Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zbiornik wyrownawczy
Autor Wiadomość
pio_kle 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Polska Cerekiew
Wysłany: 20 Cze 2019, 23:51   Zbiornik wyrownawczy

Szukam zbiornika wyrownawczego do mk1
_________________

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lip 2019, 11:04   

której wersji ?
Na pas przedni czy na ścianę grodziową ?
 
 
 
pio_kle 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Polska Cerekiew
Wysłany: 20 Lip 2019, 12:18   

Witam
Oryginalnie jest na pasie przednim ale może być na przegrodzie
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2019, 17:29   

No nie, te zbiorniki różnią się działaniem z tego co pamiętam i podłączeniem,,, chociaż w mk1 to chyba zawsze był podłączony po korek przy chłodnicy pomiędzy zaworem parowym/wodnym a właściwym uszczelnieniem korka chłodnicy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pio_kle 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Polska Cerekiew
Wysłany: 20 Lip 2019, 18:29   

Oryginalnie był na pasie przy chłodnicy to w takim razie będę tego potrzebował
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2019, 19:23   

Rozumiem że chcesz oryginał? czy tylko by działało?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pio_kle 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Polska Cerekiew
Wysłany: 20 Lip 2019, 21:43   

Obojętne by tylko dobrze działało
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2019, 23:38   

Rysunek poglądowy: https://images.app.goo.gl/AeHbPqFrSMeyqBhD8

Korek od chłodnicy "typu C" ma mieć sprawne 2 zawory (pasuje chyba od poloneza i pewnie masy innych aut)

Zbiornik - dowolna butelka, jak chcesz by ładnie wyglądało można jakąś od oleju dobrać i ładnie powiesić albo i butelkę po coli na uchwycie od cewki zapłonowej :P

Wąż taki długi by sięgał dna zbiorniczka,,,

Zalewasz płyn pod korek i zakręcasz - sprawny układ się odpowietrzy z czasem sam, i może być tak ze odkręcając korek będziesz miał płynu pełno, albo i nie - rożnie bywa i w sumie oba stany są prawidłowe, zalewasz do pełna i zakręcasz korek,,,

Jak silnik się nagrzeje to płynu "zrobi się więcej" i ogólnie powstanie ciśnienie w układzie, otworzy się zawór parowy - na korku to ten duży krążek z uszczelką na sprężynie, i nadmiar płynu sobie wypłynie, ale że korek zaraz pod korkiem ma 2 uszczelkę to nie wypłynie na zewnątrz, tylko wężykiem do zbiorniczka, dlatego też zbiorniczek od góry nie może być szczelny,,,

Jak silnik będzie stygł, to "płynu zrobi się mniej" i spadnie tez jego ciśnienie,,, otworzy się zawór wodny (to taki mały grzybek na środku tego krążka w korku) i podciśnienie zassie sobie płyn ze zbiorniczka ponownie do układu - dlatego wężyk musi sięgać dna i nie może być super szczelne od góry,,,

Poziom płynu sprawdzisz tylko przez odkręcenie korka w chłodnicy, generalnie sprawny układ w czasie normalnej pracy nie wypluwa płynu na zewnątrz, ani go potem nie zasysa, wzrost temperatury i rozszerzalność cieczy powoduje wzrost ciśnienia i podnosi temperaturę wrzenia, to wszystko powinny wytrzymać węże i zawór w korku,,, wywali na zewnątrz albo jak płynu za dużo zalane, albo jak zagotujesz silnik, dlatego w wyrównawczym warto na dnie tak 1/4 pojemności trzymać,,, bo ona bardziej jest po to by silnik nie wypluł płynu pod siebie niż żeby z niego zaciągał ubytki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 21 Lip 2019, 21:56   

Chyba mam taki, poszukam i dam znać. :yes:
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] zbiornik wyrownawczy plynu chlodniczego Fiesta ST 2.0
japan200 Kupię 2 31 Mar 2017, 22:14
japan200
Brak nowych postów Zbiornik paliwa- wymiana
Kazzimo_NH Mechanika ogólna 0 29 Lip 2014, 12:17
Kazzimo_NH
Brak nowych postów Mk1 zbiornik Paliwa
Pustek13 Mechanika ogólna 8 11 Cze 2010, 10:56
Pustek13
Brak nowych postów [MK3] Zbiornik LPG
dawix15 LPG 10 16 Lis 2010, 19:01
dawix15
Brak nowych postów [MK3] Zapytanie o zbiornik paliwa
polski1261 Mechanika 3 27 Lip 2012, 17:40
polski1261


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.