Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
[MK3] Ford Fiesta RS ZetecTurbo - OBR Niestachów
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Cze 2005, 14:48   [MK3] Ford Fiesta RS ZetecTurbo - OBR Niestachów

Witam wszytkich, po prawie rocznej walce we wtorek o 1:00 wyjechałem swoja fiestą w specyfikacji EVO 4. jest juz kolejna RS TURBO w klubie i na forum :D Wrazenia są miłe aczkolwiek pompuje narazie 0,3 bara bo chce zeby sie wszystko poukładało. Ten post jest wstepny jak sie dowiem jak wsadzic zdjecia to je wsadze i napisze cała historie prac nad tym autem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 30 Lip 2009, 13:04, w całości zmieniany 29 razy  
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 16 Cze 2005, 21:08   Re: FORD FIESTA RS TURBO - PIERWSZE WRAZENIA

PUMA napisał/a:
Witam wszytkich, po prawie rocznej walce we wtorek o 1:00 wyjechałem swoja fiestą w specyfikacji EVO 4.


proszę oświeć mnie co znaczy SPECYFIKACJA EVO 4!!!???
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 17 Cze 2005, 06:26   

No właśnie ja też czekam bo zapracowałeś się Marcin ostatnio
nieźle. Ale piękno powstaje w bólu i odosobnieniu :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Cze 2005, 08:31   

Witam na poczatku wyjasnienie EVO 4:
EVO 1 - była to kupiona xr2i 1,6 cvh 110km;
EVO 2 - silnik 1,6 sie skonczył a że pod reką był 1,3 na jednopunkcje to jezdziłem na nim plus remąt blacharki;
EVO 3 - silnik 1,6 RST ale bez TURBO ( po remącie - docieranie);
EVO 4 - RST z turbina T03 od escorta RST;
Poprostu sa to ewolucie jak i w misku czy seacie, skoro oni moga to ja też :D a ze mam jeszcze kilka planów to postaram sie doisc do jakiegos EVO 7 :devil:

PS: GIENEK DZIEKI ZA WSZYSTKA POMOC MERYTORYCZNA, POZDRO
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Cze 2005, 10:14   

HISTORIA:
Wszystko zaczeło sie od kupna xr2i i od nocnych wyscigów. Ale silnik zaczynał sie konczyc i sie okazało że w starciu z GSI 16V i autami o podobnej mocy jestem bez szans :bad: . Wiec zaczołem myslec co dalej. Pierwszy plan był taki żeby wsadzic silniczek od ESCORTA rs 2000. ale ktos na forum powiedział ze jest to bardzo trudne i trzeba ciąc podłużnice i tep. to ostygnołem! Nastepny plan mówił o 2,0 16v ZETEC z mondeo ale za drogi jest ten silnik w samym zakupie wraz ze skrzynia i innymi przeróbkami.
Nastepnie poznałem na tych wyscigach człowieka który jeździ RENAULT R5 GT TURBO. I mniejwiecej w tym samym czasie kolega kupił fieste xr2i z drugim silnikiem, który okazał sie byc silnikiem z RST. Po przejażdzce tym R5 GTT stwierdziłem że chce RST. Przy lekkiej namowie juz wtedy kumpla od renówki nabyłem tenn silnik i w tedy zaczeły sie problemy. okazało sie ze turbina T2 jest tak wysrana że nic sie nie da z nia zrobic, wiec trzeb było znalesc inne "płuco". Trafiła sie turbina od ERST wraz z kolektorem. I w gronie 3 kumpli zabralismy sie do pracy. Najpierw rozebralismy silnik i go wyremontowałem: tule3jowanie bloku, nowe pierscionki, komplet uszczelek, głowica wraz z polerka kanałów, wałek szklanki. Układ korbowo-tłokowy był ok wiec nie był ruszany. o to efekt tej pracy:

oraz zdjecie TURBINY:

Tak sie prezentowała moja FRST po tej pracy!

Nastepnie nastąpił okres docierania silnik i zbierania dalszych części, który trwał do kwietnia tego roku. Cały czas był problem z chłodzeniem silnika. Nie mogłem znalesc orginalnej chłodnicy od RST. W końcu zdecydowalismy sie zostawić chłodnice od XR2I i pomyślec nad innym IC wraz z orurowniem. Przyszedł kwiecien i zaczeła sie zabawa dalej.
rozebralismy cały przód i zaczelismy upychac "zabawki".

W trakcie prac okazało sie że trzeba przesunąć chłodnice do przodu ponieważ turbina sie nie miesci i była obawa że po odpaleniu silnika rozwali chłodnice która tez została kupiona nowa poniewaz stara była tak zjechana że puszczała wode wszędzie! Nastepnym problemmem był dobór wentylatora bo miał byc tak jak w orginale montowany pomiedzy zderzakiem a chłodnicą, wybór padł na mercedesa 124 300td. IC pochodzi od Forda Mondeo tdci. wszystko zostało pospinane i poskładane do kupy. Pojawiły sie nowe fele o rozmiarze 14 cali i nowy hamulec żebny wyhamowac to autko. Jest też zawór upustowy.

Tak sie prezentuje przód auta obecnie, foto robione jeszcze podczas skałdania:

We wnętrzu pojawiły sie 3 wskazniki: doładowanie, cisnienie oleju i temperatura oleju:

Na chwile obecna nie mam fotek po złożeniu wszystkiego ale na początku tygodnia je dorzuce. Moge stwierdzic że było dużo bulu i pracy przy składaniu tego ale jestem zadowolony. Co prawda pompuje narazie 0,3 bara i nie wiem jak to bedzie sie zachowywac przy serii (0,6) i wyżej ale jest fajnie. Dalsze foti niedługo.
BARDZO WIELKIE DZIEKI ZA UDZIAŁ W PRACACH, POMOC I WOGULE DLA:
KURECKI GTT, DOMAN, KASPER. JAK RÓWNIEZ WIELKIE, OGROMNE DZIEKI DLA MOJEJ KOBIETY ŻE ZNOSI MOJĄ PASJE.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 5 Lut 2006, 21:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
marcel20 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2004
Posty: 215
Skąd: Koszalin
Wysłany: 17 Cze 2005, 14:45   

Brawo to chyba juz 3 frst nie licząc tego wynalazku ostatniego Marcina!!!
Ciekaw jestem jak to się wszystko zgra i będzie zachowywać przy o,6 bara...bo tak 0,3 to troszke mało.

[ Dodano: Pią Cze 17, 2005 2:51 pm ]
ps. zadżebisty lakier.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Cze 2005, 15:26   

:devil: :devil: :devil: wyjebista maszyna

mozna wiedziec jak cie pociagnely koszta ??
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Cze 2005, 15:34   

odpowiedz dotycząca kosztów jest trudna do okreslenia. nie wiem jak to liczyć! przyjmijmy ze licze samo uturbienie to jakies 2000zl.ale nie jestem pewien: zabrnąłem kowałek w ten temat i już trzeba było kończyć niezależnie od kosztów. ALE WARTO :devil:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Cze 2005, 21:30   

liczyłem tylko czesci ale wychodzi na to ze niestety bede musiał wstawic inny komputer co koszt podniesie o kolejne 2 tyś lub wiecej :vbad:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
GienekWichura 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 309
Skąd: Puck
Wysłany: 20 Cze 2005, 06:46   

Co do pomocy merytorycznej Marcin to spodziewam się że to dopiero
początek zabawy. Prawdziwa zabawa zacznie się jak uda się dojść do 0,6 bar.
Prawdopodobnie obaj będziemy kupywać ten 2 barowy czujnik cisnienia absolutnego.
U mnie przekroczenie 0,8 bara objawia się zachłystywaniem się.

Co jak co ale corobi Marcin zachęciło mnie do zmiany turbiny na T3.
Takie cos musi nastąpić chociażby ze względu na to ż mój nowy intercooler
ma taki układ rur że najlepiej powietrze puścić dołem. W sumie trochę
żałuję że dwa lata temu władowałem tyle w tą turbinę. Teraz T3
można połknąć w granicach 1000 z kolektorem i downpipe. :)

Ale dobra wiadomość dla klubowiczów. Może już na jesień po malowanku
puszczę swoją turbinkę.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Cze 2005, 09:39   

o to fotki wnetrza komory silnika i akumulatora niestety nie zmiescił pod maske :D


Wiesz Gienek ja T3 wsadziłem bo nie miałem nic innego. a pomys czy nie chcesz hybrydy t2/t25. kumpel ma to w renault r5 gt turbo i spisuje sie spoko. i nie wiem czy taka kombinacja nie była by leprza. a mnie przedewszystkim chyba napewno nie ominie mapowanie elektroniki. bo mam ewidentny problem z elektroniką!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 5 Lut 2006, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Cze 2005, 09:41   

2 pytania

od czego sa to fele i gdzie mozna kupic te dodatkowe zegary ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 20 Cze 2005, 09:41   

przydałaby sie hamownia....
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Cze 2005, 09:51   

fele to przyjechały na jakies fiescie do polski, sa to chromy jakiej amerykanskiej firmy chyba "mangels" czy jakos tak sie to pisze, natomisat zegary to w kazdym sklepie tuningowym nie ma problemu z tym zadnego. A co do hamowni teraz nie pokaże wiecej niz 100KM poczekam jak rozwiąże problem z paliwem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Cze 2005, 10:38   

A tarcze hamulcowe to hmmm samemu nawiercałeś?
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Cze 2005, 11:02   

nie jest to ZIMMERMANN a klocek PAGID
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Cze 2005, 13:38   

Dziekuje wszystkim za pozytywne opinie, podbudowywuja mnie bo sie okazało ze elektronika nie wydala i sie troche podłamałem :cry: bo liczyłem sie z tym ale myslałem że serie dmuchnie a tu wała wiec niestety cdn później bo brak kasy na mapowanie teraz
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 20 Cze 2005, 14:12   

PUMA napisał/a:
Dziekuje wszystkim za pozytywne opinie, podbudowywuja mnie bo sie okazało ze elektronika nie wydala i sie troche podłamałem :cry: bo liczyłem sie z tym ale myslałem że serie dmuchnie a tu wała wiec niestety cdn później bo brak kasy na mapowanie teraz

No to było raczej oczywiste że bedzie zła mieszanka (paliwo/powietrz). przy dołżeniu turbiny . Nie wiem czy znasz takie nazwisko jak pan Wozowicz (stworzył OBERKA)On rozwiązał problem odpowiedniej dawki paliwa (w silniku 1.1 fiata+ Turbo) nie elektroniką ale przez zrobiony przez siebie specjalny reduktor paliwa sterowany ciśnieniem z kolektora dolotowego. Zwiększał on dawkę paliwa proporcjonalnie do wzrostu ciśnienia w kolektorze.
_________________
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Cze 2005, 14:26   

tak niby było to oczywiste ale podłożyłem od fiest turbo orginalne zabawki i ten problem jest nadal taki sam niestey cos jest jakas luka. a jesli masz namiary na tego Pana to prosze o nie. pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 20 Cze 2005, 15:38   

PUMA napisał/a:
tak niby było to oczywiste ale podłożyłem od fiest turbo orginalne zabawki i ten problem jest nadal taki sam niestey cos jest jakas luka. a jesli masz namiary na tego Pana to prosze o nie. pozdro

No to czegoś chyba brakuje. Ale jak się domyślam to chyba komputera nie zmieniłeś?
Pamietam że w Escorcie RS turbo mojego ojca był właśnie taki smieszny komputer do którego podłączony był wężyk od kolektora dolotowego,pewnie był tam jakis czujnik odczytujący wartości pod i ciśnienia
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.