Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia |
Autor |
Wiadomość |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Cze 2018, 17:00
|
|
|
U mnie już nawet muzyka nie pomaga. :( Słyszę to i tak
Obserwacje:
1. Tylko na rozgrzanym silniku
2. Przy wciskaniu pedału gazu -> wskazuje na wibracje, przy ok. 2.5 tys. obr. ustępuje
3. Przy wciskaniu pedału gazu podczas postoju na "luzie" - cisza
4. Jadąc po nierównej drodze też potrafi lekko zgrzytać
5. Na moje ucho to odgłosy dochodzą od strony drzwi / rogu deski rozdzielczej na łączeniu już z drzwiami.
Macie door edge protector? bo ja nie.
Swoją drogą, wczoraj zauważyłem w szczelinie po otwarciu drzwi (między drzwiami a karoserią) coś jakby gąbkę owinięta sreberkiem, jakby jej zadaniem było zasłonięcie jakiejś dziury w nadkolu Nie wiem jak to inaczej opisać, ale może będzie wiadomo o co mi chodzi. Część jest dosyć luźna - ale czy potrafi wydawać takie odgłosy? |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 20 Cze 2018, 22:33
|
|
|
Ja nie mam ochrony krawędzi drzwi i na razie cisza. Przebieg: 1498,7 km, więc za 1,3 km będę miał silnik dotarty. To trzeszczenie występuje od razu, czy zauważyliście dopiero po jakimś przebiegu? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Cze 2018, 22:48
|
|
|
Ja zauważyłem po jakiś 700km, występuje tylko na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Cze 2018, 12:34
|
|
|
U mnie jest door edge, stąd mamy pierwsze wnioski jak dotąd
1. trzeszczy niezależnie od zamontowania door edge
2. jest to związane z włączonym silnikiem
3. nie występuje w innych wersjach niż Titanium/Trend-sync
U mnie ten odgłos był słyszany 3 dni po odebraniu samochodu. Usłyszałem na trasie, po przejechaniu 200 km. Teraz to już jest prawie cały czas.
Bardzo cieszę się, że inni się tym zajęli, po pierwszych miesiącach walki straciłem nadzieję, ale też się chyba przyzwyczaiłem - a mojej żonie nigdy to nie przeszkadzało.
BTW u mnie poziom płynu chłodzącego jednak jest poniżej minimum (po nocy stania na płaskim jest niżej, niż zaraz po jeździe, trochę na odwrót jak z olejem, ale też kwestia pochylenia samochodu zapewne). Jaki płyn mogę dolać? Nie chcę jechać do ASO, bo zapewne mają standardową marżę 300%, a może się mylę? Zgaduję, że zwyczajnie
A. nie dolali przy wydaniu
B. silnik już pije ten płyn.
W obu wypadkach nie chcę im dawać moich pieniędzy za nic, nawet jeśli miałoby to być 10 zł. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 21 Cze 2018, 14:42
|
|
|
Ciekawe jest,że silnik musi być lekko nagrzany,żeby to wystąpiło,czyli jakby to było związane z jakimś osprzętem który po nagrzaniu trzeszczy Wojtek Wawa napisał/a: |
BTW u mnie poziom płynu chłodzącego jednak jest poniżej minimum (po nocy stania na płaskim jest niżej, niż zaraz po jeździe, trochę na odwrót jak z olejem, ale też kwestia pochylenia samochodu zapewne). Jaki płyn mogę dolać? Nie chcę jechać do ASO, bo zapewne mają standardową marżę 300%, a może się mylę? Zgaduję, że zwyczajnie
A. nie dolali przy wydaniu
B. silnik już pije ten płyn. |
Co do tego,że po jeżdzie jest więcej to normalne,bo ten płyn po nagrzaniu zwiększa swoją objętość
Taki ma być ten płyn Kod: | https://ford.sklep.pl/product-pol-14802-plyn-do-chlodnic-Super-Plus-Premium-Ford-1L-1931955.html | a dokładniej może być innej firmy ale o takiej WSS-M97B44-D specyfikacji
Co do tego brzęczenia to już sam nie wiem skąd ono dobiega bo codziennie mam wrażenie jakby to było inne miejsce.Wczoraj myślałem ,że to pod kierownicą okolice tej lampki oświetlającej podłogę dzisiaj jakby okolice dzwigni do otwierania maski
Najlepiej było by jakieś małe dziecko wziąść na przejaźdzkę które by się tam położyło i by nasłuchiwało
Założyłem też temat na 2 forum zobaczymy co tam będą pisać |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Cze 2018, 17:02
|
|
|
Umówiłem się do ASO po niedzieli, dam znać. Jestem dosyć nerwowym człowiekiem i jazda po mieście zaczyna mnie irytować. |
|
|
|
|
piotrh
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 1 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22 Cze 2018, 01:00
|
|
|
Swoja Fiestę mam od tygodnia (1.0 Ecoboost 100KM). Wersja Sync + klima auto, ekran 8"+podgrzewana szyba + kamera cofania. Wcześniej jeździłem wysłużonym Lanosem, więc przeskok ogromny. Jak na razie na liczniku 500km. Co się rzuca w uszy to cisza. Przy 120 km/h wciąż mogę swobodnie słuchać muzyki. Druga rzecz to Android Auto - po prostu działa i robi świetną robotę - bałem się, że będą z tym problemy, a zależało mi na działającym Spotify i nawigacji googla. Jeśli chodzi o właściwości jezdne to teraz bajka, ale nie mam punktu odniesienia do jakiś konkurencyjnych marek jak i w ogóle jakiś nowszych aut. Miałem trochę kwaśną minę jak zobaczyłem spalanie wg komputera pokładowego po ok 70km przejechanych po lokalnych i osiedlowych drogach - 9.5l. Zwalam to na to, że auto nowe i ja nie mam jeszcze wyczucia jakie biegi są najlepsze w danym momencie. Teraz jak pojeździłem także po autostradzie i głównych drogach, szedłem do 6.3l. Co mnie trochę wkurza, a często mi się zdarza, na osiedlowych uliczkach robiąc zakręty i mając wrzucony 2 bieg gaśnie mi auto. W tej kwestii muszę zmienić przyzwyczajenia z lanosa.
Tak się prezentuje. Musze przyznać, że podoba mi się bardziej niż w trakcie kupowania, szczególnie te boczne przetłoczenia robią na mnie wrażenia.
|
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 22 Cze 2018, 15:21
|
|
|
pokaż w nocy jak te dzienne świecą bo jakiś inny kształt mają |
|
|
|
|
Gandzior28
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Dawid
Wiek: 33 Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22 Cze 2018, 15:37
|
|
|
Bo w sync edition nie ma tych pasków ledowych, ma same żarówki coś w stylu jak byś pozycyjne włączył w starszych modelach aut. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Cze 2018, 09:31
|
|
|
piorth,
gratuluję przeskoku z lanosa na fiestę mk8. Co do spalania, z całej zimy (od października do dzisiaj), 12300 km, 80% Warszawa, spalanie to 6.8 l/100 km (z komputera, realnie zapewne ponad 7). Nie masz się czego bać.
Inna sprawa, że jak zastosujesz ecodriving, to naprawdę można wiele wykręcić. Tylko u Was są góry, więc nie ma cudów, tylko diesel da radę naprawdę mało spalić. Sprawdź też ciśnienia opon, moi rodzice jeżdżą szybko i daleko autostradą, a jak zapytałem ich o ciśnienia opon, to powiedzieli 1.9.
Dużo radości z forda. I koniecznie go zakonserwuj, jeśli chcesz go mieć dłużej niż 5 lat. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 15:59
|
|
|
Przejechany ponad 1000 km od ostatniego Check Engine. Wystarczyło dolać te około 0.3 l płynu chłodniczego i komunikat się póki co nie pojawia. BTW 0.3-0.4 l to akurat różnica pomiędzy MIN a MAX. Nie bawiłem się w rozcieńczanie wodą zdemiralizowaną - jakby miało ubyć wtedy doleję wody.
Cena w for parts 20zł + 9 zł przesyłka, ale kupiłem przed długą trasą w ASO (ale specjalnie innym, by nie zarabiali ci, którzy olali dolewkę) - tam cena 34 zł za litr.
W ASO powiedziano mi też, że podczas dotarcia może tego płynu trochę uciec - dla mnie to bardzo dziwne, bo gdzie, przez uszczelkę? To się foki rs masowo docierają |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
piotrh
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 1 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 17:49
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | I koniecznie go zakonserwuj, jeśli chcesz go mieć dłużej niż 5 lat. |
Piszesz o konserwacji podwozia? Pytałem o to sprzedawcę przed odbiorem, jak również gościa, który przekazywał auto i obaj mówili, że nie ma potrzeby. Możesz rozwinąć temat (ceny, gdzie róbiłeś)? |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Cze 2018, 18:46
|
|
|
Gdzie robiłem to bez znaczenia - ja gdzieś w Warszawie, a rodzice u dealera w Krakowie. Ale faktem jest, że samochód mający mniej niż miesiąc i bez przebiegu (tzn może 50 km) miał już powierzchniowe ognisko korozji przy mocowaniu przedniego zawieszenia. Wiadomo co z tego urosłoby w kilka lat. Focusy 2 po 7-9 latach bez konserwacji potrafią całkowicie gnić (pokazywał mi znajomy blacharz). Widziałem 4oletniego s-maxa z całym rudym spodem.
Oficjalnie to tylko powierzchniowe, ale chcesz się założyć, że nie wejdzie na blachę? Jeśli chcesz zmieniać samochód co 5-7 lat (i zostawiać go firmie leasingowej) to bez znaczenia. BTW gwarancja na rdzę jest tak skonstruowana, że kompletnie nie działa.
Nie wiem dlaczego niektóre ASO wciskają kit, że nie trzeba w ogóle samochodów zabezpieczać. Ja rozumiem francuzy, czy audi... Ale ford czy japończyki? |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Jacoo
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Michał
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 23 Skąd: ldz
|
Wysłany: 27 Cze 2018, 08:39
|
|
|
Jest ktoś z łodzi z mk 8? |
_________________ Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe. |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 08:53
|
|
|
Wojtek Wawa napisał/a: | Focusy 2 po 7-9 latach bez konserwacji potrafią całkowicie gnić (pokazywał mi znajomy blacharz) |
Focus mojej siostry Mk1 z 2003 roku 0 rdzy. Kupiony w salonie z tym, że garażowany przez cały okres użytkowania. Jak ktoś nie wierzy mogę zrobić zdjęcia |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 09:01
|
|
|
Oczywiście Ci wierzę. Jednak przy typowym przebiegu ~20 000 km rocznie z czego ~8 000 km po soli/solnej brei, oraz przy typowym trzymaniu samochodu pod chmurką, sprawy mają się inaczej. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 11:40
|
|
|
Mój wujek miał forda Mondeo 2005 roku chyba, do 2015 nie miał grama rdzy.
Ten lepik to taka zabawa, trzeba sporo rozkręcać, śmierdzi jak cholera. |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 30 Cze 2018, 14:25
|
|
|
mskgs napisał/a: | Umówiłem się do ASO po niedzieli, dam znać. Jestem dosyć nerwowym człowiekiem i jazda po mieście zaczyna mnie irytować. | I jak byłeś już ? u Mnie od strony pasażera też coś drży od czasu do czasu głównie na wybojach .Zaczyna mnie już to irytować i pomału myśle o tym,żeby się tam wybrać,bo to już jest przegięcie żeby w nowym aucie takie odgłosy się wydobywały
sprawdzam jeszcze pod frazą "buzzing noise when the gas pedal is just applied."na forach co piszą
I jeszcze takie pytanko,bo to moje 1 nowe auto i gdy chciałbym się tam umówić na wizyte to dzwonie pierw do "Recepcjonistka Serwisu Mechanicznego" ? bo tyle tam tych stanowisk na stronie mają że troche zgłupiałem |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Lip 2018, 22:13
|
|
|
Niestety nie dałem rady jechać w tamtym tygodniu. Przełożyłem na jutro, ale nie wiem czy ostatecznie mi się uda pojechać, bo strasznie dużo spraw mi spadło na głowę.
Spasowanie w drzwiach jest tragiczne, gdzie nie nacisne w okolice klamki/uchwytu od drzwi to trzeszczy mk7 FL też idealna nie była, ale tu jest chyba gorzej, niestety. Dowiedziałem się również, że mam filtr cząstek stałych.
Z pozytywnych rzeczy: na liczniku nieco ponad 2000km. Samochód ładnie się buja, prędkości nieprzepisowe w naszym kraju osiąga bez problemu, 200 pojedzie a może i nawet więcej, ale że już wyrosłem z takiej jazdy, to nie chciało mi się sprawdzać dalej. ;-) |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Lip 2018, 12:42
|
|
|
Nasza Fiesta ma ponad 12700 km i znów trochę nią jeździłem. Kolejny update.
Zacząłem słyszeć wycie podczas jazdy na półsprzęgle. To chyba ten dźwięk, który mi w styczniu mistrz serwisu opisał, że ten typ tak ma. Nie było tego słychać aż do teraz. Czy coś z tym robię? Nie planuję. Mojej żonie nawet talerze w bagażniku brzęczące nie przeszkadzają (sam na światłach wysiadłem i je poukładałem lepiej, zapytałem jak długo tak jeździ, odpowiedziała że długo:-)) |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
|