|
Chwilowe zwątpienie w temacie zakupu nowego auta. |
Autor |
Wiadomość |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 21 Gru 2017, 00:02 Chwilowe zwątpienie w temacie zakupu nowego auta.
|
|
|
Fiesta Vignale zamówiona. Cena ustalona na 71800 zł. Wszystko dogadane. Ale
Widziałem dzisiaj nowego Fiata Tipo; wersja Lounge za 60900 zł. Link
To jest kawał wielkiego auta. I tak sobie pomyślałem: za o wiele mniejsze auto daję prawie 72 kzł, a tu 10 koła taniej taka fura. Ja wiem, że to nie jedzie, że to Fiat itp. Czy mi się wydaje, że szalejemy z cenami małych miejskich aut? Będę miał fabryczne 100 KM. Jeśli chciałbym fabryczne 140 KM, to cena by wzrosła o 6,4 kzł.
Dokąd zmierzają ceny aut segmentu B?
Fiat Tipo jest tylko przykładem. Pewnie znalazłbym inne auta segmentu C, które są tańsze od Fiesty.
I "nedejszła wiekopomna chwiła" w której zwątpiłem, czy ja przypadkiem nie zwariowałem kupując miejskie auto za tyle kasy? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Gru 2017, 09:41
|
|
|
Całkiem fajnie się prezentuje ten Tipo. Szkoda, że nie mocniejszych benzynowych silników. napisałeś ; " Ja wiem, że to nie jedzie, że to Fiat itp. " - teściu miał przez blisko 18 lat Uno Fire 1,0. W tym roku wymienił pasek rozrządu !!! przy przebiegu 55 tys. km TAK, tak - to auto miało taki przebieg. Odpalał i jeździł. W najgorszym stanie była blacharka. Trafił więc na złom. Dziś w garażu jest Fiesta mk6 1,3 Pb. |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Gru 2017, 10:25
|
|
|
Porównujesz najbogatszą wersję vignale, która wg katalogu jest droższa o 15k od bazowej titanium z najsłabszym silnikowo tipo.
Przed zakupem trzeba było pochodzić po salonach i zobaczyć co jest, pojeździć, a nie gdybać po zamówieniu |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Gru 2017, 10:27
|
|
|
Samochody zdrożały, niestety, nie tylko segment B. Przejedź się Fiatem, później porównaj wyposażenie i zrozumiesz, skąd ta różnica. Albo poodejmuj z Fiesty wszystkie bajery. Zresztą IMO Tipo to nie jest pełnoprawny segment C, a raczej "budżetowy" kompakt, coś pomiędzy B, a C, jak np. Skoda Rapid. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Gru 2017, 11:08
|
|
|
Moi rodzice kupowali Fiata Tipo. Jeździli nim. Chcieli wersję megabieda, tylko z klimatyzacją automatyczną. Korbki z tyłu. Wyszło 60 k zł.
Wsiedli do nowej Fiesty, przejechali się nią i z ogromną radością kupili dużo większy wypas (np tablet 8.5 cala, 7 głośników) za 51k. I jeszcze 7 lat gwarancji.
Fiesta lepiej jeździ, jest cichsza i jest tańsza + lepiej wyposażona. Ma mniejszy bagażnik.
Jest dokładnie na odwrót jak piszesz Mars. Wziąłeś wypas, którego Tipo nawet za 70 k zł nie ma. Jak dla siebie skonfigurowałem Tipo, to wyszło mi 80 k i ciągle wiało biedą, m in. z designu. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 00:16
|
|
|
To mnie uspokoiliście, ale zauważyłem u znajomych, że taka cena za auto miejskie jest dla nich abstrakcją i przepłacaniem. Stąd ten wątek. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 09:37
|
|
|
Skoro wziąłeś Vigniale, lubisz nowoczesne bajery/systemy. Jak konfigurowałem pod siebie Astrę (fakt, 200 KM), wyszło mi 110 k zł, tyle samo za nowego Civica, o Tipo pisałem - 80 k zł. Gdy czułem się staro, zamiast mazdy miałem chwilę fascynacji superbem - 110 k zł min.
I każdy z tych samochodów obok nowoczesności wyposażonej na maksa fiesty mk8 nawet nie stał.
Fiesta przegrywa małym rozstawem osi - bardziej się rusza na drodze, niż większe samochody. Ma mały bagażnik. Połacie plastików są spore (ale w Vigniale Ci to odpada).
Jej wady, są w 98% zaletami. Tzn łatwiej zaparkować w mieście + nie trzeba brudzić sobie kolan by wyciągnąć zakupy z bagażnika, które przy hamowaniu poleciały do przodu. Lepiej też chodzi po zakrętach, niż duży samochód, a przde wszystkim zawraca w miejscu (nie jak twingo, ale wystarczy). Wychodzenie z ciasnych miejsc, dzięki door edge, to też komfort, którego nie da nic poza fordem.
Gdyby mi, czy Tobie, zależało na rodzinnym samochodzie, za pewnie 80 k można wziąć superba w full biedzie. Choć nie mam pewności, czy na trasie byłby cichszy O jeździe miejskiej nawet nie chcę myśleć. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 09:39
|
|
|
A co do postrzegania samochodów przez innych - kompletnie to olej. Pisała o tym Lilith. Moi koledzy też się łapali za głowę, jak mogłem dać 20 k zł za wyposażenie/silnik. Minęło im po zobaczeniu samochodu na żywo, gdy sam zaparkował |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 10:31
|
|
|
No tak, ludzi kupujących tylko używane auta, taka cena zabija. Gdyby spróbowali uzyskać realną cenę zakupu w salonie, to by przestali gadać głupoty. W 2013 r. kupiłem Fiestę z katalogu, bo była po lifcie i nie mieli demo w salonie ( umowa spisana w grudniu 2012 r. ). Dałem ok. 52 kzł. Teraz za nowszy model daję 72 kzł. Dla mnie na zewnątrz podobnie, silnik ten sam. Za to skrzynia biegów inna i MASA dodatkowego wyposażenia, o którym bym nie pomyślał, że będzie w aucie segmentu B. Chciałem auto do zabawy, to będę miał. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 11:10
|
|
|
Mars dobrze zrobiłeś, że wziąłeś Fiestę nie przejmuj się tym, co gadają inni. W końcu to Twoje pieniądze a nie ich Będzie Pan zadowolony |
_________________ Mk8 - 155 KM, 216 Nm |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 22 Gru 2017, 14:36
|
|
|
Hehe, dzięki . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Gru 2017, 17:29
|
|
|
Mars, nie ma tutaj żadnego szaleństwa z cenami aut miejskich
Ford wypuszczając Fiestę Vignale aspiruje do segmentu B premium - a tam mamy m.in.: Alfa Romeo Mito, Audi A1, BMW serii 1 lub i3, (Citroen) DS3, Fiat 500 Abarth, Mercedes A klasa, Mini Cooper - a dla większości tych aut cena słabo/średnio wyposażonego egzemplarza jest bliska 100k.
Znacznie doposażając dochodzimy do 150k, a jak bardzo się postaramy to lądujemy niewiele poniżej 200k - to niemal trzykrotnie więcej, niż kosztuje Twoja Vignale
I cały czas poruszamy się w segmencie B.
Biorąc pod uwagę dostępność nowoczesnych technologii na pokładzie nowej Fiesty - wybraliśmy bardzo dobrze wyposażone auta za naprawdę fajne pieniądze - pobaw się konfiguratorami albo przejrzyj oferty sprzedaży kilku powyższych modeli i sam się przekonasz
Corsy, Fabii czy Micry w ogóle nie masz co porównywać do nowej Fiesty, bo nawet połowy jej wyposażenia nie dostaniesz w full opcji w/w modeli.
Jeśli chodzi o wielkość samego auta - ilość blachy to najmniejszy koszt. W tej chwili lwią część ceny auta stanowi silnik i elektronika. To trochę jak z nowoczesnymi smartfonami - im nowocześniejsze, szybsze, dokładniejsze, lepsze układy elektroniczne, tym one będą droższe.
A w mieście - dokładnie jak pisał Wojtek Wawa - bardzo docenia się rozmiary tego auta.
Według mnie te czasy, kiedy dobre auto = duże auto, powoli odchodzą do lamusa, bo porządnie wyposażyć można też nasze miejskie maleństwa.
Korzystając z okazji zimowego wyjazdu postanowiłam sprawdzić, na ile to auto jest funkcjonalne poza miastem. I bez najmniejszego problemu spakowaliśmy się na półtora tygodnia w dwie osoby, z dwoma kompletami sprzętu snowboardowego oraz całym milionem niezbędnych zimą w górach rzeczy i pojechaliśmy w czeskie Karkonosze. Fiesta sprawdziła się doskonale.
I podpisuję się pod tym, co napisał Maciej87 - będzie Pan zadowolony
Ja swoją Fiestą jeżdżę od prawie trzech miesięcy i ciągle nie mogę się nią nacieszyć |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 14:15
|
|
|
Wow Lilith, niezłe podsumowanie . |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 22:15
|
|
|
Bez urazy, ale cały czas jest to Fiesta; należałoby również pomyśleć o ewentualnej odsprzedaży auta za jakiś czas. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 22:41
|
|
|
Mnie nie tak łatwo urazić
Z ewentualną odsprzedażą wypasionej Fiesty za jakiś czas będzie prawdopodobnie tak samo, jak z ewentualną odsprzedażą Mondeo za jakiś czas - nie jest to żadna tajemnica, że im większe auto, albo im lepiej wyposażone w swoim segmencie, tym bardziej traci na wartości.
Ale czy to jest powód, żeby całe życie kupować miejskie golasy?
Dla mnie na pewno nie.
Zapewne są ludzie, dla których priorytetem jest jak najmniejsza utrata wartości auta od momentu zakupu do momentu sprzedaży, ale są też tacy, którzy oczekują zwyczajnej radości z użytkowania samochodu.
Z wyjątków potwierdzających regułę - moja mk7 Titanium poszła na pniu 9k powyżej wyceny dealera. Gość, który ją kupił, szukał pół roku - konkretnego silnika i auta w konkretnym kolorze.
Może się zatem zdarzyć, że za te kilka lat znajdzie się i jakiś amator Vignale.
A może nie
W tej chwili nie ma to dla mnie kompletnie żadnego znaczenia |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 23:06
|
|
|
Mnie też nie łatwo, i wcale nie miałem takiego zamiaru
Że mk7 poszła drożej - dealer jak każdy handlarz: musi kupić tanio i sprzedać drogo. I pewnie zarabia na takiej operacji więcej niż na sprzedaży nowego.
Gdybym chciał kupić golasa - kupiłbym pewnie 1,25; 60 kuca białego, w podstawowej wersji; jednak celowałem właśnie w 1,4 z myślą o lpg, a trafił się taki z wyprzedaży '13 w fajnej cenie.
Nie ukrywam, że w moim przypadku była to cena/jakość.
Przyjemność z jazdy daje EcoBoost, ale 1,6. Wiem coś o tym Chyba, że nie mówimy o osiągach, a o tych wszystkich ogłupiaczach. Natomiast niezaprzeczalnym plusem w MK8 jest zastosowanie sześciobiegowej skrzyni w litrówkach EB. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 23:41
|
|
|
Mk7 poszła nie tyle drożej, co dużo drożej
W mojej ocenie - dealerzy kupujący/sprzedający używki to najgorsi handlarze z możliwych... i stwierdzam to nie tylko na podstawie powyższego przykładu
Przy zakupie mk7 - podobnie jak Ty - wyjęłam ją w fajnej cenie i w tamtym momencie akurat o to mi chodziło.
Teraz - zmieniając ją na mk8 - zmieniło się też trochę moje podejście - chciałam przede wszystkim mieć w niej wszystko, czego potrzebuję, albo co mogłoby się przydać a cała reszta miała mniejsze znaczenie.
Co do przyjemności i osiągów - miałam duży dylemat, czy zmieniać auto teraz, czy czekać na nową Fiestę ST. Tylko uświadomiłam sobie, że co mi po 200KM, jak ja jeżdzę do pracy w korkach, z pracy w korkach, czasem po zakupy uda się bez korków.
Zatem wybór automatu i pozostałych ogłupiaczy pozwalających na luksus idiocenia w mieście uznałam za w pełni uzasadniony zresztą - już kilka razy je doceniłam
No i tak to wygląda - różni ludzie, różne potrzeby i różne punkty widzenia
Do tego wszystkiego - każdy ma rację |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 29 Gru 2017, 23:58
|
|
|
Dokładnie; cenię Twoje zdanie, i fajnie że ludzie rozsądni, których na to stać kupują wypasy, a jeszcze nie oszczędzają na eksploatacji - potem są fajnie wyposażone i utrzymane używki w dobrych cenach .
Każdemu wedle potrzeb/możliwości. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lilith
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Renata
Dołączyła: 05 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 00:33
|
|
|
Fajnie wyposażone i utrzymane używki w dobrych cenach najczęściej są jak Yeti - wszyscy o nich słyszeli, ale niewielu widziało |
_________________ Fiesta Vignale
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 00:54
|
|
|
Dobra cena to pojęcie względne
Popatrz np. na forum fordklubpolska na dział kupujemy auto.
Większość chce kupić max wypas, prawie nówkę w cenie przysłowiowego przystanku..... |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|