze rozumuje? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.