Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

"Bulgoczący" płyn chłodniczy - uszczelka pod głowi
Autor Wiadomość
fabregas04 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 7 Gru 2022, 00:03   "Bulgoczący" płyn chłodniczy - uszczelka pod głowi

Cześć,

od pewnego czasu borykam się z problemem ubywającego płynu chłodniczego oraz jego bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym. Do tego ostatnio doszedł brak ciepłego nawiewu. Jeśli chodzi o poziom płynu na zimnym silniku to jest poniżej minimum. Natomiast na rozgrzanym silniku poziom wrasta do wartości pomiędzy min i max. Przy dolaniu płynu zaczyna pojawiać się bulgotanie a nawet parowanie spod korka.

https://drive.google.com/file/d/1Dnq7qd0mVkKRPi-yF1SUgqU5IFCXhqgx/view?usp=drivesdk

Pacjent to Fiesta 2009r 1.4 71kw LPG (fabryczna BRC). Wymieniłem do tej pory:

- pompę wody
- termostat
- obudowa termostatu
- zbiorniczek wyrównawczy
- wężyki

Dziwne jest to, że miała robione 3 próby co2 i dwie wyszły negatywne a jedna pozytywna ale tylko na LPG.

Zdarzyło się też, 2 razy przy wyprzedzaniu, że wywalało gaz. Byłem u gazownika, jednak wykluczył on problem z reduktorem (mimo, że nawet nie spojrzał pod maskę)

Czy w takim wypadku pozostaje tylko jedna diagnoza - uszczelka pod głowicą?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2022, 22:07   

Po prostu trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie,,, jak dmucha z cylindra to będzie poza wartością normalną,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Gru 2022, 22:00   

Odkopię, bo może się komuś przyda... reduktory brc często do 100kkm zdychają, czytaj uszkadza się membrana, jak ze zbiorniczka czuć gaz lub puszcza gaz podciśnieniem to jest winny reduktor, jeśli nie to silnik.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Gru 2022, 11:33   

bardzo dobra uwaga. I zastosowałbym ją do wszystkich reduktorów, a nie tylko brc :)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Gru 2022, 20:45   

vegetagt napisał/a:
I zastosowałbym ją do wszystkich reduktorów

generalnie tak, praktycznie nie, bo jeden puści bąka gazu, drugi zrzyga się płynem chłodniczym :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
fabregas04 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 8 Sty 2023, 18:16   

Marcin napisał/a:
Odkopię, bo może się komuś przyda... reduktory brc często do 100kkm zdychają, czytaj uszkadza się membrana, jak ze zbiorniczka czuć gaz lub puszcza gaz podciśnieniem to jest winny reduktor, jeśli nie to silnik.


To samo zasugerował mechanik, dlatego też udałem się do gazownika. Ten natomiast powiedział, że nie jest to wina reduktora mimo, że nawet nie zajrzał pod maskę...

Dodam, że na benzynie dzieje się to samo
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Sty 2023, 21:50   

Jakieś 2msc temu podobną akcję miałem u szwagra w mk6 z tym samym silnikiem i skończyło się na wymianie silnika :-P akurat w tym wypadku silnik dostał po dupie z braku oleju i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.

Sprawdź czy nie masz spalin w układzie chłodzenia (tester co) i ciśnienie sprężania.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Sty 2023, 22:02   

Marcin napisał/a:
i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.


No to jest ciekawa logika, zwłaszcza że kupując inny silnik z reguły tak naprawdę kupuje się kota w worku.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Sty 2023, 22:34   

Mam sprawdzone źródło jeśli chodzi o forda, więc ryzyko było mniejsze. Druga sprawa to czas.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
fabregas04 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13 Sty 2023, 22:57   

Marcin napisał/a:
Jakieś 2msc temu podobną akcję miałem u szwagra w mk6 z tym samym silnikiem i skończyło się na wymianie silnika :-P akurat w tym wypadku silnik dostał po dupie z braku oleju i bezpieczniej było go wymienić, bo nie bardzo opłacało się robić wszystko co wyszło po zdjęciu czapki.

Sprawdź czy nie masz spalin w układzie chłodzenia (tester co) i ciśnienie sprężania.



No właśnie o to chodzi, że próby wychodzą negatywne :D
Jakby wyszły pozytywne odrazy brałbym się za ucg. Tutaj natomiast nie ma żadnych objawów oprócz bulgoczącego płynu. We środę jadę na sprawdzenie reduktora do innego gazownika.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Sty 2023, 19:10   

a co oni sprawdzają w reduktorach?
Wg mnie to zakręcić butle w bagażniku, wyjeździć resztę gazu(to, co zostało w przewodach) i pojezdzic troche na benzynie.
Jak się naprawi to winowajca znaleziony ;)
 
 
fabregas04 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24 Lip 2023, 22:20   

Cześć, odświeżę temat - może komuś się przyda - winowajcą okazał się reduktor :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Bulgoczący płyn chłodniczy
Bantic Mechanika ogólna 5 8 Sie 2017, 14:02
Bantic
Brak nowych postów Woda w "kielichu" nad amortyzatorem pod maską
pawel_pila Mechanika ogólna 8 9 Gru 2015, 11:34
tomekromek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.