Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] FUTURA 1.4 Java Blue
Autor Wiadomość
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Paź 2019, 00:17   [MK3] FUTURA 1.4 Java Blue

1. NICK: FIESTA Moondust
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: 3D
4. WERSJA: Futura
5. ROCZNIK: 1994 (MK3,5)
6. SILNIK: 1.4 CVH

7. OPIS AUTA: Samochód zakupiony kilka dni temu w Dreźnie. Mechanicznie utrzymany w dobrej kondycji. Silnik 1.4 CVH o mocy 73KM i przebiegu 157 tys. km jest w doskonałej kondycji. Widać, że starszy właściciel (rocznik 1934) dbał przede wszystkim o aspekty mechaniczne pojazdu. Był on jedynym właścicielem od nowości. Natomiast w samochodzie jest kilka zaniedbań natury blacharsko - lakierniczej. Przede wszystkim do poprawki progi, tylne nadkola, fragmenty pasa przedniego i tylnego oraz wgięta podłoga w okolicach nóg kierowcy (wynik niepoprawnego podnoszenia w warsztacie...). Do wyciągnięcia kilka wgniotek z poszycia karoserii. Także w tej materii będzie tego sporo. Będę tu liczył na pomoc ze strony zagorzałych fanów MK3. Kwestia mechaniczna to już prostsza sprawa. Z bardziej niepokojących spraw to jedynie w tym momencie cieknąca pompa wspomagania układu kierowniczego oraz złącze przewodów tegoż układu. Co do wyposażenia - ponownie mam tą ciekawostkę w postaci układu SCS (ABS). Z tym felerem, że świeci mi się kontrolka odpowiadająca za zbyt słabe napięcie paska, jego zerwanie lub jego brak. Jeszcze do tego nie zaglądałem bo i dostęp jest tu gorszy niż w poprzedniku. Z dodatków mam jeszcze na pokładzie wspomaganie układu kierowniczego, immobiliser, dwa airbagi, reflektory przeciwmgielne oraz szyberdach.

8. DOKONANE PRACE: Tu jeszcze nic się nie wydarzyło, oprócz naprawienia błędnie działającego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Jak prace ruszą to będę zdawał relacje. Chcę wpierw zacząć trochę nietypowo - od rekonstrukcji płyty podwozia, ponieważ nie chcę czekać na większe wykwity rdzy.

9. PLANOWANE ZMIANY: Doprowadzenie samochodu do oryginalnego, świeżego stanu. Zarówno optycznie jak i mechanicznie. Mam w zanadrzu kilka ciekawych elementów, które chciałbym zainstalować gdy samochód będzie bliski moim oczekiwaniom.

10. ZDJĘCIA:









Ostatnio zmieniony przez FIESTA Moondust 12 Sie 2020, 16:45, w całości zmieniany 2 razy  
Profil Facebook
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10 Paź 2019, 10:53   

Chyba wolałbym coś z południa, np. z Włoch, żeby buda była igła, a dopieścić mechanikę, a nie odwrotnie :|
jakby co mam nowe paski do SCSu

Powodzenia w odbudowie :ok: :V:
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Paź 2019, 11:13   

zwardek, Chcę się zmierzyć z tym wyzwaniem. Alternatyw miałem kilka, wybrałem tą ;) Pełna świadomość. Co do pasków od systemu SCS to się odezwę. Bo nawet jeśli świecenie kontrolki wynika ze słabego napięcia, to nowe, świeże i oryginalne by się przydały.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 10 Paź 2019, 19:43   

Fajne futerko, z fajnym silnikiem ;) miałem w chianti i cóż, po prostu lubię charakterystykę CVH i jego dźwięk (nie chodzi o klepiące popychacze hihi). Działaj niech nabiera wyglądu :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Paź 2019, 20:18   

Peedro, Mi też odpowiada praca silnika, która jest tu zadziwiająco cicha. To pierwszy raz gdy mam MK3 z tym motorem. Aczkolwiek znam te silniki. Podstawa to regularne wymiany dobrego jakościowo oleju oraz pamiętanie o interwale wymiany rozrządu. Mam nadzieję, że kiedyś będę mógł ją pokazać dopieszczoną na jakimś zlocie. Kluczem do sukcesu będą konsekwentnie i w miarę szybko wprowadzane poprawki ;)
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Paź 2019, 22:18   

No i się zaczęło. Dzisiaj w Fieście wymieniłem olej z filtrami aby nie kisiła mi się na starym wywarze i można było spokojnie przepalać. Futura jeszcze nie zarejestrowana, ale mam to szczęście, że obok kawałek drogi niepublicznej i bez stresu można się przejechać, wychwycić ewentualne felery . Zajrzałem pod osłony układu SCS i wszystko się wyjaśniło...Kontrolka na desce rozdzielczej nie świeciła się bez przyczyny. Zerwany pasek zębaty napędu zespołu regulacyjnego z lewej strony. Na pasku nie zachowało się zbyt wiele informacji. Dobór nie będzie prosty, ale zwardek, ostatnio zaoferował, że posiada to ustrojstwo. Dlatego jeśli czytasz to odezwij się na PRIV. Pisałem do Ciebie ale nie dostałem dotąd odpowiedzi. Plan na jutro to wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, sprawdzenie wszystkich połączeń elektrycznych oraz czyszczenie komory silnikowej.




_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Paź 2019, 23:35   

na allegro wisi (już z 10 lat chyba...) abs/scs z elblągla. Może warto to kupic na części ;)

ps. zrobiłbyś fotki jak wyglądają te przeguby pod paski. Szukałem dziś tego na ebayu i nie mogłem znaleźć
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Paź 2019, 23:42   

vegetagt, Ale, że cała Fiesta na części czy już wymontowane komponenty tego systemu SCS?
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Paź 2019, 00:00   

sam scs na jedną stronę
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Paź 2019, 11:47   

vegetagt, Dziękuję za informację. Na pewno się tym zainteresuję. Sporo przeglądam stron w poszukiwaniu części, ale tego jeszcze nie widziałem. Jak będę miał czas i odpowiedni dostęp to zrobię zdjęcia przegubów wewnętrznych pod paski. W poprzedniku miałem te same półosie w świetnym stanie. Szkoda, że nie miałem możliwości zdemontowania tych nietypowych akcesoriów ze swojej byłej Fiesty. Ale zdarzyło się to wszystko z dala od domu. Nie przypuszczałem też, że uda mi się jeszcze kupić MK3 wyposażoną w SCS. Bo przecież mało Fiest opuszczało bramy fabryki z tą opcją. Znalezienie takich półosi graniczy obecnie z cudem.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Lis 2019, 17:16   

Kolejne drobniejsze prace za mną. Czyszczenie i mycie silniczka krokowego. Z pozytywnymi efektami. Obroty zimnego silnika na biegu jałowym trochę spadły. Jest jeszcze niuans do poprawy na tym polu. Prawdopodobnie czujnik temperatury płynu chłodzącego przekłamuje. I efekt jest taki, że wolne obroty są właściwe, gdy silnik osiąga 60% optymalnej temp. pracy. Poza tym cały czas zbroję się w części mechaniczne jak i blacharskie. Być może zimą ruszy "ofensywa" na rudego zakalca :hihihi: Kilka zdjęć z zabiegu czyszczenia "krokowca":




_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Gru 2019, 20:40   

Jako, że potrzebowałem od dawna sprawdzonego samochodu do jazdy na codzień to w garażu zagościł kolejny Ford - tym razem Escort MK V po lifcie. Samochód dość zadbany od starszego właściciela, który sprowadził go do Polski w 2007r. Co do Fiesty to jestem niemal na finiszu ze zbieraniem blacharki, a i ostatnio zakupiłem dużo oryginalnych części mechanicznych. Szukam jeszcze oryginalnych sprężyn obniżających RS Eibach.


_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Kwi 2020, 14:35   

Witam po dłuższej przerwie. Fiesta jest na ostatniej prostej przygotowań do remontu blacharskiego. Pierwotnie nastawiałem się na zimowe miesiące, lecz zebranie wszystkich potrzebnych elementów w przyzwoitym stanie pochłania nieporównywalnie więcej czasu niż kilka lat temu. Tym bardziej dla osoby która bardzo wiernie odbudowuje pojazd. Są sytuacje kiedy wysoki budżet nie jest w stanie dać gwarancji zorganizowania elementu na już. Ale od samego początku nabycia pojazdu przyświeca mi pełna świadomość podjętego wyzwania. Sukcesywnie zebrałem element po elemencie w tym kilka rarytasów jak sprężyny RS Eibach i tylną lewą lampę dymioną. W międzyczasie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, która z lekka dawała o sobie znać. Tym zabiegiem zakończyłem czynności wokół silnika. Jest w tak świetnej kondycji, że żal było by tu coś odwlekać lub oszczędzać. Zaskoczył także pozytywnie układ zapłonowy i akumulator (jeszcze oryginalny). Samochód po 2 miesiącach przestoju zapalił normalnie, bez zwłoki czasowej. To tylko detale, ale utwierdzają mnie w przekonaniu o dobrym wyborze. Mam nadzieję, że kolejny wpis będzie już relecją z prac blacharskich. Do usłyszenia.








_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sie 2020, 13:55   

No to zaczynamy zabawę... Najpoważniejszy projekt blacharsko-lakierniczy jakiego się podjąłem. Poprzeczka wysoko zawieszona po poprzedniczce. Zostaje podjąć rękawicę i dokończyć to co się zaczęło.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2020, 19:00   

W oczekiwaniu na efekty mojego remontu blacharsko-lakierniczego nadarzyła się taka okazja... spontaniczne spotkanie z moim kolegą z Niemiec. Po prostu piękna bo jedynie widok na żywo jest w stanie oddać wysiłek włożony w tą Fiestę. Dawno nie widziałem tak zadbanej XR2i 16V.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Wrz 2020, 19:17   

Blachy i tłustego siuwaksu nie żałuj :-P
No i bez zdjęć się nie liczy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2020, 21:01   

Oczywiście, że wszystko będzie. Ale potrzeba jeszcze cierpliwości, a przede wszystkim właścicielowi :P Prawdopodobnie nie zdążę już w tym roku z przejażdżką. No chyba, że będzie ciepły i suchy listopad. Po blacharce Fiesta idzie na kompleksową wymianę elementów zawieszenia, hamulców, rozrządu oraz opon. Chcę zakończyć wszystkie istotne prace w tym roku by samochód był gotowy do przyszłorocznego sezonu.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Gru 2020, 11:05   

Dzisiaj istne Mikołajki i dzień dziecka razem wzięte. Właśnie wszedłem w posiadanie zapasowego zespołu napędowego z akcesoriami do 1.4 EFI. Cały podzespół w świetnej kondycji, przejechało to raptem 120 tys km. Także z takim zapleczem to te Fiesty mnie przeżyją :V:


_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 252
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Sie 2021, 07:26   

Pora na odkopanie tematu... od pewnego czasu prace nad renowacją Fiesty nabrały właściwego tempa. Obecnie prowadzone są zabiegi mające przywrócić właściwy stan podłodze. Miejsc do poprawy jest sporo, ale zaczyna to już wyglądać. A Fiesta z każdym dniem coraz stabilniej się trzyma. Najbardziej newralgicznym momentem prac było podejście do tematu mocowań przednich wahaczy. Na szczęście obszar ten został odrestaurowany przy pomocy zdrowych fragmentów z innej Fiesty. Za nie długi czas rozpocznie się etap wychodzenia na poszycie zewnętrzne. Jedynie cały czas nie możemy odnaleźć całych dolnych partii rogów pasa tylnego. Reperaturki, które miały to mieć niestety pozbawione są tych detali. Więcej o dalszych postępach prac wkrótce.
































_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Sie 2021, 08:24   

Ładnie! Ile taka zabawa?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.