Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nowy Ford Fiesta Vignale czy ST-Line.
Autor Wiadomość
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 8 Sie 2018, 07:16   

Już to już napisałem w tym wątku ( 31 lipca )- nie trzeba rozklejać sterownika, program idzie przez gniazdo OBD.
Firma V-TECH z Krakowa.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2018, 07:29   

Pb95 czy 98? W sumie 130KM to nie jakiś szałowy wynik, więc już chyba lepiej dopłacić do fabryki i mieć święty spokój. :P
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 8 Sie 2018, 07:36   

Pb 95. Ten tuning przede wszystkim jest bezpieczny dla silnika. Ja jestem zadowolony :yes: .
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2018, 08:54   

Mars napisał/a:
Ja jestem zadowolony :yes: .


Najważniejsze :ok:
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Sie 2018, 09:26   

Wydaje mi się, że masz GPF stąd niższa moc... (?)

Zaczyna mnie kusić sprawdzenie u siebie ile mam KM, pomyślę nad tym jak zrobię z 3-5 tys. km

:ok:
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 8 Sie 2018, 09:41   

Zwracam uwagę, że ford podaje iż wersja 100 KM ma 170 Nm, a hamownia pokazała tylko 157 Nm. Przez analogię obiecane przez forda 180 Nm w wersji 140 KM też pewnie jest niższe. Za to mój wykres wyraźnie pokazuje, że ja mam faktyczne 206 Nm- to jest zauważalny przyrost i odczuwany za kierownicą. Do tego warto zwrócić uwagę, że tuner obniżył prędkość obrotową z 1500 na 1300 od której wstaje moc i moment, więc zabawa zaczyna się szybciej.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 09:47   

Mars,
gratuluję tuningu! Napisz o wrażeniach, najlepiej detalicznie. Nie boisz się też stracić gwrancji? Gdyby nie ta ostatnia obawa to pewnie bym wgrał ten program, choć żona go nie chce (nie lubi wciskania w fotel!).
BTW ASO oferowało Ci 125 KM za 500 zł, a wybrałeś 130 KM za 1500 :-) Oczywiście wiem, że ASO nie dałoby rady tego raczej wgrać, ale jakbym chciał mieć ten progam 125 wgrany przez ASO bez strachu o trwałośc i gwarancję.
Co do wątku technicznego z olejami... teraz raczej nie możesz zmieniać oleju co 2 lata/30 000 km, sugerowałbym 2 razy częściej (wzrost momentu o ~30%, czyli obciążenie wszystkiego ponad dwukrotnie w górę - łożysko turbo, łożyska wału korbowego itd). Ja bardziej marzę o oryginalnym sofcie 125 KM - moment bez zmian, ale odblokowanie mocy powyżej 4500.
Choć jak pisałem, ostatnio mi tej mocy nie brakuje.
Ale Twoim chętnie bym się przejechał, jakbyś był w Warszawie daj znać - wystarczy mi prawy fotel i 5 minut :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 8 Sie 2018, 11:01   

Na tę chwilę jestem bardzo zadowolony- nareszcie wciska w fotel i to lepiej niż w żony MK 7 z tym samym silnikiem. To jest to, czego oczekuję od tego auta. Na hamowni potwierdziło się, że skrzynia biegów ma zbyt długie przełożenia i stąd u mnie wrażenie, że moja MK 8 jest o wiele słabsza od MK 7 żony. Nie dawało mi to spokoju, tym bardziej, że od początku chciałem wyższą moc. Salon chciał 6,4 kzł dopłaty do wersji 140 KM i teraz jestem zadowolony, że się na to nie zdecydowałem.
Pracownik salonu oferował podniesienie mocy do 125 KM, ale nie miałbym potwierdzenia z hamowni od niego, więc by doszedł jeszcze ten koszt. W dodatku to miało być zrobione nieoficjalnie, czyli bym nie miał żadnego potwierdzenia. W dodatku teraz szczerze wątpię, czy mógłby zwiększyć tę moc.
Do tego przyślą mi do domu certyfikat przeprowadzonego tuningu i mają obie kopie oprogramowania ( fabryczną i po tuningu )
Co do oleju- zawsze zmieniam po roku. Przypominam, że to jest taka moja zabawka razem z motocyklem ( do pracy na wydział cały rok jeżdżę rowerem, oczywiście oprócz wakacji, bo wtedy mieszkam na działce rekreacyjnej ), więc auto będzie miało bardzo mały przebieg. Po przeszło 4 miesiącach mam przejechane tylko 2,6 kkm i to dlatego, że właśnie wróciliśmy z nad morza.
A jeśli coś padnie, to na początek mam zapas 5 kzł, które zaoszczędziłem nie biorąc wyższej fabrycznej mocy.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 8 Sie 2018, 11:30   

A w ASO nie dojdą za chiny że jest chip, musieliby wysłać sterownik do Forda na potwierdzenie. Sami nie mają takiej możliwości sprawdzenia. O to byłbym spokojny. Byle by się nie wygadać...
A co do GPFa, jaka masz normę spalin w homologacji? Euro 6.2?
_________________

 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2018, 11:42   

Nie trzeba sprawdzać programu. Jeżeli doszłoby do awarii to po uszkodzeniach można dojść do tego, że program był zmieniony. Kiedyś dorwałem fajnego pdf'a z opisanymi różnymi uszkodzeniami tłoków, było tego całkiem sporo. :P Ale raczej nikomu się w to nie chce bawić.
Co do mocy fabrycznej - może temperatura? W lecie przy wysokich temperaturach wychodzą nieco gorsze wyniki.
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 8 Sie 2018, 12:54   

mskgs napisał/a:
Jeżeli doszłoby do awarii to po uszkodzeniach można dojść do tego, że program był zmieniony.


Ciekawe jak?? Przecież ten silnik jest taki sam dla wersji 100km jak i 140km, te same materiały i podzespoły (oprócz skrzyni w 140). No chyba że tuner właduje 300 Nm i korba wyjdzie bokiem... A w razie poważnej awarii (tfu, tfu...), przed oddaniem do ASO zawsze można wgrać oryginalny soft, śladu nie będzie.
Tutaj rozmowa raczej idzie w kierunku "czy ASO może unieważnić gwarancję bo się zorientują że był zmieniony soft?"
Mnie osobiście wydaje się że nie ma takiej możliwości.
_________________

 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:25   

Mk8 ST Line, Czytając z nudów instrukcje obsługi, widziałem takie fragmenty mówiące o zakazie modyfikacji oprogramowania silnika pod rygorem utraty gwarancji.

Moja sugestia - jeśli masz chipa to wyłącz wifi, bo mając je włączone zgadzasz się na wysyłanie "anonimowych" statystyk wraz z VINem :) Wszystko jest pięknie napisane, co odbiera serwer.
W końcu to auto ma sporo czujników. O ile ASO nie ma wglądu w takie statystyki, może zawsze sobie ściągnąć z centrali takie dane na wypadek batalii z klientem :)

Paranoja :)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2018, 15:55   

Jasne, że nikt tego nie będzie sprawdzał, bo najzwyczajniej w świecie się to nie opłaca. Chyba że nagle by zaczęli wszyscy modyfikować, a silniki padać. ;)
Co nie zmienia faktu, że w samochodzie jest zapisane sporo rzeczy, odczytów, parametrów.
Zobacz sobie np. https://www.memoparts.com...n%20Failue.pdf, ile jest różnych uszkodzeń samego tłoka i jakie mogą być przyczyny... Sądzisz, że ktoś kumaty się nie zorientuje? Natomiast są to czysto teoretyczne rozważania, bo w praktyce % osób robiących tuning jest bardzo mały, w przypadku awarii pewnie taniej dla producenta jest wymienić silnik niż się bawić w dochodzenie. :P
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sie 2018, 17:10   

Szkoda Mars, że tak mało jeździsz tą Fiestą - jakbyś natrzaskał 150 000 km na chipie bez problemów (i miał wyższe średnie spalanie świadczące o używaniu osiągów), to byłby zdecydowany dowód, by robić program w vtechu :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2018, 20:18   

Akurat EcoBoost'y 1.0 bardzo dobrze znoszą tuning, myślę że 150k bez problemu można zrobić, oczywiście z głową ;) (częściej olej).
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 8 Sie 2018, 21:32   

oglądałem na innym forum wykresy z podkręconych 1.0 EB to padają tam takie liczby



ciekawe jak się jeździ autkiem po takim przyroście mocy :V:
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 08:54   

Dla mnie ważniejsze jest to, że obniżono obroty przy których zaczyna być odczuwalne przyspieszenie. Nie kręcę silnika, bo już nie muszę.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2018, 10:20   

Wykresy przekozackie, tylko jakoś nie wierzę, że skok ze 170 na 232 Nm na niskich obrotach nie wpłynie na żywotność wszystkiego (silnik, półosie, turbo) - ale mam ciężką nogę, ktoś kto potrzebował tego do wyprzedzania itp zyskał niesamowicie (zgaduję, że będzie szła jak st). Ja umawiałem się na box z kilkoma mapami (też vtech i też cena w granicach 1500, ale w Krakowie) i chcialem, by dodatkowa moc była od 4000 w górę (ale ja chcę mieć fiestę bardzo długo - stąd np. zrobiłem konserwację). Warto wiedzieć, że im wyższe obroty, tym lepsze smarowanie - bezpieczniej. Oczywiście za wysokie obroty to inne problemy, ale nie do 6500 :-)

BTW dziennikarz zaoferował mi spotkanie (ma do testów st-line 140 KM), jak wrócę do Warszawy na czas to jeszcze się nim przejadę i dam znać za co płaci się 7 k.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 9 Sie 2018, 11:22   

Mam porównanie seria vs tuning i ewidentnie od niższych obrotów silnik pracuje, jak by to trafnie opisać: aksamitniej. Nawet żona zauważyła, że teraz mk 8 zbiera się bardzo dobrze. I najważniejsze: nareszcie można BEZPIECZNIE wyprzedzać, bo czuć zapas mocy i taki manewr trwa o wiele krócej.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 10 Sie 2018, 13:03   

Wojtek Wawa napisał/a:
Wykresy przekozackie, tylko jakoś nie wierzę, że skok ze 170 na 232 Nm na niskich obrotach nie wpłynie na żywotność wszystkiego (silnik, półosie, turbo) - ale mam ciężką nogę, ktoś kto potrzebował tego do wyprzedzania itp zyskał niesamowicie (zgaduję, że będzie szła jak st). Ja umawiałem się na box z kilkoma mapami (też vtech i też cena w granicach 1500, ale w Krakowie) i chcialem, by dodatkowa moc była od 4000 w górę (ale ja chcę mieć fiestę bardzo długo - stąd np. zrobiłem konserwację). Warto wiedzieć, że im wyższe obroty, tym lepsze smarowanie - bezpieczniej. Oczywiście za wysokie obroty to inne problemy, ale nie do 6500 :-)

BTW dziennikarz zaoferował mi spotkanie (ma do testów st-line 140 KM), jak wrócę do Warszawy na czas to jeszcze się nim przejadę i dam znać za co płaci się 7 k.


Wojtek, a są już boxy do MK8? Też się chwilę nad tym zastanawiałem, bo różnicy w cenie praktycznie nie ma box vs chip. Czy znasz kogoś kto jest zadowolony z boxa vtech w ecobooście? Pytam bo nigdy tematu nie przerabiałem, zawsze robiłem program bo mi odradzali box...
Jakie są przyrosty momentu na boxie? Jakie w ogóle są plusy boxa, poza tym oczywistym że można go wypiąć przed wizytą w ASO?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zanim założysz TUTAJ nowy wątek przeczytaj to koniecznie !!
I ZASTOSUJ SIĘ !!!! REGULAMIN
trzeci Nasze auta 0 8 Cze 2008, 11:12
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.