Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Lut 2018, 13:08   

Co powiedzieli w salonie? Nie są w stanie domontować? Do Mk7 chyba można było dokupić podłokietnik (inny niż fabryczny). Na Mk8 jest chyba za wcześnie. Sprzedawcom niestety nie można ufać z prostego powodu - większość z nich nie ma zielonego pojęcia, co sprzedaje. Który to salon w Krakowie Was tak urządził ? Możesz napisać na PW :)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 26 Lut 2018, 13:40   

Skoro auto już zarejestrowali, to raczej "musztarda po obiedzie". Jest w umowie zapis, że odmówić przyjęcia nowego auta można tylko przed jego rejestracją. Niech żądają zadośćuczynienia od dealera.
Kto kupuje auto bez jego sprawdzenia?
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Maciej87 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Nieważne
Wysłany: 26 Lut 2018, 17:41   

Mars ma rację. Jak auto zarejestrowane i ubezpieczone to chyba już pozamiatane. Teoretycznie idzie to wszystko odkręcić, ale będzie ciężko. Przede wszystkim dużą rolę w odkręcaniu gra dealer. Bardzo dawno temu czytałem o podobnej sytuacji i dealer musiał sporządzić pismo, które później miało zostać przedstawione z wnioskiem o wyrejestrowanie w Wydziale Komunikacji. Trwało to dość długo i o ile dobrze pamiętam sprawa ostatecznie miała finał w sądzie.

Wojtek wg mnie najlepszym rozwiązaniem o ile idzie tak zrobić jest zamówienie przez dealera podłokietnika i zamontowanie go za free.

Ja mając ustaloną datę na oględziny auta przed rejestracją zrobiłem w excelu tzw. check listę.

Załączam może przyda się komuś na przyszłość (wyposażenie rzecz jasna trzeba zmodyfikować).

Fiesta - CHECK LIST :piwkowanie:
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lut 2018, 09:02   

Salon jednak obiecał podłokietnik za tydzień, zero zadośćuczynienia w jakikolwiek sposób, ale najważniejsze że samochód będzie kompletny.

Za to zupełnie inny hit. Sync/cały ten duży tablet, przestał działać 5 km od salonu! Aż dzwoniłem do żony, czy w naszej fieście na mrozie ekran działa - oczywiście tak, coś innego :-)

Rodzice nie mają szczęścia do mk8 :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lut 2018, 09:24   

Tutaj też chciałem dopisać wrażenia z jazdy mk8 - tak naprawdę pierwszy raz od dawna w niedzielę mogłem przejechać się fiestą sam i szybko. Obecny przebieg 6100 km.
1. na śniegu jednak jest podsterowność - chyba są różne rodzaje śniegu i jeśli jest to wyślizgany biały lód, nie ma cudów, seryjna w mk8 elektroniczna szpera ma swoje granice. Co ciekawe w górach na białych drogach, przy opadzie śniegu, nigdy nie udało mi się sprowokować podsterowności. To na oblodzonych osiedlówkach w Warszawie dopiero się udało
2. nawet 100 koni pozwala świetnie się bawić podczas jazdy pustym samochodem. Mocno polecam ten samochód. Ale zawsze ceniłem wyżej zakręty i dźwięk silnika, niż czyste przyśpieszanie (byle tylko było wyczuwalne, a jest nawet przy 100 KM/170Nm). Mam niezły zgryz z wersją 125 - skoro ma 1/4 więcej mocy, dlaczego do 100 kmh, gdy podczas sprintu dokręcamy do końca 2 biegi, daje nam tylko przewagę 0.6 s? Chyba, że Ford, wzorem Mazdy, mocno niedoszacowuje sprinty do 100 kmh? I tak naprawdę Fiesta 125 mieści się w 9 s do 100 kmh (skoro po czipie na 150 KM fiesta robi 100 kmh w 7 s...)? Póki brat nie zamówi i nie odbierze, nie będę miał porównania :-/
Niestety patrząc na oficjalne pomiary driftboxem, mk7 fiesta st200 zamiast obiecanych przez producenta 6.7 s do 100 kmh, ma 7.3 (dla porównania mazda mx5 2.0 ma oficjalnie 7.3, a w teście, na zimówkach!, poszła 6.5 s do 100 kmh).

Mimo wszystko po dwóch szybkich jazdach Fiestą zadzwoniłem do brata i powiedziałem "to jest tak fantastyczny samochód, że mógłby być moim jedynym, i bym nie płakał". Kombinacja trzymania bocznego, dźwięku silnika, hamulców i szpery + dla mnie pięknego wyglądu i nowoczesnego wnętrza, jest świetna. I system inforozrywki jest o tyle lepszy od choćby mazdy - błyskawicznie przełącza telefon na głośniki samochodu po wejściu - w mx5 czekam minutę!, a radio/mp3 wyłącza dopiero po otworzeniu drzwi, a nie przy wyłączeniu silnika.

BTW - używający android auto, weszła aktualizacja w sobotę, trzeba zaktualizować swoje telefony, inaczej android auto nie ruszy na fieście.
Link do pobrania zawsze najnowszej wersji tutaj:
https://www.apkmirror.com...c/android-auto/
BTW Google Polska - shame on you!
Przez brak wsparcia przez Google Android Auto w Polsce, nie możemy automatycznie pobierać tej aplikacji przez sklep Play.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Mar 2018, 13:03   

Juhu juhu, denerwujące skrzypienie/trzeszczenie za drugim podejściem zostało ogarnięte przez ASO Forda. Ale widać się mocno wkurzyli na upierdliwego klienta, bo nawet samochodu nie umyli :-)

A moi rodzice mają swoją 85KM już odebraną - sync 3 naprawiony i sprawia ogromną frajdę rodzicom. Nie mogę się doczekać, kiedy się nią przejadę :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 21 Mar 2018, 11:05   

Wojtek Wawa napisał/a:
nie ma absolutnie żadnego ostrzeżenia, jeśli oleju byłoby mniej - pierwszym i ostatnim objawem jest zatarcie silnika. Czyli trzeba machać bagnetem oleju przy każdej okazji.


Nie masz info w komputerze pokładowym o procentowym poziomie oleju?
Masz info o ciśnieniu powietrza w każdym kole?



_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Mar 2018, 12:00   

To jest stan oleju, czyli jego jakość, a nie poziom oleju. Tak mam to jak i regulację fotela pasażera :)

BTW spalanie z pierwszych 6665 km, średnia prędkość 33 kmh sporo wyjaśnia

https://photos.app.goo.gl/w65IxaOPXPQC2WQn1
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Mar 2018, 07:25   

Wczoraj żona parkując nocą, mimo używania czujników parkowania, przytarła przednim prawym kołem o krawężnik. Nie do końca rozumiem jej tłumaczenie - czujniki bowiem nie chwytają krawężników. Smuteczek, samochód nie wygląda już jak nowy :-/
Nie pomógł rant ochronny opony. Plan był taki, że na jazdy pozamiejskie będę od niej brał fiestę, a dawał jej swój samochód - teraz nie ma takiej opcji :-( Słuchawki 3M chroniące słuch już zakupione dla mnie i syna.

Wiem, że ten post dużo nie wnosi, ale to taki pamiętniczek z życia z fiestą. Umówiałem już ją na ceramikę lakieru i felg, dziś doszedłem do wniosku, że z żoną to chyba nie ma sensu - bardziej przyda się odkładać kasę na renowację felg (i oby tylko to).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 30 Mar 2018, 09:25   

Wojtek, weź to sobie wmów tak: pierwsze ( na szczęście niewielkie ) uszkodzenie już jest. Pisałeś, że to auto żony, więc się nie przejmuj- raczej będzie więcej tych "delikatnych" uszkodzeń. Poza Lilith ( i pozostałymi koleżankami z tego forum ) żadna kobieta nie przejmuje się autem :devil: .
Moja żonka w swoim aucie zrobiła pierwszą szkodę w 1,5 rocznym aucie na 15 kzł z AC ( do wymiany: maska, zderzak przedni, lewy blotnik, obie lampy ), a nawet poduszka kolanowa nie strzeliła, bo dopiero ruszyła i prędkość była niska.
Po roku przeszlifowała prawy bok podczas wjazdu na działkę- kolejne 5 kzł z AC.
Dobrze, że nie ma prawka na motocykl, bo jego też by rozbiła :hahaha: .
Teraz kupiłem MK8 jako auto dla siebie, więc tego auta moja kochana małżonka nie chce mordować- woli swoje.
Podsumowując- nie przejmuj się, pierwsza rysa zawsze boli, a potem... szukasz nowego auta old .
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Mar 2018, 11:46   

Dzięki za wsparcie. Jednak Fiestę od początku kupowałem z myślą, że będę ją pożyczał na długie szybkie trasy, wtedy będę zostawiał mx5 żonie. Od dziś nie ma opcji, że usiądzie za kółkiem roadstera. A mk8 to niby jej samochód, ale kocham fiestą jak swój i sporo km nią zrobiłem.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 30 Mar 2018, 12:28   

To żeby Cię bardziej pocieszyć, to napiszę, że musiałem poprawić robotę patałacha z salonu, który montował ramkę tylbej tablicy rejestracyjnej- zerwał gwint w prawym plastykowym kołku i zamontował ją na tyle krzywo, że na nierównościach uderzała o lakier. Nic, tylko strzelić popaprańcowi z liścia. Poprawiłem to i... dalej cieszę się autem. Bo jest super! I tego się trzymaj! Pozdro!
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2018, 06:53   

Przebieg dochodzi do 8000 km i po mnie autostradowa podróż, która miło mnie zaskoczyła. Na 98 Ultimate pod lekkie góry szedł 183 kmh, po płaskim 192 kmh, lekko z górki 195. Oczywiście stabilnie i cicho. Silnika nie słychać, w tej wersji ma niskie obroty. Trasa była długa, autostrada to tylko jej 20%, stąd średnie spalanie na wyświetlaczu z całego baku to było 6.6 l/100km a na kalkulatorze 6.96 l.

I chyba tyle w temacie Titanium - za to miałem wczoraj porównanie z Sync edition 1.1 85 KM, opiszę to w oddzielnym wątku.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Kwi 2018, 21:28   

Mały update: po 8800 km stan oleju 60%, wychodzi więc wymiana przy około 21 000 km.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
SOLONY 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30 Kwi 2018, 13:58   

Witam,
Jestem na kupnie salonowej MK8, czy silnik w pierwszych tysiącach km wymaga specjalnego traktowania aby przysłowiowo "dotrzeć silnik"?

Pozdro
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 1 Maj 2018, 09:47   

SOLONY napisał/a:
Witam,
Jestem na kupnie salonowej MK8, czy silnik w pierwszych tysiącach km wymaga specjalnego traktowania aby przysłowiowo "dotrzeć silnik"?

Pozdro


Przy silniku EcoBoost masz docieranie przez pierwsze 5 kkm- producent zaleca, aby go nie przeciążać. Nawet na opony trzeba uważać przez pierwsze 500 km.
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: nie wazne
Wysłany: 1 Maj 2018, 16:52   

Mars napisał/a:
docieranie przez pierwsze 5 kkm
w instrukcji chyba 1,5k km dla benzyny i 3k km dla ropniaka jest podane,ale ja tam cały czas jeżdżę normalnie czyli między 2-3k rpm czasem trochę więcej :-)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 24
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: nie wazne
Wysłany: 4 Maj 2018, 09:17   

eh wkurza mnie ten adaptacyjny tempomat w sytuacji gdy przede mną jadą rowerzyści,wczoraj jestem w połowie wyprzedzania rowerzysty a tu nagle auto ciśnie po hamulcach :9: Jeszcze muszę spróbować włączyć migacz bo w tej sytuacji zrobiłem żeby tylko 3 razy mignął
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 128
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 4 Maj 2018, 09:55   

Tared napisał/a:
w instrukcji chyba 1,5k km dla benzyny


Dokładnie tak jest- 1.5 kkm. Pewnie zasugerowałem się przekładaniem opon.

Za to dopiero teraz wyczaiłem, że po włączeniu kierunkowskazu w danej lampie ledy zmniejszają intensywność świecenia. Faktycznie poprawia to widoczność kierunkowskazu.

Inny temat, to wyciszenie MK 8. Kurde, w MK 7 mam ten sam motor, czyli EcoBoost 100 KM, ale w MK 8 mam wrażenie, że ma on mniejszą moc. Dopiero obrotomierz i prędkościomierz pokazuje, że wszystko jest OK.

Spalanie- mam przejechane dopiero 800 km, a komputer pokazuje 5.2 l/100 km. Ale faktycznie nie przeciążam silnika, tak jak to jest napisane w instrukcji.

Jak tylko mogę, to włączam tempomat adaptacyjny. Razem z kontrolą pasów na jezdni daje świetną frajdę- auto samo jedzie, hamuje, przyspiesza i przede wszystkim trzyma się swojego pasa.

Skóra na desce rozdzielczej jest szybko zauważana przez pasażerów. Za to cena Forda Fiesty Vignale na poziomie 72.8 kzł prawie każdego szokuje.
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Maj 2018, 07:24   

W weekend znów zrobiłem pół tysiąca kilometrów mk8. Kilka myśli
1. stan oleju ciągle jest te kilka mm na bagnecie powyżej maksimum (jak pisałem wcześniej Ford potwierdził w fabryce, że na pierwszy raz leją go więcej) - mimo ~9700 km, nie widać zużycia, co ogromnie mnie cieszy
2. stan oleju na wyświetlaczu, to 58%
3. jechałem zmęczony ekspresówką na "autopilocie"- samochód sam odkrył moje zmęczenie i pojawił się komunikat, bym natychmiast odpoczął (na szczęście było to 11 km przed celem:-)
4. asystent pasa ruchu jednak uzależnia - wyłączyłem go kiedyś, gdy przy maksymalnej prędkości w zakręcie zaczął mi szarpać kierownicą - a jednak już wyjeżdżając z Warszawy włączyłem go z powrotem. To pilnowanie pasa (plus adaptacyjny tempomat dla prędkości), jest rewelacyjne, gdy sprawdzamy tytuł piosenki/ustawiamy trasę w nawigacji (nawet głosowo w Android Auto przecież trzeba przeczytać wynik szukania trasy). Z wyłączonym "autopilotem" nagle zacząłem bać się, że samochód zjedzie z drogi.
5. przyzwyczaiłem się do mocy, przestałem jeździć po drogach wymagających szybkiego wyprzedzania, albo wlekę się jednym pasem za innymi, albo jadę szybką dwu-trzypasmówką. Tam wydaje mi się, że 180 kmh jest osiągane bardzo szybko, a więcej mi nie potrzeba. Świadomośc silnika pracującego na pół gwizdka jest fajna - celuję w 300 k km bez awarii, skoro egzemplarze kręcone ze 100@150KM robią póki co 150 000 km (i nie wiadomo co dalej, może dokręcą i do miliona:-)
6. niestety przyzwyczaiłem sie do wyciszenia samochodu - uważam, że jest genialne po gładkim asfalcie i do 80 kmh (czyli miasto). Przy 2 h jazdy 140-180 kmh, jakoś szału nie ma. Jakiś sens E klasy/S klasy widzę :-) Wg mnie problemem jest słabe wyciszenie nadkoli. Na zimówkach, które sam wybierałem (67 dB) jest lepiej niż na seryjnych michelinach (69 dB).
7. BO Play - ktoś na privie mi napisał, by zwiększyć bas o 1/2 kreski. Zignorowałem tę radę na wiele tygodni. Bo nie przepadam za basem. A wczoraj spróbowałem i jest naprawdę fajnie - koncertowo. Dzięki za radę.
8. Spalanie z ostatniego 1200 km, dzięki temperaturom mocno dodatnim, plus 60% trasy, zamiast 100% miasto, spadło do 6.3 l/100 km.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 13 2 Kwi 2018, 22:37
Maciej87
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.