Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] Wskaźnik temperatury cieczy "Dodatkowy"
Autor Wiadomość
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Mar 2018, 17:41   [MK7] Wskaźnik temperatury cieczy "Dodatkowy"

Witam. Zapodałem sobie wskaźnik cieczy bo jak wiadomo w fieście przed liftem nie ma. I chciał bym podpiąć się pod ori czujnik temperatury tylko nie wiem gdzie w środku szukać instalki. Ma ktoś może schemat? Bo nie chce ciągnąć instalki pod czujnik przy samym silniku. Tylko wpiąć się w kokpicie
Może ktoś też zechce to polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=4j2PJjVzRlg
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Mar 2018, 00:03   

Jesteś pewien, że możesz się bezkarnie dopiąć do tego samego czujnika i nie wpłynie to na odczyt? Ja mam poważne wątpliwości :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Mar 2018, 23:58   

Dlaczego tak sądzisz? Oporność się zmieni czy co? Według mnie nie ma to zależności ale mogę się mylić. Kiedyś się tak wpinałem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Mar 2018, 00:08   

Żeby odczytać wartość rezystancji, musisz tam podać napięcie lub wymusić przepływ prądu.
Obydwa urządzenia próbujące pomierzyć opór musiałyby mieć identyczną metodę pomiaru (prądowa lub napięciowa, choć raczej ta druga) i impedancję wejściową, żeby jeden nie fałszował odczytów drugiego. Chyba że olewasz dokładność pomiaru, ale po co wtedy pchać się w takie bajeranckie wskaźniki?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Mar 2018, 15:31   

No w sumie masz rację któryś będzie kłamał nie pomyślałem o tym co napisałeś. Czujnik do tego wskaźnika mam to tylko zostaje dokupić adapter i tak będzie najsensowniej z dokładnym pomiarem. Dzięki za ukierunkowanie :)
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Mar 2018, 23:23   

Puff napisał/a:
Żeby odczytać wartość rezystancji, musisz tam podać napięcie lub wymusić przepływ prądu.
Obydwa urządzenia próbujące pomierzyć opór musiałyby mieć identyczną metodę pomiaru (prądowa lub napięciowa, choć raczej ta druga) i impedancję wejściową, żeby jeden nie fałszował odczytów drugiego. Chyba że olewasz dokładność pomiaru, ale po co wtedy pchać się w takie bajeranckie wskaźniki?


I tak jak pisałeś co prawda różnic w temperaturze nie ma ale w pewnych momentach odpala się wiatrak chłodnicy przy 30 stopniach :P musiałem to sprawdzić. Miałeś 100% racje nie da się tak
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Mar 2018, 15:41   

Creep napisał/a:
musiałem to sprawdzić.

Szanuję, dzięki temu w teście jest potwierdzone, że się nie da :)

Być może dałoby się to obejść poprzez zastosowanie prostego lustra prądowego. W sumie cała zabawa wymagałaby groszowych nakładów i można by było (teoretycznie) z błędem bliskim zeru kopiować odczyt na niezliczoną ilość czujników. Gdybym nie miał możliwości dołożenia kolejnego czujnika u siebie, to całkiem możliwe, że sam bym to tak zrealizował. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Mar 2018, 16:13   

a wiatrak nei może być włączany przez klime? Czy w mk7 są 2 sztuki?
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Mar 2018, 16:29   

Puff szczerze to nie ma co kombinować ;) Wiesz adapter i będzie jak należy. Zauważyłem też że czasem było brak odczytu np wskaźnik pokazywał 40 Stopni wiatrak chodzi i zachwile wskazówka spadała na totalne zero wiatrak się wyłącza po jakiejś chwili wiatrak się włączał wskaźnik pokazywał temperature. Myśle też nad zrobieniem coś w stylu trujnika aby podpiąć to w jeden slot z wyjściem na 2 czujniki. Aby nie ciąć węża problem jest tego typu że w mk7 czujnik temperatury jest wciskany w lastikowy kruciec i dupa :P jak by był wkręcany to było by bez problemu.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Mar 2018, 16:42   

Gdyby był wkręcany i zrobiłbyś trójnik, to czujnik nie byłby w osi przepływu cieczy i byłaby szansa, że wiatrak by się odpalał wtedy, kiedy zaczęłoby już giąć blok silnika.

Zrób zdjęcie tego, jak to wygląda. Może się uda opracować coś, co będzie zgodne ze sztuką, bez ryzykowania uszkodzeniem motoru.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Mar 2018, 16:50   

vegetagt napisał/a:
a wiatrak nei może być włączany przez klime? Czy w mk7 są 2 sztuki?
Jest jeden wiatrak :) Przynajmniej u mnie.
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Mar 2018, 17:02   







Tak wygląda całość


A tak sam czujnik



EDIT: Można to zrobić w taki sposób i to jedyne sensowne rozwiązanie
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Mar 2018, 17:35   

Jeśli jest kostka czteropinowa i jej przeznaczeniem faktycznie jest wyplucie pomiaru na 2 czujniki, to spoko.
W innym wypadku zostaje rozcięcie węża, wstawienie trójnika z mosiądzu lub czegoś podobnego i dołożenie czujnika tam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Creep 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Tomasz
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Mar 2018, 17:44   

Dowiem się w poniedziałek czy taki 4 pinowy czujnik jest strikte czujnikiem bo z tego co wiem to na 2 pinach pokazuje faktyczną temperaturę a na 2 innych jest podniesiona o 30 Stopni. Podjade do sklepu może akurat znajdzie się taki co na wszystki 4 pinach pokazuje tylko realną temperature. TO był by najwygoniejszy sposób. Nie to kruciec i cięcie węża.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Mar 2018, 19:05   

Jeśli pokazuję temperaturę o dokładnie 30 stopni wyższą, to da się to skorygować odpowiednio dobranym rezystorem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.