Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zaślepienie zaworu EGR
Autor Wiadomość
skipper215 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Wysłany: 24 Sty 2019, 21:11   Zaślepienie zaworu EGR

Witam,

Mam pytanie do wtajemniczonych czy jak zaślepie zawór EGR to czy muszę zmieniać jeszcze ustawienia w komputerze lub coś w tym stylu. W sensie czy wymagane jest cyfrowe usunięcie EGR. Silnik Endura DI rok 2001 z turbo

Pozdrawiam
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2019, 00:27   

Nic nie trzeba robić, nic na zegarach się nie zapali.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
skipper215 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Wysłany: 25 Sty 2019, 05:46   

Pufcio dzieki za info, wiesz może od czego jest ta wtyczka u góry grzybka co to za czujnik na tym EGR jest?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2019, 07:44   

Czujnik działania EGR. Jak go odepniesz/utniesz, to po prostu po podpięciu kompa wyświetli błąd, bodaj P0476 (problem z egr) ale od strony komputera/pompy nie ma to absolutnie żadnego wpływu na działanie auta.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
skipper215 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Wysłany: 25 Sty 2019, 11:05   

Super dzięki za info.

Zastanawiam się nad wyczyszczeniem kolektora dolotowego ale z tego co patrzyłem najpierw trzeba odkręcić wydechowy a wiadomo jakie tam są zapieczone śruby. W dolocie pełno tej smoły. jakieś sposoby na odkręcenie tego ustrojstwa żeby śrub nie urwać?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2019, 13:43   

Nie ma sensu. Dojście jest do dupy, robota nie nadaje się do grzebania przy takich temperaturach. Działa, to nie ruszaj. Mocy od tego nie zyskasz, chyba że miałbyś tam 1cm smoły na ściankach.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
skipper215 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Wysłany: 25 Sty 2019, 22:32   

Masz 100% racji zaślepiłem EGR albo to placebo albo faktycznie odnoszę wrażenie że silnik wkręca się szybciej i bez oporów. Mówiąc szczerze idzie jak burza. Jedyne co to niby zakupiłem na allegro zaślepki z blachy nierdzewki 1.5mm i co z tego jak w ogóle nie pasuje za pierona. no ale dociąłem w końcu własnymi siłami z blachy stalowej ocynkowanej 1mm mam nadzieje że chwile pożyje.

A dojście jest fatalne i znając życie któraś ze śrub pójdzie na urwanie. Także dałem sobie spokój.

Pytanko mam czy normalnym objawem jest niewielka ilość oleju w tym króćcu elastycznym co łączy EGR z turbo. tzn. tak jakby z turbo trochę się przedostawało do dolotu. I nie wiem czy turbo się kończy czy jest to normalne zjawisko.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Sty 2019, 00:31   

Zawsze tam będzie taka maź, to nie będzie suchutkie. Nie sugerowałbym się tym. Turbinki w tych autach są bardzo żywotne. Moja wyzionęła ducha tylko dlatego, że ją katowałem. Normalnie pewnie działałaby do dziś :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] Zaślepienie zaworu EGR. Czy ktoś już z tym eksperyment
KOJAK2 Mechanika silnika 1 13 Paź 2015, 20:29
Seb0l
Brak nowych postów [MK4] Zaślepienie zaworu ERG
skola Mechanika 21 11 Paź 2009, 20:28
Pele
Brak nowych postów EGR - zaślepienie
ruskm Mechanika 22 25 Sty 2011, 12:47
luk-90
Brak nowych postów [MK6] Zaślepienie EGR
1.4 TDCI
hawaj Mechanika 0 14 Lip 2011, 10:44
hawaj
Brak nowych postów Czyszczenie zaworu EGR
skipper215 Silniki diesla 3 9 Lut 2019, 08:06
ROBERT1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.