|
Ustawianie rozrządu fiesta Mk3 1.8 16v xr2i |
Autor |
Wiadomość |
mati120120120
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 2 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 2 Sie 2018, 12:14 Ustawianie rozrządu fiesta Mk3 1.8 16v xr2i
|
|
|
Witam tak jak w opisie szukam jak ustawić rozrząd w mojej fiescie. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 6 Sie 2018, 13:08
|
|
|
zetec jest prosty jak budowa cepa, na pierwszym garze tłok do góry (najlepiej czujnikiem zegarowym) włki ustawiasz na blokady(można użyć imbusów) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sie 2018, 17:27
|
|
|
kuba87 napisał/a: | włki ustawiasz na blokady |
... luzując przedtem koła zębate |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Sie 2018, 11:55
|
|
|
Do zblokowania wałków coś co ciasno bedzie trzymać wałki, jakiś płaskownik o grubości szczeliny w wałkach rozrządu, po zdjęciu pokrywy zaworów będzie widział szczeliny po drugiej stronie kółek rozrządu, szczeliny pasują tylko jedną stroną do góry( nie są symetryczne). Pamiętaj, że do zluzowania kółek rozrządu sama blokada wałków nie wystarczy i próba ich poluźnienia skończy się pęknięciem wałków, trzeba jakims francuzem złapać, ja klinuje kółka duzym śrubokrętem przy odkręcaniu o głowicę.
wał ustawiasz na znaku na kole pasowym, są tam na obrzeżu dwa mały nacięcia, zgodnie z ruchem wskazówek zegara drugie nacięcie musi się pokryć ze znakiem (odlaną linią) na misce olejowej.
Wtedy zakładasz pasek, napinasz napinacz, aby w najdłuższym miejscu pasek dało się obkręcić ok 90stopni. Potem dokręcasz kółka rozrządu 70Nm, luzujesz blokade wałków, obkręcasz wałem ze 2-3 razy, sprawdzasz pokrycie nacięć wałków rozrządu i czy znak na kole pasowym pokrywa się z miską olejową, jeżeli tak, to składasz wszystko do kupy, jeżeli nie wracasz do luzowania kółek i poprawka |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|