|
Nowa Fiesta 1.0 Ecoboost - kupuje, ale się boję ;) |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 11:39
|
|
|
Wspomniane przez Ciebie wady dotyczą jedynie wersji 100 KM, wersje 125 i 140 mają odblokowaną górę. Zgadzam się z Tobą co do wersji 100 KM, pisałem o tym wielokrotnie. Z drugiej strony wielu ludzi uważa, że powyżej 4000 rpm silniki wybuchają. 90 % kierowców nigdy nie używa pełnego zakresu obrotów. Ja sam z premedytacją zakupiłem 100 KM bo w salonie sprzedawca mi powiedział szeptem, że za "flaszkę panu te 125 odblokuje magik". Wczoraj magik odpisał, że w mk8 nie da rady... :-(
Reszta to preferencje - ja wolę szybkie zakręty, nienawidzę podsterowności, inni wolą lepszą trakcję. Nie zgodzę jednak się narzekać, że silnik jest lekki - to tak jakbyś narzekał, że diesel mało pali, a ST jest szybka. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 11:58
|
|
|
Jeśli w niekastrowanych wersjach jest bardziej płasko, to super, choć w NA kreska momentu idzie w górę wraz z obrotami No ale to preferencje, subiektywna rzecz.
Te silniki są robione głównie z myślą o takich "Januszach motoryzacji", wszystko jest zdebilniane do takiego poziomu, że za niedługo co mądrzejsze psy będą w stanie wsiąść do auta i jechać. Ale to też temat na inną dyskusję.
Co do "odblokowania", to bym się nie martwił. Przyjdzie czas, to będą to robić. Nowe auto, nowe metody zabezpieczeń, żeby byle kto sobie kucy sam nie dodawał, ale co człowiek zabezpieczył, to i człowiek rozbroi
A porównanie z silnikiem i ciężarem jest trochę nietrafione. Taki bokser z Subaru czy wiele silników z suchą miską będzie ważyć więcej, ale z powodu nisko położonego środka ciężkości tego nie odczujesz. Zaś moc, którą większy silnik wygeneruje, już zdecydowanie tak.
I, żeby nie było, nie jestem przeciwko redukcji masy. Po prostu mój "złoty środek" leży gdzie indziej i jeśli o niskiej wadze mamy rozprawiać, to weźmy na warsztat Lotusa - wcale nie ma mniejszego silnika, a w porównaniu do jakiejkolwiek Fiesty będzie jeździł na torze lepiej |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 12:09
|
|
|
Puff napisał/a: | Nie chodzi o laga, bo mnie bardziej cieszy "kop" z turbo niż płynność wolnossaka, tylko o to, że to auto ma przebieg momentu obrotowego jak nowe ropniaki. Dołem to się jeszcze jakoś zbiera, ale im wyżej, tym mniejszą ochotę ma to jechać. |
Ciekawa interpretacja. Możesz mi wytłumaczyć, jak samochód może mieć mniejszą ochotę jechać przy wyższych obrotach gdzie osiąga moc maksymalną? Subiektywnie możesz odczuwać, że "nie chce jechać", w praktyce jedzie dużo lepiej niż na niższych obrotach. Gdybyś chciał mieć maksymalny moment na całej skali obrotomierza to przy 6000 nie wyplułby 100KM tylko jakieś 140-150... czyli tyle co mocniejsza wersja i dlatego subiektywnie 125/140 nie "puchnie" przy wyższych obrotach. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 12:30
|
|
|
mskgs napisał/a: | Ciekawa interpretacja. Możesz mi wytłumaczyć, jak samochód może mieć mniejszą ochotę jechać przy wyższych obrotach gdzie osiąga moc maksymalną? |
Yyy normalnie Fizyki się nie oszuka
Wartość generowanej mocy bierze się z wymnożenia wartości momentu obrotowego oraz obrotów i podzieleniu tego przez stałą.
Ta stała dla KM oraz Nm wynosi, obcinając rzeczy po przecinku, 7121.
Mówiąc obrazowo - dopóki wzrost obrotów jest w stanie skompensować ewentualny spadek generowanego momentu obrotowego, moc rośnie. Jeśli wartość generowanego momentu zaczyna opadać w tempie ok. 13% na każde 1000rpm, to pomimo wzrostu obrotów, generowana moc jest taka sama.
Zostawiając surowe liczby - moc może rosnąć, ale wartość momentu spada, więc auto przyspiesza coraz wolniej, bo wynikowa wartość momentu obrotowego na kołach też spada. Do tego przeciwdziałająca siła w postaci oporów, które przecież z trzeba pokonać, ciągle rośnie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 14:48
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | BTW niestety póki co nie da się podmienić oprogramowania w mk8 w wersji 100 KM na 125 KM. |
Jak dzwoniłem do firmy tuningowej w Bydzi, to powiedzieli, że za 1,5 kzł robią program V-Techa i mamy 140 KM oraz 220 Nm. Ok. 4 godz. pracy razem z hamownią przed i po. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 14:57
|
|
|
Mars Wojtkowi chyba chodzi o to, że żywcem nie wkleisz softu z wersji 125KM do 100KM nie chodzi mu o chip tuning.
Mnie się wydaje, że da się wgrać sam soft z 125 do 100KM w Mk8 skoro w Mk7 się to udaje Z tego, co gdzieś czytałem to softu od wersji Start/Stop nie da się skopiować do wersji bez Start/Stop'u. |
_________________ Mk8 - 155 KM, 216 Nm |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 15:07
|
|
|
Puff napisał/a: | mskgs napisał/a: | Ciekawa interpretacja. Możesz mi wytłumaczyć, jak samochód może mieć mniejszą ochotę jechać przy wyższych obrotach gdzie osiąga moc maksymalną? |
Yyy normalnie Fizyki się nie oszuka
Wartość generowanej mocy bierze się z wymnożenia wartości momentu obrotowego oraz obrotów i podzieleniu tego przez stałą.
Ta stała dla KM oraz Nm wynosi, obcinając rzeczy po przecinku, 7121.
Mówiąc obrazowo - dopóki wzrost obrotów jest w stanie skompensować ewentualny spadek generowanego momentu obrotowego, moc rośnie. Jeśli wartość generowanego momentu zaczyna opadać w tempie ok. 13% na każde 1000rpm, to pomimo wzrostu obrotów, generowana moc jest taka sama.
Zostawiając surowe liczby - moc może rosnąć, ale wartość momentu spada, więc auto przyspiesza coraz wolniej, bo wynikowa wartość momentu obrotowego na kołach też spada. Do tego przeciwdziałająca siła w postaci oporów, które przecież z trzeba pokonać, ciągle rośnie. |
Yyyy...
Logicznym jest, że przy wyższych partiach obrotów moment spada, bo tak wynika wprost ze wzoru, w jakiś sposób należy moc ograniczyć. Natomiast odnoszę wrażenie, że próbujesz powiedzieć, że samochód jedzie momentem, a nie mocą, co jest bezsensowne bo drugie wynika z pierwszego (i obrotów). Tutaj zostało to ładnie pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=p7NI6k4NU6g
Jeżeli przy 4000rpm masz moc maks to i tak bardziej Ci się będzie opłacało go kręcić do "odcinki" niż zmieniać bieg na wyższy. Oczywiście w końcu sama wyjściowa moc zacznie spadać, ale na pewno nie przy 4000, w 1.0 EB moc maks jest do 6500. Chyba że masz CVT, to tam lepiej od razu ustawić obroty tam gdzie jest moc maksymalna.
Co do zmiany softu 100 -> 125, to obawiam się że różnice w osprzęcie to wykluczają. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 16:11
|
|
|
Panowie,
1. Magik mi odpisał, że nie zrobi w mk8 125 ze 100. Podbiłem pytanie i na ich forum i w prywatnym emailu. Odpowiedzi brak. Tak wiem, że w mk7 się dało (problemem było, jeśli 100 KM nie miało start/stopu)
2. Od początku wiem, że można czipować - jednak mój styl jazdy (jak są do tego warunki to i na 100%) wyklucza zewnętrznych tunerów - nawet taki vtech nie robi milionów testowych kilometrów prototypami. Stąd od początku celem było wgranie oprogramowania 125 - ile udało mi się sprawdzić, jedyna różnica pomiędzy tymi wersjami to tarcze przy hamulcach z tyłu - a ja nie lubię hamować, więc przegrzanie bębnów w górach mi nie grozi Odblokowanie mocy na wysokich obrotach raczej nie wpłynie na trwałość skrzyni biegów/półosi/turbiny. Zwyczajnie na wysokich obrotach jest dobre smarowanie, a skrzyni/półosiom/sprzęłu zaszkodzić może zbyt wysoki moment obrotowy. 210 vs 170 Nm oferowane przez cziptunning wydaje się niebezpieczne przy częstym korzystaniu z osiągów. Do wyprzedzania raz w tygodniu, oczywiście nic się nie powinno dziać.
3. Jak już robić czipa, to poleciłbym bardziej elektronicznego boxa - sprawdzałem i było to mniej niż 1500 zł w vtechu w Krakowie. Można wtedy telefonem przez bluetooth zmieniać programy - seryjny/średni/150 KM.
4. Wersja 100 KM ma sztucznie obniżony moment obrotowy od 4500 rpm w górę. 125 KM ma 170 Nm pociągniętę znacznie wyżej, stąd wersja 100 KM ma stałą, elektryczną wręcz moc pomiędzy 4500-6500rpm. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 16:34
|
|
|
mskgs napisał/a: |
... Co do zmiany softu 100 -> 125, to obawiam się że różnice w osprzęcie to wykluczają. |
"Pacz" pan, a w ASO o tym nie wiedzą i chcą mi wgrać 125 KM przed wyjazdem nowym autem z salonu... |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 18:15
|
|
|
Może to kwestia magika jeden potrafi a inny nie,ale ciekawe że aso zaoferowało taką usługę |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 18:28
|
|
|
Ktore ASO jest tak przecudowne ? |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 18:42
|
|
|
mskgs napisał/a: | Natomiast odnoszę wrażenie, że próbujesz powiedzieć, że samochód jedzie momentem, a nie mocą |
Zadałeś pytanie, na które odpowiedziałem, a teraz ciągniesz wątek w zupełnie innym kierunku i odnoszę wrażenie, że próbujesz wepchnąć mi w usta słowa, których nie powiedziałem, żeby je później obalić za pomocą filmu z youtube'a. Na ten temat w innych wątkach, gdzie się mocno udzielałem, zostało dość dużo powiedziane. Jak chcesz znać moje zdanie i rzeczowo podyskutować, użyj szukajki i pociągnij dyskusję w którymś z tamtych tematów. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 20:17
|
|
|
mskgs napisał/a: | Natomiast odnoszę wrażenie, że próbujesz powiedzieć, że samochód jedzie momentem, a nie mocą, co jest bezsensowne bo drugie wynika z pierwszego (i obrotów). Tutaj zostało to ładnie pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=p7NI6k4NU6g |
Fajny filmik, szkoda tylko że ten kto go tworzył nie miał pojęcia chyba jak wygląda wykres mocy/momentu auta którego użył do testów.
Chciałbym nieśmiało zauważyć, że ten VW ma niemal płaski (a przynajmniej nie ostro opadający) moment obrotowy aż do ok. 4 tyś obrotów, w związku z czym moc gwałtownie rośnie aż do tej granicy. Inaczej mówiąc - dopóki moment rośnie, bądź jest płaski, to auto przyśpiesza. Więc tak, jedzie się momentem - bo dopóki jest moment, to moc rośnie, i auto efektywnie przyśpiesza.
Więc nie wiem co ten filmik miał udowodnić, ale z pewnością nie udowodnił słów prowadzącego, a już na pewno nie udowodnił że "moment to nie wszystko".
Chciałbym zobaczyć taki test z silnikiem w którym moment leci na łeb na szyję po 3-3.5tyś obrotów, najchętniej wykonany przez tego Pana. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Mar 2018, 20:31
|
|
|
Kończę dyskusję, życzę powodzenia w teoretyzowaniu i wypisywaniu bredni. |
|
|
|
|
Regon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Rokietnica
|
Wysłany: 7 Mar 2018, 10:31
|
|
|
Mars napisał/a: | "Pacz" pan, a w ASO o tym nie wiedzą i chcą mi wgrać 125 KM przed wyjazdem nowym autem z salonu... |
Ojej, ja też chcę!
Bo o ile do codziennej jazdy 100KM swobodnie wystarczy (wolę ostre zakręty niż długie proste ) , to jakby ktoś bez problemów z gwarancją i silnikiem podniósł moc, to czemu nie Zawsze pewniej się człowiek czuje przy wyprzedzaniu...
Bo w tej chwili to różnica w zakupie samochodu ze 125 konnym silnikiem jest dla mnie nie do przełknięcia. Jak patrzyłem to wyszło mi jakieś 7,5 tysiąca przy rozważaniu interesujących mnie konfiguracji. Mam bowiem zamiar wziąć SE z podłokietnikiem, podgrzewaną szybą, skórzaną kierownicą i blind spotem. A żeby mieć 125 to bym musiał wziąć Titanium w którym i tak za szybę bym musiał płacić, blind spot jest 250 zł droższy i jeszcze bym musiał zapłacić 400 zł za czujniki cofania, które w SE są w standardzie...
A odnośnie 1.0 EB - kurcze tylko 6 użytkowników na forum? Reszta się boi czy tyle awarii, że nie ma kiedy do kompa usiąść |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 7 Mar 2018, 10:35
|
|
|
Regon napisał/a: | Bo w tej chwili to różnica w zakupie samochodu ze 125 konnym silnikiem jest dla mnie nie do przełknięcia. Jak patrzyłem to wyszło mi jakieś 7,5 tysiąca przy rozważaniu interesujących mnie konfiguracji |
Może wystarczy popytać w różnych salonach czy gdzieś nie zrobią lepszej oferty |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Kubuch
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 56 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Mar 2018, 09:23
|
|
|
Cytat: | A odnośnie 1.0 EB - kurcze tylko 6 użytkowników na forum? Reszta się boi czy tyle awarii, że nie ma kiedy do kompa usiąść |
Miałem Fiestę 1,0 EB 3 lata i 45 kkm. Teraz pałuje ją moja mama. Auto codziennie tłuczone na krótkich dystansach, mróz nie mróz, upał nie upał i jeździ bezawaryjnie a ile frajdy przy tym daje Zdecydowanie polecam ten silnik, nawet kosztem wyposażenia. |
|
|
|
|
marpaa
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Wrz 2018, 21:20 Fiesta 1.0 100KM
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Panowie,
1. Magik mi odpisał, że nie zrobi w mk8 125 ze 100. Podbiłem pytanie i na ich forum i w prywatnym emailu. Odpowiedzi brak. Tak wiem, że w mk7 się dało (problemem było, jeśli 100 KM nie miało start/stopu)
2. Od początku wiem, że można czipować - jednak mój styl jazdy (jak są do tego warunki to i na 100%) wyklucza zewnętrznych tunerów - nawet taki vtech nie robi milionów testowych kilometrów prototypami. Stąd od początku celem było wgranie oprogramowania 125 - ile udało mi się sprawdzić, jedyna różnica pomiędzy tymi wersjami to tarcze przy hamulcach z tyłu - a ja nie lubię hamować, więc przegrzanie bębnów w górach mi nie grozi Odblokowanie mocy na wysokich obrotach raczej nie wpłynie na trwałość skrzyni biegów/półosi/turbiny. Zwyczajnie na wysokich obrotach jest dobre smarowanie, a skrzyni/półosiom/sprzęłu zaszkodzić może zbyt wysoki moment obrotowy. 210 vs 170 Nm oferowane przez cziptunning wydaje się niebezpieczne przy częstym korzystaniu z osiągów. Do wyprzedzania raz w tygodniu, oczywiście nic się nie powinno dziać.
3. Jak już robić czipa, to poleciłbym bardziej elektronicznego boxa - sprawdzałem i było to mniej niż 1500 zł w vtechu w Krakowie. Można wtedy telefonem przez bluetooth zmieniać programy - seryjny/średni/150 KM.
4. Wersja 100 KM ma sztucznie obniżony moment obrotowy od 4500 rpm w górę. 125 KM ma 170 Nm pociągniętę znacznie wyżej, stąd wersja 100 KM ma stałą, elektryczną wręcz moc pomiędzy 4500-6500rpm. |
Wojtek, całkowita zgoda, jezdziłem Fiesta po tuningu w Vtechu ale jeśli chodzi o gładkość ch-ki silnika i kulture pracy układu silnik-przeniesienie napędu to ta fabryczna wersja 100KM pracuje lepiej A po czipie były problemy z silnikiem. |
_________________ Pawel |
Ostatnio zmieniony przez marpaa 20 Paź 2018, 22:50, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Wrz 2018, 16:36
|
|
|
Paweł,
przykro mi, że miałem rację i miałeś takie obawy - cieszę się jednak, że powrót do fabrycznych ustawień rozwiązał problemy. BTW nie myślałeś o oryginalnym oprogramowaniu wersji 125 KM? Ja bardzo bym chciał - brakuje tego dodatkowego przyśpieszenia powyżej 4500.
Z drugiej strony fiestę, nawet 100 KM, bardzo lubię. Ostatnio jeżdżę mazdą 3, bo w moim mx5 poszła skrzynia biegów (znany defekt pierwszego roku produkcji) i nie mogę się nadziwić, jak fiesta jest fajna (zwłaszcza doposażona). Mazda ma miesiąc, a ma mniejszy ekran, lusterka choć elektrycznie składane, nie reagują na zamykanie/otwieranie samochodu, czujniki parkowania nie biorą też boków tylko tył, wyciszenie jest gorsze niż w fieście, a silnik 2.0 120 KM gorzej brzmi niż 1.0 ecoboost, więcej pali (ale to oczywiste, 200 kg fiesta jest lżejsza), a osiągi jakieś świetne nie są, napisałbym nawet gorsze, ale to może być subiektywne. Prowadzenie w zakrętach też lepsze w fieście, a przestrzeń lepsza tylko na szerokość i w bagażniku. Wkurza w upały też brak otwierania szyb z kluczyka, mimo że we wszystkich 4 drzwiach są impulsowe przyciski - takie sztuczne obcinanie funkcji w biedniejszym poziomie wyposażenia. Nie ma android auto, a nagłośnienie jest dużo poniżej tego z fiesty z 7 głośnikami w górę. W kołach są czujniki ciśnienia, ale nie ma ich wskazań w żadnym menu. Patrzcie w ilu punktach fiesta wygrywa. Nawet chciałem się z żoną zamienić na fiestę, ale sprytna jest, nie chciała
Za to sama marka Mazda bardzo na plus i polecam - w mniej niż dwa dni dostałem nową skrzynię biegów, bez wmawiania, że to moja wina i nie umiem zmieniać przełożeń (patrz honda z type r, wcześniej podobne akcje robiło subaru). A laweta i samochód zastępczy były przy mnie w pół godziny. A cały hejt na mazdę 3 wynika z tego, że choć po liftingach i wyprodukowana jest z 2 miesiące temu, to jest to stary model, zaraz zmieniony na nowszy, zapewne prześwietny i z silnikami skyactivX (benzynowy turbodiesel). Ale mimo wszystko musiałem porównać z fiestą mk8, która jest zwyczajnie rewelacyjna. Choć kto wie, co wybrałby Tared z forum;-) - w maździe rzeczywiście nic a nic nie trzeszczy, ani nie brzęczy
Generalnie jeśli ktoś lubi jeździć, zmiana samochodów na im lżejsze tym lepszą jest decyzją. Nie wyobrażam sobie teraz kupowania czegoś cięższego niż te 1100 kg. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 7 Wrz 2018, 20:48
|
|
|
Też zrobiłem chiptuning w firmie V-Tech i jak na razie jestem bardzo zadowolony- nie ma żadnych niepokojących objawów. Drugi raz zdecydowałbym się na ten chiptuning. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|