Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przedłużenie przewodów sondy lambda MK7
Autor Wiadomość
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Mar 2018, 13:13   Przedłużenie przewodów sondy lambda MK7

Witam,

Zmieniłem wydech u siebie w samochodzie na Milltek'a i potrzebuję przedłużyć o jakieś 30-40 cm przewody od sondy lambda - tej drugiej, pomarańczowej.
Znalazłem w UK taki set ( http://www.pumaspeed.co.u...s-50cm_8526.jsp ) ale 100 zł za przesyłkę zdecydowanie mnie przeraża.
Bardzo proszę o wszelkie porady w temacie i podzielenie się swoimi doświadczeniami !

Pozdrawiam
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 4 Kwi 2018, 20:27   

A w czym problem przedłużyć przewody zaizolować założyć peszel? Przewody przecież są zwykłe termiczne.
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Kwi 2018, 20:37   

Creep napisał/a:
A w czym problem przedłużyć przewody zaizolować założyć peszel? Przewody przecież są zwykłe termiczne.


Problem w tym, że jak poszperałem trochę w internetach to dowiedziałem się zależnie od źródła:
1) nigdy nie przedłużać sondy
2) można normalnie lutować i nie szukać problemów
3) użyć specjalnych zacisków (złączek) - powiedzmy, że takich https://www.wegasklep.pl/...ond-lambda.html
4) dobrać odpowiednie kable - ? jakie
5) jak ogarnąć przedłużenie o jakieś 40 cm aby dwa razy nie łączyć kabli ?

Bd wdzięczny za podpowiedź w punkcie 3, 4 i 5 :) Bo stwierdzenie normalnie przedłużyć przewody ani trochę nie rozwiała moich wątpliwości :)

Pozdrawiam !
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Kwi 2018, 23:00   

ja przedłużałem, lutowałem, skręcałem i odczyty raczej spoko były. Fakt, że niektóre sondy się ciężej lutowało. Nie wiem, może trzeba by jakimś kwasem potraktować kabel, a nie kalafonią.

Tak samo wiązke silnikową robiłem "na miarę pod auto", a potem ecu jeszcze wyrzuciłem spod deski do tylnego boczka - kolejne kilometry kabli. I nie zauwazylem, by sonda zaczela jakos dziwnie działać.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Kwi 2018, 23:09   

Sond od EGT nie wolno przedłużać (dlatego seryjnie wychodzą z kablami po 2-3 metry, żeby nikt nic nie dorabiał), bo to fałszuje odczyty ALEEEE to jest sonda lambda, a nie do EGT i jest wpięta w wiązkę jak każdy inny czujnik, więc miałbym to w nosie i przedłużał normalnie. Technicznie to jest podobne do termopary, trzeba więc zadbać o jakość połączenia i nie używać kabli grubości włosa :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Kwi 2018, 23:55   

vegetagt, Puff,

Dzięki wielkie Panowie za podpowiedzi !
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Kwi 2018, 19:30   

Ja do sond stosuje tulejki zaciskowe z izolacją termokurczliwą, przewody są kiepskie do lutowania więc tego unikam.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Kwi 2018, 19:32   

Marcin napisał/a:
Ja do sond stosuje tulejki zaciskowe z izolacją termokurczliwą, przewody są kiepskie do lutowania więc tego unikam.


Marcin, a podesłałbyś mi jakiegoś linka gdzie kupię coś sprawdzonego ? Aaa i pytanie jeszcze jakich kabli używasz + ew gdybyś podesłał gdzie takowe kupię ! Pozdrawiam !
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Kwi 2018, 23:07   

kamiluek napisał/a:
Creep napisał/a:
A w czym problem przedłużyć przewody zaizolować założyć peszel? Przewody przecież są zwykłe termiczne.


Problem w tym, że jak poszperałem trochę w internetach to dowiedziałem się zależnie od źródła:
1) nigdy nie przedłużać sondy

4) dobrać odpowiednie kable - ? jakie

5) jak ogarnąć przedłużenie o jakieś 40 cm aby dwa razy nie łączyć kabli ?

Napisałem ci wyżej Przewody wysokotemperaturowe w izolacji silikonowej kup cobie 4 czy 5 w zależności ile masz kabli z sondy. I w zależności od grubości 0,5mm², 0,75mm², 1,5mm².

A jak nie chcesz ich łączyć to sobie dokup wtyczki na allegro za 10 zł szt i będziesz miał tak samo jak to co dałeś w linku.

Czyli bez uzasadnienia (Nigdy nie przedłużać sondy) Tak naprawdę nie ma żadnych przeciwwskazań

Pozdrawiam !
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Kwi 2018, 00:52   

@up - chybaś coś pokaszanił z cytowaniem ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 8 Kwi 2018, 12:18   

Ostatnio tulejki biorę z tme, jak się dokładnie nazywają to musiałbym sprawdzić na warsztacie.
Przewody mniej więcej tej samej średnicy, mam kilka wiązek samochodowych, więc konkretu nie podam.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Kwi 2018, 13:13   

Creep, Marcin,

Poszperałem i znalazłem takie tulejki połączeniowe:
https://www.tme.eu/pl/det...ichifu/sb-1816/
https://www.tme.eu/pl/det...ciskowe/ninigi/

Teraz pozostaje pytanie gdzie kupić przewody do sondy i jakie to mają być przewody. Wiem, że wysokotemperaturowe w izolacji silikonowej ale gdzie kupię tylko 3 metry takiego przewodu + na jakie parametry zwracać uwagę szukając ?

Dziękuję za pomoc !
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 8 Kwi 2018, 14:28   

Te pierwsze na 99% mam teraz w użyciu, lepsze niż Wurtha, które dostałem od przedstawiciela.
Przewody to i tak od strony wtyczki będziesz przedłużał więc za bardzo bym się nie spinał. Na upartego mógłbym Ci komplet wysłać, tylko nie gwarantuję terminu, bo się nie wyrabiam z bieżącymi rzeczami...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Kwi 2018, 14:57   

Marcin napisał/a:
Te pierwsze na 99% mam teraz w użyciu, lepsze niż Wurtha, które dostałem od przedstawiciela.
Przewody to i tak od strony wtyczki będziesz przedłużał więc za bardzo bym się nie spinał. Na upartego mógłbym Ci komplet wysłać, tylko nie gwarantuję terminu, bo się nie wyrabiam z bieżącymi rzeczami...


Co rozumiesz przez określenie od strony wtyczki ? Da się rozebrać oryginalną wtyczkę tj. wyjąć z niej kable i włożyć przedłużone od sondy po czym ponownie ją zacisnąć ? Bo nigdzie nie znalazłem samej wtyczki do kupienia w związku z czym sądziłem, że muszę rozciąć oryginalne przewody od sondy i wstawić przedłużenie połączone na dwóch końcach tymi właśnie zaciskami, co daje dwa łącznia na drodze od sondy do wtyczki. Jeśli da się jedno łącznie pominąć byłoby świetnie, zawsze to mniej zmiennych w układzie !
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Kwi 2018, 14:50   

Chodziło mi o przecięcie przewodów blisko wtyczki, można wyjąć piny z wtyczki, ale najlepiej mieć specjalne przyrządy, bo czasami ciężko je odbezpieczyć.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14 Kwi 2018, 00:23   

kamiluek, Prościej to już nie umiem mam nadzieje że załapiesz :P
Linki:
Przewody: https://www.kablesklep.pl...kotemperaturowe
Gniazdo 2 szt: http://allegro.pl/gniazdo...16-246e9680bf28
I to tyle 5 min i masz przedłużkę bez druciarstwa.
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2018, 08:35   

Creep,

Bardzo dziękuje za odpowiedz. Wszystko by się pięknie zgadzało ale musiałbym jeszcze przerobić na takie gniazdo jak wysłałeś gniazdo które jest w samochodzie. Bo niestety ale to nie są takie gniazda jak są u mnie w sondzie.
Te wtyczki które wysłałeś są w 1.0 Ecoboostach i w silnikach TDCI. Ja mam dokładnie takie http://allegro.pl/sonda-l...6767308408.html
A niestety takie wtyczki są nie do kupienia.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Kwi 2018, 08:49   

Uciąć przewód w połowie, dolutować dwa kable z jednej strony, dorzucić koszulki termokurczliwe, zlutować z drugiej, podgrzać trzeci komplet koszulek i wszystko będzie latać :) Metoda zaproponowana wcześniej jest dobra, ale przy obecnej sytuacji wymaga dołożenia 4 wtyczek, więc trochę słabo :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 57
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2018, 10:00   

Marcin, Puff,
Panowie a co myślicie, żeby jednak wywalić te kostki które mam teraz i przy samochodzie i przy sondzie i rzeczywiście wstawić w schemacie stara sonda - nowa wtyczka - nowy kabel - nowa wtyczka - kabel w samochodzie i wywalić w ogóle oryginalne wtyczki od sondy a dołożyć dwa zestawy damsko-męskich wtyczek choćby takich jak napisał @Creep ?
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 139
Skąd: Lubań
Wysłany: 14 Kwi 2018, 10:48   

przylutuj kabel,zaizoluj poprawnie,zamknij temat.... :)
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Skasowanie błędu sondy Lambda Fiesta MK7 (Kraków)
kamiluek Elektryka silnika 1 17 Maj 2018, 19:46
luki
Brak nowych postów [MK7] Błąd P0030 Ogrzewanie sondy lambda przed katalizator
Wirek Silniki diesla 1 28 Lip 2013, 17:41
Dual


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.