Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lip 2018, 09:06   

Naprawde potrzebujecie czujniki z przodu do tak małego samochodu? Bez jaj :)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 11 Lip 2018, 09:20   

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo się przydają, gdy z ciasnej ścieżki wjeżdżamy na działkę. Kąt 90' i trzeba poprawiać jadąc do przodu pod ogrodzenie sąsiadów. Sygnał plus wskazanie na wyświetlaczu daje komfort i skraca czas wjazdu.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lip 2018, 10:11   

Mars napisał/a:
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo się przydają, gdy z ciasnej ścieżki wjeżdżamy na działkę. Kąt 90' i trzeba poprawiać jadąc do przodu pod ogrodzenie sąsiadów. Sygnał plus wskazanie na wyświetlaczu daje komfort i skraca czas wjazdu.


Tym bardziej nie rozumiem. :D Miałem kilka samochodów z czujnikami p/t. W sytuacji kiedy jest ciasno i "na styk" kompletnie nic nie pomagają, bo w momencie pikania "na maxa" i tak zostaje jeszcze trochę przestrzeni na której trzeba manewrować. Druga sprawa to przód można bardzo łatwo wyczuć, w przeciwieństwie do tyłu.
Ale oczywiście każdy ma inne preferencje. Zawsze jeździłem większymi samochodami, stąd do Fiesty czujniki z przodu wydają mi się niepotrzebne.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11 Lip 2018, 10:25   

Wojtek Wawa napisał/a:
stan oleju 46%

Stan oleju wskazuje tylko procentowo jaki czas/przebieg pozostał do wymiany oleju, więc za bardzo bym się tym nie sugerował jeśli chodzi o jego rzeczywisty stan
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lip 2018, 12:24   

Liczyłem, że stan oleju jest liczony także biorąc pod uwagę wykorzystanie mocy itp - np gdy jeździłem fiestą więcej, to szybciej spadał.

Co do czujników - kto co woli :-) Dla nas to samochód w 98 % do miasta, parkowanie na czujnikach w lukach, w których nawet warszawscy kierowcy się nie mieszczą (bo tylko to zostało) jest oszczędnością godzin miesięcznie (żona ma gabinet w centrum, wcześniej potrafiła 20 minut dziennie krążyć szukając miejsca postojowego).

BTW jeszcze niecały rok temu też miałem c5 :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 11 Lip 2018, 14:48   

Trzeba pamiętać również że takie udogodnienia jak navi, czujniki, czy wszelkiej maści asystenci bardzo uzależniają i zabijają w nas naturalną uwagę. Przykład z mojej bajki, jeżdżę na co dzień C5 X7 Tourer Exclusive AM6, czujniki są z każdej strony, działają świetnie. Przesiadłem się do focusa i od razu przy cofaniu wywaliłem w jakiś słupek na parkingu. Nie widziałem go, ale tez nie upewniałem się zbytnio czy coś tam jest, bo w głowie zanotowane że są czujniki. C5 mam w automacie, jak jadę focusem to niejednokrotnie na światłach auto mi gaśnie, bo zapominam użyć lewej nogi. Albo odpalam go bez sprzęgła na biegu... Od lat wspomagam się nawigacją i jak raz mi zdechła, to nie wiedziałem jak wrócić, bo po drodze nie zwracałem uwagi na szczegóły otoczenia i tak naprawdę nie wiedziałem gdzie jestem. To samo może tyczyć się tempomatu adaptacyjnego, po pewnym czasie przyzwyczaisz się że sam skoryguje odległość, a potem wsiądziesz do auta ze zwykłym tempomatem i może być zonk...
Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, ale finalnie może to przynieść odwrotny skutek. Nasz mózg jest tak zaprogramowany, że wszelkie ułatwienia przyjmuje z otwartymi ramionami, wyłączając przy okazji ośrodki odpowiedzialne za kontrolę tych rzeczy, które mu sztucznie ułatwiliśmy - gdzieś czytałem o tym na przykładzie właśnie nawigacji i orientacji w terenie.
Również uważam że Fiesta jest na tyle mała, że czujniki z przodu są niepotrzebne, a wciskanie się na automatycznym parkowaniu w wąskie luki nie do końca wierzę. W C5 mam wyszukiwanie miejsca parkingowego przez czujniki, taka pierwsza wersja wspomagająca parkowanie, czyli jadę wolno parkingiem, a on mi pokazuje gdzie się zmieszczę, a gdzie nie. Działa to średnio, ja bez problemu mieszczę się w dziury których on nie pokazał. Gadget którego użyłem może 2 razy, tak samo jak line assist, czy gadanie do samochodu żeby mi zmienił piosenkę, znalazł adres w navi, czy przyciszył radio (tak, też mam takie bajery w C5). Poza tym unikam parkowania w miejscach na żyletki, bo cenię sobie nowy lakier, a wiadomo jak traktują samochód obok inni kierowcy.
O tym co komu jest bardziej przydatne do codziennego użytkowania można książkę napisać, a i tak nie wszyscy się zgodzą.
Tempomat adaptacyjny zamówiłem w końcu tylko dlatego, że w pakiecie z nim jest kilka innych systemów, które mogą być bardziej przydatne w życiu codziennym. Ale nadal mam wątpliwości czy nie lepiej było wybrać zwykły tempomat i np grzaną kierownicę + wycieraczki automatyczne w tej samej cenie.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 11 Lip 2018, 17:29   

Z grzanej kierownicy byłbyś zadowolony. Miałem ją włączoną nawet przedwczoraj i wczoraj.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 11 Lip 2018, 22:12   

poważnie przy +25*C używasz grzanej kierownicy :-) w lato korzystając,że jest skórzana łatwo ją zagrzać :-P
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 11 Lip 2018, 22:15   

mskgs napisał/a:
Tym bardziej nie rozumiem. Miałem kilka samochodów z czujnikami p/t. W sytuacji kiedy jest ciasno i "na styk" kompletnie nic nie pomagają, bo w momencie pikania "na maxa" i tak zostaje jeszcze trochę przestrzeni na której trzeba manewrować. Druga sprawa to przód można bardzo łatwo wyczuć, w przeciwieństwie do tyłu.
Dokładnie,ale to już indywidualna kwestia.Jednak ktoś kto nie radzi sobie z parkowaniem to lepiej,żeby miał czujniki bo innym może auto przerysować :twisted:
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 11 Lip 2018, 23:26   

Tared napisał/a:
poważnie przy +25*C używasz grzanej kierownicy :-) w lato...


Nigdzie nie napisałem o takiej temperaturze, a była na poziomie 10 'C.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
Ostatnio zmieniony przez Mars 11 Lip 2018, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 11 Lip 2018, 23:33   

Tared napisał/a:
...Jednak ktoś kto nie radzi sobie z parkowaniem to lepiej,żeby miał czujniki bo innym może auto przerysować :twisted:


Są też ludzie, którzy z powodu braku forsy na lepiej wyposażone auto, piszą różne głupoty, bo mają ten swój ograniczony świat wokół siebie i nie dostrzegają niczego więcej. Forum wszystko przyjmie. Niestety.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Lip 2018, 05:45   

Nie mam grzanej kierownicy już żałuję serio.
Tak samo jak nawigacji :)
Czujniki z przodu rewelacja !
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lip 2018, 09:19   

Mars napisał/a:
Są też ludzie, którzy z powodu braku forsy na lepiej wyposażone auto, piszą różne głupoty, bo mają ten swój ograniczony świat wokół siebie i nie dostrzegają niczego więcej. Forum wszystko przyjmie. Niestety.


Chłopie ogarnij się trochę, bo chyba jakieś kompleksy od ciebie biją. Jeżeli myślisz, że ktoś kupuje gorzej wyposażony samochód tylko dlatego, że go nie stać, to idealnie się wpisujesz w swój ograniczony świat.
PS. Narzekałeś wiele razy na wysoką dopłatę do mocniejszych wersji, a teraz piszesz coś o braku forsy... Szkoda słów.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 12 Lip 2018, 10:04   

Haha trochę dziwne,żeby kogoś nie było stać na dopłatę 3k przy cenie 65-70k...Mamy wtedy kamerę,czujniki z przodu i system wspomagający wykonanie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego,ale jak mówiłem jak ktoś sobie nie radzi na parkingach to lepiej niech to dokupi i nie mówi innym,że ich nie stać :9: :yes:
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2018, 10:57   

@Mk8 St line,

zwyczajnie Tarnów to nie Warszawa, a Wasz czas jest mniej cenny. Udogodnienia, na które narzekasz - tak działa cywilizacja, że pewnymi rzeczami się nie zajmujesz. Nie polowałeś, by rodzina nie umarła z głodu, nie paliłeś raczej w piecu itd itd.

Jeździłem takim c5 jak Twój (sam miałem starszego, taki jak Twój ma mój brat). To jest nieporównywalne - automatyczne parkowanie jest czymś niesamowitym z wielu względów. Są mistrzowie parkowania, ale ilu ich jest? 1 promil? Masz kilka sekund by wjechać na żyletki kopertę i wjeżdżasz. Nie musisz martwić się o felgi - samochód stanie idealnie 2-5 cm od krawężnika (mamy te z polerowanymi bokami).

Co do adaptacyjnego tempomatu - raz straciłbym świetny urlop, bo rozwaliłbym się w c5 na S8 jadąc do Modlina na lotnisko. 3-4 pasy, dwa prawe jadą około 100 kmh, lewym jechałem 120, potem 80 i byłem przekonany, że zaraz przyśpieszy co najmniej jak dwa prawe. Dystans, który trzymałem malał - przy 120 był ok, przy 80 zacząłem go zamykać szykując się raczej do przyśpieszania. Do tego po jeździe 120, 80 kmh odczuwamy jak 50 - złudzenie. Nagle samochód przede mną gwałtownie stanął mimo, że pasy po prawej jechały cały czas tak samo. Okazało się, że ktoś się zepsuł z 5 samochodów dalej i ci przede mną nie zdążyli odskoczyć. Brakło mi metra, nie było pobocza, na szczęście ten przede mną zjechał maksymalnie na prawo i zmieściłem się na pasie obok niego.

Adaptacyjny tempomat jest do tego właśnie. On nie myśli, że zaraz ktoś przyśpieszy - I nawet jak teraz sam trzymam bezpieczny dystans innymi samochodami i cały czas wjeżdżają mi kapelusze przede mnie i potem się za nimi wlokę, to zwyczajnie nie mam komfortu psychicznego w dużym ruchu na wielu pasach. A z adaptacyjnym tempomatem nawet sobie mogę piosenki poszukać - gwałtowne hamowanie mnie nie zaskoczy.

Sam jeżdżę najbardziej manualnym samochodem na rynku (poza caterhamem, arielem itp), ale fiestę kupiłem z wszystkimi bajerami, bo to niesamowita wygoda + bezpieczeństwo dla żony i rodziny. Nie dodaje filizofii, że jadąc driftem na szperze jest bezpieczniej niż fiestą z ESP jak po szynach, bo tam kieruję ja, a w fieście komputer. I że ludzie nie potrafią jeździć jak w czasach poloneza/125p. Bo jakoś nie potrafili i masowo gineli.

Ja oczywiście rozumiem, że macie z żoną inne priorytety, wyraziłem jedynie zdziwienie, że w mieście są korki, a parkowanie jest lajtowe. Wyszło, że drogi pozamykane, ale parkingów sporo - rozumiem i dzięki za wyjaśnienie. Gdyby na świecie istniały tylko fiesty to kupiłbym dla siebie ST z otwieranym dachem i jakoś bym przeżył, więc szanuję st-line mocno :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12 Lip 2018, 11:48   

Wojtek, absolutnie nie narzekam na udogodnienia, po prostu stwierdzam fakty. Sam chętnie je stosuję w miarę możliwości. Wersja ST Line jest dla mnie priorytetem ze względu na wygląd zewnętrzny, niestety polityka Forda ogranicza nam wybór niektórych opcji. O wyższości parkowania automatycznego nad zwykłym nie będę polemizował, bo jeździłem tylko 1 autem z takim autonomicznym parkowaniem i nie był to Ford. W każdym razie nie zachwyciło mnie to, może w fieście jest inaczej, ale to przecież nie ważne, bo i tak nie mogę tego zamówić do ST Line.
Natomiast przed chwilą zadzwonił do mnie pan z salonu i powiedział że jest problem z zamówieniem mojego samochodu, bo w polskim konfiguratorze wybrałem kolor biały i dodatki czerwone w kabinie. Niestety jest to błąd i nie mogę wybrać takiego zestawienia, fabryka w Niemczech nie puszcza konfiguracji. Dostałem do wyboru rezygnację z pakietu, lub zmianę koloru na Racing Red. Wybrałem to drugie...
Tak że chcąc nie chcąc żona wygrała i będzie czerwony z czarnym dachem. Upewniałem się również czy moje 100km będzie na pewno miało tarcze z tyłu (jest to dla mnie ważne ze względów przynajmniej estetycznych) i otrzymałem informację że na 100%. A piszę o tym dlatego, bo znalazłem dziwny samochód w ogłoszeniu, nowy, z salonu, ale zwróćcie uwagę na tylne hamulce i na kolor słupków wewnątrz. To chyba jakaś przewała?

https://www.otomoto.pl/of...i-ID6zxKNW.html
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lip 2018, 13:03   

Z tyłu są tarcze, tylko mają założoną osłonę czy coś w podobnym stylu. O co chodzi z kolorem słupków?
 
 
Mk8 ST Line 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12 Lip 2018, 15:20   

Ja tam widzę bębny, a tarcze wyglądają raczej inaczej, np jak tutaj:

https://www.otomoto.pl/of...html#6578461602

chyba że to jakieś nakładki transportowe? Ale nie spotkałem się jeszcze z nakładkami na tarcze...

A słupki ma jasne do czarnej podsufitki, to też nie jest zgodne ze specyfikacją.
_________________

 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lip 2018, 19:01   

No to Ci tłumaczę, że to nakładki na tarcze.
Na zdjęciu poniżej po prawej stronie widać, że pod spodem są zaciski:
https://otomotopl-imagestmp.akamaized.net/images_otomotopl/882973902_8_1080x720_st-line-edycja-specjalna-_rev012.jpg

Co do słupków - gdzie Ty tam widzisz jasne słupki?? Albo nie zajarzyłem czegoś...
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 12 Lip 2018, 19:17   

ST-Line ma tarcze z tyłu niezależnie od silnika, natomiast pozostałe wersje mają tarcze z tyłu z silnikami 125KM i 140KM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.