| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| [MK3] Ocena przed zakupem XR2I 1.8 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | czarobest   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Cezary
 Wiek: 26
 Dołączył: 05 Wrz 2018
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  17:04   [MK3] Ocena przed zakupem XR2I 1.8 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, chciałbym poprosić o rady dotyczące zakupu Fiesty MK3 XR2i 1.8. Chodzi o to ogłoszenie https://www.olx.pl/oferta...D5-IDvn9Dq.html
 
 Będzie to mój pierwszy samochód, nie wymagam nie wiadomo jakiego stanu, ale nie chcę też władować się na minę czy jakiegoś składaka
  . Może ktoś doświadczony zauważy jakieś nieprawidłowości w tym modelu. Chciałbym podjechać i zobaczyć go w sobotę, dlatego też chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę? Przyznam że mocno mi się podoba... 
 Kolejna kwestia jest taka, że data produkcji nie zgadza się z datą w dowodzie - czy to już powód do rezygnacji?
 
 Podobno jest bąbel przy wlewie paliwa po za tym ma być w dobrym stanie blacharskim, tu kolejne pytanie - obawiać się tego bąbla?
 
 No i otrzymałem informację że jest jakiś luz na maglownicy - nie wiem co o tym myśleć.
 
 Link do automo z wyposażeniem: https://www.automo.pl/his...9b-1b6d0a0a0a4f
 
 
  Historia1 by czarobest, on Flickr 
  Historia2 by czarobest, on Flickr |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | czarobest napisał/a: |  	  | Kolejna kwestia jest taka, że data produkcji nie zgadza się z datą w dowodzie - czy to już powód do rezygnacji? 
 | 
 
 Sprowadzona i zarejestrowana jako składak. Jak ci to nie przeszkadza, to ok
   
 
  	  | czarobest napisał/a: |  	  | Podobno jest bąbel przy wlewie paliwa po za tym ma być w dobrym stanie blacharskim, tu kolejne pytanie - obawiać się tego bąbla? | 
 
 Jak jest bąbel, to pod bąblem będzie dziura. Ale to normalka w fieście, reperaturka do zrobienia i tyle.
 
 
  	  | czarobest napisał/a: |  	  | No i otrzymałem informację że jest jakiś luz na maglownicy - nie wiem co o tym myśleć. | 
 
 Albo krzyżak, albo maglownica.
 |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | czarobest   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Cezary
 Wiek: 26
 Dołączył: 05 Wrz 2018
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki  . Wybacz pytanie, ale w jaki sposób może być składakiem. Tzn mam na myśli, czy to kwestia złożenia karoserii z dwóch
  , czy coś zupełnie innego? Bo silnik, moc itp się zgadza. Chyba, że nadwozie nie jest od XR2i tylko dołożone zderzaki i wsadzony silnik od xr'ki? 
 No tak, czyli kolejny koszt repraturki, bo lepiej pewnie z tym nie zwlekać.
 
 Jest jakiś sposób by sprawdzić gdzie dokładnie jest ten luz bez rozkładania auta?
 
 No i w związku z tymi informacjami mój zapał trochę opadł. Jest w ogóle sens pojechać i oglądać? Choć nie powiem, podobają mi się te małe mocne fiesty, a na ST150 jeszcze nie mam
  . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | czarobest napisał/a: |  	  | Wybacz pytanie, ale w jaki sposób może być składakiem. Tzn mam na myśli, czy to kwestia złożenia karoserii z dwóch  , czy coś zupełnie innego? Bo silnik, moc itp się zgadza. Chyba, że nadwozie nie jest od XR2i tylko dołożone zderzaki i wsadzony silnik od xr'ki? | 
 
 przed 2000r ludzie zwozili karoserie na jednej lawecie i jej oryginalny silnik na drugiej, żeby opłaty były niższe, po czym składali to do kupy w polsce.
 W dowodzie powinien w adnotacjach widnieć wpis "składak", chociaż ja miałem auto z łodzi, które było składakiem, ale wpis zginał przy którejś zmianie dowodu. Wyszło to dopiero analizując historię z urzędów komunikacji na stronie https://info-car.pl/infocar/vin.html
 
   
 Prawnie to nic nie zmienia w chwili obecnej. Conajwyżej auto ejst przez to 'mniej oryginalne'. No i ciekawe, czy da rade takie coś pchnąć np za granice
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | czarobest   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Cezary
 Wiek: 26
 Dołączył: 05 Wrz 2018
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Również dziękuję. Faktycznie nie pomyślałem żeby sprawdzić w info car. Wygląda to tak 
  historia3 by czarobest, on Flickr 
 Nie jest to w takim razie chyba duży problem z tego co rozumiem, ale jakiś argument do ewentualnego zbicia ceny może chyba być (?).
 Zrobienie z tego klasyka będzie raczej trudne, choć gdybym ewentualnie go miał to starałbym się dbać
   
 Boję się w tym momencie kosztów ewentualnej maglownicy, a kto wie co jeszcze może wyjść. Dlatego liczę na wasze podpowiedzi i odpowiedzi do poprzednich pytań
  . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mały   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Michał
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 543
 Skąd: Witkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2018,  20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak bombel pod wlewem nieduży to może wystarczy tylko kawalek wstawic i zaprawke zrobić. Jeśli chodzi o maglownice to zależy jaki luz, bo jak taki jak w 60-siątce  to trzeba wymienić, jak delikatnie wyczówalny to da sie jeździć dopóki nie będzie wiekszy, moze nie ma luzu na maglu tylko na kolumnie, krzyżaku lub na końcówkach. Jeżeli sie nie myle to kiedyś oddawalem stara maglownice i dawali po regeneracji za 350zł. Fajna ta fiesta nawet ładna ci powiem
   |  
				| _________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2018,  14:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najważniejsze to pojechać na stację kontroli pojazdów - niech sprawdzą zawias, hamulce, itp, a później wejść pod auto i sprawdzić jak podłoga, progi, podłużnice, mocowanie tylnej belki. Przy okazji obejrzeć silnik od dołu. Jak buda zgnita to nie brać, bo resztę da się zrobić |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |