Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta mk8 1.1 85 KM Sync Edition
Autor Wiadomość
Gandzior28 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Dawid
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 10
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Maj 2018, 20:59   

Ewentualnie wymienić motor na 100 konny, tylko czy jest sens się w to bawić, tracąc gwarancję przy okazji.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Cze 2018, 11:59   

Przez chwilę myślałem, że to pytanie jest żartem. Dlatego też nie odpowiadałem.

Wersja 85 KM jest odblokowaną wersją silnika 70 KM. Czyli kupując wersję 70 KM możesz łatwo odblokować dodatkowe 15 KM, jest koleś w Katowicach, który to robi za grosze (na forum forda). Moi rodzice bali się o gwarancję i od razu dopłacili przy zamawianiu nowego do 85 KM.

Natomiast powyżej to oczywiście możesz się bawić w chipy/wydechy itd. Wielokrotnie to przekroczy różnicę w cenie 100 KM do 85 KM. I nigdy nie uzyskasz takich samych osiągów na niskich obrotach, chyba że sam założysz turbo :-)

Wersja 125 KM jest odblokowaną wersją 100 KM, ale póki co nikt tego nie odblokowuje, przynajmniej tego nie znalazłem. Sam raczej się nie zdecyduję, i bez odblokowania zaświecił się żonie check engine.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Sie 2018, 21:09   

Ostatnio miałem ogromną przyjemność pojeździć fiestą opisaną w pierwszym poście w tym wątku. Jestem oczarowany jak ten samochód daje radę w górach. Silnik nie zdycha pod górę, te 7 głośników gra rewelacyjnie, a najlepsze jest i tak prowadzenie w zakrętach i wyciszenie. Ta szybka i czuła kierownica, ten brak wyraźnych przechyłów, te hamulce ostre jak brzytwa, te prędkości w zakręcie. Jestem tu nową mx5 i jeżdżę fiestą tylko gdy potrzebuję więcej niż 2 miejsc. A jednak przerwałem urlop (od forum), bo tak się jaram tym samochodzikiem, że musiałem to opisać używając telefonu. Nawet brak wszelkich automatów mi nie przeszkadza. Tempomat obchodzę limiterem prędkości. BTW na brudnym nawrocie wyczułem elektroniczną szperę.
Mama lat 65 przyznała mi się, że uwielbia jeździć szybko po sekwencjach serpentyn i nigdy w życiu tak nie miała. Mieć 50 k zł na samochód i kupić coś innego to dla mnie niepojęte.
Inna sprawa, że te samochody ostatnio podrożały...
Tak, czasem przy przyspieszeniu coś brzęczy. Kompletnie mnie to nie rusza.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lut 2019, 09:48   

Pora na mały update. Podczas drugiej części ferii zimowych zrobiłem trochę kilometrów tym samochodem. Było to niemal bezpośrednio po kilku dniach za kierownicą fiestą 100 KM mojej żony - opisanym obszernie w innym wątku.
1. samochód nie jest dużo wolniejszy od werji 100 KM, ale sprawia wrażenie strasznego muła - wyciszenie
2. za to doskonale utrzymuje prędkość - wjeżdża się na strome góry bez redukowania biegów. To wręcz szokujące i bardzo przyjemne w górach.
3. rodzice nie mają tempomatu, a i tak nie był tak potrzebny, jak myślałem (wszędzie w każdym samochodzie go używam non stop, poza aktywną-szybką jazdą - żeby pilnować ograniczeń i nie płacić głupich mandatów, czy w mieście, czy poza nim). Idealnie się utrzymuje prędkośc i ta "mułowatośc" bardzo się przydaje
4. Jak trzeba wyprzedzić, to wejście na wyższe obroty oczywiście powoduje żwawe przyśpieszenie, do tego ten piękny warkot
5. Ruszanie pod oblodzoną górę (na której nie dało się ustać) to bajka - fajnie pomógł hill assist. Szczerze nie wierzyłem, że się uda. Hamulce tylko trochę pojękiwały przy tym procesie, ale elektronika robi wrażenie.
6. raz miałem pretekst przejechać odcinek specjalny przez Magurę Małostowską w miarę dynamicznie - na śliskim lodzie też fiesta idzie jak czołg, w 100% neutralnie.

Czego mi brakowało w porównaniu do fiesty żony?
1. jednak głośników B&O, szczerze ani razu nie pomyślałem WOW, ale fajnie to gra. Ale gra baaaardzo dobrze przy tych 7 głośnikach.
2. kamery cofania - ten duży tablet aż się o nią prosi, mimo że w fieście kamera zimą bardzo szybko się brudzi - gdy nią jeżdżę mam odruch przecierania kamery za każdym podchodzeniem do samochodu.
3. czujników z przodu - naprawdę fajnie mieć je dookoła samochodu

Czego mi nie brakowało?
1. o dziwo grzanej przedniej szyby - gdy zaczęła parować na obiegu wewnętrznym (smog na wioskach w dolinach!) dało się zrobić takie ustawienia klimatyzacji, że było zupełnie ok.
2. dźwięku - wg mnie wersja 1.1 na zewnątrz fajniej warczy - większe gary, brak turbiny tłumiącej wydech. Skąd wiem? Podczas roztopów (+12 st C!) brat wjeżdżał w błocie pośniegowym pod stromy podjazd - wyłączona kontrola trakcji, silnik na wysokich obrotach - czułem się, jakbym słuchał jakiejś cichej... rajdówki. Naprawdę do dziś mi się śmieje micha na to wspomnienie :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Lut 2019, 21:37   

Wojtek Wawa napisał/a:

Czego mi nie brakowało?
1. o dziwo grzanej przedniej szyby - gdy zaczęła parować na obiegu wewnętrznym (smog na wioskach w dolinach!) dało się zrobić takie ustawienia klimatyzacji, że było zupełnie ok.


AC off to paruje :) Nigdy mi się to nie zdarzyło, żeby szyba parowała.
Swoją drogą patrząc ile razy używa się jej podczas naszych "zim" to można sobie ją śmiało darować.

Swoją drogą miałem okazję jeździć parę razy firmową fiesta 1.1 85KM w wersji Trend.
Mam podobne wrażenia, dobry samochód, dobry silnik, dobra cena ~44-47 tys. zł.
Warto wziąć klimę, czujniki parkowania, a reszta to jak kto woli.
Można zmienić światła do jazdy dziennej na ledy.
Tanie opony przy kołach 15 cali.

Pod koniec lutego będzie też jedna fiesta z dieslem 120 KM. Znając życie w marcu będę mieć okazję zobaczyć jak to jeździ (inni muszą się nacieszyć).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.