Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Niedogrzany układ chłodzenia podczas jazdy 1.4 EFI (F4B)
Autor Wiadomość
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lut 2020, 02:56   

vegetagt, Wiem o co chodzi ;) No ja akurat mam czujnik z zieloną obwódką, czyli taką jak ma tu być. No i tak jak dodałem - trzy różne czujniki ( jeden używany i dwa nowe ) a wskazanie te same. Śmiało więc zakładam że wskaźnik działa książkowo. A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lut 2020, 22:38   

vegetagt napisał/a:
Bo uwalony termostat jak najbardziej mieści się w polu normal, a sytuacja wcale taka normal nie jest ;-)
No wiesz, temperatura była mierzona i nie dobijała do 90 stopni, ale tylko podczas jazdy, na postoju było OK,,, i z doświadczenia wiem że jak na postoju jest OK a podczas jazdy jest "niedogrzany" to wyjściem jest wyższy termostat i nie ma co kombinować, czemu jedne jednostki mają tak a inne takie same mają inaczej nie wiem,,, tak samo tylko raz mierzyłem temperaturę i między początkiem NORM a końcem nie ma nawet 10 stopni różnicy,,, tyle że to było w starych mk1 i silnikach 1,0 czy 1,1,,, działa to tak że jak masz termostat 88 stopni to on się otwiera trochę za połowa skali i temperatura spada na początek tej normalnej, ten termostat już się ni zamyka, i tak lekko otwarty trzyma te 85 na silniku,,, jak wsadzisz 92 (przykładowo) to ten się otwiera przy końcu NORM i temperatura spada, ale na tyle że on się zmyka i w efekcie temperatura się utrzymuje od połowy do końca NORM i tak się buja,,,

Z kolorami czujników masz vegetagt rację,,,

FIESTA Moondust napisał/a:
A w tym zaworku wewnątrz obudowy termostatu nie widzę nigdzie tej osławionej kuleczki. Dlatego coraz śmielej przypuszczam usterkę tego zaworku.
Wąż za termostatem będzie się robił powoli ciepły zamiast być chłodny i zrobić się gorący kiedy termostat się otworzy, a to dlatego ze ten zaworek będzie przepuszczał płyn,,, działa on zazwyczaj tek ze kulka sobie lata i jak jest powitrze to ono przechodzi dzięki temu układ się odpowietrza,,, jak przeleci powietrze i poleci płyn to "ciągnie" kulkę za sobą i zaworek się zamyka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Lut 2020, 16:12   

JoeMix, Dokładnie - pomiędzy polem NORM jest mała różnica w temperaturze. Ja jednak nie dałem za wygraną i zmodernizowałem obudowę. Efekt jest lepszy niż zadowalający :) Wszystko wróciło do normy. W zaworku nie było tej kulki dlatego płyn cały czas był podawany na duży obieg z pominięciem termostatu. Na upartego można było zregenerować ten zaworek (foto nr1). Wybrałem jednak inne rozwiązanie - zaślepienie otworów podających płyn poza termostatem. To metoda wspomniana już choćby na Forum Escorta. Używano tam jednak nie zawsze pewnych materiałów do zaślepienia. Ja użyłem specjalistycznego kleju o właściwościach aluminium / stopu aluminium (foto nr2). Trzeba pamiętać żeby nie zasklepić dolnego podłużnego kanału bo nie będziemy mieć ogrzewania (foto nr 3 - zaznaczony na niebiesko; na czerwono kanały do zaklejenia). Na kolejnym zdjęciu można już zobaczyć zaślepione kanały. Na przedostatnim zdjęciu zestawienie termostatu nr 1 z otworami i nr 2 zmodernizowanego. A końcowe foto to zadowalający efekt modernizacji i poprawy fabryki :ok: Mam nadzieję że ktoś kiedyś skorzysta z tych rad bo silnik ten był montowany także w Fiestach. Choć o walce z tym felerem jakoś głośniej za sprawą Escorta.










_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2020, 22:10   

To teraz czekamy do lata i temperatury powietrza rzędu 35st :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Lut 2020, 22:20   

JoeMix, No jeszcze na to chwilę poczekam, ale jestem jakoś spokojny o to ;) w mojej głowie zrodziła się też wizja odtworzenia tego zaworku. Lecz szybszym rozwiązaniem było zaklejenie tych dziur. Więc w przypadku powtórki takich zachowań w mojej Futurze 1.4 EFI mam już sprawdzony patent na wyleczenie.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 112
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Lut 2020, 19:31   

Bardzo fajny patent i grunt, że się sprawdza. Jak będę mieć w przyszłości podobne objawy, a wymiana termostatu nie pomoże to też zastosuję ten patent w CVH.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Kwi 2020, 09:44   

Słowo jeszcze o drobnej modernizacji wprowadzonej w odpowiedzi na grzanie silnika przy wysokich prędkościach. Potrafił się nawet załączyć wentylator podczas jazdy. Problem został rozwiązany przez wywiercenie kanaliku średnicy 2mm w górnym zaklejonym kanale wodnym obudowy termostatu (zdjęcie poniżej). Teraz temperatura utrzymuje się cały czas w pożądanym zakresie.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Lip 2020, 13:10   

Jeżdżę już dłuższy czas z przeróbką obudowy termostatu w różnych warunkach atmosferycznych. Mogę więc potwierdzić, że wszystko działa tak jak powinno. Nie grzeje się nadmiernie przy wysokich temperaturach oraz wyższych obrotach silnika. W chłodniejsze dni też ma normalną zalecaną temperaturę pracy. Tak więc przeróbka jak najbardziej udana.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Układ chłodzenia
stypek Mechanika ogólna 18 16 Kwi 2016, 14:54
stypek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Układ chłodzenia
Marcinus Elektryka 4 24 Maj 2006, 22:52
diodalodz
Brak nowych postów układ chłodzenia
Tomasz1701 Mechanika ogólna 0 28 Wrz 2016, 22:27
Tomasz1701
Brak nowych postów [MK4] Układ chłodzenia
michal.sc02 Mechanika 10 21 Sie 2009, 17:47
michal.sc02


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.