|
Nowa Fiesta 1.0 Ecoboost - kupuje, ale się boję ;) |
Autor |
Wiadomość |
marpaa
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Wrz 2018, 22:46
|
|
|
Ja spróbuje power boxa - sa teraz nawet za 430 zł i mają bardziej plaską ch-kę momentu niż chip (uwaga na słabsze sprzęgło w wersji 100 KM). Apropos to moja druga Fiesta, wczesniej mialem mk7 1.4. Testowałem różne samochody i w Fieście przyjemność z jazdy była największa, choć oczywiście wolałbym ST lub mk8
A w jaki sposób i gdzie możnaby wgrac program od wersji 125KM?
Pozdrawiam |
_________________ Pawel |
Ostatnio zmieniony przez marpaa 20 Paź 2018, 22:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Wrz 2018, 14:45
|
|
|
Mars,
ale Ty ani nie używasz osiągów (średnie spalanie z kilku lat 6l/100km, plus Twoje wypowiedzi), ani nie jeździsz za dużo - myślę, że warto o tym wspominać rekomendująć chip tunning.
marpaa,
musisz się zdecydować czego chcesz - zwiększanie momentu obrotowego na niskich obrotach to zły pomysł, gdy masz ciężką nogę i robisz dziesiątki tysięcy km. Wgrać soft od 125 KM możesz w mk7, gdy masz start stop. Do mk8 na forum forda główny magik nie potrafi jeszcze wgrać, jest też inny, ale nie odpisuje na wiadomości prywatne.
Jaki sens ma inne sprzęgło w wersji 125 KM? Moment obrotowy jest ten sam. Chyba jakieś złe info dostałeś. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
marpaa
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Wrz 2018, 16:56
|
|
|
Wojtek, zgoda jeśli chodzi o moment obrotowy na niskich obrotach, ale w 2014 roku nie miałem specjalnego wyboru; alternatywą dla dużego momentu około 2000-3000rpm było użycie limitera momentu ustawionego na powiedzmy 220 Nm. Efektem użycia limitera było silne zmulenie silnika gdy moment dobijał do tej wartości. Teraz chciałem coś zadziałć w tym temacie i pomysłem był tani box. Ale właśnie przed chwilą się dowiedzialem, że power box dla silnika 100 KM daje znikomą poprawę (niedawno to testowali), stąd nie mają go nawet w ofecie na własnej stronie.
W roku modelowym 2013 sprzęgło było inne dla wersji 100 i 125KM, moment też się różnił w tych obu wersjach. Sprawdzilem to w katalogu serwisowym Forda, a potem też to czytałem na forum.
ps. nie mam start stop |
_________________ Pawel |
Ostatnio zmieniony przez marpaa 20 Paź 2018, 22:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 12 Wrz 2018, 04:59
|
|
|
Cytat: |
Mars,
ale Ty ani nie używasz osiągów (średnie spalanie z kilku lat 6l/100km, plus Twoje wypowiedzi), ani nie jeździsz za dużo - myślę, że warto o tym wspominać rekomendująć chip tunning. |
Vignale mam od marca '18 ( prawie 6 m-cy ) i zrobione niecałe 3 kkm, czyli ok. 1 kkm od chiptuningu. Jestem z tych kierowców, którzy lubią mieć pod maską bezpieczny zapas mocy przy normalnym poruszaniu się po drogach. Od początku myślałem o 140 KM i dlatego zdecydowałem się na V-tech. Nigdy mi nie zależało na tzw. "ciągłym butowaniu". Poza tym ten tuning dał mi moc od niższych obrotów, więc spalanie nie wzrosło. Jestem bardzo zadowolony z tuningu i zrobiłbym to ponownie. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Regon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Rokietnica
|
Wysłany: 12 Wrz 2018, 19:13
|
|
|
Witam serdecznie po kilkumiesięcznej przerwie!
Widzę, że temat poszedł nieco w innym kierunku, ale jako, że jest mój, to pomyślałem, że dodam ten wpis. Jak ktoś zajrzy do początku wątku, to zobaczy, że bardzo mocno myślałem o zakupie Fiesty 1.0 100 KM. Ostatecznie jednak wybrałem zupełnie pomijaną przeze mnie wówczas Ibizę 1.0 115 KM. Bynajmniej nie mam zamiaru robić tu seatowej propagandy, raczej chciałbym pomóc, z racji, że Ibizą wyjeździłem już 4 tys. km, a Fiestę też trochę poznałem przy okazji dwóch jazd próbnych (100 i 125 KM) i kilku wizyt w salonie - to oczywiście mało, ale zawsze coś. Myślę więc, że mogę coś ciekawego na temat ich obu napisać, co może komuś się przyda przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Sam bowiem szukając szukając informacji miałem spory zgryz, bo o ile "testów" jest sporo, to porównań już mniej...
Ale od początku - czaiłem się na Fiestę Sync Edition 100 KM, 5D z podgrzewaną szybą, podłokietnikiem, skórą na kierownicy, kołem zapasowym i alufelgami - w sumie salony proponowały około 55000 brutto za tę wersję.
Ostatecznie stanęło na Ibizie 1.0 115 KM, 5D Style z pakietem comfort+ (częściowe LEDy, alufelgi i czujniki cofania) i podłokietnikiem. Cena za całość - 61900 brutto. Dlaczego zdecydowałem się na samochód droższy o 7 tys?!
Z powodu finansowania, które niestety Seat ma dużo lepsze od Forda - ostatecznie rata w obu przypadkach wyszła bowiem taka sama. Seat miał wtedy bowiem ofertę oprocentowania 0%. Niestety - dla nowych nabywców - już nieaktualną... Nie będę przy tym ukrywał, że finansowanie było jednym z głównych powodów wybrania Ibizy - gdyż pozwoliło mi w tym samym budżecie wziąć samochód z mocniejszym silnikiem i minimalnie lepszym wyposażeniem (Ledy do jazdy dziennej, częściowe światła tylne LED). Teraz nie wygląda to już tak różowo i pewnie wybrałbym Fiestę, bo nie byłoby mnie stać na 115 konną Ibizę - co przeważyło szalę
A jak wrażenia odnośnie obu samochodów?
1. Wygląd i wykonanie - Z zewnątrz dla mnie remis, wewnątrz punkt dla Fiesty, ładniejszy kokpit i nieco lepsze materiały - ale to oczywiście kwestia gustu. Punkt dla Fiesty też za szerszą gamę ciekawych kolorów - w Ibizie fajny jest tylko Pomarańczowy i Desire Red - który mam, ale też kosztował 2800 zł No ale cóż - żona powiedziała, że albo taka Ibiza, albo żadna
2. Silnik - w mojej obecnej sytuacji bez porównania i mocny punkt dla Ibizy. Niestety w Fieście nie dało się wówczas zamówić 125 KM do SE co może zmieniło by sytuację. A tak, to po prostu 15 koni i 30 Nm więcej przy takim samochodziku robią różnicę. Moje odczucia z jazd są takie, że 115 konna Ibiza to prawie dokładnie odpowiednik nawet mocniejszej 125 konnej Fiesty. Kultura pracy też zbliżona, a niezawodność - się zobaczy
3. Skrzynia biegów - w aktualnej sytuacji porównywalna. Ale warto pamiętać, że słabsza 95 konna Ibiza - ma tylko 5 biegów. Gdyby więc nie finansowanie i możliwość wzięcia 115 KM z 6 stopniowym manualem, to byłoby różnie, szczególnie że 6 bieg się bardzo przydaje w trasie...
4. Przestrzeń - punkt dla Ibizy. O ile z przodu w obu jest miejsca podobna ilość, to z tyłu wygrywa Ibiza. No i do tego bagażnik to przepaść - 293 vs 355 l mówi samo za siebie.
5. Wrażenia z jazdy - przy normalnej jeździe nie ma różnicy, oba samochody jeżdżą jak po szynach. Jestem jednak w stanie uwierzyć, że Ibiza gorzej radzi sobie w "teście łosia" - co zresztą można sprawdzić na youtube i ekstremalnych warunkach. Mam wrażenie, że dość późno zaczynają w niej reagować systemy stabilizujące, co daje więcej "emocji"
6. Kilka uwag dodatkowych - spalanie z 4000 km - 5,2l. W tym ostatnie dwa zbiorniki do pełna to 5,0 i 4,9l. Moja jazda to 60% ekspresówki i autostrady z prędkościami dopuszczalnymi i dużym zagęszczeniem ruchu (obwodnica Poznania), 10% to ruch po zwykłych drogach 70-90, 25% ruch miejski bez korków, 5% ruch miejski z korkami itp. Z problemów to póki co miałem tylko problem z montażem pasa konsoli centralnej - coś trzeszczało, jak się okazało - wada produkcyjna. Załatwione podczas wizyty w ASO bez wymyślania i opowieści, że "to normalne itp".
Podsumowując. Gdyby nie finansowanie, którego już nie ma, to pewno wybór padłby na Fiestę, która jest ładniejsza w środku, przemawia za nią też dobra opinia o Ecoboostach i lepsze właściwości jezdne. Zaletą Ibizy jest przede wszystkim przestronność, możliwość wyboru mocniejszego silnika do słabszej wersji i mimo wszystko wygląd zewnętrzny - no uśmiecham się każdego dnia rano
Powiem też tak, gdybym brał samochód tylko dla siebie - do zabawy, to mimo wszystko pewnie wybrałbym Fiestę. Jednak wspomniana przestronność Ibizy i bagażnik pozwalający naprawdę dużo przewieźć sprawia, że robi się z niej naprawdę niezły "jedyny samochód w małej rodzinie". A do tego nie wygląda jak jakieś smętne i pozbawione jakichkolwiek emocji Polo czy inna Fabia...
Jakby ktoś miał jakieś pytania i wątpliwości, to piszcie - chętnie odpowiem. I życzę przyjemności z użytkowania Fiest - do których dalej mam olbrzymi sentyment. Choć czerwona Ibizka, której początkowo w ogóle nie brałem pod uwagę póki co mnie przekonuje do siebie w 100% |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12 Wrz 2018, 19:51
|
|
|
Gratuluję zakupu ważne że kupiłeś NOWE auto, a nie bitego szrota jakich wiele na naszym rynku
Swoją drogą też oglądałem Ibizę. Miałem ją na całą sobotę, bo salon seata (i forda) mam pod nosem.
Jednak nie kupiłem tego samochodu z kilku przyczyn:
1. Silnik wydał mi się jednak dużo słabszy od 125 EB (subiektywnie)
2. Czynnik ludzki - jak przystąpiłem do konfigurowania oferty, to pani sprzedawca (ladacznica wulgarna w wyglądzie!) nie portafiła odpowiedzieć na moje dwa proste pytania. Potem usłyszałem, że zawracam dupę za plecami. Skoro klient nie nasz pan to wrażenie zostaje słabe...
Wracają do tematu - szerokiej drogi.
Wrzuć zdjęcie koloru jaki masz |
Ostatnio zmieniony przez msky 13 Wrz 2018, 12:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Regon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Rokietnica
|
Wysłany: 12 Wrz 2018, 21:20
|
|
|
Dzięki
Heh, pewnie żeby sprawdzić, który silnik lepiej "ciągnie", to by trzeba na tor pojechać Albo chociaż długą prostą... Bo w końcu nie jeździłem na tyle dużo 125 konną Fiestą, by miarodajnie ocenić. Choć - z danych technicznych wynika, że pierwsza setka w Ibizie 0,6 s szybciej Nie zdziwiłbym się jednak, gdyby Ibiza lepiej jechała "od dołu", a 125 KM Fiesty dawało o sobie znać powyżej setki - chyba zresztą na jednym teście wychodziło podobnie...
A odnośnie obsługi, to nie dziwi mnie, że Cię to zniechęciło. Sam w taki sposób odrzuciłem dwa salony na etapie kontaktu mailowego - jak ktoś nie potrafi oferty w dwa dni przygotować to jego strata. Na szczęście jednak tam gdzie pojechałem na jazdy próbne - zarówno w Fordzie i w Seacie trafili się bardzo kompetentni ludzie. Choć mogę ponarzekać trochę na obsługę w VW Banku
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Wrz 2018, 22:06
|
|
|
Też patrzyłem na Ibizę przed zakupem, ale...
1) była droższa (finansowanie nie miało dla mnie znaczenia)
2) wykończenie to jest istna tragedia, szczególnie ta plastikowa kierownica udająca skore z pseudo-przeszyciami.
3) brak grzanej szyby przedniej
Z rzeczy lepszych od Fiesty:
1) większa
2) ma 1.5 tsi 150km ale kosztuje wtedy niewiele mniej od Leona i focusa - bez sensu
3) większa i lepiej spasowana
Ale jest to i tak przyjemny samochód, gratuluje tak naprawdę te samochody są mimo wszystko na podobnym poziomie i już tylko osobiste oczekiwania/preferencje decydują i wyborze... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|