| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011,  18:09
 | [MK6] Filtr kabinowy- wymiana krok po kroku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2010,  22:37   [MK6] Filtr kabinowy- wymiana krok po kroku |   
 |  
               | 
 |  
               | Mała lekcja wymiany filtra kabinowego dla posiadaczy MK6 / Fusion 
 Na początek trzeba uszykować kilka rzeczy:
 1. Nowy filtr ;-) Polecam te węglowe
 2. Klucz 10 (nasadowy lub rurke) klucz Torx20.
 3. Małe piwko i ok 30 min wolnego czasu ;-)
 
 Krok pierwszy: Zdejmujemy osłonę która znajduje się w nogach kierowcy po stronie tunelu. Na początek delikatnie wyciągamy klips tapicerski (1) następnie lekkim szarpnięciem odczepiamy obudowę zamocowaną na wcisk w miejscach oznaczonych (2,3).
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 
 Następnie odczepiamy wiązkę przewodów od pedału gazu (4) i odkręcamy 3 mocujące go nakrętki [rozmiar 10] (5)
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 Po zdjęciu pedału ukazuje sie nam w całej okazałości prostokątna pokrywa filtru mocowana 4 śróbkami typu TORX 20,
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 Po ich odkręceniu wyjmujemy filtr i zwracamy uwagę na kierunek przepływu powietrza zaznaczony na górnej krawędzi filtra (strzałki powinny być skierowane do tyłu samochodu).
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 
 Po jego wyjęciu możemy nieco oczyścić to miejsce odkurzaczem przy pomocy wąskiej ssawki.. pozostałe czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej...
 
 Życzę miłej pracy ;-)
 |  
				| _________________ 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  09:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2010,  23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po 1. Fajnie że zrobiłeś szczegółową fotorelację, dzięki, na pewno się przyda Po 2. Nie ma szans wymienić bez demontażu pedału gazu? (wkład filtra nie wyjdzie?),
 Po 3. Przy jakim przebiegu zmieniłeś?
 Po 4. Ile dałeś za filtr? (mi proponowali w ASO z wymianą za ok 120zł chyba)
 Po 5. Podobno przy klimie wymienia się częściej niż bez klimy - prawda czy fałsz? Co ile należy zmieniać dla obu wariantów?
 
 Żółwik Tuptuś, szynszyl, diodalodz, jaco11, niech któryś podklei w FAQ
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Neo178   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 322
 Skąd: Bełchatów/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2010,  23:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podobna fotorelacja (+odgrzybianie klimy) jest na FordClubPolska i były u nas kilka razy linki do niej. 
 
  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Po 2. Nie ma szans wymienić bez demontażu pedału gazu? (wkład filtra nie wyjdzie?), | 
 Niestety nie - niby komuś się kiedyś udało, ale jak jakiś miesiąc temu zmieniałem to nie da rady, bo elektronika od pedału gazu przeszkadza.
 
 
  	  | Parzych napisał/a: |  	  | Po 3. Przy jakim przebiegu zmieniłeś?
 | 
 Ja osobiście załatwiam sprawę jak wymieniam olej, filtr oleju i powietrza
  czyli w zależności ile kto śmiga, ale do 15 000km max - kabinówkę można nawet częściej jak się komuś chce albo jeździ w jakimś hardcorowym terenie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2010,  23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ad2 : wg mnie trzeba zdemontować pedał gazu gdyż inaczej będzie ciężko odkręcić samą pokrywę filtra, a do tego jest on na tyle sztywny że podczas mocowania się z nim w towarzystwie pedału gazu mógłby się uszkodzić ten filtr. 
 ad3: zmieniłem wszystkie filtry prócz paliwowego(muszę go jeszcze poszukać ;-) ) bo dopiero co kupiłem to autko i wypada coś takiego robić na dobry początek. planuje zmieniać razem z olejem i pozostałymi filtrami co ok 10-15tys km [narazie mam 113tys km]
 
 ad4: w ASO chcieli ok 60zł za filtr i 40zł za wymianę
  dałem za niego 44zł w "Ford Sklep" filtr węglowy- produkcji niemieckiej (zamiennik) |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  05:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | potwierdzam co bylo wczesniej napisane, ja tez juz wymienialem filtr i bez zdjecia pedalu gazu jest to niewykonalne, filtr rozwalka szkoda nawet probowac, ponadto zdjecie go daje wiecej miejsca na rece przy odkrecaniu obodowy filtra   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WooYownik   Prince of Rally Land 2010
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: T.
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 1130
 Skąd: Pluton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | No a ja wymieniam filtr bez odkręcania pedału gazu i też da rade   Wymieniam raz w roku bo tak jest zalecane
   |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | WooYownik napisał/a: |  	  | No a ja wymieniam filtr bez odkręcania pedału gazu i też da rade   | 
 
 magik jakis  :yyy:
 |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  22:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | ElGrey, tutaj jest magik, który wymienia żarówki kierunkowskazów w przednich poliftowych lampach, bez ich wyjmowania...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Neo178   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Mariusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 322
 Skąd: Bełchatów/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Parzych napisał/a: |  	  | ElGrey, tutaj jest magik, który wymienia żarówki kierunkowskazów w przednich poliftowych lampach, bez ich wyjmowania...   | 
 
 To może poprosimy o jakiś tutorial jak tego wyczynu dokonać
  albo video-relacje or something     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2010,  23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Neo178, ktoś, gdzieś, kiedyś się na forum pochwalił takim wyczynem... Ale kto i gdzie... Nie pamiętam...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuli007   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 42
 Dołączył: 29 Lip 2009
 Posty: 50
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2010,  12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rok temu po zakupie autka, wyjmowałem ten filtr bez odkręcania pedału gazu. Niestety w drugą stronę się nie dało i żeby go włożyć musiałem odkręcić pedał... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WooYownik   Prince of Rally Land 2010
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: T.
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 1130
 Skąd: Pluton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2010,  15:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chwila cierpliwości i da radę  w ASO  też nie odkręcają gazu ...  Przynajmniej ja nie zauważyłem, jak kiedyś jeździłem do nich...   |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baggins   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: FX
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Sty 2010
 Posty: 12
 Skąd: Bielany, Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2010,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | WooYownik napisał/a: |  	  | Chwila cierpliwości i da radę  w ASO  też nie odkręcają gazu ...  Przynajmniej ja nie zauważyłem, jak kiedyś jeździłem do nich...   | 
 
 Ja się właśnie zmierzyłem z wymianą tego filtra, nie próbowałem nawet nie demontować pedału gazu. Dzięki opisowi poszło w miarę ok, nie spodziewałem się tylko, że tam jest tak ciasno, co przy moich gabarytach było sporym utrudnieniem. Kolejnym utrudnieniem było to, że nie miałem co wymieniać - miejsce na filtr było przerażająco puste. Ale już nie jest.
 Aha, i robiąc to samemu warto przygotować dobry klucz 10 do odkręcenia pedału - nakrętki są dość głęboko osadzone na 'szpilkach' - upewnij się, że masz długą nasadkę
   
 Dzięki za instrukcję
 baggins
 |  
				| _________________ 'Any car which holds together for a whole race is too heavy'
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartikrasnik   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 09 Kwi 2009
 Posty: 55
 Skąd: lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2010,  15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | kliknij tu by zobaczyć jak magik sobie poradził z żarówka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lip 2010,  22:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | A dokładniej takie coś: 	  | PacMan napisał/a: |  	  | Na początek delikatnie wyciągamy klips tapicerski (1) | 
 
   Trzeba ten plastikowy wkręt wykręcić ze środka kołka rozporowego, żeby sobie nie zrobić:
 
   Jak PacMan
 
   i Ja...
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawel182   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 27 Sty 2008
 Posty: 440
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lip 2010,  15:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja też zdejmuje pedał przy wymianie filtra ale nie odpinam go od wiązki |  
				| _________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2010,  13:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Parzych" niestety KU-KU juz u mnie było zrobione przez poprzedniego właściciela ;-) |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Skolmi   
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 10 Gru 2004
 Posty: 32
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Wrz 2010,  20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | A propos pedału to... wszyscy mają rację   
 Po prostu w 1.3 jest inny pedał, który nie przeszkadza przy wyjmowaniu/zakładaniu filtra.
 W innych wersjach silnikowych bez demontażu nic z tego.
 |  
				| _________________ FordClubPolska
 jest:
 Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
 były:
 Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
 Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lokomotiv111   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 14 Lis 2012
 Posty: 52
 Skąd: oo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2013,  16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Że się dołączę : 
 Jeżeli masz:
 A) Fiesta / Fusion                 prod.: 08.2001 - … Index: 1353269 to kupuj   Numer fabryczny: 2S6J-19G244-AA Filtr grubszy
 
 B)Ford Fiesta od 2008r Numer fabryczny: 8V5J 19G244 AA
 Kupujesz cieńszy filtr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Cze 2013,  16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tyle że to jest temat o MK6, a od 2008 podaje się dla MK7... Mam wrażenie że robisz zamieszanie, bo nie sądzę żeby przed końcem produkcji MK6 zmienili nagle filtr... 	  | lokomotiv111 napisał/a: |  	  | B)Ford Fiesta od 2008r Numer fabryczny: 8V5J 19G244 AA | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |