Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Ładowanie akumulatora.
Autor Wiadomość
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Paź 2019, 19:55   Ładowanie akumulatora.

Zgłosiłem się do ASO z powodu nie działającego układu auto start stop. Pan stwierdził, że
za mało jeżdżę i mam nie doładowany akumulator. Faktycznie w pod menu ASS pokazuje się komunikat o ładowaniu akumulatora. Jeżdżę co dziennie ,może nie za dużo , ąle czy po przejechaniu np. 5-10km akumulator nie powinien się naładować?. Jak samochód był nowy czyli przez 6-7mcy jeździłem jeszcze mniej i nie było problemu z ładowaniem. Jak wygląda ta sprawa u Was ?
 
 
WMboost 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 19 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Paź 2019, 22:29   

Serwis zapewne ma rację. Weź proszę pod uwagę kilka czynników:
- krótsze dni, czyli więcej na światłach,
- prawdopodobnie częściej używasz energochłonnych odbiorników (np. podgrzewana szyba, może fotele, dmuchawa na wyższych obrotach etc)
- niższa temperatura zewnętrzna, co skutkuje zmniejszeniem pojemności akumulatora (choć jesień mamy ciepłą).
Te główne czynniki, przy braku dłuższych tras, są przyczyną deficytu energetycznego i dlatego "ekoterrorysta" SS nie aktywuje się, z czego osobiście byłbym zadowolony, bo przynajmniej chronisz panewki wału korbowego i rozrusznik.
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Paź 2019, 06:02   

No właśnie nie. Lipiec,sierpień bez dodatkowych odbiorników pobierających prąd. Przejechałem całą zimę 2018/2019, wiosnę,włączone ogrzewanie, czasami fotele, czasami szyba i nigdy przez 6-7 miesięcy nie było problemu. A dopiero po tych kilku miesiącach pojawił się ten problem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2019, 06:14   

Więc naładuj akumulator i zobacz co będzie,,, może być tak, ze po naładowaniu akumulatora problem zniknie na kilka miesięcy znowu i wtedy będzie faktycznie tak jak z servisu mówią,,, ujemny bilans z powodu zbyt małych odległości/zbyt częstych uruchomień,,,
Cytat:
ąle czy po przejechaniu np. 5-10km akumulator nie powinien się naładować?
Nie wiem jak jest z bilansem,, ale stawiał bym że te 10 minut jednostajnej jazdy po każdym uruchomieniu by pewnie załatwiło sprawę,,, a tu masz pewnie 10km i ileś świateł, stopów, i uruchomień silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Paź 2019, 06:25   

Podczas ostatniej wizyty w ASO naładowali mi akumulator - starczyło na 1-2 dni. Teraz nie ma częstych uruchomień - nie działa ASS. Podczas tych 5-10km silnik pracuje cały czas i akumulator powinien być ładowany. Chyba czeka mnie ponowna wizyta w ASO, zbliża się zima i wtedy naprawdę jest duże zapotrzebowanie na prąd.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2019, 07:47   

No to do sprawdzenia ładowanie i bilans czy nie jest bliski zeru, bo ujemny by myślę unieruchomił auto w kilka dni,,, Jak masz miernik, to na szybko sam podstawowy pomiar zrobisz,,, podłączasz miernik i odczytujesz napięcie, odpalasz auto, patrzysz jak bardzo spada w chwili uruchomienia, potem patrzysz na pięcie na pracującym silniku, na wolnych i podwyższonych obrotach, potem włączasz w aucie co się da i to samo 2 odczyty,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 105
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 28 Paź 2019, 07:50   

W standardowym ukladzie czyli bez BMS i StartStop aby odzyskać prąd ktory jest zuzyty do rozruchu silnika musimy jechać ok 20minut. W nowoczesnych autach ze start stop jest to duzo bardziej skomplikowane. Napięcie na aku dochodzi do 15,5v, aku jest tez inny... Nie zmienia to faktu ze jesli jezdzisz odcinki 5-10km to zuzywasz więcej prądu niz ladujesz do aku.
_________________
Tel. 511246350
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Paź 2019, 14:47   

Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki, lada dzień powinienem go otrzymać to posprawdzam.
Tylko jedno mnie zastanawia - jak samochód był nowy , zima, grzane szyby, fotele , jeździłem jeszcze mniej i nie było żadnego problemu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2019, 19:13   

Cytat:
Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki
:rotfl: :hahaha: :cojest:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
WMboost 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 19 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Paź 2019, 20:21   

lukaszooo napisał/a:
W standardowym ukladzie czyli bez BMS i StartStop aby odzyskać prąd ktory jest zuzyty do rozruchu silnika musimy jechać ok 20minut. W nowoczesnych autach ze start stop jest to duzo bardziej skomplikowane. Napięcie na aku dochodzi do 15,5v, aku jest tez inny... Nie zmienia to faktu ze jesli jezdzisz odcinki 5-10km to zuzywasz więcej prądu niz ladujesz do aku.

Lukaszooo, masz całkowitą rację.
 
 
WMboost 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 19 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Paź 2019, 20:26   

nowy1 napisał/a:
Zamówiłem na Ali miernik do zapalniczki, lada dzień powinienem go otrzymać to posprawdzam.
Tylko jedno mnie zastanawia - jak samochód był nowy , zima, grzane szyby, fotele , jeździłem jeszcze mniej i nie było żadnego problemu.

Bo nowy akumulator. Taką eksploatacją, jak wspomniałeś, powodujesz doładowywanie akumulatora do około 50%.Porada doładowania akumulatora prostownikiem jest bardzo sensowna.
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29 Paź 2019, 11:58   

https://www.jula.pl/catal...ulatora-608201/

Używam od roku i na razie akumulator ok po 2 zimach.
Zona robi krótkie przebiegi dzienne czyli 2x 7 km. Włączony terminal yanosik, dwie kamery przód tył, czasem też nawigacja.
Od września do marca co miesiąc podłączam na jakieś 2-3 godziny.
Latem co drugi miesiąc :ok:
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 105
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 29 Paź 2019, 13:35   

Miernik w zapalniczce pokazuje jakie jest napiecie na zapalniczce. Tak jak napisalem wczesniej na aku ladowanie dochodzi nawet pod 16v a tyle na zapalniczce nie zobaczysz nigdy. Wniosek jest jeden, w aucie z bms taki miernik za wiele mądrego nie pokaże.
_________________
Tel. 511246350
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2019, 14:28   

Dzisiaj robiłem pomiar na zapalniczce . Przy wyłączonym zapłonie 12,5V , podczas uruchamiania silnika 12V i przy silniku uruchomionym /na wolnych obrotach/ pokazuje 14,5V.
Czyli na akumulatorze powinno być więcej.
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2019, 16:26   

nowy1 napisał/a:
Dzisiaj robiłem pomiar na zapalniczce . Przy wyłączonym zapłonie 12,5V , podczas uruchamiania silnika 11V i przy silniku uruchomionym pokazuje 14,5V.
Czyli na akumulatorze powinno być więcej.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Paź 2019, 20:08   

nowy1 napisał/a:
Przy wyłączonym zapłonie 12,5V
Może to zabrzmi dziwnie, ale 12,5 to rozładowany akumulator,,, 12,54 jest Ok,,, dlatego ważny jest dobry miernik,,, graniczne jest jakieś 12,24,,, poniżej nie nadaje się do użytkowania, poniżej 11,88 to trup już,,, 14,5V podczas pracy to standardowe (14V4) napięcie instalacji, z tego kto pisał wyżej w systemach start/stop powinno być więcej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lis 2019, 17:05   

A więc zaopatrzyłem się w ładowarkę do akumulatora / z Jula /. Czy zaciski prostownika mogę podłączyć do akumulatora bez odpinania klem czy też muszę odłączyć elektrykę samochodu od akumulatora ?
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Lis 2019, 19:47   

nowy1 napisał/a:
A więc zaopatrzyłem się w ładowarkę do akumulatora / z Jula /. Czy zaciski prostownika mogę podłączyć do akumulatora bez odpinania klem czy też muszę odłączyć elektrykę samochodu od akumulatora ?


Ja podłączam bez odpinania klem. Najpierw czerwony zacisk do aku, później czarny zacisk.
Odłączam najpierw czarny, później czerwony.
Pamiętaj tylko żeby do sieci DOPIERO po podłączeniu obu zasików. Wyłączasz analogicznie czyli najpierw z gniazdka, potem zaciski z klem.

https://forum.karawaning.pl/topic/25147-automatyczne-%C5%82adowarki-akumulator%C3%B3w-o-kt%C3%B3re-najcz%C4%99%C5%9Bciej-pytamy/

Tu sobie poczytaj test i wstępnie jak ona działa na tle innych ładowarek z Lidla czy Biedronki.
Strona 1.
 
 
nowy1 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lis 2019, 20:39   

Dzięki za odpowiedź. Spróbuję podładować /naładować/ akumulator i zobaczę efekty.
 
 
PrzemKo80 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 124
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Lis 2019, 21:05   

nowy1 napisał/a:
Dzięki za odpowiedź. Spróbuję podładować /naładować/ akumulator i zobaczę efekty.


U mnie się sprawdziło. Pytanie jak daleko masz rozładowany akumulator i czy ładowarka pomoże odratować. NA wyświetlaczu musisz wybrać chyba program accu 12 V AGM / GEL. U mnie jest accu 12 V STD.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ładowanie akumulatora
kamil208 Elektryka ogólna 2 4 Gru 2019, 09:54
slawomirro
Brak nowych postów Ładowanie akumulatora
Ładowanie akumulatora
kamil208 Elektryka ogólna 5 26 Maj 2020, 12:23
kamil208
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ładowanie akumulatora
TomekkemoT Elektryka 4 30 Wrz 2007, 17:25
szynszyl
Brak nowych postów [Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora
Pontoniento Elektryka 24 22 Maj 2012, 01:03
Pontoniento
Brak nowych postów Układ ładowania akumulatora: Siadło ładowanie.
Gość Elektryka 24 29 Lis 2004, 17:10
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.