Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Sie 2018, 22:11   

A co zmienia się z aktualizacją SYNC3?
To prawda z tym że modele 2019 mają mieć krok wstecz i SYNC 2.5?
 
 
glotti 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: 24 Sie 2018, 07:10   

seee8a napisał/a:
A co zmienia się z aktualizacją SYNC3?
To prawda z tym że modele 2019 mają mieć krok wstecz i SYNC 2.5?


Tak - Sync 2.5 czyli brak komend głosowych i 6 głośników zamiast 7
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Sie 2018, 08:34   

To ja tej aktualizacji nie robię, lubię głos tej kobiety ;)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 24 Sie 2018, 09:25   

msky napisał/a:
Jakbyś podał swój sposób na aktualizację przez USB
Pobierz sobie paczkę
Kod:
http://ivsu.binaries.ford.com/owner-package/1372100963553662187/WF0JXXGAHJHC19795.zip

I potem jak w instrukcji
Kod:
https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/rhd/central/owners/resources-and-support/sync-&-bluetooth-support/docs/SYNC_3_USB-Update-Guide.pdf
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 24 Sie 2018, 10:02   

seee8a napisał/a:
A co zmienia się z aktualizacją SYNC3?
Główna zmiana z 2.2 na 3.0 to dodanie opcji przewijania piosenek paluchem słuchając muzyki z USB i wersja 3.0 jest wymagana jak ktoś chce używać Sygica,Waze oraz lepsze wsparcie do Android Auto


Ciekawi mnie tylko czy aktualizacja do 3.0 będzie już ostatnią,bo do focusa wejdzie nowy sync nie wiem czy pod wzgl podzespołów będzie się różnił,ale będzie miał inny podział partycji.Na szczęście z tego co wyczytałem na innym forum są osoby które potrafią obecne synce przystosować pod nowe aktualizacje czyli 3.2 i 3.3 chodź na ten moment wnoszą one loga stacji radiowych i wybór tła z kilku wgranych więc nie warte to zawracania sobie głowy.Już lepiej sobie wgrać takie theme
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Sie 2018, 16:41   

Male podsumowanie wypadu nad polskie morze. Jazda autostradą 140 km/h na tempomacie przez 200 km, reszta drogi lokalne i krajowe. Zasięg na baku to około 680-750 km tankowałem zwykle kiedy pokazywał zasięg 60 km.



 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2018, 20:28   

Sprawdziłem ostatnio jak tam lakier pod ramką od tablicy rejestracyjnej... Cóż. Rdzy z tego może nie będzie, ale jest już biało :O zamawiam osłonkę :P
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sie 2018, 12:01   

Witam i pozdrawiam,
moja Fiesta zamówiona dziś rano.
Titanium 1.0 EC 100km 5d, race red, comfort1, dywaniki gumowe, ford protect. Już posiadać będzie odłączany cylinder i sync 2.5 z 6 głośnikami i 8" ekran już w standardzie. To teraz tylko czekać :)
 
 
Ludwik91 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Sławomir
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 28 Sie 2018, 12:08   

Witam,

Jestem ciekawy jak to faktycznie będzie z tym odłączanym cylindrem bo ja zamawiałem w Lipcu ale wersję ST-Line 1.0 125km i do produkcji wchodzi dopiero na początku września i niby miało jeszcze tego nie być tylko dopiero w nowych Focusach ma być ten wynalazek :)
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sie 2018, 12:09   

Jeździłem już activem wyposażonym w ten system odłączania, przynajmniej tak mówił sprzedawca, bo różnicy nie wyczułem żadnej...
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 29 Sie 2018, 15:22   

Moj niby też miał już mieć deaktywacje, ale nie ma.
Podobno działa to w bardzo określonych warunkach obrotowych.
Nie wiadomo jak to będzie z trwałością panewki aktywującej (problemy silnika 1.5)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Sie 2018, 17:10   

Ten nowy 1.5 ma już jakieś problemy? :D
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 30 Sie 2018, 13:17   

Na niemckim forum jest dyskusja na temat głośnego i zbyt gwałtownego włączania się systemu. Dochodzą dziwne wibracje
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Wrz 2018, 10:37   

Czy macie koło dojazdowe w swoich samochodach? Czy też brakuje klucza do kół? :p i orientuje się ktoś, czy nakrętki na felgi aluminiowe będą pasowały do dojazdówki?
Chyba gdzieś się to już przewijało, ale teraz że tak powiem bardziej się zacząłem interesować tematem. ;)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 3 Wrz 2018, 17:00   

Masz dojazdówkę i nie masz klucza? A rozkładałeś... podnośnik :V:
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Wrz 2018, 14:18   

Yyyy ...Faktycznie :D był tam schowany :P Dopiero po wyciągnięciu podnośnika zauważyłem. Sorki :)
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 4 Wrz 2018, 14:21   

Spoko, po to jest forum :ok:
Za to ci, co nie dopłacili do dojazdówki, to nie mają ani podnośnika, ani klucza. W mk 7 też tak jest.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Wrz 2018, 15:07   

Dokładnie, w mk7 miałem tylko zestaw naprawczy z kompresorem. Choć nie powiem, ten drugi był dosyć przydatny bo służył mi do pompowania kół w rowerze. :D
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Wrz 2018, 08:26   

Z dziennikarskiego obowiązku :-)
Nasza fiesta ma obecnie około 17500 km (w ostatnie dwa dni zrobiłem nią po autostradach 700 km). Co ciekawe wczoraj mogłem sobie prawie godzinę pojeździć najdroższą (wypasioną na maksa z najdroższym silnikiem diesla) nową mazdą cx5. Uwaga, będzie znowu słodzenie fieście poniżej.
1. adaptacyjny tempomat - to nie tylko wygoda, ale też przede wszystkim bezpieczeństwo. Jadąc 130 kmh wpadłem z suchego asfaltu w ścianę wody - oberwanie chmury. Nagle przestało być cokolwiek widać na dystansie od 20 metrów wzwyż. Zahamowanie to spowodowanie karambolu i śmierci ludzi. Ale też jazda na pałę z taką prędkością (albo i nawet 90 kmh) to przecież ryzykowanie śmierci swojej i swoich bliskich, jeśli coś stało się przed nami. Tempomat zadziałał idealnie. Mogłem na luzie włączyć światła tylne przeciwmgielne (przednie w dzień nic i tak nie dają), a samochód podążał za poprzednikiem (zwolnił do tych 105 kmh). Pomagał też trzymać pasa - systemy nie przestały działać. Decyzja, by zostawić nową podstawową mazdę 3 przed blokiem, okazała się zbawienna. W samochodzie bez tych systemów, byłby to znacznie większy stres i niebezpieczeństwo.
W drodze powrotnej, na autostradzie wolności przed Warszawą także miała bardzo niebezpieczna sytuacja. Mimo braku wypadku, jakiegokolwiek innego powodu, nagle lewy pas zatrzymał się z 70 kmh do zera. Full stop. Samochód zahamował jednocześnie włączając ostrzeżenie przed wypadkiem. Ale było zero stresu. Mogłem skoncentrować się na manualnym włączeniu świateł awaryjnych (bo dzięki szybkiej reakcji systemu, moje hamowanie nie było awaryjne, zatrzymałem się też z 7 metrów przed poprzednikiem). Uratowałem dzięki temu też tych za mną.
2. Android Auto i duży ekran multimediów - to naprawdę robi ogromne wrażenie nawet po przesiadce z cx5 za milion monet. A Android Auto znowu znalazł najszybszą drogę, ominął korki i skorzystał ze skrótów znanych tylko lokalsom.
3. Rewelacyjna kamera cofania - w cx5 mimo z 3 razy mniejszego ekranu (porównuję powierzchnię), widać pixele.
4. Wyciszenie - człowiek się przyzwyczaja, ale obecna cx5 słynna z dobrego wyciszenia, wcale nie kosi nowej fiesty. Tu i tu głównie słychać opory toczenia. Zmiana opon na cichsze od razu dodatkowo poprawi komfort. Fiesta nawet przy tych licznikowych 193 (tyle robi bez większego wysiłku po płaskim 1.0 100 KM) sprawia wrażenie cichej - cicho nie jest, ale poza stłumionym szumem wiatru nic nie wyje. A silnik przepięknie brzmi powyżej 5000 rpm.
5. Spalanie - tam i z powrotem miałem na wyświetlaczu 6.9 l średnio - w rzeczywistości tam było 7.3, z powrotem 7.1. Trudno to nazwać naukowym dowodem, ale komputer więcej przekłamuje na Shell Fuel Save, niż na paliwie Efecta z Orlenu (obie 95). Na 100% polskim paliwie mniej więc spalił, mimo że tam jechałem na tempomacie 148 (autostrada)/138 (ekspresówka), a z powrotem 148 (ekspresówka) / 158 (autostrada) a ruch był podobny - czyli koszmarny na A1 (lewy pas jechał 0-180) i dośc lajtowy na ekspresówce (90% czasu jazda bez zmiany prędkości). Inna sprawa, że Wrocław jest pod górę raczej z Warszawy.
6. Prowadzenie - tu akurat zaskoczenie - dziś nawet taka krowa jak cx5 robi zakrety 90@60 bez najmniejszego wysiłku, przechyłu nadwozia. Oczywiście samo wrażenie podczas siedzenia niemal jak na dachu takiej fiesty jest średnie. Ale to w fieście można zrobić na długim szerokim ślimaku 140@70 i samochód błaga o te dodatkowych 25 KM bo mógłby być jeszcze szybciej gdyby tylko silnik dał radę go napędzić. W takiej cx5 boję się, że po początkowym braku przechyłów i jeździe jak po sznurku, nastepnym jest niekontrolowany obrót na dach, bo fizyka jednak zawsze działa. W fieście jest pełen spokój. A na ciasnych zakrętach jeszcze elektroniczna szpera. W ST line to chyba poniżej 180 kmh na takich łącznikach pomiędzy autostradami nawet opony nie piszczą (?).

Stan oleju 29%, ciśnienia w oponach (w cx5 też nie można ich zobaczyć mimo czujników w kołach) to zależnie od temperatury 2.3-2.5 przód 2.1-2.4 tył. Uczucie, gdy przy 160 kmh wiesz jakie są ciśnienia w każdym kole - bezcenne.

Czego mi brakowało w fieście po jeździe cx5? Poza drzwiami w skórze zamiast czystym plastiku (co poprawia w większości wersja vigniale) i światłami full led (które każdy w tym roku może zamówić), grzaną kierownicą (pomyłka w naszym zamówieniu i ominięcie opcji za jedyne 300 zł), przede wszystkim cx5 ma genialny HUD - wyświetlał informacje daleko z przodu, jeszcze przed maską silnika (oczywiście to złudzenie, ale nie używa szybki przeziernej). To jest ZAJE##STE! Oby w mk9 to się pojawiło :-) W focusie jest (choć ten z szybką).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Wrz 2018, 22:00   

Dorzucę coś od siebie. Byłem na „objazdówce” Chorwacji, przejechałem ponad 4000km, z czego autostrady to z ok. 1500km. Na liczniku już ponad 10.000km.
Obserwacje na plus:
+ wygodne fotele, po trasach 500-800km nie wychodziłem „połamany”
+ całkiem dobre wyciszenie przy prędkościach autostradowych... chociaż na tych betonowych już jest głośno :P Niech nikt nie marudzi na drogi w Polsce!
+ prowadzenie i stabilność - bajka ;) zdarzały się kręte drogi górskie i pokonywanie ich było czystą przyjemnością, jazda autostradą nie męczy. Aż bym sobie taką ST po zakrętach pojeździł!
+ spalanie z komputera na odcinku prawie 4100km to 5,6L/100. Realnego nie sprawdzałem, pewnie w okolicach 6. Jazda mieszana, przepisowa, autostrady, krajówki, górki.

Minusy:
- spasowanie wnętrza! Przy ruszaniu i obciążeniu nawet lewarek od skrzyni „telepie” wydając nieprzyjemnie dźwięki.
- 1.0 EB jest świetnym silnikiem, ale na trasy lepszy jest jednak diesel. W czasie wyjazdu miałem dużo stromych podjazdów, krajówek gdzie trzeba było wyprzedzać. Ciągłe redukcje i wysokie obroty z czasem były męczące. W mieście i na autostradzie ok.
- apple carplay i ajfonowe mapy są do dupy, całe szczęście apple odblokował już google maps :D

P.S. Każdemu kto marudzi na nasze drogi/kierowców/kulture jazdy (lub jej brak) polecam wyjazd za granicę, a szczególnie południe Chorwacji czy też inne kraje bałkańskie. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.