Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta
Autor Wiadomość
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Paź 2017, 09:19   zmiana silnika na 1.6 zetec z escorta

robił może ktoś coś podobnego?? na oko będzie chyba rzezba z poduchą silnika. Mam całego escortjusza na graty i chciałbym przerzucić serduszko do fieściny
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 31 Paź 2017, 21:54   

Podaruj sobie zeteca z escorta za dużo zabawy. Ja bym szedł w silnik 1,6 16 z Sporta łatwiej i mocniej 103 ps serii
_________________

 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Lis 2017, 07:29   

Wyścigówki z niej nie chcę robić, aby tylko tego klekota z pod maski się pozbyć. Fieściny do wyjazdów na ryby, czasami po drewno i materiały do warsztatu używam. Escorta udało mi się za grosze wyrwać z niedużym przebiegiem i kompletnego. Robiłeś coś podobnego, z czym najwięcej zabawy?? Pytam bo niedługo chciałbym ruszyć z przeróbką. Skrzynia z escorta przypasi?? W fieścince już jest sprzęgło hydro z tym zrąbanym wysprzęglikiem, w escorcie jeszcze na lince, ciekawi mnie czy podejdzie cała skrzynia, czy półosie będą pasowały średnicą i długością. Pytam z ciekawości nijako żeby się przygotować psychicznie, przeróbki blacharskie to żaden problem bo warsztacik prowadzę, chciałem się zorientować czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie. każda porada jest na wagę złota :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 1 Lis 2017, 11:39   

To już lepiej tddi ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:05   

Półosie i skrzynia mogą zostać te które masz. Nie ma sensu przeszczepiać skrzyni z escorta...
Co złego w wysprzęgliku hydro? Przynajmniej sprzęgło chodzi miękko.

Osadzenie zeteca w fieście to kwestia tylko jednej łapy którą musisz skombinować (ta od strony pasażera w pobliżu kielicha). Reszta to detale jak masz całego escorta z wiązką...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:12   

wiesz może od jakiej wersji ta łapa ma być??
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Lis 2017, 20:32   

Futura?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:08   

Jaszczur, on ma couriera mk5 czyli pod maską jak u ciebie w mk4...
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:43   

o tak mam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Lis 2017, 21:49   

No, czyli łapa homemade.

Ja jestem ciekaw, jak bardzo nie pasuje mocowanie z mondeo mk1/2, bo tam jest taka śmieszna i duża łapa do silvera z mocowaniem na podluznicy.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Lis 2017, 22:51   

Peedro, aa, no fakt. To łapsko będzie problemem.
vegetagt, ta łapa z mondeo jest gigantyczna, do fiesty to się nie nada...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2017, 06:00   

Więc wstawię to mocowanie z essiego, między dzwonami mniej więcej ta sama odległość
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Lis 2017, 06:53   

Tylko w sumie ciekawi mnie dlaczego pozbywać się klekota na rzecz benzyniarki w aucie, które jest typowym wołem roboczym? Będzie to więcej palić po przeróbce. Prościej by było tego klekota uturbić. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2017, 09:06   

nienawidzę diesli, działają mi na nerwy. Spalanie nie gra aż takiej roli, windstar pali mi 20/100, ewentualnie może kiedyś lpg,a się wstawi. Swego czasu miałem zajawke żeby v6 od winda wstawić ale żaden rzeczoznawca ani diagnosta ponoć się pod tym nie podpisałby. Winda troszkę mi szkoda do jazdy na co dzień więc latam courierem, próbowałem się przekonać do diesla ale wzbudza we mnie agresje nrmalnie, szczególnie na zimno. Nie wiem skąd ale mam uraz od zawsze
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Lis 2017, 09:28   

Jak załadujesz drewnem budę, to benzyniarka będzie się wydawała relatywnie słabsza od tego klekota (zwłaszcza 1.6), i uturbiony 1.8D by w porównaniu do tego 1.6 wręcz śmigał. No ale jeśli używamy argumentów typu "nienawidzę diesli", to dalsza dyskusja na ten temat jest bezcelowa :D
Fakt, 1.8D daje się we znaki zimą, tu się nie ma o co spierać.
Generalnie powodzenia z modem, bo roboty jest sporo. Wiem, bo robiłem w odwrotnym kierunku :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lis 2017, 07:20   

Wczoraj o 17ej zacząłem i już siedzi, większość rzeczy pospinana i poskręcana
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lis 2017, 08:22   

Możesz pokazać jak ogarnąłeś łapę silnika?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lis 2017, 09:13   





Z poduchą silnika nie było najgorzej, odwierciłem mocowanie od essiego i przyspawałem w fieście. Natomiast rzeżba była z poduchą skrzyni, mianowicie skrzynia od fiesty nie pasi pod ten motor ponieważ ma wytłoczke na rozrusznik i na czujnik położenia wału po przeciwnej stronie, więc skrzynia od essiego musiała zostać wykorzystana lecz nie posiada ona mocowań od góry na poduszkę fiestową tylko z tyłu na rogu. w fiestuni niestety nie ma miejsca na poduchę skrzyni od essiego więc wykombinowałem połączenie poduchy od fiesty, essiego i łape homemade z rurek. Siedziałem i myślałem nad rozwiązaniem wczoraj od 5ej rano :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lis 2017, 09:39   

Ale przecież położenie rozrusznika nie powinno mieć znaczenia, sporo zeteców jeździ z rozrusznikiem z przodu...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jankelz78 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lis 2017, 10:14   

tja ale czujnik położenaia wału na jakichś wytłoczkach przykręcany, z drugiej strony silnika są inne z tego co wyqkałem, nie jestem specem a nie wiem czy nie zacząłby fisiować w lekko innej pozycji, dwie rurki i przeciwdrganiowa poducha z essiego załatwiły myślę sprawę, linkę sprzęgła z zestawem przeżuci się i będzie działać, W starej skrzyni coś już podchałasowywało i wysprzęglik był na ukończeniu żywota a essi miał wszystko prawie jak nowe




Ostatnio zmieniony przez jankelz78 6 Lis 2017, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.