Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 10 Sty 2019, 13:13   

Jestem częściowo po serwisie związanym z door edge protector

Płyn w chłodnicy został dolany, kazano mi obserwować sytuację, bo już znany jest problem i pewnie będzie jakaś akcja - nieoficjalnie od serwisanta.
Druga sprawa to dowiedziałem się, że mam silnik z odłączanym cylindrem - jednak... (nie wiem czy to prawda).

Teraz najlepsze - Wymieniono mi wszystkie prowadnice w 3 drzwiach oprócz tych od pasażera.
Okazało się, że wymaga to kolejnych części, których nie mają i muszą zamówić. Następny dzień w plecy.

Olej nie wymaga wymiany, filtry też. Dostałem sporo pytań o moje opony - są rewelacyjne nawet na śniegu bardzo polecam.

Na koniec sync3 - zalecono mi nie aktualizowanie i czekanie na rozwój sytuacji...
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Sty 2019, 22:04   

Zauważyłem coś dziwnego.Ogólnie cały czas jeżdżę z AC włączonym i nie było żadnych dziwnych akcji.
I taka sytuacja wracam wieczorem AC włączone.Rano odpalam i przy AC lampka się nie świeci i muszę ręcznie włączyć.Już mi się tak wczoraj i dzisiaj stało.Możliwe,że akumulator jest niedoładowany i system odcina klimę albo coś zaczyna się psuć hmm :fox:
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Sty 2019, 10:49   

U nas też to zauważyłem, chyba na dużym mrozie sam wyłącza kompresor.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 12 Sty 2019, 12:37   

A to nie jest tak, że poniżej +4'C klima się nie włącza? Mamy tak w MK7 żony- kontrolka klimy się świeci, bo układ jest w gotowości, ale kompresor się nie włącza ze względu na zbyt niską temperaturę. Tak mi to kiedyś wytłumaczono.
ALE NIGDY sama kontrolka się nie wyłączyła.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 13 Sty 2019, 16:25   

Po kolejnych dniach obserwacji temp (-4-0)zauważyłem takie coś :
klima na auto,
ac włączone,
1 bieg prędkości
zmieniam na 2 bieg,ac gaśnie,więc mówię dobra,w lato zmieniając na wyłączonej było odwrotnie i zmiana prędkości powodowała włączenie ac. Przyjeżdżając na parking na tym 2 biegu prędkości gaszę auto.Wracam odpalam i ac już się pali <8> Trochę to dziwne ale widocznie tak ma być :twisted:
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sty 2019, 14:08   

A co tu taka cisza? :)

Czy ktoś z Was miał problem wieszającego się SYNC 3? Co prawda przez te 8 miesięcy miałem takie 2 przypadki, ale po odpaleniu silnika następuje zwiecha i ekran nie reaguje na dotyk, tzn. klikam np. na telefon, muzykę i nic... Ustawienia działają, a reset nie pomaga. :) Dopiero zgaszenie i zamknięcie samochodu, odczekanie chwile i ponowne uruchomienie naprawia sprawę.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 26 Sty 2019, 20:34   

Miałem parę razy sytuację,że np ekran czarny wszystko gra i dopiero zgaszenie auta,otwarcie drzwi,ponowne odpalanienie rozwiązywały problem


jest też szybsza opcja.Trzeba wcisnąć jednoczenie włącznik+przewijanie w prawo albo w lewo (nie pamiętam dokładnie) i wtedy sync się uruchomi ponownie
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sty 2019, 10:17   

Też tak miałem raz, zmieniałem radio na ekranie komputera pokładowego ; ) Trzeba było zgasić auto, odczekać chwilę i potem już działało : )
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sty 2019, 23:43   

Tared napisał/a:

jest też szybsza opcja.Trzeba wcisnąć jednoczenie włącznik+przewijanie w prawo albo w lewo (nie pamiętam dokładnie) i wtedy sync się uruchomi ponownie


Dziękuję! Dzisiaj miałem okazję przetestować. :D włącznik+przewijanie w prawo -> zresetowało się -> pomogło :ok:
 
 
tantal 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: wlkp
Wysłany: 31 Sty 2019, 10:12   

Fiesta ma już 3000 km, może napiszę coś od siebie.
Na plus:
- fajnie się prowadzi, komfortowe zawieszenie (jak na miejskie auto)
- kultura pracy silnika ecoboost (tylko na postoju lekko czuć te 3 cylindry), 6 biegowa skrzynia
- dużo gadżetów uprzyjemniających podróż, np. android auto, podgrzewana szyba, utrzymanie pasa ruchu itp.
- spokojnie można się nim wybrać w dłuższą trasę, dobrze wyciszone wnętrze, nawet przy wyższej prędkości
- reflektory LED
Na minus:
- sync 2.5 momentami działa dość ślamazarnie, odczuwalne szczególnie po podłączeniu telefonu przez kabel
- fotele przy dłuższych podróżach są mało komfortowe
- hamulce czasem zbyt czułe, raczej przy prędkości parkingowej
- sygnalizacja zmiany biegów za wcześnie sygnalizuje zmianę na wyższy
- brak wyświetlanej godziny na wyświetlaczu między zegarami jeśli włączone są google mapy

Ogólnie z auta jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni.
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 31 Sty 2019, 19:24   

Wczoraj Fieście żony stuknął roczek ;) Auto przejechało dokładnie 7302,5 km. W tym czasie został wymieniony olej oraz filtr oleju. Po roku użytkowania stwierdzamy, że jest to fajne auto zwłaszcza do poruszania się po mieście. Fiesta klei się do drogi a układ kierowniczy idealnie przekazuje informacje dla kierowcy o sytuacji na drodze. Na ten moment nie mamy jej nic do zarzucenia :)

 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lut 2019, 16:25   

CZy MK8 St-line 140KM ma przełącznik trybów jazdy eko/normal/sport? Sprzedawca zarzeka się, ze to jest w tej wersji....
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Lut 2019, 19:03   

BRUNNER, nie ma.
Jest tylko przycisk eco.
Takie tryby ma focus, oraz fiesta ST (nie st-line)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 7 Lut 2019, 22:01   

dokładnie,sprzedawca jak widać nie ogarnia :-)
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2019, 08:34   

Aż szkoda... swoją drogą, odczuwacie jakąś znaczącą różnicę pomiędzy norma a eco?
 
 
tantal 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: wlkp
Wysłany: 8 Lut 2019, 15:37   

Na eco jest odczuwalnie słabsze przyspieszenie.
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lut 2019, 21:43   

Oczywiscie ze odczuwam. Jest znaczna roznica. Jedzac na eco i potem wylaczajac ten tryb masz wrazenie jakbys ktos mocno zachipowal auto. Przepustnica jest znacznie przymknieta w trybie eco. Czy znaczaco wplywa na spalanie.. nie zauwazylem.
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lut 2019, 21:47   

Ostatnio zauwazylem ze mam peknieta obudowe lusterka. Wszyscy mowia ze to po myciu i silnym mrozie w nocy. Mylem jednego wieczora auto i zaczynalo mrozic juz, w nocy byl juz niezly mroz. Zauwazylem dopiero dzis bo ostatnio autem jezdzilem o 6 i 18 wiec jak bylo ciemno... skoro plastik pekl sam z siebie mozna probowac to zareklamowac? Zadnego uszkodzenia mechanicznego nie bylo, wiec chyba do ubezp.nie ma co zglaszac. To ewidetnie slabosc materialu.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 9 Lut 2019, 11:39   

Spróbować możesz,tylko nie mów im ,że stało się to po umyciu auta na mrozie :-P
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lut 2019, 08:56   

Przejechałem z rodziną Warszawa-Szczawnica-Warszawa i poniżej wrażenia z wypadu narciarskiego:
1. średnie spalanie zarówno z wyprawy jak i dotychczasowych ~24500 km 6.8 (na wyświetlaczu), spalanie na kalkulatorze było wyższe o maks 0.3 l/100 km
2. uwielbiam stabilność fiesty - jechała procesja 60 kmh na ograniczeniu 90 kmh, za to z naprzeciw nikt nie jechał - była biała droga (pierwszy dzień ferii woj. mazowieckiego). Wyprzedzanie to była bajka - to też ogromna zaleta napędu na przód - ciągle przyśpieszając mamy zapewnioną stabilność na zmiennej przyczepności. O zakrętach w górach nie ma co pisać. Powrót pustymi suchymi drogami ekspresowymi (specjalnie wracaliśmy o nietypowej porze) to przelot z vmax. Jakoś ten hałas opisany przez Tareda nie występował. Co ciekawe problem z hałasem z tyłu mają rodzice, ale wynika on z tego, że nie mają elektrycznych szyb z tyłu i tam te okna same po pewnym czasie się uchylają (klamki obracają się na wybojach) i zaczyna się szum. Mi czy to 190 czy 150 jest w fieście w miarę cicho (chyba, że jedziemy pod huragan, co też przeżyłem i opisałem w tym wątku).
3. pierwszą godzinę podczas powrotu Android Auto/Sync3 się zawiesił. Nie było dźwięku. Byłem przekonany, że spalił się bezpiecznik od głośników. Ani radia, ani muzyki ze smartfona nie dało się odpalić. Restart przez kombinację klawiszy nic nie dał, i to 2 czy 3 razy. Dopiero wyłączenie silnika i otworzenie-zamknięcie drzwi i ponowne odpalenie.
Jestem rozczarowany, że Ford na Polskę nie dał ani jednej oficjalnej aktualizacji softu - bardzo to psuje obraz całości - inne samochody przez lata trwania gwarancji stają się coraz lepsze, tutaj ani nowego softu nie ma, ani nawet naprawy brzęczenia obiecanej miesiąc temu.
4. Do nart nie trzeba bagażnika dachowego - do 4 osób (a jechaliśmy w 3) narty można upchnąć tak, by przechodziły pomiędzy przednim fotelem a ścianą boczną kabiny. Nie kolidują z pasem bezpieczeństwa. Przynajmniej do 172 cm długości nart. Po raz kolejny fiesta okazała się rewelacyjnie pakowna.
5. wkurza, że radar tempomatu i hamulca awaryjnego/ostrzegania przed kolizją, jest tak nisko. Suche ekspresówki w okolicy Radomia stały się obiektem ataku sporej śnieżycy. Oczywiście zwolniłem i cieszyłem się, że na nosie mam dobre okulary z filtrem polaryzacyjnym (wg mnie rewelacja we mgle itp.) a samochód wykrywa inne samochody sam (ustawiłem 4 belki - najwyższy dystans). Serio ledwo było widać, mało kto (zapewne w szoku) włączał tylne przeciwmgielne. Jechało się więc superkomfortowo... przez pierwsze 50 km. Potem radar się zalepił śniego-lodem i trzeba było sobie radzić samemu. To naprawdę niefajne uczucie - zwolniłem jeszcze bardziej, ale znalazłem się w sytuacji, której nigdy więcej nie chciałem przeżywać z rodziną na pokładzie - mgła, droga ekspresowa i strach że coś się zaraz z niej wyłoni w rodzaju karambolu, albo stojących samochodów na obu pasach - tak najczęściej giną na takich drogach ludzie. Tempomat z 4 belkami już kiedyś mnie komfortowo od czegoś takiego uchronił (chyba we wrześniu) - zatrzymałem się wtedy płynnie, włączając samodzielnie światła awaryjne i ci kierowcy za mną też mieli łagodne hamowania. Tu zapewne sam zdązyłbym zahamować, ale czy jadący za mną? Mogłoby być różnie. Na szczęście z 20 km dalej wyjechaliśmy ze śniegowej chmury.
6. odkryciem tego wyjazdu jest, że asystent pasa ruchu przeszkadza i super, że można go wyłączyć jednym kliknięciem na lewej dźwigni za kierownicą. W górach wiadomo - są zakręty, to trzeba je brać płynnie, a nie skokowo, jak działa ten system. Na dorgach ekspresowych też nie, bo przy dużej prędkości należy jechać maksymalnie płynnie. Ten system dobry jest do wolnego toczenia się autostradą, gdy jesteśmy zmęczeni/coś musimy ogarnąć na wyświetlaczu, i chcemy by samochód przez chwilę nas pilnował.
Nie miałem pojęcia, że Fiesta ma tak przyjemny układ kierowniczy dopóki nie wyłączyłem asystenta pasa ruchu :-) Naprawdę polecam ten eksperyment na innych drogach niż proste.

Dodatkowo po opisanym wyjeździe pojechałem z synem w inne góry mx5 i tam dołączyli do nas rodzice fiestą 85 KM - opiszę jazdę nią po prawie roku w odpowiednim temacie.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.