Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Niedogrzany układ chłodzenia podczas jazdy 1.4 EFI (F4B)
Autor Wiadomość
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Sty 2020, 15:28   Niedogrzany układ chłodzenia podczas jazdy 1.4 EFI (F4B)

Witam. Chciałem zasięgnąć porady. Problem co prawda nie dotyczy Fiesty, ale wątek powiązany za sprawą spokrewnionej konstrukcji. Chodzi o układ chłodzenia w Fordzie Escort MK VI 1.4 EFI ( F4B ). Samochód ma problem z dojściem do temperatury roboczej. Obecnie założona tektura na chłodnicy i silnik po dłuższym czasie jazdy osiąga optymalną temperaturę. Ale to rozwiązanie doraźne. Gdy samochód stoi to temperatura jest OK, dochodzi do otwarcia się dużego obiegu. Włącza sie wentylator. Ale gdy się ruszy i osiąga coraz wyższą prędkość to szybko się wychładza. Termostat wymieniony na nowy wraz z płynem chłodniczym. Wskaźniki na desce rozdzielczej dobrze działają. Czytałem, że w obudowie termostatu jest zaworek który lubi się zepsuć. Takie rewelacje przeczytałem na forum Escorta. Po zdemontowaniu jest tam faktycznie oprawiona rurka zakończona koronką. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono gdzie się ten zaworek mieści. Czy ktoś spotkał się z tym problemem np. w Fieście wyposażonej w ten silnik? Nadmienię, że słabe jak na Forda jest też ogrzewanie... tu akurat podejrzewam nagrzewnicę. Póki co chcę z tym zawalczyć poprzez wymianę obudowy termostatu na inną.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2020, 22:54   

Zamontuj termostat na wyższa temperaturę otwarcia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Sty 2020, 07:39   

JoeMix, Jest to jakiś trop. Ten mam teraz zainstalowany na 88 stopni. Oryginalny Motorcrafta, który tam był miał parametr otwarcia na 87 stopni. Interesuje mnie jeszcze sprawa tego wbudowanego w korpus zaworku. Ponoć wielu użytkowników Escortów zmagało się z tym problemem. Jestem ciekaw opinii posiadaczy Fiest MK3 z tym motorem. Bo korpus obudowy jest ten sam, sprawdziłem po nr. katalogowych.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sty 2020, 10:18   

Masz jakieś linki do tego termostatu lub obudowy,,, bo po numerach wyskakuje mi różne jednak i nie wiem czy teoria zaworu jest słuszna,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Sty 2020, 11:15   

JoeMix, Mam w domu wgraną na kompa piracką wyszukiwarkę Fordowską. Wg niej jest to ta sama obudowa. Mam też Fiestę 1.4 EFI, a brat 1.4 CFI i obudowy mamy te same. Czyli 86SF 8K572AA. A pod tym kodem jest jeszcze 076487. Czyli w nich też jest ten zaworek. Ciężko na tym forum Escorta o bieżące porady bo wydaje się już mało aktywne i odwiedzane. W archiwum natknąłem się kilka razy na mój problem, a że pokrewieństwo konstrukcji duże z Fiestą to postanowiłem tutaj podzielić się z felerem.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2020, 00:23   

Rozumiem, nie chodzi mi o to że to inna cześć, tylko że jak próbuję namierzyć coś w wyszukiwarce po silniku czy tych numerkach to mi wyszukiwarka różne zdjęcia podsyła,,, w większości termostatów bez zaworu odpowietrzającego, i tak się zastanawiam czy to w tej obudowie to nie zaworek który działa tak że jak idzie powietrze, to idzie, a jak wleci płyn to się blokuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Sty 2020, 08:05   

Póki co nic więcej nie wiem, nie ma mnie obecnie w domu żebym mógł na bieżąco sprawdzać. Kupiłem używany korpus termostatu i będę sprawdzał metodą prób i błędów. Przy obecnym termostacie powinno normalnie śmigać, a tak nie jest. Po to producent zaprojektował go aby puszczał płyn dalej przy 87 stopniach, więc zastępowanie go innym o późniejszym parametrze otwierania to też jakiś sposób. Ale gdzieś nadal problem tkwić będzie. Dlatego zamierzam podmienić cały korpus termostatu i zobaczyć co się dzieje. Oczywiście biorę poprawkę na to że to używka. Ale dostać nowy graniczy z cudem.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Sty 2020, 09:08   

tak, tam jest zaworek kulkowy który ulega uszkodzeniu, miałem ten sam problem. zamontuj starszą wersję obudowy termostatu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2020, 13:30   

FIESTA Moondust napisał/a:
Przy obecnym termostacie powinno normalnie śmigać, a tak nie jest. Po to producent zaprojektował go aby puszczał płyn dalej przy 87 stopniach, więc zastępowanie go innym o późniejszym parametrze otwierania to też jakiś sposób. Ale gdzieś nadal problem tkwić będzie.
Więc zacznijmy od tego czy mierzyłeś temperaturę silnika, bo wskazania wskazówki na desce to można o....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Sty 2020, 16:56   

kuba87, starszą to znaczy jaki to typ? Rozumiem, że do któregoś roku były obudowy bez zaworku. Teraz pytanie do którego rocznika takie coś powstawało. Ja już kupiłem korpus tyle że z Escorta 1.4 EFI >'95. Jest ten sam co w moim, czyli on będzie mieć ten sławny zaworek. Zainstaluję więc już ten który dostałem i będę obserwować czy następuje poprawa. Jak nie to wezmę Twoją uwagę pod rozwagę. JoeMix, tak, temperatura mierzona. Ewidentne nie osiąga podczas jazdy tych ~90 stopni. Na postoju jest tak jak opowiadałem. Temperatura idzie prawidłowo w górę i powyżej 102 st włącza się wentylator. Wszystko w spoczynku hula jak powinno. Także wskaźnik odzwierciedla nieprawidłowość. Teraz z założoną tekturą na chłodnicy jest trochę lepiej. Wszystko zależy jeszcze od temp. otoczenia. Możliwe że latem tego bym nie zauważył.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Sty 2020, 18:03   

z escorta mk4 bądż fiesty mk2, jest inna z zewnątrz. ta którą ty masz ma obydwa wyjścia do węzy z boku, starsze mają jedno w bok, drugie (do nagrzewnicy) w stronę chłodnicy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2020, 18:57   

FIESTA Moondust napisał/a:
Ewidentne nie osiąga podczas jazdy tych ~90 stopni.
Jak ma osiągnąć 90 stopni jak termostat jest zamontowany na 87,,, ?
FIESTA Moondust napisał/a:
Możliwe że latem tego bym nie zauważył
Tak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Sty 2020, 20:43   

kuba87, Muszę to obadać na jakimś szrocie ze starszymi Escortami i ewentualnie wziąć taki na przyszłość. JoeMix, Napisałem ~90 st (co znaczy około). Nie ma mnie teraz w domu i nie chcę kłamać na ile jest ten nowy termostat - chyba 88 st ( na pewno ma wyższą wartość niż montowany fabrycznie). Dlatego podałem zaokrąglenie. Tak dla spokoju to kupię oryginalny termostat, którego początek otwarcia ustalony jest na 87 st.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2020, 21:55   

Nie wiem jak w silnikach CVH ale w OHV w mk1-3 to znany powiedzmy problem, auto stoi - prawie się gotuje, auto jedzie (zwłaszcza zimą) i się nie dogrzewa, rozwiązanie to termostat na 92 stopnie zamiast własnie 86 czy 88 fabrycznych,,, czy jakoś tak (po prostu najwyższa dostępna wartość, która przypasuje w obudowę)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Sty 2020, 22:13   

Pierwsze słyszę by OHV borykały się z problemem niedogrzania. Miałem trzy w swojej karierze (1.1 / 1.3 ). Kiedyś jadąc przy -23 st zimą trzymał książkowo optimum. Zawsze na oryginalnym termostacie i z zalecanym płynem chłodniczym. No ale w moim obecnym przypadku w CVH moze i to jest jakiś sposób na zażegnanie problemu - termostat na wyższą temp. otwarcia. Dodam że w mojej Fieście 1.4 EFI bangla aż miło. W ostateczności mogę też wykręcić ten z Fiesty i podstawić do Escorta. Bo ten korpus jest ten sam z tym ustrojstwem wewnątrz - tak wykazuje katalog części.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lut 2020, 00:45   

No i niestety... Jak nie działało poprawnie, tak nie działa nadal. Podmieniona obudowa termostatu na inną + oryginalny termostat (jest na 88*). Efekt taki jak na pierwszym foto - stała jazda przez 30 km przy temperaturze otoczenia +3 st. Zdjęte kartony z chłodnicy. Chłodnica szybko dostaje ciepła, tak jak górny wąż łączący ją z obudową termostatu. Ale wystarczy na chwile stanąć aby tempretura urosła do optymalnej i szła wyżej aż do załączenia się wentylatora - foto nr 2. Wskaźnik dział poprawnie bo to też było już poruszane. Wystarczy ruszyć i jechać chociaż 50-60 km/h żeby wróciło do niepoprawnej temp. z foto nr. 1. Dotarłem do kolejnych źródeł na temat tej przypadłości. Rzecz jasna ciężko znaleźć taki przypadek w Fieście MK3... Wszystkie napotkane dotykają Escorta. Kilku użytkowników Escortów radzi by zasklepić kanały w obudowie termostatu od strony bloku silnika. Rzekomo to działa i nie sprawia problemów eksploatacyjnych. Silnik po takim zabiegu ma nagrzewać się szybciej i bez problemów utrzymywać zalecaną temperaturę roboczą. Czy ktoś tu z obecnych na forum przeprowadzał taki zabieg w CVH i potrafi się do tego odnieść?


_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2020, 22:07   

Niebieskie pole to silnik niedogrzany, czerwone to przegrzany,,, pole oznaczone jako NORM oznacza normalną temperaturę pracy (w granicach tolerancji) - wiem pisze to po raz kolejny, i po raz kolejny pewnie będzie dyskusja,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lut 2020, 00:23   

JoeMix, a bedzie dyskusja. Bo uwalony termostat jak najbardziej mieści się w polu normal, a sytuacja wcale taka normal nie jest ;-)

Ciekawe, ile ta temperatura wynosi na prawde. Może czujnik w silniku jest niedopasowany do zegarów i po prostu pokazuje bzdury?
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lut 2020, 01:46   

No po to założyłem ten temat aby była dyskusja. Każdego opinia jest tutaj ważna. Co prawda problem dotyczy Escorta, ale to bratnia konstrukcja Fiesty. Może ktoś kiedyś będzie zmagał się z podobnym problemem w Fieście z CVH i ta konwersacja pomoże. Czujnik temperatury jest jak najbardziej w porządku. Czy to stary, który był na samochodzie, zamiennik Febi czy oryginalny nowy - na każdym jest te same wskazanie. Jestem pewien, że wskazówka zawieszona idealnie pośrodku skali to ta pożądana temperatura silnika o którą walczę. Wskazanie włączenia wentylatora czy ciągłej jazdy z niedogrzaniem - wypisz, wymaluj to samo na każdym czujniku. Trzy by nie kłamały. Poza tym jestem coraz pewniejszy, że winowajcą jest zepsuty zaworek kulkowy w obudowie termostatu. Chłodnica szybko dostaje ciepłoty podobnie jak górny wąż łączący chłodnicę z korpusem termostatu. Od jutra rozpoczynam modernizację korpusu termostatu wg uwag forumowiczów Escort Klub Polska i będę informować o efektach tego zabiegu. Mam nadzieję na uzdrowienie większego Forda bo jeżdżenie z kartonem na chłodnicy to trochę takie druciarstwo. Aczkolwiek działa :-P
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lut 2020, 01:52   

FIESTA Moondust, chodzi mi o to, że były rózne typy czujnika - w MK2 1.1 miałem z czerwoną obwódką, a były też inne kolory. Po zamontowaniu nie tego, zegary ponoć pokazywały cuda.

Przykładowe aukcje:
czerwony: https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-wody-ford-fioletowo-czerwony-7936351204
zielony: https://allegro.pl/oferta/czujnik-temp-wody-ford-zielony-escort-fiesta-sie-8898571251
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Układ chłodzenia
stypek Mechanika ogólna 18 16 Kwi 2016, 14:54
stypek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Układ chłodzenia
Marcinus Elektryka 4 24 Maj 2006, 22:52
diodalodz
Brak nowych postów układ chłodzenia
Tomasz1701 Mechanika ogólna 0 28 Wrz 2016, 22:27
Tomasz1701
Brak nowych postów [MK4] Układ chłodzenia
michal.sc02 Mechanika 10 21 Sie 2009, 17:47
michal.sc02


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.