Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Jaki silnik
Autor Wiadomość
Gringo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 04 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Sie 2018, 16:52   Jaki silnik

Dzień dobry.
Szukam samochodu do ok 8 tys zł z silnikiem benzynowym. Wybór padł na Fiestę MK6.
Samochód będzie używany dość mało (300-400 km na tydzień). Rozważam następujące silniki:
1,25 75KM
1,3 70KM
1,3 68KM

Auto będzie zagazowane. Jakie są typowe usterki tych silników? Piją olej? Jestem świadomy, że mogę trafić trupa, a nie silnik, ale chodzi mi o małą awaryjność/niskie koszty naprawy.
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: ...
Wysłany: 6 Sie 2018, 23:18   

Spalanie mają niewiele mniejsze niż 1,6 100km
z instrukcji fiesty:
1,25 miasto: 8,2l/100km, trasa: 4,7l/100 mieszany: 6,0l/100km

1,3 l Duratec, 51 kW (70 miasto: 8,1l/100km, trasa: 4,9l/100km mieszany: 6,1l/100km
KM), przełożenie przekładni
głównej: 4,06


1,6 l Duratec, 74 kW miasto: 8,8l/100km trasa:5,2l/100km mieszany: 6,5l/100km
(101KM) 5-biegowa
mechaniczna skrzynia
biegów
1,4 l Duratorq-TDCi, Durashift EST- miasto: 5,3l/100km trasa: 3,7l/100km mieszany: 4,3l/100km
1,6 l Duratorq-TDCi miasto: 5,2l/100km trasa: 3,9l/100km mieszany: 4,4l/100km

reszty nie podaję.
Spalanie podane w instrukcji fiesty w trasie (benzyna) można osiągnąć jadąc około 70km/h na piątym biegu
Ja mam zagazowaną fiestę 1,6 w BRC, wszystko w instalacji tego producenta ponoć. Zrobione w kilka miesięcy 5500km średnie spalanie gazu 9,4l/100km (wyliczone z paragonów), oraz z 20l benzyny poszło (rozruch, okazjonalna jazda bez gazu). Spalanie moim zdaniem nie najgorsze, z racji tego, że przeciągam biegi.
Zrób jak uważasz, moim zdaniem koni będzie brakować, a różnica spalania nikła.
Ponadto przy takim przebiegu kalkuluje sięw ogóle zakładać instalację? Nie lepiej diesla?
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Sie 2018, 18:02   

Posiadam 1.3 70KM. 70 i 68KM to ten sam silnik, po przeliczeniu z 51 kilowatów na konie wychodzi 69KM. Ma swoje bolączki, ale silnik niezajebywalny :D oleju nie pije, kultura pracy średnia ale tragedii nie ma. To stara, sprawdzona konstrukcja pamiętająca jeszcze lata 90. Spalanie u mnie ok. 8l/100km po mieście, średnio w trasie jadąc dość dynamicznie 6l/100km, trasa jadąc max 100km/h to około 5l/100km. Silnik specjalnie awaryjny nie jest, na łańcuszku rozrządu więc wnikliwie weryfikuj przebieg auta. Jak trafisz zadbaną sztuke to będziesz zadowolony :) Realny przebieg ma ok. 300 tysięcy kilometrów i oprócz lekkiego remontu osprzętu silnika nie ma problemów
_________________
Pozdrawiam
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 20:53   

Odnośnie silnika 1.3 to warto wiedzieć, ze jest oninaczej zbudowany i ma inny osprzęt niż wszystkie pozostałe silniki benzynowe Fiesty. O ile 90% porad np dla 1.25 dotyczy też 1.4 lub 1.6, to 1.3 to inna bajka.

1.3 wersja słabsza od mocniejszej rózni się oprogramowaniem komputera oraz mocniejszy silnik ma większą przepustnicę. I tyle różnic.
1.3 to stare silniki. Dziś mija 10 lat do zakonczenia ich produkcji. Z cześciami do tych silników będzie tylko gorzej. Silniki 1.25/1.4/1.6 były zaś produkowane do 2012 roku i stosowane w wielu autach (Fiesta, Fusion, Focus oraz... Volvo S40)
1.3 pali tak samo jak 1.25 i 1.4 a ma mniej koni i waży więcej o 9-11kg od innych.
1.3 lubi LPG w przeciwieństwie do reszty silników Fiesty.
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Sie 2018, 15:38   

Sławku, co do części nie zgodzę się - bardzo dużo zamienników :D ale zdarzyło sie 2 razy, że musiałem kombinować jak zdobyć orginał, bo zamienników nie produkują np. przewody odmy po stronie pokrywy zaworów lub obudowa termostatu. O ile obudowe termostatu załatwiłem łatwo, to przewody odmy z Niemiec jechały :D Pewne takie wynalazki typowe tylko dla tego silnika ciężko już dostać ale jeszcze tragedii nie ma. Bolączką przed liftem są też kasety na żarówki do tylnych lamp - przynajmniej mi plastikowe plomby od gniazd sie pourywały i musiałem 2 nowe kasety kupić, bo co chwila paliło żarówki i była z tyłu dyskoteka na nierównościach :D
_________________
Pozdrawiam
 
 
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 82
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Sie 2018, 08:17   

Ja posiadam 1.3 51kw i moja opinia jest taka, że trzeba trafić zadbany egzemplarz bo w innym przypadku licz że trochę w nią będzie trzeba zainwestować , mam w niej lpg to spalanie w trasie 8 l na 100 km w mieście 10 l na 100 km .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Jaki silnik??
Gość Mechanika 1 11 Mar 2008, 23:41
madek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi jaki silnik ???
sycho25 Tuning mechaniczny 12 21 Lut 2007, 21:20
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [traktorek] Jaki to silnik
JankoM Mechanika silnika 38 22 Cze 2012, 05:50
JoeMix
Brak nowych postów Mk1 jaki silnik
Edwin Mechanika silnika 17 30 Wrz 2014, 21:59
van


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.