|
Chwilowe zwątpienie w temacie zakupu nowego auta. |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2018, 06:24
|
|
|
Potwierdzę tylko to co napisała Lilith. Nie ma czegoś takiego, jak dobre używane samochody w dobrych cenach. Takie samochody, i to w wysokich cenach, przechodzą najczęściej z rąk do rąk wśród rodziny/znajomych. A jak trafi się jakiś samotnik i wrzuca je na allegro, znikają w kilka chwil (zwykle jeden dzień) mimo wysokich cen.
To nawet mnie trochę dziwi, bo identyczny egzemplarz 4oletni citroena c5 poszedł w pół dnia za 74k, gdy ja dogadałem się na nowy, zamówiony do produkcji za 85 k zł. Mazdę mx5 (poprzednią generację) można było wysępić za 90 k zł w promocji, ludzie kupują 5oletnie za 70 k zł.
Mógłbym tak długo - zgaduję, że moja Fiesta za 68.5 k spokojnie za 4 lata, z przebiegiem ~70 k, z jeszcze 3 latami pełnej gwarancji, poszłaby lekko za okolice 50 k, ale oczywiście jej nie sprzedam.
Oczywiście ludzie kategorii wojtekpl nigdy tego nie zrozumieją, bo dla nich wszystkie bajery to "ogłupiacze". Ale tych, którzy z tych "ogłupiaczy" mieli okazję skorzystać, jest coraz więcej. Ogłupiaczami w przeszłości nazywano ABS i ESP. Niepotrzebnymi bajerami poduszki powietrzne, a wcześniej pasy bezpieczeństwa. Nie muszę pisać, że dziś niewielu jest odważnych kupować za duże pieniądze samochody bez tych systemów (do jazdy po drogach publicznych).
Raczej niewiele osób wróci do klimatyzacji manualnej (albo jej braku), po przygodzie z automatyczną klimą. Kto jeździ z tempomatem, bez niego już żyć nie może. Ja obecnie żałuję, że jednak nie wziąłem do fiesty keyless Mam w innym samochodzie i z marszu pokochałem ten system. I co z tego, że mafia potrafi szybko ukraść taki samochód. Codzienna wygoda jest bezcenna, zakładając, że jesteśmy śmiertelni i nasze dni na tym świecie mają skończoną liczbę. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 10 Sty 2018, 19:30
|
|
|
Wojtek Wawa
Czy ja Cię obrażam?
Wiadomym jest, że nikt nie odda dobrego auta za cenę średnioallegrową. Znaczy to tyle, że możesz kupić kilkuletnie auto, w stanie niemal fabrycznym (oczywiście z jakimś tam przebiegiem) za odpowiednio niższą cenę. I faktycznie auta te rozchodzą się wśród rodziny i znajomych - wiem coś o tym, zarówno ze strony kupującego, jak i sprzedającego.
Ogłupiacze: boję się, że powoli zacznie dochodzić do sytuacji np. takich (co zresztą już można zaobserwować), że kierowca nie potrafi zaparkować równolegle tyłem, bo pipkacze przestały działać.
Akurat pasy i poduszki to wyposażenie bezpośrednio wpływające na bezpieczeństwo. Powinieneś również wiedzieć, że od jakiegoś czasu (podobnie jak abs i ostatnio esp) jest to obowiązkowe wyposażenie samochodu.
Inne rzeczy zwiększają komfort, lub ułatwiają prowadzenie auta. Obyśmy się od tych ułatwiaczy nie uzależnili na tyle ( a tylko kwestią czasu jest, i będzie to wyposażenie standardowe ), że po awarii któregoś nie będziemy potrafili odnaleźć się na drodze.
Tyle w temacie. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Sty 2018, 07:25
|
|
|
Nie wiem, gdzie Cię obraziłem?
Stwierdziłem, że reprezentujesz pewien typ ludzi, bardzo powszechny. Nawet w poście powyżej napisałeś, że boisz się, że ludzie przestaną potrafić zaparkować bez czujników. Ja uważam, że lepiej jak parkuje komputer - to wygodniejsze i samochody równiej stoją. Przyjmuję opinię Twojego obozu, ja wybieram wygodę i nie obrazisz mnie pisząc, że tacy jak Wojtek Wawa lubią mieć maksymalną wygodę na codzień nawet kosztem zapomnienia jak się parkuje samodzielnie (niestety to nie mój problem, mój codzienny samochód nie ma automatycznego parkowania nawet w opcji, nad czym boleję).
Jesteś zapewne młodszy ode mnie, bo ja jestem już dość stary, ale pamiętam jak "straszna lewacka i ogłupiająca" Unia wprowadzała wymóg ABSu. I ludzie masowo deaktywowali ABSy, "żeby mieć kontrolę". Nie chce mi się rozwijać ich teorii. Ale wszyscy co do jednego powtarzali, że nie chcą się uzależniać od ogłupiaczy i pozbywać dobrych nawyków (hamowania pulsacyjnego wg nich). Każdy taki znajomy (to był wówczas klub Alfy Romeo) rozwalił się w deszczu. Tak kompletnie, samochody do kasacji, inny rozwalił przy okazji 5 samochodów stojących przed światłami.
Z ESP chyba nie było takiego hejtu, ale też wielu uważa, że to niepotrzebny i drogi system. I gdy im zacznie szwankować, nawet go nie naprawiają. Kupując samochody używane, kompletnie ignorują, czy jest na wyposażeniu. Jego brak widać w wielu tragicznych wypadkach na kanale YT "Polskie drogi".
Nawet nawigacja wzbudzała hejt (sam napisałeś, że popsują się systemy i ludzie nie będą wiedzieć, gdzie są na drodze), do dziś znam ludzi, jeżdżacych na papierowych mapach. Jestem w stanie z daleko rozpoznać kierowcę, który jeździ wyłącznie na znaki. Nawet wczoraj widziałem jak jechał skrajnym lewym pasem na 5 (al Jerozolimskie kierunek Pruszków), powoli i nagle zaczął ładować się na skrajny prawy jak przeczytał znaki. Nawigacja informuje Cię znacznie wcześniej jak się ustawić i którym pasem jechać. Pamiętam też jako dziecko błądzenie rodziców fitem 126p po Budapeszcie, w upale bez klimy.
Ja Ciebie zupełnie rozumiem i mam inną opinię na temat systemów. Nie nazywam ich ogłupiaczami. Ale nie zabraniam Ci tego robić Dla mnie to zwiększające komfort i bezpieczeństwo urządzenia. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Regon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Rokietnica
|
Wysłany: 13 Sty 2018, 19:24
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich na forum!
Jako (mam nadzieję) przyszły użytkownik nowej Fiesty i jednocześnie osoba, która miała okazję sporo pojeździć wspomnianym na początku Tipo pozwolę sobie wrzucić swoje trzy grosze...
Na początek przewrotnie - mówi się, że "Fiat to grat, a Ford jego brat" Sęk w tym, że na ogół różne legendy motoryzacyjne na ogół mają niewiele wspólnego z rzeczywistością lub też co najwyżej odnosić je można do jakiegoś konkretnego modelu. Dlatego też takiego Fiata Tipo nie ma się co bać i wypada on cenowo lepiej od każdego innego samochodu segmentu C - czy jest "pełnoprawny" czy "niepełnoprawny"? To już temat do akademickiej dyskusji - miejsca zapewnia tyle co konkurencja, albo więcej, podstawowe silniki i wyposażenie też nie różni się od "podstawy" u większości konkurencji. Wiem, że nie ma w ofercie silników mocniejszych od 120 KM, wielu asystentów i innych bajerów, wiem, że gorzej "jeździ" od takiego Focusa ale... gdyby był idealny, to cena HB nie zaczynałaby się od 50 tys. złotych
Po prostu Tipo to samochód z założenia dla innego klienta niż Fiesta. Pierwszy jest do bólu użytecznym pojazdem i bardzo się cieszę, że takie samochody jeszcze ktoś produkuje. To ma jeździć, być niezawodne, pojemne i tanie - i takie też jest, jednocześnie oferując wszystko to, co jak dla mnie niezbędnie potrzebne - klimę, elektrykę, radio, 6 poduszek itp.
A Fiesta to miejsko-podmiejski samochodzik, który mega mi się podoba zarówno wizualnie, jak i pod względem jazdy. Może być do tego bardzo dobrze i nowocześnie wyposażony, ale też nigdy nie będzie autem dla rodziny 2+2 na kilkudniowy wyjazd, bo ma swoje ograniczenia gabarytowe i ich nie przeskoczy.
I dlatego też obecnie mając budżet ca. 50-55 tys. kupię Fiestę, bo przewiduję jazdę maks 2+1 bez wożenia dużych gabarytów itp. Bo jak mogę, to chętnie skorzystam z dobrodziejstw mocniejszego silnika, lepszego prowadzenia czy wyposażenia - w takiej cenie Tipo byłoby bowiem gołe. Ale jeśli miałbym ten sam budżet i rodzinę 2+2 czy plany częstego jeżdżenia w 4 osoby, to wziąłbym Tipo HB czy SW - bo bez czujników parkowania, podłokietnika, składanych elektrycznie lusterek, podgrzewanej szyby, asystenta pasa ruchu i kilku koni więcej pod maską dam sobie lepiej radę, niż bez dodatkowych centymetrów bagażnika czy przestrzeni w środku |
|
|
|
|
SOLONY
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 19 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15 Sty 2018, 11:53
|
|
|
Witam
Właśnie jestem po pierwszej salonowej konfiguracji MK8 Trend na motorze 1.1 85 KM. W zestawie radio 4,2'+ klima; przyciemniane tylne szyby; grzana przednia szyba; koło dojazdowe; czujniki cofania + osłonki na drzwi. Zastanawiam się nad podłokietnikiem ale mam mieszane uczucia gdyż jakoś jest za krótki (nie jestem dryblasem więc fotel do przodu - testowane na jeździe próbnej 1.0 ecoboost 100 KM Titanium). Świadomie nie wybieram panelu dodatkowego bo jakoś mi tak odstaje a przy braku opcji kamery cofania to raczej zbędny panel na froncie, nawigacja jest w smartfonie a Ford daje w zestawie uchwyt. Zastanawiam się jeszcze czy nie wybrać motoru 1.0 ecoboost 100 KM ale nie mam porównania do 1.1 85KM. Proszę o ewentualne opinie co do motoru + personalizacji - jestem użytkownikiem podmiejskim z 4 osobową rodzinką a dalsze wyjazdy 2-3 razy/rok. |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 15 Sty 2018, 13:44
|
|
|
SOLONY jak stać Cię na koszty naprawy auta z turbo (np. późniejsza regeneracja turbo itp.) to bierz 1.0 Eco całkiem inna dynamika jazdy Podłokietnik Ci się przyda uwierz mi chociażby, jako dodatkowy schowek Bagażnik 292L nie będzie za mały dla 4 osobowej rodziny? (chyba, że od razu z Fiestą kupujesz bagażnik dachowy to ok ). |
_________________ Mk8 - 155 KM, 216 Nm |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Sty 2018, 14:28
|
|
|
Dokładnie, dla 4 osób może być za ciasno, ten bagażnik nie mieści rodziny 2+1 (dziecko 6 lat). Wykorzystując wolne miejsce z tyłu jest duży luz.
Duży ekran to ogromna wygoda, dają go z automatyczną klimatyzacją i 7 głośnikami. Z czasem coraz bardziej doceniam nagłośnienie Forda.
Pamiętaj, że bagażniki dachowe są głośne przy jeździe pozamiejskiej - nigdy wprawdzie nie jechałem, ale testowałem z rowerami i od 80 kmh było słychać. Od razu sprzedałem uchwyty i na urlopach pożyczam rowery. Ja do jazdy w 4 osoby brałbym coś dużego i taniego. Tipo sedan był tani, ale od 2018 mocno zdrożały (o kilka tysięcy złotych!).
Powodzenia z wyborem. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
SOLONY
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 19 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16 Sty 2018, 07:59
|
|
|
Dziękuje Panowie za opinie.
Aktualnie od kilkunastu lat przemierzam drogi niezawodnym MK4 i o dziwo się mieściliśmy w czwórkę z wózkiem dziecinnym w bagażniku + bagaże przez co staliśmy się mistrzami pakowania .Teraz mam większe dzieciaki więc wózek odpada i mamy więcej miejsca. Raczej pozostanę przy MK8 bo jest mega fajna chyba, że żona mnie przekona na Hyundai i20 bo planujemy konfigurację i jazdę testową zatem raczej segment B. Bagażnik dachowy to jest właśnie alternatywa ale coś kosztem czegoś - przy sporadycznych wyjazdach to raczej nie będzie na minus.
Wojtek Wawa - masz rację z ekranem zaczyna się przechylać szala decyzji na ten ekran ale mniejszy 6 calowy. Pisałeś kiedyś, że ruda się pojawiła na podwozi, jak wygląda obecnie sytuacja faktycznie jest problem? nie jest gumowany spód jak w MK4?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2018, 12:34
|
|
|
Spód nie jest gumowany, goła blacha. Klimatyzacja automatyczna plus 8 calowy sync 3 był za 1100 zł, 6 cali może wyjść średnio okazyjnie cenowo. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 16 Sty 2018, 14:23
|
|
|
SOLONY napisał/a: | Dziękuje Panowie za opinie.
Aktualnie od kilkunastu lat przemierzam drogi niezawodnym MK4 i o dziwo się mieściliśmy w czwórkę z wózkiem dziecinnym w bagażniku + bagaże przez co staliśmy się mistrzami pakowania |
To tylko pozazdrościć dojścia do perfekcji pakowania
SOLONY napisał/a: | Raczej pozostanę przy MK8 bo jest mega fajna chyba, że żona mnie przekona na Hyundai i20 bo planujemy konfigurację i jazdę testową zatem raczej segment B. |
Też rozważałem z żoną Hyundai'a i20, ale po jeździe testowej nie mieliśmy wątpliwości, że wygrała Fiesta zarówno, jeżeli chodzi o silnik jak i prowadzenie.
SOLONY napisał/a: | Wojtek Wawa - masz rację z ekranem zaczyna się przechylać szala decyzji na ten ekran ale mniejszy 6 calowy. |
Z tym, że wg cennika tablet 6,5 calowy nie jest dostępny do wersji Trend a dopiero od wersji Sync Edition i jest w standardzie. Ja bym na Twoim miejscu dopłacił 350 zł. i wziął 8 cali, ale zrobisz jak zechcesz w końcu to Twoje pieniądze |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|