Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak iskry ,cykający przekażnik
Autor Wiadomość
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 7 Mar 2022, 00:06   Brak iskry ,cykający przekażnik

zetec 1,25 75kW brak iskry i cyka przekaznik 70A ciemnozielony pod maską w skrzynce bezpieczników jak sie zakreci z klucza i cyka tak długo az nie wyłącze zapłonu czy to winą słabej masy ? lub braku odpowiedniego napięcia pod przekaznikiem ? był podpiety skaner do kompa nie ma żadnego błędu lecz był aku odpiety do ładowania może się skasowały, to sa tylko moje domysły
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2022, 13:02   

Hmm, ciekawe. Czy w Fiescie z 1997 roku był silnik Duratec czy Zetec, jeśli Zetec to on miał/ma 75 KM.
A wracając do tematu. Sprawdzę co steruje owy zielony przekaźnik. Ja często odpinam klemy, obie do ładowania akku i zawsze wszystko hula. Pytanie, czy słychać pompę przy włączeniu zapłonu? Podejrzewam spalony bezpiecznik, sprawdzę u siebie, który to może być.
Czy to wina słabej lub brak masy - całkiem możliwe.
Banalne pytanie - a cewka jest sprawna? wtyczka 3pin i przewody nie uszkodzone?
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 7 Mar 2022, 14:30   

to jest silnik zetec dzis sprawdziłem napiecie pod tym cykajacym przekaznikiem jest 10,4V bez zapłonu ,a na załaczonym zapłonie 0,7V a chyba powinno być 12,3 tyle co leci z Aku ? w co uderzyc zeby dostac 12V na przekażnik zamiesciłem fotke to jest ten ciemnozielony przekaznik
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2022, 15:01   

Hmm. ten sam silnik, tylko rocznik 2000. Moja skrzynka wygląda tak (vide foto), nie ma tam zielonego przekaźnika, są natomiast dwa 70A, wg schematu instrukcji to wentylator chłodnicy (ventola raffreddamento motore) oraz klimatyzacji.





W mojej instrukcji nie ma schematu takiej skrzynki bezpieczników. Obawiam się, że nic tu więcej nie pomogę.
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 8 Mar 2022, 14:26   

masz racje tez to ustaliłem ze to przekaznik od wentylatora chłodnicy dzis sprawdziłem srodkowy pin z kostki cewki i jest 12v i nie wiem co dalej ?
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2022, 15:43   

Na fotce Twojej skrzynkę widać dwa takie same zielone przekaźniki. ZAMIEŃ je miejscami i napisz czy to coś zmieniło.
Aha, bliżej błotnika też są dwa podobne przekaźniki, za co są odpowiedzialne?
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 8 Mar 2022, 17:47   

one nie sa takie same ten który cyka ma 70A a tamte 30/40A ja juz zdobyłem taki sam przekaznik 100% sprawny i to samo ale to i tak przekaznik od wentylatora ale jak go nie ma to nie kreci równiez rozrusznik a chodzi głównie o brak iskry
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
Ostatnio zmieniony przez marco35 8 Mar 2022, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2022, 18:52   

A lampka immo gaśnie jak włączysz zapłon?
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 8 Mar 2022, 19:43   

damianisko5 napisał/a:
A lampka immo gaśnie jak włączysz zapłon?
tam nie ma imo goły kluczyk
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 8 Mar 2022, 19:45   

damianisko5 napisał/a:
Na fotce Twojej skrzynkę widać dwa takie same zielone przekaźniki. ZAMIEŃ je miejscami i napisz czy to coś zmieniło.
Aha, bliżej błotnika też są dwa podobne przekaźniki, za co są odpowiedzialne?

_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Mar 2022, 09:21   

K1, K2 i K7 do sprawdzenia, zrobiłeś już to?
Coraz mniej mam pomysłów. Podejrzewałem blokadę immo, ale Twoje auto tego nie ma.
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 9 Mar 2022, 21:25   

jeszcze nie ,ale sprawdze moze jutro
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Mar 2022, 21:57   

Przekaźnik główny jest uruchamiany po 15ce - m.in. zasila ecu, wtryskiwacze, przepływomierz, akf - do sprawdzenia czy pojawia się tam napięcie - jak nie ma to do sprawdzenia masa aku-buda, buda-silnik.
Cewka jest zasilana bezpośrednio z 15ki przez bezpiecznik - jak nie ma iskry to ecu jej nie wysterowywuje.
Akumulator na pewno dobry?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 10 Mar 2022, 00:01   

sprawdzona masa aku-buda, buda-silnik na cewkę tez idzie +12V srodkowy pin,aku trzyma 12,3V i kreci dobrze , jak sprawdzic akf gdzie on jest ?
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 19 Mar 2022, 14:38   

mierzyłem cewke na uzwojeniu pierwotnym rezystancja wynosi pin 1 i 2 srodkowy 1,6 om 1i3 pin 2,0 om na uzwojeniu wtórnym 13,4 om iskry dalej brak co jeszcze można sprawdzic ??
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
Ostatnio zmieniony przez marco35 21 Mar 2022, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Mar 2022, 23:08   

Aby pojawiła się iskra potrzebny jest odczyt z czujnika położenia wału,,, całej reszty może nie być i komputer da radę, położenie wału to minimalne minimum,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 20 Mar 2022, 22:11   

iskra sie nie pojawia na żadnym z cylindrów , czujnik połozenia wału był zabrudzony, wyczysciłem i przemierzyłem multimetrem jest Ok sprawdziłem jeszcze czujnik połozenia wałka rozrzadu i ma przejscie na mierniku ale magnes duzo słabiej trzyma niz czujnik wału K...
mam wyciagnietą cewkę na stole i według tego filmu gdzie gosc mierzy na zwartych 3 pinach nie ma przejscia u mnie ? jesli ta metoda jest ok to wychodziłoby ze cewka uszkodzona ? prosze o potwierdzenie tej metody https://www.youtube.com/w...Q3uuparY&t=166s
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Mar 2022, 23:07   



Jak widzisz nie ma prawa być przejścia pomiędzy obwodem niskiego napięcia a wysokiego,,, ze względów oczywistych raczej,,, opisy pinów mogą być inne ale

Opór pomiędzy 2 i 3 powinien być taki sam jak między 1 i 4 przy czym inne kombinacje powinny być bez przejścia

Opór pomiędzy 5 i 4 powinien być taki sam jak między 5 i 6 a pomiędzy 4 i 6 powinien być sumą tych wartości,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marco35 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: CL
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Mario
Dołączył: 04 Mar 2022
Posty: 14
Skąd: chorzów
Wysłany: 28 Mar 2022, 17:23   

cykajacy przekaznik i brak iskry powstał na skutek urwanego kable masy przy aku masował on skrzynke bezpieczników ,ale w miedzy czasie zmieniłem cewkę ma inny nr 88SF-12029 wyjscia kabli 1 i 4 sa zamienione z tamtą orginalną cewką o nr 928F-12029-CA tam jest 4 i 1 która była tez w dwóch rogach przy śrubach pęknieta poza tym wsio pasuje iskra jest tylko teraz co z kolejnoscia zapłonu dałem na swiece kable według numerów na cewce ? silnik mi odpalił raz i zgasł pózniej juz nie chciał chyba kolejnosc nie pasuje wiem ze powinno byc 1,3,4,2 nie poznaczyłem kabli i mam teraz mała zagwostkę i pytanie czy na tej cewce o innym nr bedzie ok ?
_________________
Silnik Zetec 1,25 75KW
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2022, 21:44   

Podłączasz tak jak na cewce jest zapisane, jak ma zła kolejność zapłonu to i tak nie odpali, a kolejności nie zmienisz, druga sprawa to pracuje w parach, iskra jest jednocześnie na 1 i na 4, w tej chwili na jednym jest zapłon na drugim jest wydech i iskra jest tracona,,, jak zamienisz je miejscami to nic się nie zmieni,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów Brak iskry
Matis Elektryka 10 9 Lut 2006, 10:32
Gość
Brak nowych postów Brak iskry
Gość Elektryka silnika 16 1 Cze 2007, 01:50
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Brak iskry - 1.4
VITEX Elektryka 13 16 Sie 2010, 23:47
VITEX
Brak nowych postów Silnik 1.1 Brak iskry
ZeaFir Elektryka silnika 5 30 Cze 2015, 20:12
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.