Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta 1.0 ecoboost (euro 6d-temp)
Autor Wiadomość
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 13 Cze 2018, 19:40   Fiesta 1.0 ecoboost (euro 6d-temp)

Cześć :)

Założyłem wątek z dwóch powodów. Pierwszy to fakt, że pod długim przmiarzeniu kupiłem Fiestę, a drugi to bardziej z powodu moich wątpliwości/ciekawości.

Potrzebowałem auta do miasta, ale nie stoję w korkach raczje poruszam się po bez zatorów 15 km do pracy. Mniej więcej od października 2017 roku przechodziełem fazy od suzuki swift po hondę civic, w zasadzie przeleciałem wszystkie auta z segmetnu B, oraz kilka z C.
Omały włos nie kupiłem VW Polo, ale na szczęscie coś sprawiło, że wycofałem zamówienie. Auto dostałem na całą sobotę do jazdy i miałem tak mieszne uczucia, że po 45 minutcha w Fieście stwierdziełem, że wrażania są lepsze, no i kasa też lepiej wypada :)

W maju dałem zaliczkę i tak, czekam na odbiór w sierpniu.

Na dielra nie moge na razie powiedzieć złego słowa, tym bardziej na sprzedawcę, który miał do mnie sporo cierpilowści. Dwa razy zmieniałem zamówienie...

Mam kilka zagwostek, jednak... Nie potriafiłem znaleźć odpowiedzi na nie nawet na forach DE

1. Wybrałem silnik 125 KM, oprócz tego, że ma +25KM i tarczowe hamulce z tyłu, to podobno ma tak zwany overboost do 200 Nm, oraz inną głowicę.

2. Norma emisji spalin Euro 6d-temp... zastanawiam się czy już będę mieć ten nieszczęsny filtr "DPF" dla benzynki?

3. Silnik ma niby być z nowej serii, ale nie ma słowa o nowym sytemie odłczanego cylindera. Nowy Focus ma to mieć w standardzie. Czysta ciekawość

4. Wybrałem światła full LED, w kilku miejscach opisują je jako dynamic, a u nas bez większych wzmianek.

Auto bez dachu szklanego, nagłośnienia B&O (podobno nie jest warte kasy), nawigacji.

Macie jakieś doświadcznie związane z odbiorem auta? Na co zwrócić uwagę? Kupować miernik lakieru? :D

M
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Cze 2018, 08:50   

1. Ma tarcze z tyłu, i prawdopodobnie inną głowicę (w mk7 FL tak było). O overboost szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę - skąd takie informacje? Edit: a poszperałem trochę po internecie i faktycznie się przewija ten overboost... Ciekawe jak jest faktycznie. :)

2. Zgłębiałem ten temat przed odbiorem swojej i sam byłem ciekaw... i w niemieckim cenniku jest takie zdanie apropo EcoBoost'a: "Zusätzlich verfügt der Ford Fiesta über einen benzinpartikelfilter". Ostatnie słowo chyba jest jasne. :D Tyle że ja mam normę Euro 6.2, a to chyba trochę co innego... i filtra raczej nie ma (nie wiem?) Może być też tak, że filtry montują, ale na razie na inne kraje (np. właśnie DE) - tak było kilkanaście lat temu jak do diesli producenci wprowadzali DPF-y.

3. Mi sprzedawca powiedział, że ten system już jest i samochód potrafi wyłączyć jeden cylinder. Nie wierzę w to szczerze mówiąc, w instrukcji nie ma ani słowa na ten temat.

4. Światła statyczne (nie skrętne) z automatycznym poziomowaniem. "Dynamiczny" to może jest kierunkowskaz z przodu - coś jak w Mondeo czy nowych Audi/VW z tyłu - tylko trochę krótszy. :P
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Cze 2018, 12:43   

Wspomnienie o overboost
Różne źródła podają od 15 do 30 sekund overboost 200 Nm lub nawet 220 Nm.
Z drugiej strony 1.0 w hondzie Civic ma 200 Nm co nie jest niczym nowym. Świetny silnik, mało pali, tylko trochę za słaby (130KM) do auta z zacięciem sportowym. Znajomy sobie bardzo chwali spalanie na poziomie 7 l w mieście.

Mam wątpliwości co do tego "DPFa" Chyba niestety załapałem się na ten filtr.

Nie wiem czy ten odłączany cylinder nie jest zarezerwowany dla nowego focusa. Mnie sprzedawca powiedział jedynie, że silnik jest mocno zmieniony względem tego z 2012 i 2014 roku.

Właśnie nie ma nigdzie w necie info o tych światłach. Niby ST ma je w wielu testach na YT, ale słowa nikt o nich nie mówi, tylko o tym silniku 1.5 właśnie z odłączanym cylindrem.
Co ciekawe podobno słychać i czuć moment włączania się tego systemu wg relacji testerów z YT.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Cze 2018, 13:17   

Co do świateł to jest tak jak piszę - masz info z pierwszej ręki ;) Bo mam LED-y u siebie.
DPF-a bym nie demonizował, w benzynach nie powinien sprawiać takich problemów. Co jak co, ale na dieslach producenci się już nauczyli i filtry jako tako są dopracowane.
Edit: zacząłem drążyć temat i z tego co na razie wyszukałem, to już od normy euro 6.2 powinny pojawić się filtry GPF. Czyli wychodzi na to, że go mam... hmm.. Chociaż po wklepaniu nr VIN w etis nie ma informacji o filtrze.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Cze 2018, 15:42   

Super, że ktoś ma już z nimi doświadczenie :)

A filtr GPF na 99% będę mieć, bo auta na rynku niemieckim i polskim to ta sama taśma produkcyjna.

Zapomniałem dopisać, że wziąłem również wszystkie systemy bezpieczeństwa jakie były.
Kolor (chrome blue) auta wziąłem trochę na wiarę, że będzie ładny, bo nigdzie nie widziałem go na żywo.
Realnie znalazłem jedno zdjęcie w necie
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 14 Cze 2018, 20:39   

W internecie jest sporo informacji, według których Fiesta miała dostać EcoBoosta z odłączanym cylindrem od 2018 roku. Możliwe, że ostatecznie chodziło o Fieste ST z 1.5l EcoBoostem. Wydaje mi się, że gdyby 1.0 miał tą funkcję to by się tym chwalili.

Nie mniej... Czy ta funkcja jest czy jej nie ma to i tak nie zmienia faktu, że EB 1.0 pali w Fieście mało paliwa :)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Cze 2018, 09:03   

Nowy Ford Focus ma na 100% dezaktywację i co ciekawe ten sam silnik co fiesta produkcji od 1 sierpnia.

Spalanie faktycznie jest śmieszne 7-8 litrów po mieście to mój stary samochód palił 69 KM...

Czy diler sam informowała o postępach produkcji auta? Odstałeś vin i możliwość podglądania w systemie forda jak postępuje zamówienie?
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 15 Cze 2018, 11:02   

msky napisał/a:
Spalanie faktycznie jest śmieszne 7-8 litrów po mieście to mój stary samochód palił 69 KM...

Czy diler sam informowała o postępach produkcji auta? Odstałeś vin i możliwość podglądania w systemie forda jak postępuje zamówienie?


U mnie na razie średnie spalanie z komputera pokazuje 6,2 l/100 km. Przejechane na razie prawie 1400 km ( od końca marca ).
Sam musiałem dzwonić lub pisać do dealera z pytaniem o postęp produkcji. Numer VIN dostałem po złożeniu auta w fabryce, ale nie miałem podglądu na dalszy etap.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
anikja 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 47
Dołączyła: 11 Cze 2018
Posty: 0
Skąd: Łuków
Wysłany: 15 Cze 2018, 11:36   

Cześć,
przymierzam się do zmówienia fiesty i też mnie kusi kolor chrome blau, czy ktoś go widział, może na innym modelu w Fordzie? Chciałam jeszcze podpytać jaki procentowy rabat otrzymałeś?
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Cze 2018, 13:49   

anikja, kolor widmo:
https://www.trustford.co....iesel/id-12759/
sporo zdjęć

Chyba 10%
 
 
anikja 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 47
Dołączyła: 11 Cze 2018
Posty: 0
Skąd: Łuków
Wysłany: 15 Cze 2018, 18:36   

Dzięki, fajnie widać.
Planowałam deep impact blue ale już nie ma tego koloru na zamówienie, a kiedy zobaczyłam jak wygląda blue wave w rzeczywistości to trochę miałam cykora, żeby zamówić kolor bez obejrzenia go wersji innej niż folderowa. Chyba jednak zaryzykuję i zamówię :) . Pozdrawiam
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2018, 14:49   

Ludzie boją się tego dpfu/fapu dla benzyn, a ja się jego doczekać nie mogę. Zimą po rozruchu przy odśnieżaniu niczego nie czułem przy biturbo dieslu z fap, a gdy w ostatnią zimę odśnieżałem fiestę to aż oczy łzawiły, gdy wiatr nieszcześliwie zawiał spaliny.
Mało osób wie, że po wprowadzeniu bezpośredniego wtrysku paliwa do samochodów benzynowych, spaliny stały się bardziej toksyczne. Te filtry są obecnie koniecznością.
Wiadomo, że diesel z padniętymi wtryskiwaczami i wyciętym dpfem bardziej smrodzi, ale piszemy o nowych samochodach - sam start/stop nie rozwiązuje problemu w miastach, zimne rozruchy są ważne, gdy odpalamy komuś silnik pod oknem. Na wsi to praktycznie bez znaczenia.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Cze 2018, 21:55   

Właśnie poprzenie auto szczegółnie w zimię odpalałem na 10-20 minut przed ruszeniem i sąsiadka miała z tym zawsze problem, bo śmierdziało :D
Realnie filtr może być problemem, zupełnie jak system start-stop, który na pewno zdezatywuję.
Zastanawiam się czy podrzewacz silnika będzie dostepny technicznie w tym sliniku i czy ktoś ma doświadczenia z tym :)
https://www.sherwoodford....e-block-heater/
https://www.ebay.co.uk/it...o-/122123470046
wygląda ciekawie
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Cze 2018, 09:20   

Skoro smrodziłeś sąsiadce 20 minut i pierwsze co planujesz, to dezaktywacja systemu, który oszczędza Twoją kasę i zdrowie pieszych, to wybacz, ale przynajmniej częściowo jesteś socjopatą.
BTW w fieście start-stop działa bardzo dobrze, nie ma piłowania silnika.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19 Cze 2018, 09:34   

Po co podgrzewacz przy benzynowym silniku 1.0? Wsiadasz i jedziesz - sprawny termostat załatwia sprawę
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Cze 2018, 12:59   

Wojtek Wawa, To wolny kraj, lubię wsiadać do ciepłego auta.

Podgrzewacz widziałem w Fieście w Kanadzie, gdzie było po nocy -12 i auto miała podgrzany silnik do połowy normalnego stanu temperatury silnika, rewelacja!
Dlatego będę kombinować z tym patentem :)
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 19 Cze 2018, 17:54   

W Fieście ASS działa OK i według mnie nie ma sensu na siłe wyłączać tego systemu. Silnik gasi się i załącza kulturalnie, bez szarpnięć. Co do kwestii podgrzewacza - Fiesta ma dobrze obudowaną komorę silnika, płyn chłodniczy opływający zintegrowany kolektor/turbo i dodatkowo żaluzje przed chłodnicą. To wszystko powoduje, że silnik powinien rozgrzewać się dosyć szybko w zimę przy normalnej jeździe. Co do kwestii zimy i komfortu kierowcy - polecam podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane fotele :)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Cze 2018, 18:25   

Pakiet komfort 1 (bez pogrzewanej kierownicy) wzięty na szczęście :)
A grzałekę już znalezałem i można zainstalować taką za 590 zł z wbudowanym programatorem. Wejście ukryte w błotniku przednim. Jak zainstaluję to dam zdjęcia.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2018, 18:52   

Ja wyłączam zawsze start-stop. W Krakowie ten system nie ma racji bytu, chyba że o wieczornych porach jak jest mały ruch. Poza tym strasznie mi przeszkadza samoczynne wyłączenie silnika - po prostu tego nie lubię. Z tym oszczędzaniem i (nie)truciem bym uważał, samochód przy rozruchu potrzebuje więcej paliwa, więc przy zbyt krótkim postoju nie opłaca się wyłączać silnika.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 20 Cze 2018, 10:16   

msky napisał/a:
Pakiet komfort 1 (bez pogrzewanej kierownicy) wzięty na szczęście :) .


Nie zamówiłeś grzanej kierownicy?
Jestem zmarźlak i połączenie grzanych foteli z grzaną kierownicą daje super komfort :ok: .
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.