Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Start-Stop wyłączanie
Autor Wiadomość
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2019, 10:36   Start-Stop wyłączanie

Odznaczam w ustawieniach samochodu "Wyłączanie silnika" - jak rozumiem wyłączam system Start/Stop?
Niestety, działa to tylko do restartu silnika. Po ponownym odpaleniu Start-Stop znowu jest aktywny.
Wiecie może jak wyłączyć ten system na stałe?
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 21
Skąd: Osielsko

Wysłany: 5 Mar 2019, 11:29   

Też bym chętnie to zrobił, ale trwałe wyłączenie wymaga ingerencji w oprogramowanie, co zapewne ma wpływ na gwarancję.
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2019, 12:15   

Czyli to ustawienie w opcjach oraz przycisk przy hamulcu recznym są po prostu zdublowane?
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 26
Skąd: Nieważne
Wysłany: 5 Mar 2019, 18:38   

Tak. Dlatego szybciej i łatwiej wyłączać Start/Stop po każdym odpaleniu z przycisku obok ręcznego ;)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 5 Mar 2019, 21:22   

Można zrobić inwersję przycisku. Nie traci się gwarancji.

Swoją drogą mnie nie przeszkadza ten system. Na początku mnie wkurwiał, ale teraz widzę same zalety np. ciszę.

Swoją drogą wyłączając silnik na dłużej niż 7 sekund, stojąc na światłach jesteś bardziej eko :D
https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo

Uruchomienie silnika kosztuje mniej paliwa, niż bezsensowne zostawianie go na luzie. Gość robił pomiary na 2.0 l, więc u nas w 1.0 l można założyć, że ten czas można wydłużyć do 10-15 sekund... (teoria)
_________________
spalanie 141 KM
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 26
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 86
Skąd: nie wazne
Wysłany: 5 Mar 2019, 22:19   

Ja już z automatu wsiadam i pstryk na przycisk. :2xf:
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 21
Skąd: Osielsko

Wysłany: 6 Mar 2019, 11:11   

msky napisał/a:
Można zrobić inwersję przycisku. Nie traci się gwarancji.


Dużo roboty z tą inwersją?
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 6 Mar 2019, 21:20   

Szczerze to prosta robota w VAGach, nie wiem jak u forda.
Technicznie przycisk zmienia funkcję na włączanie zamiast wyłączanie systemu i tyle.
Po zmianie trzeba za każdym razem po włączeniu silnika aktywować silnik.

Co do ekologi i zniszczenia silnika - czy po 4, 5 latach drugi użytkownik ma kupić dobry samochód? No chyba nie :)
_________________
spalanie 141 KM
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 87
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 19 Mar 2019, 09:20   

Vag czy BMW to nie Ford, tutaj nie da sie tak zrobić. Można całkowicie wyłączyć start stop.
_________________
Tel. 511246350
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 21
Skąd: Osielsko

Wysłany: 21 Mar 2019, 08:55   

lukaszooo napisał/a:
Można całkowicie wyłączyć start stop.


W sposób pozwalający zachować gwarancję?
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
 
 
Marcin83 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Trend
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Mar 2019, 22:15   

Wy macie i chcecie wyłączyć a ja nie mam a chciałbym włączyć. O ironio ;)
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 87
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 26 Mar 2019, 11:59   

xMaraSSx napisał/a:


W sposób pozwalający zachować gwarancję?


A jeśli wymienisz fotele lub wytniesz dpf to zachowujesz gwarancje ?


S/S można wylączyć programowo, niestety jesli nie ma S/S nie da sie tego aktywowac od tak, inne są podzespoły.
_________________
Tel. 511246350
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 158
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sty 2020, 16:38   

Czy już ktoś opanował wyłączanie tego systemu NA STAŁE ?

Na papierze system wygląda ok, ale w rzeczywistości wchodzi się na pole minowe:
cytat z artykułu z linku poniżej:

"Czy system Start-Stop szkodzi silnikowi? Dzięki zastosowaniu dedykowanych dla systemów rozruszników i akumulatorów nie musimy się obawiać, że te elementy trzeba będzie często wymieniać. Niestety, będą one droższe od tych standardowych (akumulator nawet dwukrotnie). Szacuje się, że zbyt częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej skraca jej życie o nawet 1/3, a do najbardziej obciążonych podzespołów należy m.in. turbosprężarka (brak odpowiedniego schłodzenia), dwumasowe koło zamachowe i elementy mocowania silnika (każde odpalenie generuje zwiększone drgania). Wydatki poniesione na zakup tych części szybko zniwelują oszczędności uzyskane na niższym spalaniu."

Link do artykułu
_________________
Jest od listopada 2014
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 4 Sty 2020, 11:38   

langolier napisał/a:
Czy już ktoś opanował wyłączanie tego systemu NA STAŁE ?

Na papierze system wygląda ok, ale w rzeczywistości wchodzi się na pole minowe:
cytat z artykułu z linku poniżej:

"Czy system Start-Stop szkodzi silnikowi? Dzięki zastosowaniu dedykowanych dla systemów rozruszników i akumulatorów nie musimy się obawiać, że te elementy trzeba będzie często wymieniać. Niestety, będą one droższe od tych standardowych (akumulator nawet dwukrotnie). Szacuje się, że zbyt częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej skraca jej życie o nawet 1/3, a do najbardziej obciążonych podzespołów należy m.in. turbosprężarka (brak odpowiedniego schłodzenia), dwumasowe koło zamachowe i elementy mocowania silnika (każde odpalenie generuje zwiększone drgania). Wydatki poniesione na zakup tych części szybko zniwelują oszczędności uzyskane na niższym spalaniu."

Link do artykułu


Znam takich osłów co ciągle mówią, ze szkodzi i za każdym razem gaszą - pertyn ględzi na YT.

W obecnym układzie, gdzie mamy zwykły niestety rozrusznik zużycie jest nieuniknione, ale po jakimś czasie i na 100% wymiana będzie dotyczyła drugiej właściciela auta (niech się buja).

W układzie MILD dla silnika 1.0 EB nie mam klasycznego rozrusznika. W takim wypadku to cały SS ma więcej sensu, bo ni się nie zużywa.

A co do oszczędności SS to polecam obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo&t

Osobiście używam SS i jak coś padnie to gwarancja obejmuje rozrusznik itp.

Da się wyłączyć, robią inwersję włącznika, czyli guzik zamiast gasić włacza system około 400-500 zł zabawa.
_________________
spalanie 141 KM
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 87
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 6 Sty 2020, 11:42   

[quote="msky"]
langolier napisał/a:
.

Da się wyłączyć, robią inwersję włącznika, czyli guzik zamiast gasić włacza system około 400-500 zł zabawa.


Powielanie internetowych głupot. SS w fordzie wyłącza sie na dwa sposoby.
1. na janusza, odpinają kabel od BMS i SS nie dziala ale caly czas jest max ladowanie i aku momentalnie pada...
2. Programowo calkowicie wyłącza sie SS i przycisk nawet sie nie zapala. Kiedys byl u mnie gość ktory mial pozmieniane wartisci graniczne SS i silnik nie gasl ale minus jest taki ze watpie aby ktoś po paru latach potrafil to odkręcić.
_________________
Tel. 511246350
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 6 Sty 2020, 14:18   

lukaszooo, ekspercie, nie piszę bzdur, bo pytałem w ASO co robili mi zmianę softu silnika, inwersja i tyle. Bez grzebania się po silniku.
Amen :)
_________________
spalanie 141 KM
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 87
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 6 Sty 2020, 14:42   

Tak sie składa że siedze w tym od lat choc zadnym ekspertem nie jestem. Żadne ASO nie ma prawa oficjalnie dotknąć się do SS i tego nie zrobi. W ford plaza twierdzą że jesli mk7 wyjechalo bez komputera pokladowego to nie da sie go aktywowac a co dopiero grzebać w parametrach SS. Powiedzieć że się da a zrobić to różnica, nagraj film to uwierzę, z moich wielu kombinacji nie da sie odwrócić dzialania SS w fordzie tak jak np robi sie to w BMW.
_________________
Tel. 511246350
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11500
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2020, 20:03   

Oczywiście rozwiązanie problemu jest proste jak szpulka drutu, wystarczy prosty układ który po uruchomieniu silnika automatycznie pstryknie w pstryczek i wyłączy SS,,, bez grzebania w silniku i elektronice auta,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 6 Sty 2020, 20:05   

lukaszooo, Nie dyskutuję z "ekspertami", szkoda mi czasu :)
_________________
spalanie 141 KM
 
 
Wasabi 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Konrad
Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Sty 2020, 12:17   

msky napisał/a:
lukaszooo, ekspercie, nie piszę bzdur, bo pytałem w ASO co robili mi zmianę softu silnika, inwersja i tyle. Bez grzebania się po silniku.
Amen :)


Wgrali Ci soft ze 140, zachowując gwarancję?

Panowie, ASO nie wyłączy start stopa bo jest to niezgodne z homologacją. Taką odpowiedź dostałem w Fordzie i na inne auto w Seacie.
Start stop powinien działać tak jak w Fiacie/ Jeepie - tzn. zapamiętuje ostatnie ustawienie po ponownym uruchomieniu silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wyłączanie systemu start-stop
adams502 Elektryka ogólna 4 24 Cze 2019, 14:30
langolier
Brak nowych postów System start-stop
gawron211 Elektryka silnika 16 30 Sty 2019, 10:15
Mars
Brak nowych postów [Ogólny] Wyłączenie na stałe systemu Auto-Start-Stop ?
czy jest to możliwe ?
langolier Porady eksploatacyjne 0 14 Cze 2019, 12:37
langolier
Brak nowych postów Światła tylne stop świeca non stop
AccessX Elektryka ogólna 5 31 Sie 2017, 16:05
gruby907
Brak nowych postów Przekaźnik pompy i wyłączanie świateł
Łukasz Elektryka silnika 1 8 Cze 2015, 08:58
Łukasz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.