| Nie działa sterowanie radiem z kierownicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | meteor   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 30 Mar 2020
 Posty: 5
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2020,  21:40   Nie działa sterowanie radiem z kierownicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Stałem się posiadaczem Fiesty Mk7, 2008 w wersji Titanium, ale posiada ona jeden mankament - więcej jeszcze nie znalazłem
  Nie działa mi sterowanie radiem z kierownicy. Z początku myślałem że to wina "pilota", ale że miałem doposażyć samochód w tempomat to zakupiłem od razu drugą kierownicę z tempomatem. Po założeniu drugiej kierownicy sterowanie radiem oczywiście dalej nie działa. Jak miałem jeszcze zdjętą poduszkę to sprawdziłem miernikiem czy przypadkiem nie jest uszkodzony zwijak/taśma, ale na wszystkich pinach było przejście. Samochód w trybie testowym nie wydaje dźwięków przy wciskaniu klawiszy. Nie udało mi się znaleźć rozpiski pinów tego złącza:
 
   Być może gdzieś nie dochodzi napięcie, ale bez pinoutu nie jestem w stanie tego sprawdzić. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
   Czekam jeszcze za interfejsem diagnostycznym, ale obawiam się że za wiele się nie dowiem, skoro przyciski w trybie testowym są martwe.
 
 Pozdrawiam
 Marcin
 
 
 Pozwolę od razu sam sobie częściowo odpowiedzieć, znalazłem taką rozpiskę:
 Pin 1 - unknown
 
 pin 2 - c/c control resistors
 
 pin 3 - c/c control return
 
 pin 4 - horn
 
 pin 5 - audio control resistors
 
 pin 6 - illumination
 
 Pin 7 - audio control return
 
 pin 8 - ground
 
 pin 9 - unknown
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2020,  22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kabelek ma jak to się mówi ma 2 końce, skoro przy kierownicy wszystko OK, to może przy radiu jest rozłączone, albo zwyczajnie uszkodzone,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | meteor   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 30 Mar 2020
 Posty: 5
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2020,  23:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Racja, nie pomyślałem żeby sprawdzić od strony radia - często proste rozwiązania są najlepsze. Nie znalazłem jeszcze interesujących mnie schematów, ale wydaje mi się, że tam nie bardzo ma się co popsuć, bo to zwykły dzielnik napięcia i jeżeli działa to z panelu radia to z kierownicy też powinno  W piątek będę miał dostęp do samochodu to sprawdzę, a tymczasem moja lepsza połówka musi sobie radzić bez tego. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Mar 2020,  07:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nie wiem, u mnie regulacja głośności w radiu (na radiu) działa inaczej niż na kierownicy, znaczy to nie sam guziczek pociągnięty kabelkiem na kierownice tylko musi mieć swój driver w radiu, chodzi mi o to ze może działać regulacja lokalnie a zdalna już nie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | meteor   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 30 Mar 2020
 Posty: 5
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Kwi 2020,  17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Udało mi się dzisiaj podpiąć z komputerem, przy okazji aktywowałem tempomat który też nie działa. Komputer pokazuje błąd B10BD:23-2B. Sprawdziłem wtyczki przy radiu, wszystko prawidłowo wpięte. W internecie znalazłem taką informację B10BD:23 Multifunctional Switch Signal Stuck Low Ktoś ma pomysł gdzie szukać ew. awarii?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Kwi 2020,  19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem ze trudno to zaakceptować ze zwyczajnie jak pisałem radio jest walnięte,,, posprawdzaj miernikiem czy przyciski i kable sprawne i tyle co można zrobić w zaciszu domowym,,, "Signal Stuck Low" może oznaczać zwarcie do masy,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | meteor   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 30 Mar 2020
 Posty: 5
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Kwi 2020,  20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już wiem że nie jest to problem z radiem. Na pewno na pinie 7 - kabel brązowy - było napięcie z akumulatora, ale zmierzyłem tylko piny 7-9 (trzy pierwsze od lewej na zdjęciu). Niestety nie udało mi się do tej pory znaleźć schematów elektrycznych, chociażby pokazujących dokąd idą dane wtyczki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | meteor   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 30 Mar 2020
 Posty: 5
 Skąd: Zduńska Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2020,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gdyby kogoś interesowała rozpiska pinów: 1:airbag
 2:airbag
 3:GND
 4:Audio Signal +
 5:DC
 6:Audio Signal -
 7:Horn
 8:Cruise Signal+
 9:Cruise Signal -
 
 Napięcia na parach złącz 4-6 i 8-9 zmieniają się w zależności od wciśniętego przycisku, co sugeruje że żadnego zwarcia nie ma. Przy okazji rozbierania znalazłem niepodłączony moduł Bluetooth+USB (8M5T-19C112-BL), więc go podłączyłem - co nie było dobrym pomysłem bo po 2 dniach stania samochód nawet nie chciał się otworzyć...
  Prąd spoczynkowy z tym dziadostwem był w okolicach 1A, pewnie dlatego było odłączone. Po odłączeniu prąd spadł do 0,08A. Niestety dalej nie wiem dlaczego nie działa sterowanie radiem. Może ktoś z forumowiczów ma dostęp do Etisa i podpowiedział by dokąd idą przewody ze zwijaka  Spać mi to nie daje   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |