Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Klimatyzacja - sprężarka chodzi a nie wieje zimnym powietrze
Autor Wiadomość
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 26 Kwi 2019, 18:12   Klimatyzacja - sprężarka chodzi a nie wieje zimnym powietrze

Witam
tak jak w temacie , czuć że sprężarka załącza się (obroty się zwiększają i słychać) a mimo wszystko klimatyzacja nie chłodzi ,

Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały - nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić ?
Raz w miesiącu zimą uruchamiałem i jeszcze tak w Połowie Lutego pamiętam że na pewno mroziła

Jakie sugestie czy jestem coś w stanie sam zrobić ? z góry dzieki za pomoc


FORD FIESTA MK6 2002 R 1.3 51kw :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Kwi 2019, 08:43   

frankez napisał/a:
Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały
Czynnik się nie zużywa ze tak powiem
frankez napisał/a:
nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić
Bardzo prawdopodobne, podjechać na punkt gdzie robią klimę podłączą i sprawdza,,, koszt około 150 za przebieg maszyny + jakaś kasa za każda jednostkę dobitego czynnika
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Lip 2019, 16:22   

JoeMix napisał/a:
frankez napisał/a:
Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały
Czynnik się nie zużywa ze tak powiem
frankez napisał/a:
nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić
Bardzo prawdopodobne, podjechać na punkt gdzie robią klimę podłączą i sprawdza,,, koszt około 150 za przebieg maszyny + jakaś kasa za każda jednostkę dobitego czynnika



Witam ponownie klimatyzacja naprawiona , jednak mam problem, bo mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło ...

naprawiony był kondensator od wiatraka chłodnicy oraz coś tam lutowane , nie wiem dokładnie co
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 17 Lip 2019, 11:53   

frankez napisał/a:
mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło


Przy tak małym silniku sprężarka obciąża silnik, więc i obroty rosną, nawet u mnie w 1.6 z nominalnych 750 na klimie mam stałe 950. Ty masz mniejszy silnik, a układ klimy taki sam, więc obciążenie większe, ale nie aż tyle powinno być.
W 1.3 obroty reguluje się ręcznie (nie wiem jak dokładnie), ten kto ustawiał, coś źle ustawił.
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 19 Lip 2019, 11:08   

slawomirro napisał/a:
frankez napisał/a:
mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło


Przy tak małym silniku sprężarka obciąża silnik, więc i obroty rosną, nawet u mnie w 1.6 z nominalnych 750 na klimie mam stałe 950. Ty masz mniejszy silnik, a układ klimy taki sam, więc obciążenie większe, ale nie aż tyle powinno być.
W 1.3 obroty reguluje się ręcznie (nie wiem jak dokładnie), ten kto ustawiał, coś źle ustawił.


Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 19 Lip 2019, 11:58   

Bobofrut napisał/a:
Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął


No właśnie - krokowy. Jak w Lanosie. Obroty szaleją, myliśmy krokowca
i obroty wracały do normy. Tu w 1.3 jest tak samo. Mycie, to ręczna praca, nie? ;)
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 19 Lip 2019, 19:09   

slawomirro napisał/a:
Bobofrut napisał/a:
Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął


No właśnie - krokowy. Jak w Lanosie. Obroty szaleją, myliśmy krokowca
i obroty wracały do normy. Tu w 1.3 jest tak samo. Mycie, to ręczna praca, nie? ;)


Praca tak, regulacja nie. Regulować można było gaźnik który od początku lat 90-tych był zastępowany układem wtryskowym. Najpierw jedno a potem wielopunktowym. Poza tym budowa silniczka krokowego Lanosa a Fiesty to zupełnie dwie różne sprawy. W domu była Mk5 z tym silnikiem, pamiętam że czyszczenie pomogło na bardzo krótką chwilę, ostatecznie tato wymienił ten silniczek na nowy
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lip 2019, 22:19   

Bobofrut napisał/a:
Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku
to trzeba sobie w profilu ustawić 1,3i a nie 1,3 ;/
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] Wieje zimne powietrze na kolana kierowcy
Z obudowy kierownicy...
Ciapek Mechanika 2 18 Lut 2010, 19:47
MARIUSZ.B


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.