Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana oleju ?
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 14:40   

Za 200 zł bym wymienił. Ale tylko ze względu na ewentualne jeszcze docieranie (ryzyko, że w fabryce nie dotarli), potem nie robiłbym już częstszych wymian oleju. Przekonały mnie testy tych long life - po 2 latach pracy są lepsze niż stare oleje (nie long life) nowe.

Stopiona turbina w samochodzie półrocznym wydaje się być rzeczywiście kontrowersyjną sprawą... i nie mam pewności, że to wina Forda. Czy znajomy nie butował/czipował? To tak jak z tym brakującym olejem w mondeo z Warszawy - może zmienię zdanie, ale u nas póki co przez prawie rok i 15 000 km w ogóle go nie ubyło.

A dokładnie tego się boję, że kupię poza ASO filtr i uszczelkę niby identyczną z fabryczną, a okaże się, że ASO zakłada trochę inne i już odnotują to w historii pojazdu i będę miał wyłączoną gwarancję na silnik i turbo.

Citroen wg mnie jest złym przykładem:
1. kompletnie mają gdzieś swoje stare samochody (a byłem miłośnikiem), specyficzne części do mojego c5 przestały być dostępne mimo wieku samochodu 8 lat.
2. nie mają gwarancji na 7 lat, tylko przynajmniej wtedy na 2 lata
3. generalnie opinia o citroenach nie wzięła się z powietrza - m.in. przez to co napisałeś. Mnie w 3.5 roku mocno przeciągnął c5 (ale jestem perfekcjonistą, sama laweta była 2 razy), brat w nowszym c5 też już miał lawetę. Kumpel miał w firmie służbowe... i bali się nimi jeździć, bo nie wiadomo było czy z delegacji wrócą o czasie (preferowali laguny - francuska firma).

Wg mnie założyli, że citroeny oddaje się na złom co maks 5 lat i stąd takie zalecenia :-)

Nie jestem od nikogo mądrzejszy, ale staram się być na bieżąco z postępem technologicznym (w sumie na tym zarabiam) i uważam, że rady sprzed 40 lat niekoniecznie pasują do czegoś projektowanego 2 lata temu. Co ciekawe o ile w takiej w miarę wysokobrotowej Alfie 155 olej zmieniałem co 5000 km (aluminiowy TS 8V na łańcuchu) i wyraźnie pracowała lepiej i ciszej, to już silnik c5 2.2 HDI biturbo kompletnie nie dawał po sobie znać, gdy zmieniałem olej co te 7-9 k km maks. Gdybym te testy olejów widział wcześniej, to bym nie wyrzucił w błoto tych pieniędzy na wymiany.

Natomiast jak wspominałem mazda, w instrukcji japońskiej, zaleca zmieniać olej co 7500 km, jeśli jeździmy agresywnie po mieście. W europejskiej jest bodajże 20 000 km, bądź 10 000 km w ciężkich warunkach. Kia w silniku 1.6 turbo w wersji "sportowej" też każe zmieniać olej co około 8000 km i to bez względu na warunki.

Prawdopodobnie więc producenci samochodów długowiecznych (kia - 7 lat na silnik gwarancji, mazda - niby tylko 5 lat, ale raczej opinia dobra) każą częściej wymieniać olej, ford zapewne dopiero zaczął przygodę z gwarancjami 7 lat a z rozpędu kombinuje jak citroen - gwarancja do bramy (2/3 lata) a potem się nie znamy. Albo w kulturze wschodu kierownicze stanowiska zajmują ludzie najstarsi i zalecenia wynikają z nie ogarniania postępu w olejach?

Czas pokaże czy moje podejście zda egzamin.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Małopolska
Wysłany: 8 Sie 2018, 14:58   

Ja oczywiście piszę tylko o pierwszej zmianie oleju po 2-3 tys, później raz do roku (10-15tys), normalnie. Nie ma co wydziwiać!
Co do tego przytopionego turbo w Mondeo, to nie był mój znajomy, znam to tylko z opowieści w serwisie forda, wiem tylko że do było Vignale w dieslu, miał ok 20 tys nalotu i pan dużo jeździł - to był jakiś "derektor" czy prezes, ale auto było prywatne, nie służbowe. W sensie że nie dane przez firmę, tylko on za nie zapłacił.
Przecież ASO nie zakładało pierwszego filtra i uszczelki w tym samochodzie, więc co mogą zobaczyć? Fabryka przecież im się nie tłumaczy co założyli akurat do tego auta, już bez przesady. A poza tym trzeba sprawdzić zapis w gwarancji czy wymiana oleju i filtra poza ASO przed wymaganym czasem wymiany ma na gwarancję jakikolwiek wpływ.
Citroen nie jest taki zły, mój ma 10 lat i nie wiadomo jaki przebieg (na pewno ponad 210tys), ale nie narzekam, oprócz skrzyni nic nie dotykałem, a samochód jest po chipsie. Może dla tego że każdy używany samochód zalewam Xado Stage 1, czy wcześniej millitec, a może nie? Przytoczyłem ten przykład tylko dlatego żeby pokazać politykę firmy i wyścig "kto da większe interwały wymian".
Podeślij proszę ten test long lifeów bo ja znalazłem i obejrzałem ten, a on nie nastraja pozytywnie do tego typu produktów:

https://www.youtube.com/watch?v=5lKBRsv2Q_U
_________________

 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:07   

Zbyt dużo świrujecie :D
Wymiana oleju ma sens raz w roku lub po 10-15 tys km w zależności od tego jak jeździmy.
Nie wiem ile planujecie jeździć nową fiestą, ale zakładam osobiście 4-5 lat do zmiany auta.
Co za tym idzie czy jest sens martwić się, aż tak o silnik? Chyba nie...
To i tak auto pierwszego właściciela, a potem to już nie nasz problem ;)

Acha nie używam ASG, bo mi szkoda trochę turbiny i zrobię inwersję przełącznika.
_________________
kolor chrome blue
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:52   

Właśnie dlatego mało szanuję polskojęzycznego youtuba, bo w filmiku od Ciebie są odczucia i "wydaję mi się" sympatycznego łysego grubasa - tak rozmawiam o życiu w kosmosie, a nie o czymś co można sprawdzić u źródła.
Bardzo przystępnie jest tutaj po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8
https://www.youtube.com/watch?v=0IqLRhxdoGg

a tu różnica na zimę pomiędzy syntetycznymi a półsyntetycznymi olejami - wyjaśnie dlaczego w alfie 155 po każdej zmianie oleju tak czułem skok mocy i inną pracę (tam był 15W-40)
https://youtu.be/tYkg0oDUXs8

Ja nie twierdzę, że mam rację, ale porównaj sobie rozważania polskiego mechanika, z tym podejściem młodego inżynierka.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: nie wazne
Wysłany: 8 Sie 2018, 21:55   

msky napisał/a:
Zbyt dużo świrujecie
Dokładnie ciekawe ile z tych używanych aut na rynku miało wymieniany olej po dotarciu :hahaha:
Jesteśmy 1 właścicielami i niech się inni martwią gdy sprzedamy auta :-P

Tak samo znajomi się śmieją że ten silnik 500tyś km nie wytrzyma,a Ja się z nich śmieję,że nawet do 100k nie dojadę więc co mnie obchodzi ile ten silnik wytrzyma :2xf: <8>
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 154
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 08:45   

Nie trzeba robić przeglądu w ASO, aby utrzymać gwarancję.
_________________
ZHDK ZDDN A Rh"-".
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Sie 2018, 11:57   

Cytat:
bo w filmiku od Ciebie są odczucia i "wydaję mi się" sympatycznego łysego grubasa

Mylne wrażania, ale śmieszne :D

Cieszmy się nowymi autami, niech martwią się kolejni właściciele.
Ojoj wiecie, że nie da się 1.0 eb na LyPyGy przerobić?
Ludzie pozbawieni godności :2xf:
_________________
kolor chrome blue
 
 
wujekcybul 

Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2018, 11:40   

Jak auto ma jezdzic 10-15kkm rocznie i ma posluzyc 4-5 lat to nic dodatkowo nie wymieniac poniewaz szansa na popsucie sie silnika znikoma. Uzywany silnik za 2k mozna na allegro kupic wiec jak kleknie to wymiana.

Jednak interwaly co 2 lata 20kkm powstaly zeby floty mialy mniejsze koszty a i Kowalski tez. Wiec jak ktos nie usnie jak po 1kkm oleju nie wymienic to jechac do obojetnie jakiego warsztatu i zmienic.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: nie wazne
Wysłany: 3 Wrz 2018, 09:32   

msky napisał/a:
Ojoj wiecie, że nie da się 1.0 eb na LyPyGy przerobić?
Da się
Kod:
http://www.auto-swiat.pl/test-instalacji-lpg-do-auta-z-bezposrednim-wtryskiem-paliwa/712081
ale sporo kosztuje .Tutaj filmik z 1.5 ale jak widać nowe auto i zamontowali

Jeśli o mnie chodzi to tylko benzyna <8>
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 15
Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Wrz 2018, 11:45   

Mój kumpel ma astrę 1.4 turbo tę najnowszą z fabrycznym gazem w fazie ciekłej. Miało być tak pięknie...
Samochód ma przejechane prawie 80kkm i juz kilka razy był w serwisie w związku z instalacją, spalanie ma na poziomie 15-16L/100km. Oczywiście auto firmowe więc cegła na gazie, ale jak jeździ na benzynie to w dyszce cię zamyka , nawet bliżej 9l/100km
Jakaś tam oszczędność jest (ok 15-20zł na każde 100km), czyli zwrot kosztów instalacji po 25-30 kkm, ale to auto spędziło w serwisie łącznie ze 2 miesiące... Dynamika miała być taka sama jak na benzynie, a nie jest. No i ten zasięg... I teraz pomyślcie że to auto nie jest na gwarancji i za wszystko bulisz.
Nigdy w życiu!
_________________

 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3770
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Paź 2018, 12:59   

Glupie gadanie o LyPyGY wciaz pokutuje. Instalacja markowa, dobry montaz i regulacja, to jest tyle i az tyle. Skoro ASO nie spelnilo oczekiwan, zmienia sie serwis i tyle. Mam astre z sekwencja. Stary grat i spala max 12.5 litra, ale to 2.0 i dlubana.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3662
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Paź 2018, 13:04   

turbo troche ciężej ogarnąć niż wolnossaka ;-P
A aso tez niekoniecznie ma taką wiedze, jakbyśmy chcieli ;)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Paź 2018, 12:13   

szynszyl napisał/a:
Glupie gadanie o LyPyGY wciaz pokutuje. Instalacja markowa, dobry montaz i regulacja, to jest tyle i az tyle.


Ostatnio widziałem jak w garażu podziemnym była awantura, bo wjechał tam szrot na LyPyGy...
Był zakaz wjazdu dla takich cudaków. Przyjechała policja i ostatecznie dostał mandat 500 zł za złamanie zakazu wjazdu.
Ludzie zwyczajnie nie chcą tego smrodu wąchać, a skojarzenia z biedą Polski B są jak najbardziej trafne :)

Powtarzam - nie każdy musi jeździć samochodem. Jak kogoś nie stać to autobus - na drogach luźniej i bezpieczniej :)
_________________
kolor chrome blue
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3770
Skąd: jasło
Wysłany: 21 Paź 2018, 13:57   

Nie pojmujesz. Lpg jest ciezsze od powietrza, wiec teoretycznie moze gromadzic sie przy podlozu. I to raczej w starszych instalacjach. A jak nie zrozumiales, to pisalem o samej instalacji i pseudospalaniu na poziomie 16 litrow. Wiec ta odpowiedz jest jak pol d.. zza krzaka.
Wole dawac 2.5 za litr wysmiewanego lpg niz 5 za pb spod marketu. Ale jak panstwo dotuje biedakow to sie woza na bogato :devil:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
mskgs 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 68
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Paź 2018, 09:18   

msky napisał/a:
Powtarzam - nie każdy musi jeździć samochodem. Jak kogoś nie stać to autobus - na drogach luźniej i bezpieczniej :)


Mam nadzieje, że nie jesteś tak głupi i to czysta prowokacja (któraś już kolejna).
Od kiedy posiadanie nowego samochodu to jakiś wyznacznik statusu społecznego? A już tym bardziej Forda? Zdajesz sobie sprawę, że jest multum ludzi, którzy mają sporo pieniędzy, a wolą jeździć starym samochodem (albo być "biednym" i komunikacją)? Uważanie samochodu za wyznacznik bogactwa to czysty idiotyzm albo zakompleksienie.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Paź 2018, 11:54   

Nie jestem moderatorem, ale to forum techniczne, a nie Hydepark, gdzie też pewnie powinno się ludzi nie obrażać. Jeszcze gdyby był tutaj temat LPG a olej - ale nie ma - z resztą LPG jest dobre dla oleju, bo go nie brudzi :-)

Wracając do oleju i spraw technicznych kilka updatów
1. licznik zużycia oleju (jego stanu a nie poziomu) szacuje potrzebę wymiany (z proporcji, obecnie przy 19 k jest 21%) na ~24 000 km. Czyli to dowód, że te "co 30 000 km" dotyczy spokojnej wolnej jazdy z małą ilością uruchomień - u mnie wypada na 20% szybciej, mimo że Fiestą jeżdżę rzadko, 80% jeździ nią moja żona - bardzo spokojnie. Z resztą sam przestałem ją wysoko kręcić - rozum wie, że olej jest ok, ale nie mam serca - ciągle dawne przesądy siedzą w sercu i uważam, że olej przy 19 k km jest już może nie do końca dobry.
2. Przegląd na 30 000 km/2 lata można zrobić wcześniej, mimo, że w instrukcji podane są tolerancje +/- (chyba) 1000 km i +/- miesiąc. Obawiałem się, że jak wymienię olej po 24 000 km, to po maks 7000 km znów będę musiał jechać na przegląd i zmieniać olej - bez sensu. Ale w ASO, przy okazji mocowania urwanego fotela kierowcy, udało się tego dowiedzieć. Dla mnie to nie było takie oczywiste - w mojej branży jak podaje się tolerancję, to jest ona święta - na szczęście w Fordzie zwyczajnie źle zapisali interwały. Powinny wyglądać tak - co 31000 km MAX, co 25 miesięcy MAX, a nie +/-.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: nie wazne
Wysłany: 22 Paź 2018, 13:39   

Wojtek Wawa napisał/a:
Obawiałem się, że jak wymienię olej po 24 000 km, to po maks 7000 km znów będę musiał jechać na przegląd i zmieniać olej
Wtedy wsiadając do auta stojąc jeszcze w aso sprawdź czy zresetowali,jak nie to ich poproś o to,i wydaje mi się,że nie powinno być problemów :)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 154
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 22 Paź 2018, 19:00   

Przecież samemu można to zresetować.
_________________
ZHDK ZDDN A Rh"-".
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 23
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Paź 2018, 19:54   

mskgs napisał/a:
msky napisał/a:
Powtarzam - nie każdy musi jeździć samochodem. Jak kogoś nie stać to autobus - na drogach luźniej i bezpieczniej :)


Mam nadzieje, że nie jesteś tak głupi i to czysta prowokacja (któraś już kolejna).
Od kiedy posiadanie nowego samochodu to jakiś wyznacznik statusu społecznego? A już tym bardziej Forda? Zdajesz sobie sprawę, że jest multum ludzi, którzy mają sporo pieniędzy, a wolą jeździć starym samochodem (albo być "biednym" i komunikacją)? Uważanie samochodu za wyznacznik bogactwa to czysty idiotyzm albo zakompleksienie.


Racja Ford auto masowe, ale i tak boli mocno. Zastanawiam się czy nie boli bardziej niż mercedes czy bmw. Jest coś takiego w ludziach, że zawiść aż bije niestety.
Nie mam czym w zasadzie się podniecać, bawi mnie jedynie jak ludzie przesadnie reagują. W szczególności komentarzami typy:
- Zaraz zardzewieje bo ford
- Zaraz ukradną bo nowy
- Zaraz rozwalisz bo nie umiesz jeździć
- 1.0 to nie silnik
- Ja bym kupił bete z 2008
- itp...

Najbardziej jednak boli jedna moja wypowiedź, że wisi mi to czy silnik padnie, bo auto jest na 4-5 lat, a potem nowe będzie na 100%.

Uwielbiam powtarzać, że prawo jazdy to przywilej i odpowiedzialność zarazem. Nie każdy musi koniecznie je zdobywać i jeździć po drogach publicznych :)

Wracając do tematu - wyświetla mi się stan oleju 70% rozumiem, że wymienię go trochę szybciej niż zakładam :) Może to efekt jazdy w korkach ...
_________________
kolor chrome blue
 
 
mskgs 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 68
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Paź 2018, 20:44   

Widocznie obracasz się w towarzystwie, któremu przydała by się maść na bul dópy. :) to trochę się nie dziwie, że im tak odpowiadasz. U mnie z kolei jest tylko jedna przypadłość. Ludzie wolą kupować za te pieniądze używane i większe, nie do konća rozumiejąc mój wybór. Ja za to ich rozumiem - jakbym robił 10 tysięcy rocznie, to też bym poszedł w używane. Za to oni jakby robili po 25-30kkm, to też by zrozumieli i... kupili mniejsze, a nowe ;)
Z prawem jazdy racja, ale narzucac komuś, czy ma jeździć starym wozem czy nowym... to przesada. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 16:21
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - wymiana oleju i filtra oleju
damianowski11 Silniki diesla 5 27 Sie 2012, 20:09
mkapi
Brak nowych postów wymiana oleju
DiabloHR Mechanika 5 15 Cze 2008, 22:53
tomcio1600


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.