Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Sie 2019, 10:14   

Napiszę w tym temacie pożegnalnego posta, ponieważ moja przygoda z Fiestą (jak i w ogóle Fordami) się na ten moment kończy.
Przejechałem w rok nieco ponad 30.000 km. Podtrzymuje plusy: świetne prowadzenie i stabilność, wygodne fotele, dobrze świecące LED-y.
Minusy także zostają: kiepskie spasowanie w środku, średnie wykonanie, trzeszczy wszystko, chyba że jedziemy po równej nawierzchni.
Niestety po roku wyszła jeszcze jedna rzecz. Fatalny lakier "metalizowany specjalny", za który trzeba było zostawić sporo pieniędzy w salonie. Mój zderzak z przodu po roku jazdy miał miejscami pozdzierany lakier i zostawały tylko czarne plamki. Trochę w tym zasługa nieznanych sprawców parkingowych. Lakier schodził też na krawędziach grilla. Jestem bardzo rozczarowany, tym bardziej że poprzednio miałem Mk7 FL z podstawowym "Blazer Blue" i tam po 3 latach / 80.000 km lakier był w dużo lepszym stanie. A skoro przy Mk7 FL jesteśmy, to byłem z niej bardzo zadowolony. Być może dlatego, że była z jakieś 15 tysięcy tańsza ;-). Momentami bardzo żałuję, że ją sprzedałem. W stosunku do Mk8 postawiłem chyba zbyt wysokie wymagania, które nie do końca spełniła. Gdybym dziś miał kupić samochód segmentu B to pewnie byłaby to Fiesta, ale ze 100-konnym silnikiem i nie tak doposażona. Zdecydowanie ten samochód nie jest warty zostawienia 60 i więcej tysięcy zł w salonie i żadne dodatki tego nie ratują.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Wrz 2019, 14:53   

Kolejny wpis do pamiętniczka 35000 km za nami, naprawa w ASO opisanych rzeczy przed nami (wczoraj chcieli dać żonie zastępczego... focusa kombi diesla, bardziej się nie dało dobrać samochodu do miasta, żona nie wozi prosiaków, nie wiem po co takie dają we flocie w Warszawie).
Natomiast bardzo fajnie jeździ się naszą Fiestą - patrzę na post osoby, która pożegnałą się z Fiestą. Sam za naszą po dużych rabatach dałem 68500 zł, i jedyne czego żałuję, że nie kilka k zł więcej, bo np szklanego dachu bym teraz używał. Z czasem wyleczyłem się z Vigniale (ma za duże, za głośne koła) i już nie żałuję, że nie była wówczas jeszcze produkowana. W ostatni weekend zrobiłem Fiestą ponad 1000 km i szczerze nie widzę powrotu do większych samochodów - na autostradzie wyrosłem z marszowej jazdy ponad 220 kmh, ustawione na tempomacie 150 kmh (na GPS to 145 kmh) mi wystarcza w zupełności, a najbardziej lubię sunąć 100 kmh (95 na gps) na VI biegu bocznymi drogami - i tak ustawiam trasy. Jest wtedy cicho a i spalanie mieści się w okolicach 5.5 litra na 100 km.

Co do systemu parkowania - żona powiedziała, że bez niego woli jeździć SKMką do pracy. To tyle w temacie, czy działa. Licze jednak, że jak dadzą nam fiestę bez tego, to może jednak spróbuje kilka razy nią do pracy pojechać. Naprawa ma zająć tylko 3 dni.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrz 2019, 07:59   

Wojtek Wawa, co konkretnie będziesz naprawiał oprócz przerysowania? Daj też opinię na temat serwisu.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Wrz 2019, 21:20   

mskgs, Przyznam, że lakier to kpina po 15 tys. km widzę podobne zużycie.
Swoim pojeżdżę jeszcze z 3 lata i zastanowię się czy wybrać następnego forda.
Kusiła mnie nowa Puma, ale raczej spasuje pseudo suva.

Być może kupię e-corsę w końcu 90% czasu jeżdzę po mieście...

Wojtek Wawa, Autko ładnie jeździ 100-140 km/h przyznać trzeba.
Co do tego park asistu, to do 20 km/h można sunąć i szukać miejsca :)

Wyleczyłem się z wersji ST - dwie jazdy mi wystarczyły. Zmieniłem sof silnika, też wystarczy.
Pewne rzeczy denerwują jak za głośny system cofania i ostrzegania (może da się to regulować).

Trochę drażni mnie podgrzewana szyba,a raczej druciki...
Oraz totalny brak blokady na wlewie paliwa.

Za auto dałem równo 70 tys. zł czy to dużo hmm i tak i nie.
Wszystko było by do zaakceptowania gdyby nie ta jakość.
Podobno nowe Clio jest bardzo dobrze wykonane, dużo lepiej od fiesty :/
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Wrz 2019, 07:10   

No właśnie, wszystko się rozchodzi o jakość. Mnie też denerwuje lakier, prawie całość pod maską w tym miejscu gdzie opiera się o piankę przy wycieraczkach już zeszła... spasowanie elementów na drzwiach jest bardzo słabe. Nie mógłbym przeżyć gdybym dał za swoją więcej, na szczęścia moją w titanium wyrwałem za 58 tyś... i myślę zę 60k to górna granica za taką jakość, niestety. Fiesta broni się jednak silnikiem, skrzynią i prowadzeniem. Obecnie nie ma lepszej alternatywy za 60k w tych kwestiach.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Wrz 2019, 19:49   

msky napisał/a:
Trochę drażni mnie podgrzewana szyba,a raczej druciki...
Przyzwyczaiłem się już,ale fakt początkowo trochę mnie to irytowało.Szkoda że nie wprowadzą podgrzewania bez drutów ;-|


A co do lakieru początkowo przejmowałem się każdą ryską,ale teraz nie zwracam na to uwagi :-)
No i u mnie 90% to jazda po mieście,więc nie będzie tak źle jak u was po autostradowej jeździe :-P
 
 
Wasabi 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Konrad
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11 Wrz 2019, 21:27   

Spasowanie wnętrza w stosunku mk7 to rzeczywiście poziom niżej. Nie wiem jak u Was ale u mnie pas kierowcy porysował słupek B. Co do lakieru to w mk7 miałem midnight sky, a teraz blue island desert. I ten nowy sprawia wrażenie solidniejszego, tamten rysował się od samego patrzenie. Co do problemów to u mnie pojawił się problem z blutufem, 2 różne telefony rozłacza podczas próby zadzwonienia badz próby słuchania muzyki. Kolejny to czujniki zapięcia pasów tylnej kanapy. Teraz działa to tak, że jak się usiadzie to nie ma sygnału. Natomist jeżeli osoba z tyłu zapnie pas, później go odepnie i wysiadzie z auta to pojawia się irytyjacy sygnał ( który znika po zapięciu pasa dla pustego miejsca kanapy, badz po wyłaczeniu zapłonu.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 23 Wrz 2019, 00:22   

Witam.Taka sprawa,po umyciu auta zobaczyłem przy grillu,że taka plastikowo-gumowa osłonka
dziwnie wystaje,próbowałem to wcisnąć,ale nie bardzo chciało wskoczyć,a więcej siły nie chciałem używać,żeby tego nie połamać <???>




U was też to tak wygląda ?Wydaje Mi się,że wcześniej tego nie było,ale też nie zaglądałem w to miejsce :-P
 
 
jacky-x 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 13 Paź 2017
Posty: 20
Skąd: SP
Wysłany: 23 Wrz 2019, 15:52   

@Tared
Inny mam grill (Active2) ale jest tam też ta guma i u mnie jest to ładnie schowane, wpuszczone i nic nie odstaje na całej szerokości. Jest to dość miękkie i jakby stanowiło całość wyłożenia od góry. Trudno mi to dokładniej ci jakoś sprawdzić, bo ten mój grill jest gęsty i tyle co udało mi się tam paluchy powkładać i latarką podświetlić. To chyba jakiś podmuch gdzieś wlazł i ci i to odchylił. Pozdr
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 23 Wrz 2019, 18:42   

Dzięki za odpowiedź.Ogólnie wygląda to jakby się odkształciło,bo jak to dociskam to z powrotem wraca do tego jak jest teraz.Postanowiłem rozejrzeć się po aukcjach,żeby zobaczyć jak to wygląda i trafiłem na takie foto Czyli wizyta w ASO mnie czeka,bo sam z tym raczej nic nie zrobię
 
 
mathaeus_1993 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Mateusz
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Wrz 2019, 19:04   

Ja miałem podobny problem w swojej fieście w wersji St-Line, dokładnie w tym samym miejscu jak na zdjęciach, zgłosiłem to w ASO przy wymianie oleju i poprawili to bez problemu :)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 24 Wrz 2019, 13:30   

Ok dzięki za informacje.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Wrz 2019, 07:49   

Wasabi,
jak ktoś odepnie pas z tyłu, to chyba wystarczy nacisnąć na kierownicy ok i przestaje piszczeć.

--

A tu wpis do pamiętniczka. Fiesta wróciła z naprawy
https://photos.app.goo.gl/czukiereczek

wygląda jak nowa, fajnie ją wystawili do odbioru w salonie. Jeszcze 2 tygodnie i pękną 2 lata, a dalej nam sprawia radość ten samochodzik - dla mnie jest totalnie bezobsługowy. 3 miesiące temu sprawdzałem poziom płynu chłodniczego, ale po tym jak po pół roku w ogóle nie opadł, przestałem go kontrolować. Co do różnych dźwięków wynikających z taniego wykończenia - zgadzam się że są, ale jest ich mało i nie są dla mnie istotne.

A co do ceny, to nie ma konkurencji - jeśli lubi się prowadzenie/gadżety. W naszej fieście nie ma fejkowych guzików i kompletnie syci mój głód nowoczesności/luksusu. Nawet wypasiony jak na samochód zastępczy egzemplarz, nie miał elektrycznych i przyciemnionych szyb z tyłu, co bawiło synka (bo fakt, kręcenie korbą w 2019 to dziwna rzecz), w upale musiałem wejść do samochodu z rakotwórczymi oparami z plastików, żeby otworzyć okna (tylko z przodu), zamiast nacisnąć kluczykiem. Na trasie musiałem sam pilnować dystansu (nie było nawet tempomatu!), a o parkowaniu pisałem (brak kamery/czujników z przodu). I tak nie było tragedii, by był Android Auto i czujniki z tyłu, a nagłośnienie (obecnie chyba niedostępne) z 7 głośnikami bez subwoofera grało naprawdę znośnie. Silnik 75 KM zaskoczył mnie pozytywnie, natomiast jego spalanie z 7000 km było identyczne jak naszej 100 KM po 36000 km - 6.8 l / 100 km.

Zdarzyło mi się ostatnio przejechać długi zakręt z niesamowitą prędkością - przód trzymał jak przyklejony, a tył zrobił się ciut ciut lekki, ale bez żadnego szarpnięcia i bez żadnej interwencji elektroniki - to jest naprawdę coś niesamowitego, jak ten samochód się prowadzi.

Filmik Pertyna o Clio widziałem, rzeczywiście niesamowity samochód się zapowiada. Ale wątpię, czy wychodząc 2.5 roku po mk8 będzie miał wszystkie bajery, które mamy w fieście rocznik 2017. Z LEDami plus, ale to ma mk8 od 2018 za 1600 zł, a co z VI biegiem? Fakt, w wersji 75KM nawet na autostradzie tego biegu nie potrzebowałem, za to prowadzenie clio raczej nie zbliży się do fiesty. A wyciszenie już wiadomo, że jest gorsze. Nawet nie znając cen, już widać, że i dziś bym kupił mk8. Ale ludzie lubiący dobrze wykonane wnętrza wyboru nie mają, zostaje im clio (choć czy nie lepiej brać vigniale, a te tanie plastiki klamek dać tapicerowi do oklejenia? Naiwnie pytam :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 78
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 26 Wrz 2019, 11:01   

No czego oczekiwać od samochodu segmentu B :) Ja mam wersję 85KM w wersji sync i ponieważ głównie użytkuję w mieście wystarcza mi po kokardę jak mówi Pertyn. Jak jadę z Mazur do Gdańska też z bananem na twarzy. Nadal z ciekawości oglądam inne auta i wiecie co? Nie widzę takiego, którym zastąpiłabym fiestę. Prowadzenie, rozplanowanie i wygląd kokpitu, nawet wykończenie na które niektórzy narzekają, wystarcza mi w 100% W listopadzie minie rok i nadal nic mi nie trzeszczy, nic nie cieknie, wyciszenie super. Kiedyś się zastanawiałam nad hyundaiem i20 czy corsą ale dla mnie są nudne. Z Fiesty mi się nie chce wychodzić. Mogłaby być minimalnie wyższa w środku, żeby lepiej się wsiadało bez zginania w pół ale daje radę.
_________________
Fiesta 2018 -1.1L Duratec TI-VCT PFI 85PS, Moondust Silver (metalik)
 
 
Wasabi 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Konrad
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26 Wrz 2019, 13:42   

Wypróbowałem z tym ,,ok" i nie działa. Z tego co pamiętam to na tylnych siedzeniach zasada działania była taka sama jak na przednich. Wypięcie aku nie pomogło, trzeba jechać na serwis.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 27 Wrz 2019, 17:18   

Frauka napisał/a:
Mogłaby być minimalnie wyższa w środku, żeby lepiej się wsiadało bez zginania w pół ale daje radę.


Masz 2m wzrostu? :D

Mam 1.85 i nie czuję potrzeby zginania się w pół :)
 
 
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 78
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 1 Paź 2019, 16:34   

Mój mężu ma 198, trochę gorzej ;)
_________________
Fiesta 2018 -1.1L Duratec TI-VCT PFI 85PS, Moondust Silver (metalik)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lis 2019, 16:22   

Kolejny wpis do pamiętniczka, około 37800 km przebiegu, w weekend zrobiłem 440 km, średnie spalanie 5.5 l/100 km (prawie pół baku zostało!). Stan oleju 40%, poziom płynów cały czas w normie.

Nie chcąc dopisać własnej rodziny i siebie do listy ofiar postanowiłem jechać przepisowo - ekspresówka 120 kmh (lub wolniej, gdy się nie dało jechać tak szybko - inteligentny tempomat), drogi pozamiejskie 90-100kmh (licznikowe), w zabudowanym 60 kmh. I spalanie lepsze niż w niejednym dieslu do tego komfort i naprawdę rewelacyjne czasy przejazdów poza jednym sporym korkiem w sobotę rano.

Niestety jest jeden zgrzyt - przez godzinę śmierdziało z układu wentalacji - myślałem, że samochód się pali (choć oczywiście nie było dymu), zatrzymałem się, nic nie dawało żadnych objawów. Na drugi dzień też coś było czuć. Na trzeci już nie.

Pewnie w wentylator coś wpadło. Dobrze, że jest jeszcze 5 lat gwarancji :-)

Ale ogólnie rewelacyjny samochodzik.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lis 2019, 14:17   

Kolejny update. Fiesta ma kolejny 1000 km na kołach nawinięty przez żonę (pojechała sobie na długi weekend 500 km w jedną stronę). Spalanie średnie 5.8 l z tego wyjazdu.

I tu problem - jej telefon przestał działać z Sync3 - nie ma Android auto, tylko Bluetooth.
Po podłączeniu kablem po około 20 sekundach pojawia się komunikat "Urządzenie USB nie odpowiada".

I tyle.
Ktoś z Was miał taki problem? Telefon to Samsung S7 edge, prawdopodobnie aktualizacja samsunga go zepsuła.
Oczywiście Android Auto aktualny, ale sprawdzałem też te z sierpnia i nic się nie zmieniło.
Włączyłem na telefonie tryb programisty i debuguwanie USB. Też nie zadziałało.
Próbowałem 3 różnych kabli i obu portów USB - i też bez skucesu.
Zrobiłem hard reset telefonu - i oczywiście nic się nie zmieniło.
Co ciekawe gdy sprawdziłem wersję SYNC, połączyłem z WiFi i włączyłem aktualizację, przez pół h nic się nie działo (było pobieram aktualizację i ciągle stało na jednej kresce na początku). A wersja systemu jest wciąż z 2017 roku...

Jestem załamany, ten telefon żona ma dopiero niecałe 2 lata, działa znakomicie, ale Android Auto przestało. Wiem, że ostatnio Android Auto ma problemy z komendami głosowymi, ale w przypadku telefonu żony w ogóle telefon nie wywołuje AA.

Wszelkie pomysły/podobne doświadczenia mile widziane.

A wracając do pamiętniczka. Miałem głupi pomysł wystartowania w biegu w Krakowie - wysiadłem z synem z Pendolino w piątek i smog był tak straszny, że obaj już w sobotę byliśmy chorzy. W niedzielę wróciliśmy umierający do Warszawy, wróciła po nas żona i doceniłem przycisk ECO. Serio, gdy chcecie się kompletnie wyluzować i czujecie się źle, polecam tryb ECO, nic nie szarpie, jedzie się niesamowicie płynnie.

Dotąd uważałem, że ten tryb jest bez sensu - nie zmienia przecież spalania, tylko reakcję na gaz. Coś mi mówi, że będę z niego korzystać częściej.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lis 2019, 14:21   

Dodam, że z moim telefonem (s10e) wszytko działa
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.