Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Regulacja hamulca ręcznego.
Autor Wiadomość
FUITP 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Lut 2019, 17:24   Regulacja hamulca ręcznego.

Cześć,

fiesta to mój pierwszy samochód i jestem trochę zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodową więc wole zapytać na forum. Ręczny działa jakby nie chciał. Można z nim na spokojnie jechać i nie odczuć tego. Stąd moje pytanie, jak poprawić siłę działania? Wiem tyle że jest nakrętka dzięki której można regulować naciąg linki, jednak wyczytałem w innych tematach że to nie zawsze pomaga i są też jakieś samoregulatory i żeby ustawić ręczny jak należy trzeba najpierw poluzować linkę całkowicie, na odpalonym silniku docisnąć parę razy pedał hamulca nożnego i dopiero wtedy naciągać linkę, ale czy to załatwia sprawę? Ktoś coś też pisał o bębnie hamulca ręcznego ale za bardzo nie wiem jaką role spełniają te elementy i jak sprawdzić ich stan. Od czegoś trzeba zacząć więc liczę na wasze rady. Pozdrawiam.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Lut 2019, 00:34   

1) luzujesz na maksa(aż do końca regulacji, jak będzie luźna) linke ręcznego
2) demontujesz obydwa bębny, patrzycz czy dźwignia do której zamocowana jest linka cofnęła sie do końca
jak się nie cofneła - kombinujesz co jest nie tak.
3) jeżeli się cofnęła, to ustawiasz samoregulator by rozepchać szczęki hamulcowe na tyle, by bęben wchodzil ciasno (ale raczej bez użycia młotka, ewentualnie delikatnie, z wyczuciem :P Jak wbijesz na siłe to potem będzie problem ze zdjęciem.). Jak bęben ma rant, to trzeba go zeszlifować.
Jak nie zeszlifujesz to będziesz miał opór montażowy wygenerowany przez ten rant. Gdy rant przejdzie za okładziny, to znowu zrobi się duży luz.
Jeżeli samoregulator nie chce się zablokować w ustalonej pozycji, to neistety albo pospawać na stałe, albo wymienić. Niestety w rękach częsci z mk4 nie miałem, więc więcej nie pomoge.
Jeżeli nie da rady ustawić samoregulatora tak, by bęben wchodził z lekkim oporem, to trzeba sprawdzić, czy bęben jest zbytnio zużyty, czy może okładziny są słabej firmy i nie trzymają wymiaru (miałem raz taki przypadek w grupie vw).
4) podciągasz delikatnie linke ręcznego, by skasować jej luz.
Ręczny może brać wysoko, ale powinien koła dużo mocniej hamować, a nawet blokować.

Generalnie słaby ręczny bierze się z tego, że nadmierne podciągnięcie linki (bo samoregulatory nie działają) zmniejsza dźwignie, jaką tworzy wajcha w bębnie. Im mniejsza dźwignia, tym ciężej zaciągnąć ręczny i tym gorzej hamuje.

ps. i raczej nie ustawisz, by ręczny brał idealnie równo na obydwa koła. Taki urok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów [MK3] Regulacja hamulca ręcznego
picio_18 Mechanika 17 5 Cze 2006, 16:12
picio_18
Brak nowych postów [MK4] Regulacja hamulca ręcznego
rufus295 Mechanika 43 13 Gru 2012, 07:17
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.