Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Sprzęgło nie rozłącza? Problem z wbiciem biegów.
Autor Wiadomość
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2018, 21:24   [MK4] Sprzęgło nie rozłącza? Problem z wbiciem biegów.

Witam, mam problem z moją Fiestą.
Na początku dodam że z mechaniki to ja noga jestem (kanału/warsztatu/garażu nie mam), mało co wiem, ale próbuję :) .

Ostatnio zauważyłem że mam problemy z wbiciem biegu, np. z 2 na 3 lub z 3 na 4. Sprzęgło oczywiście wciśnięte w opór, ale "się nie da". "Wyrównanie" obrotów gazem daje szansę wbicia biegu. Czasem nie mogę wbić nawet jedynki (oczywiście mam na myśli z postoju), miałem też kilka razy zgrzyt przy próbie wbicia wstecznego (oczywiście sprzęgło wciśnięte do oporu).

Kiedyś podejrzewałem silniczek krokowy o gaśnięcie samochodu przy hamowaniu silnikiem, może to był objaw braku pełnego "rozłączenia".

Dodam że te objawy pojawiają się nieregularnie, i oczywiście nie zawsze.

Proszę o wskazówki co sam mogę pokombinować :) .
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Lut 2018, 21:52   

Bardzo możliwe że zdycha wysprzęglik.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2018, 22:06   

Rozumiem że skąpstwo może nie opłacać i muszę jechać do mechanika. Czy może są jakieś lifehaki diagnostyczne?

Czy są szanse na samodzielną wymianę (w wyżej opisanych warunkach)?
Jaki to może być koszt w serwisie (wiadomo nie ASO :D ) - 200 - 300 zł (wysprzęglik + wymiana)?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lut 2018, 22:15   

zależy co tam wybuchło :P Jak wysprzęglik się rozszczelnił, to powinien znikać płyn hamulcowy (wspólny zbiornik jest)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Lut 2018, 22:17   

Nie ma szans na samodzielną wymianę. Jak masz do wymiany sprzęgło, albo myślałeś o tym, to to jest ten czas.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2018, 22:48   

Jak to nie jest wysprzęglik to całe sprzęgło?
Przyznam że nie zakładałem jego wymiany. To muszę sprawdzić płyn hamulcowy. To już na jutro misja.
Czy w przypadku ubytku dolanie go może rozwiązać problem? Domyślam się że raczej DOT4 jest zalany.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Lut 2018, 22:50   

Żeby dostać się do wysprzęglika trzeba zdjąć skrzynię, więc po prostu jest to dobry moment na to by połączyć to z inspekcją sprzęgła.
Dolanie płynu nie rozwiąże problemu, ponieważ tego płynu nie powinno w ogóle ubywać.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Lut 2018, 23:30   

Zacznę od dokładnej kontroli płynu. Skoro i tak będzie potrzeba wyciągnięcia to masz rację - warto by było, poczekam jednak na fundusze bo mam długookresową lipę (wyciągnąć, sprawdzić i złożyć to raczej bez celu - sama diagnoza jest bez sensu lepiej od razu usunąć usterkę)l.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Lut 2018, 11:22   

Na forum Fordów są historie, kiedy płyn nie znikał, ale sam wysprzęglik klękał.
Tak czy owak, nawet jeśli to nie jest wina wysprzęglika (a więc będzie wina sprzęgła), to należy wymienić komplet sprzęgła razem z wysprzęglikiem, żeby uniknąć takiej sytuacji (tj. padu wysprzęglika).

Nie opłaca się tutaj skąpić, bo jeśli zostawisz stary wysprzęglik (zakładając, że jest sprawny), a on padnie po jakimś czasie, to pomijając niedogodności (brak możliwości dojechania do domu czy choćby warsztatu, co pewnie wygeneruje koszta), zapłacisz drugi raz za robotę + części.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24 Lut 2018, 11:57   

Dodam że dolanie DOT4 pomogło. Jest teraz powyżej max trochę, ale zniknął problem z biegami.
Ile czasu powinno to działać?

Z tego wynika że musiałbym jakiś taki zestaw kupić: http://allegro.pl/nowy-ze...7184183531.html (dobry?)
I dać do warsztatu. Za robociznę ile mniej-więcej mogą to wycenić? 200 zł?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Lut 2018, 21:08   

Grot napisał/a:
Ile czasu powinno to działać?

Tego Ci chyba nikt nie powie...

W temacie zestawu może się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany :)
Jeśli mowa o robocie - zależy co to za warsztat. Powiedziałbym, że widełki to 200-400.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25 Lut 2018, 18:01   

A czy zalanie DOTem i "zatajanie" (bo to raczej nie rozwiązanie) raczej potwierdza PRZYPUSZCZENIA (bo wiem że to nie jest diagnoza) o wysprzęgliku czy raczej nie?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Lut 2018, 20:32   

Związek między płynem a wysprzęglikiem jest. Czy może to mieć wpływ? Tak. Natomiast nikt nie da głowy za to. Może być tak, że to pomoże na chwilę (chociażby przez przypadek) i to wróci (nie, żeby straszyć, po prostu miej tego świadomość). Obserwuj poziom płynu - jeśli zacznie go ubywać, to nawet nie musi być plam pod autem (może wyciekać pomału podczas pracy sprzęgła w trakcie jazdy), a będziesz miał potwierdzenie w 100%.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18 Mar 2018, 19:33   

Nie wiem w sumie czy powinien zakładać nowy temat czy nie (bo dla mnie to ciąg dalszy problemu).
Chodzi o świecące się stale światła stopu, chyba że wcisnę [pół]sprzęgło (myślę że w zakresie wciśnięcia od 25-70%). Po jakimś czasie się to uspokoiło (paru minut).

I takie pytanko, gdzie mam szukać w tym aucie filtra paliwa? 1.3 Endura.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Mar 2018, 19:43   

Masz chyba zamienione miejscami czujniki pod deską rozdzielczą :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18 Mar 2018, 23:25   

Dzisiaj już tego nie miałem, ale poważnie tak się działo :D . Myślałem że epnę, jeszczę próbowałem dźwigać pedał hamulca bez skutku :D . Ta Fiesta mnie czasami naprawdę bawi, a czasami irytuje, ciekawy wozik :D .
 
 
Grot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31 Mar 2018, 14:36   

Ponowię pytanie, wie ktoś gdzie filtr paliwa mk4 1,3?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.