|
[1.25 82KM] problem z obrotami przy włączonej klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
nortonex
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 8 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 9 Sie 2020, 20:06 [1.25 82KM] problem z obrotami przy włączonej klimatyzacji
|
|
|
Hej,
mam wskazany problem ze swoją Fiestą już jakiś czas, ale zawsze o nim zapominam, zanim nie przyjdzie lato. Mianowicie uruchomienie klimatyzacji powoduje, że czasami trochę falują obroty (głównie podczas ruszania lub redukcji biegu). W momencie falowania zawsze słychać charakterystyczne cyknięcie z klimy. Im cieplej na dworze, tym objawy są bardziej widoczne.
Wygąda to tak jak na filmie: https://youtu.be/4eyzpqM7CPc (tam wskazałem też momenty w których to się dzieje).
Oczywiście po wyłączeniu klimatyzacji wszystko wraca do normy.
Ma ktoś jakieś pomysły, czy to wina klimy, czy czegoś innego? Gdzie szukać przyczyny i się pozbyć problemu? Czynnik jest na pewno uzupełniony.
Dodam, że samochód porusza się na gazie marki stag.
Moderator wg uznania może przenieść do katalogu 'mechanika silnika'. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sie 2020, 22:06
|
|
|
Włączenie sprężarki powoduje obciążenie silnika i co za tym idzie zmniejszenie obrotów, komputer powinien zareagować i "dodać gazu" w drugą stronę wyłączenie sprężarki powoduje odciązneie silnika i wzrost obrotów, komputer powinien wprowadzić poprawkę i "odjąć gazu",,,
Wahnięcie obrotów może być,,, czyli silnik pracuje 800 obrotów, włączasz klimę spada na chwile do 600 i czym wraca mniej więcej do 800,,, wyłączasz, wskakuje na 1000 i po chwili spada do 800 - wartości umowne,,,
Problem występuje na obu paliwach czy tylko na LPG |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
nortonex
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 8 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Sie 2020, 09:49
|
|
|
Hej,
dzięki za odpowiedź. Problem występuje na obu paliwach. Gdzieś po internetach wyczytałem, że może to być kwestia wymiany zaworu rozprężnego, ale widzę, że dużo osób ma problemy z klimą w tej Fieście...
Jeszcze dodam, że tak organoleptycznie zaobserwowałem, że jak jadę na tak obciążonej klimatyzacji to samochód oczywiście jest mułowaty, ale jakby powyżej 2000 obrotów szło mu już wyraźnie lepiej. |
|
|
|
|
AnonimowyAlkoho
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 103 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2020, 12:43
|
|
|
Mały silnik, "katrton mleka+ szklanka" i fizyki nie oszukasz, będzie falować. W 1,4 TDCi też czuć pracę klimy. Przy wyższych obrotach masz większą moc, przez co klima tak mocno nie daje się we znaki |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|