Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
Wysłany: 24 Sie 2018, 10:02
seee8a napisał/a:
A co zmienia się z aktualizacją SYNC3?
Główna zmiana z 2.2 na 3.0 to dodanie opcji przewijania piosenek paluchem słuchając muzyki z USB i wersja 3.0 jest wymagana jak ktoś chce używać Sygica,Waze oraz lepsze wsparcie do Android Auto
Ciekawi mnie tylko czy aktualizacja do 3.0 będzie już ostatnią,bo do focusa wejdzie nowy sync nie wiem czy pod wzgl podzespołów będzie się różnił,ale będzie miał inny podział partycji.Na szczęście z tego co wyczytałem na innym forum są osoby które potrafią obecne synce przystosować pod nowe aktualizacje czyli 3.2 i 3.3 chodź na ten moment wnoszą one loga stacji radiowych i wybór tła z kilku wgranych więc nie warte to zawracania sobie głowy.Już lepiej sobie wgrać takie theme
Male podsumowanie wypadu nad polskie morze. Jazda autostradą 140 km/h na tempomacie przez 200 km, reszta drogi lokalne i krajowe. Zasięg na baku to około 680-750 km tankowałem zwykle kiedy pokazywał zasięg 60 km.
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2018, 20:28
Sprawdziłem ostatnio jak tam lakier pod ramką od tablicy rejestracyjnej... Cóż. Rdzy z tego może nie będzie, ale jest już biało :O zamawiam osłonkę
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sie 2018, 12:01
Witam i pozdrawiam,
moja Fiesta zamówiona dziś rano.
Titanium 1.0 EC 100km 5d, race red, comfort1, dywaniki gumowe, ford protect. Już posiadać będzie odłączany cylinder i sync 2.5 z 6 głośnikami i 8" ekran już w standardzie. To teraz tylko czekać
Jestem ciekawy jak to faktycznie będzie z tym odłączanym cylindrem bo ja zamawiałem w Lipcu ale wersję ST-Line 1.0 125km i do produkcji wchodzi dopiero na początku września i niby miało jeszcze tego nie być tylko dopiero w nowych Focusach ma być ten wynalazek
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Sie 2018, 12:09
Jeździłem już activem wyposażonym w ten system odłączania, przynajmniej tak mówił sprzedawca, bo różnicy nie wyczułem żadnej...
Moj niby też miał już mieć deaktywacje, ale nie ma.
Podobno działa to w bardzo określonych warunkach obrotowych.
Nie wiadomo jak to będzie z trwałością panewki aktywującej (problemy silnika 1.5)
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Na niemckim forum jest dyskusja na temat głośnego i zbyt gwałtownego włączania się systemu. Dochodzą dziwne wibracje
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Wrz 2018, 10:37
Czy macie koło dojazdowe w swoich samochodach? Czy też brakuje klucza do kół? :p i orientuje się ktoś, czy nakrętki na felgi aluminiowe będą pasowały do dojazdówki?
Chyba gdzieś się to już przewijało, ale teraz że tak powiem bardziej się zacząłem interesować tematem.
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 3 Wrz 2018, 17:00
Masz dojazdówkę i nie masz klucza? A rozkładałeś... podnośnik
_________________ HDK ZdZN A Rh"-".
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Wrz 2018, 14:18
Yyyy ...Faktycznie był tam schowany Dopiero po wyciągnięciu podnośnika zauważyłem. Sorki
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 4 Wrz 2018, 14:21
Spoko, po to jest forum
Za to ci, co nie dopłacili do dojazdówki, to nie mają ani podnośnika, ani klucza. W mk 7 też tak jest.
_________________ HDK ZdZN A Rh"-".
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Wrz 2018, 15:07
Dokładnie, w mk7 miałem tylko zestaw naprawczy z kompresorem. Choć nie powiem, ten drugi był dosyć przydatny bo służył mi do pompowania kół w rowerze.
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Wrz 2018, 08:26
Z dziennikarskiego obowiązku
Nasza fiesta ma obecnie około 17500 km (w ostatnie dwa dni zrobiłem nią po autostradach 700 km). Co ciekawe wczoraj mogłem sobie prawie godzinę pojeździć najdroższą (wypasioną na maksa z najdroższym silnikiem diesla) nową mazdą cx5. Uwaga, będzie znowu słodzenie fieście poniżej.
1. adaptacyjny tempomat - to nie tylko wygoda, ale też przede wszystkim bezpieczeństwo. Jadąc 130 kmh wpadłem z suchego asfaltu w ścianę wody - oberwanie chmury. Nagle przestało być cokolwiek widać na dystansie od 20 metrów wzwyż. Zahamowanie to spowodowanie karambolu i śmierci ludzi. Ale też jazda na pałę z taką prędkością (albo i nawet 90 kmh) to przecież ryzykowanie śmierci swojej i swoich bliskich, jeśli coś stało się przed nami. Tempomat zadziałał idealnie. Mogłem na luzie włączyć światła tylne przeciwmgielne (przednie w dzień nic i tak nie dają), a samochód podążał za poprzednikiem (zwolnił do tych 105 kmh). Pomagał też trzymać pasa - systemy nie przestały działać. Decyzja, by zostawić nową podstawową mazdę 3 przed blokiem, okazała się zbawienna. W samochodzie bez tych systemów, byłby to znacznie większy stres i niebezpieczeństwo.
W drodze powrotnej, na autostradzie wolności przed Warszawą także miała bardzo niebezpieczna sytuacja. Mimo braku wypadku, jakiegokolwiek innego powodu, nagle lewy pas zatrzymał się z 70 kmh do zera. Full stop. Samochód zahamował jednocześnie włączając ostrzeżenie przed wypadkiem. Ale było zero stresu. Mogłem skoncentrować się na manualnym włączeniu świateł awaryjnych (bo dzięki szybkiej reakcji systemu, moje hamowanie nie było awaryjne, zatrzymałem się też z 7 metrów przed poprzednikiem). Uratowałem dzięki temu też tych za mną.
2. Android Auto i duży ekran multimediów - to naprawdę robi ogromne wrażenie nawet po przesiadce z cx5 za milion monet. A Android Auto znowu znalazł najszybszą drogę, ominął korki i skorzystał ze skrótów znanych tylko lokalsom.
3. Rewelacyjna kamera cofania - w cx5 mimo z 3 razy mniejszego ekranu (porównuję powierzchnię), widać pixele.
4. Wyciszenie - człowiek się przyzwyczaja, ale obecna cx5 słynna z dobrego wyciszenia, wcale nie kosi nowej fiesty. Tu i tu głównie słychać opory toczenia. Zmiana opon na cichsze od razu dodatkowo poprawi komfort. Fiesta nawet przy tych licznikowych 193 (tyle robi bez większego wysiłku po płaskim 1.0 100 KM) sprawia wrażenie cichej - cicho nie jest, ale poza stłumionym szumem wiatru nic nie wyje. A silnik przepięknie brzmi powyżej 5000 rpm.
5. Spalanie - tam i z powrotem miałem na wyświetlaczu 6.9 l średnio - w rzeczywistości tam było 7.3, z powrotem 7.1. Trudno to nazwać naukowym dowodem, ale komputer więcej przekłamuje na Shell Fuel Save, niż na paliwie Efecta z Orlenu (obie 95). Na 100% polskim paliwie mniej więc spalił, mimo że tam jechałem na tempomacie 148 (autostrada)/138 (ekspresówka), a z powrotem 148 (ekspresówka) / 158 (autostrada) a ruch był podobny - czyli koszmarny na A1 (lewy pas jechał 0-180) i dośc lajtowy na ekspresówce (90% czasu jazda bez zmiany prędkości). Inna sprawa, że Wrocław jest pod górę raczej z Warszawy.
6. Prowadzenie - tu akurat zaskoczenie - dziś nawet taka krowa jak cx5 robi zakrety 90@60 bez najmniejszego wysiłku, przechyłu nadwozia. Oczywiście samo wrażenie podczas siedzenia niemal jak na dachu takiej fiesty jest średnie. Ale to w fieście można zrobić na długim szerokim ślimaku 140@70 i samochód błaga o te dodatkowych 25 KM bo mógłby być jeszcze szybciej gdyby tylko silnik dał radę go napędzić. W takiej cx5 boję się, że po początkowym braku przechyłów i jeździe jak po sznurku, nastepnym jest niekontrolowany obrót na dach, bo fizyka jednak zawsze działa. W fieście jest pełen spokój. A na ciasnych zakrętach jeszcze elektroniczna szpera. W ST line to chyba poniżej 180 kmh na takich łącznikach pomiędzy autostradami nawet opony nie piszczą (?).
Stan oleju 29%, ciśnienia w oponach (w cx5 też nie można ich zobaczyć mimo czujników w kołach) to zależnie od temperatury 2.3-2.5 przód 2.1-2.4 tył. Uczucie, gdy przy 160 kmh wiesz jakie są ciśnienia w każdym kole - bezcenne.
Czego mi brakowało w fieście po jeździe cx5? Poza drzwiami w skórze zamiast czystym plastiku (co poprawia w większości wersja vigniale) i światłami full led (które każdy w tym roku może zamówić), grzaną kierownicą (pomyłka w naszym zamówieniu i ominięcie opcji za jedyne 300 zł), przede wszystkim cx5 ma genialny HUD - wyświetlał informacje daleko z przodu, jeszcze przed maską silnika (oczywiście to złudzenie, ale nie używa szybki przeziernej). To jest ZAJE##STE! Oby w mk9 to się pojawiło W focusie jest (choć ten z szybką).
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Wrz 2018, 22:00
Dorzucę coś od siebie. Byłem na „objazdówce” Chorwacji, przejechałem ponad 4000km, z czego autostrady to z ok. 1500km. Na liczniku już ponad 10.000km.
Obserwacje na plus:
+ wygodne fotele, po trasach 500-800km nie wychodziłem „połamany”
+ całkiem dobre wyciszenie przy prędkościach autostradowych... chociaż na tych betonowych już jest głośno Niech nikt nie marudzi na drogi w Polsce!
+ prowadzenie i stabilność - bajka zdarzały się kręte drogi górskie i pokonywanie ich było czystą przyjemnością, jazda autostradą nie męczy. Aż bym sobie taką ST po zakrętach pojeździł!
+ spalanie z komputera na odcinku prawie 4100km to 5,6L/100. Realnego nie sprawdzałem, pewnie w okolicach 6. Jazda mieszana, przepisowa, autostrady, krajówki, górki.
Minusy:
- spasowanie wnętrza! Przy ruszaniu i obciążeniu nawet lewarek od skrzyni „telepie” wydając nieprzyjemnie dźwięki.
- 1.0 EB jest świetnym silnikiem, ale na trasy lepszy jest jednak diesel. W czasie wyjazdu miałem dużo stromych podjazdów, krajówek gdzie trzeba było wyprzedzać. Ciągłe redukcje i wysokie obroty z czasem były męczące. W mieście i na autostradzie ok.
- apple carplay i ajfonowe mapy są do dupy, całe szczęście apple odblokował już google maps
P.S. Każdemu kto marudzi na nasze drogi/kierowców/kulture jazdy (lub jej brak) polecam wyjazd za granicę, a szczególnie południe Chorwacji czy też inne kraje bałkańskie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.