Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nowa Fiesta 1.0 Ecoboost - kupuje, ale się boję ;)
Autor Wiadomość
Regon 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 4 Mar 2018, 11:27   Nowa Fiesta 1.0 Ecoboost - kupuje, ale się boję ;)

Witam serdecznie!

Przymierzam się do zakupu auta klasy B i nowa Fiesta jest dla mnie zdecydowanym faworytem. Na jeździe próbnej jeździłem 1.0 Ecoboostem 100 KM i w zasadzie jestem zadowolony. Wydając takie pieniądze chciałem jednak dowiedzieć się czegoś więcej o tej jednostce i tu pojawił się problem...

Bo z jednej strony to w zasadzie nigdzie nie widziałem jednoznacznie negatywnej opinii o tym silniku, z drugiej mnóstwo wpisów, że "to to musi się rozpaść po 50 tys. km". Tu na Forum też przejrzałem sporo wątków i sytuacja podobna - jakichś konkretnych opisów masowych awarii nie ma, ale też mnóstwo osób wypowiada się z dystansem. A w końcu przecież 1.0 EB na rynku jest chyba od ładnych kilku lat.

Mam więc uprzejmą prośbę do wszystkich posiadaczy Fiest z tym silnikiem o ocenę odnośnie ewentualnych przygód bądź ich braku, plus ewentualne porady eksploatacyjne. I z góry mówię, że nie interesuje mnie wróżenie z fusów lub też dyskusja o tym, czy silnik wytrzyma 250 czy 350 tys km - no chyba, że ktoś może się pochwalić już takim przebiegiem... Z góry dziękuję za konkrety! :)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 4 Mar 2018, 12:33   

W ogóle się nie zastanawiaj, czy brać EcoBoosta. Odpowiedź jest jedna- brać! Jeździmy fiestą Mk7 od 2013r., częste uruchamianie zimnego silnika, krótkie dystanse. I nic niepokojącego się nie dzieje. Nie czytaj głupot pisanych przez ludzi, którzy nie mieli z tym silnikiem do czynienia.
Poza tym mam EcoBoosta przeszło 5 lat i teraz czekam na odbiór Mk8 z tym samym EcoBoostem. To chyba mówi wiele.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Mar 2018, 14:45   

Zrobiłem 1.0 EcoBoost'em niecałe 80 tys. km - zero problemów. Polecam również, brałbym jeszcze raz. ;)
 
 
Lilith 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Mar 2018, 15:45   

Potwierdzam powyższe - miałam mk7 2013 z EB 1.0 100KM - i nigdy żadnego, najmniejszego problemu. W październiku 2017 odebrałam mk8 też z EB 1.0 100KM, z tą różnicą, że w automacie. Nawet nie brałam pod uwagę innego silnika. Nowa Fiesta ma tę przewagę nad poprzedniczką, że silniki EB dostały skrzynie sześciobiegowe. W mk7 montowali pięciobiegowe i to była jedyna słaba rzecz, do której można by się przyczepić. Ale skoro rozważasz nową Fiestę, to ten problem Cię nie dotyczy :)
_________________
Fiesta Vignale
 
 
jacky-x 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: SP
Wysłany: 4 Mar 2018, 16:10   

@Regon
Jestem w dość podobnej sytuacji do ciebie (zakup w planach) a zbierając informacje zauważyłem jedno, że opinie w uproszczeniu można podzielic na dwie grupy, tych którzy sa użytkownikami i którzy są "znawcami silników trzycylindrowych turbo o małej pojemności". W pierwszej grupie trudno znalezć negatywne opinie, czy to o kulturze pracy czy o awariach ( dla potwierdzenia kilku moich znajomych, czy opinia kolegów i koleżanki :) z postów wyżej) natomiast druga grupa, tu jest odwrotnie, powtarzają się wyświechtane opinie, nierzadko osób które nawet tego silnika nie widziały, niewiele mające wspólnego z rzeczywistością, "kosiarka" ( to ulubiony zwrot) rozlatuje sie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów czy spora awaryjność. Ja miałem tylko sporadyczny kontakt z tym silnikiem, ale bardzo mi odpowiada pod każdym względem i dlatego nie "boję się" go i własnie z premedytacją na niego padł wybór. Pozdr
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 4 Mar 2018, 19:20   

Możliwe,że osoby które piszą że silnik się rozleci nie są wstanie zrozumieć,że technologia poszła do przodu i 100KM z 1.0L nie jest już żadnym zaskoczeniem.Sam jak kupowałem to na forach więcej widziałem problemów z większymi jednostkami np 1.6 niż z tą,a nawet jeśli początkowo silniki miały by jakieś wady to są już kilka lat na rynku więc przypuszczam,że przez ten czas zostały one usunięte
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Mar 2018, 19:43   

auta z grupy vag zrobiły wystarczającą (anty)reklame 3 cylindrowym silnikom z turbiną. Nie dziwota, że nikt tego nie chce.

Jak ford wprowadzał ecoboosty, to do aso raczej fiesty 1.0 nie zjeżdzały. Już więcej było 1.6 dizla z focusa ;) Świeższych informacji niestety nie mam.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 4 Mar 2018, 20:20   

Jeszcze zastanawia mnie zmiana oleju w poprzedniej fieście było chyba co 20K a tutaj jest co 30K lub 2 lata akurat w moim przypadku po 2 latach będę miał może ok 12k ale zobaczyłem sobie ten filmik

i trochę mnie to zaintrygowało
 
 
Bulba 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2018, 07:58   

Dlatego olej zmieniac co 10 tysi i cieszyc sie zdrowym serduchem ;)
_________________
"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."
 
 
Regon 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 5 Mar 2018, 10:51   

Dziękuję bardzo za liczne odpowiedzi - i czekam na jeszcze :)

@jacky-x
Ogólne odczucia mam podobne do Ciebie - bo zryłem pół Internetu i faktycznie grupa "narzekaczy dla zasady" jest olbrzymia, z kolei wypowiedzi użytkowników raczej na plus - co zresztą widać w tym wątku. Swoją drogą symptomatyczne był dla mnie też fakt, że na tym forum czy fordpolska raczej nie widziałem dziesiątek tematów w stylu "1.0 Ecoboost -silnik padł po 50 tys. km". A opinie w innych wątkach raczej też były pozytywne - ale mimo to uznałem, że może warto założyć osobny wątek tylko i poprosić o opinie - w końcu zakup zabawki za 55-60 tys. jest jednak całkiem sporym wydatkiem - przynajmniej jak dla mnie. A może też ten wątek pomoże komuś innemu, kto szuka konkretów.

@Lilith
Dziękuję za opinię i powiem że bardzo zachęciła mnie też sześciobiegowa skrzynia - jak dla mnie duża przewaga nam 95KM TSI w Ibizie którą też "próbowałem". Zresztą jak już przy TSI jesteśmy to...

@vegetagt
Jest chyba wiele prawdy w tym co piszesz - skoro nawet są osoby związane z VAG, które są bardzo negatywnie nastawione do 1.2 i 1.4 TSI - i nie mówię tu o wspomnianej grupie krytyków "nie znam się, ale się wypowiem", tylko o ludziach znających temat od środka. Swoją drogą to chyba też wiele osób ma takie myślenie, że jak już VAG nie umiał dobrze zrobić silników z turbo, to nikt nie umie... A że to bzdura to już do nikogo nie przemawia...

A co do oleju to ja też jestem zwolennikiem częstszych wymian niż zaleca producent, więc nie musi mnie nikt do tego przekonywać :-P Czy co 10 tys? W sumie nie wiem, bo większość jazdy Fiestą będzie podmiejska/ekspresówka/autostrada bez szaleństw, miasta też niedużo, więc niezłe warunki dla oleju. Zresztą sam jeżdżę teraz kochanym 1.3 JTD 75KM i wymieniam co 17-18 tys, a to jednak dużo mniej wysilony silnik. Swoją drogą to z autorem filmu nie do końca się zgodzę w jednej kwestii - przedłużone przeglądy to raczej skierowane są głównie do flot - w końcu firmowi księgowi najchętniej w ogóle zrezygnowaliby z przeglądów :-P
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 5 Mar 2018, 12:26   

Lilith napisał/a:
...Nowa Fiesta ma tę przewagę nad poprzedniczką, że silniki EB dostały skrzynie sześciobiegowe. W mk7 montowali pięciobiegowe i to była jedyna słaba rzecz, do której można by się przyczepić. Ale skoro rozważasz nową Fiestę, to ten problem Cię nie dotyczy :)


W Mk8 silnik 1.1l o mocach 70 i 85 KM jest sparowany ze skrzynią pięciobiegową.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 5 Mar 2018, 13:26   

Mnie już dawno nie dziwią małe silniczki z dużą ilością KM. Dlaczego? Pójdę do salonu innej marki i kupię auto o pojemności 2000 cm3 o mocy 200KM to ile KM wychodzi na 1000 cm3? 100 KM ;)

Podstawa to wymieniać olej, co 10-15 tys. i lać dobrej, jakości zupę nie zapominając również o dobrej, jakości filtrach. Gwarantuję, że jeżeli auto nie ma jakiejś wady fabrycznej to posłuży Wam bardzo długo ;)

Żona dostała Fiestę i tak podoba mi się jazda tym autem a to tylko 3 cylindry, że chyba wrócę do pomysłu zakupu Mondeo MK5 kombi 2.0 203 KM :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2018, 16:36   

Powbijam trochę szpilę, a co mi tam :)

Maciej87 napisał/a:
Mnie już dawno nie dziwią małe silniczki z dużą ilością KM. Dlaczego? Pójdę do salonu innej marki i kupię auto o pojemności 2000 cm3 o mocy 200KM to ile KM wychodzi na 1000 cm3? 100 KM ;)

Idąc tym tropem, najlepiej byłoby kupić RX8 z Wanklem, tam z 1.3 masz ok. 240KM. Czyli jakoś 185KM z litra. A że na co dzień jeździ się tym do dupy... detale ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 5 Mar 2018, 19:18   

Puff to tylko czekać jak zrobią Fiestę 1.0 240KM :-)

A tak poza tematem jak to mówi mój znajomy, który długo miał RX8 "to zabawka na weekendowe wypady na tor a nie do jazdy, na co dzień".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2018, 19:50   

Panowie, po co wrzucacie w wątek wankla, może jeszcze Teslę, która ma 0 pojemności skokowej?

Sam Ecoboostem zrobiłem (z żoną) 6200 km i zero problemów z silnikiem - nie wypowiadałem się wcześniej, bo są tu ludzie z większymi przebiegami :-)

Ale przed zakupem także zrobiłem rozeznanie i nie znalazłem żadnej awarii 1.0 ecoboosta. Nawet po chipie na 150 KM.

1.0 ecoboost ma jedną wadę. Pali w mieście okolice 8 litrów przy żwawej jeździe - pisałem o tym na forum, więc jak robiłeś research, to już to wiesz. Bardzo spokojna jazda to spalanie 2 l niższe. Przy dużych przebiegach diesle mają sens... tylko kto robi ogromne przebiegi samochodem klasy B?
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Mar 2018, 22:00   

Wojtek Wawa napisał/a:
Panowie, po co wrzucacie w wątek wankla, może jeszcze Teslę, która ma 0 pojemności skokowej?

Mowa była o mocy uzyskiwanej z litra i małym silniku, poza tym ciężko by było dzielić przez zero :P
Piłem tylko do tego, że co z tego, że jest 100 czy ponad 100 koni z litra, skoro autem o większej pojemności, o mniejszej mocy z litra, jeździ się zwyczajnie lepiej. Nic ponadto. :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Aquoss 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Mar 2018, 22:07   

Rodzice mają najnowszą fiestę od września, wersja titanium z EB 1.0 100KM, bardzo zadowoleni, tylko brać. :)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Mar 2018, 08:38   

Dodam jeszcze, że mimo mojego dość ostrego stylu jazdy (wykorzystuję moc w 100%) po ponad 6000 km, na bagnecie nie zeszło oleju nawet o 1 mm. Bardzo się tego bałem, bo w Fieście nie ma czujnika poziomu oleju przy porannym odpalaniu. I jakby pił jak VW/Audi TSI, to byłoby bardzo stresująco.

Inna sprawa, że w pół godziny po odbiorze poleciałem Vmax, spotkałem się z teorią, że to uszczelnia silnik (długi wywód, jakieś angielskie forum motocyklowe, wypowiadał się szef warsztatu robiącego naprawy główne). Kto wie, może to prawda.

A co do tego, że lepiej się jeździ 2.0 bez turbo, niż 1.0 ecoboostem... nie do końca się zgodzę. Przez 4 miesiące raz tylko doświadczyłem turbodziury w ecobooście! Serio. Na sekundę się zamulił przy gazie w podłogę... i tyle wad. Jest programowo przymulony przy 4500 i powyżej 5000 rpm nie ma sensu kręcić, ale wersja 125 KM zapewne jest już zupełnie bez wad. Wiadomo, że wolnossąca 2.0 jest lepsza do jazdy na granicy poślizgu przy napędzie na tył, ale już przy FWD kompletnie nie rozumiem co dolegać ma 1.0 ecoboostowi. Chyba dobrze, że na przednich kołach jest taki lekki silnik? Dzięki temu Fiesta tak dobrze się prowadzi (nie wylatuje przodem).

BTW niestety póki co nie da się podmienić oprogramowania w mk8 w wersji 100 KM na 125 KM.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Mar 2018, 08:55   

Wojtek Wawa napisał/a:
Inna sprawa, że w pół godziny po odbiorze poleciałem Vmax, spotkałem się z teorią, że to uszczelnia silnik (długi wywód, jakieś angielskie forum motocyklowe, wypowiadał się szef warsztatu robiącego naprawy główne). Kto wie, może to prawda.


motoman od docierania na ostro? :P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Mar 2018, 09:01   

Nie chodzi o laga, bo mnie bardziej cieszy "kop" z turbo niż płynność wolnossaka, tylko o to, że to auto ma przebieg momentu obrotowego jak nowe ropniaki. Dołem to się jeszcze jakoś zbiera, ale im wyżej, tym mniejszą ochotę ma to jechać. Charakterystyką przypomina to kręcącego się powyżej 4500 diesla. I to nie jest komplement - a mówię to jako fan "klekotów".

Porównywanie w tym temacie FWD i RWD jest trochę bezcelowe. Mówiłem o 2.0 FWD.
Lekki silnik z przodu to i zaleta, i wada. Mało żelastwa nie dociska tak kół do nawierzchni. Poza tym możesz mieć lekki silnik, a auto i tak będzie płużyć, bo nie masa decyduje o podsterze, a jej balans. Długi i szeroki temat, a nie chcę tu spamować. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.