Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Cze 2018, 10:48   

Właśnie auto będzie jeździć głownie w mieście i opony wielosezonowe to dla mnie wygoda. NA pewno założę, bo ten miszeliny to średnia półka niestety :/

Czy odczuwacie overboost na 3,4 biegu w zakrsie 3000-4500 obr/min. ?
Niby kiedyś było coś takiego do wartość 210 Nm...
Różne są legendy o tym.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 17 Cze 2018, 14:00   

średnia półka ? :9: na filmikach testowych fiesty chwalą te opony,a na oponeo ta firma jest w zakładce "PREMIUM"
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Cze 2018, 18:19   

Zrobiłem dziś trochę km, na upartego 6-ty bieg można wrzucić przy 90km/h i się tak toczyć. Wypaliłem także drugi bak i zatankowałem do pełna. Komputer pokazywał 6,8L/100, a z tankowania wyszło... 6,8L/100 :P
Z wad dodałbym jeszcze jeden punkt... Bieg wsteczny, jak ktoś siedzi obok to na pewno o niego zahaczymy... Trochę bez sensu umiejscowiony, lepiej by było do góry + jedynka, a nie 6.

Dalej coś trzeszczy/brzęczy tak do 2500 obrotów i tylko jak przyspieszam. Albo jak tempomat sam przyspiesza. Czyli coś wpada w wibracje. No chyba że jakiś przekaźnik dziwne dźwięki wydaje. :P
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Cze 2018, 22:32   

Jak widać, nie tylko my mamy ten problem:
https://www.fordownersclu...-buzzing-noise/
I nagranie z tamtego forum:
https://drive.google.com/file/d/1IGqgFl5Yv1KfAn1_A5Nt0UusxAIHXa6b/view - to to ? :) Identyczne jak u mnie.
 
 
brunoa 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: poznan
Wysłany: 18 Cze 2018, 13:25   chip nowej Fiesty 1.0 EB 100KM

Witam
Wygląda, ze temat nowej Fiesty ogarniety, w piątek zrobiłem chipa w Tune Force przy przebiegu 4000km.
Chyba to 1-szy w kraju chip 1.0 EB po FL z nowym sterownikiem z wypustu 2018
z ciekawostek sterownik sterownik trzeba na stół
Rezultat 146 KM i 210 Nm. Jest dobrze, wrażenia jak najbardziej pozytywne, szybka reakcja na gaz i ciąg od samego dołu to jest to czego oczekiwałem od moda.
Spalanie bez zmian, zalecane paliwo to PB 98
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 18 Cze 2018, 14:29   

brunoa napisał/a:
ciąg od samego dołu to jest to czego oczekiwałem od moda.

Czyli teraz poniżej 2k rpm silnik się tak nie dławi ?

mskgs napisał/a:
to to ?
dokładnie tak jakby takie skrzypienie plastiku

edit
założyłęm słuchawki,żeby lepiej wsłuchać się w dzwięk i u mnie nie ma tak źle jak na tym nagraniu :V: Postaram się jutro wrzucić telefon do tego schowka pod pokrętłem świateł i nagrać dzwięk który w moim przypadku się wydobywa,co ciekawe nie pojawia się zawsze.Swoją drogą uchyty na dzwiach też są kiepsko spasowane i skrzypią gdy się je złapie w moim przypadku ten od pasażera bardziej od strony kierowcy delikatnie

Ogólnie fajne auto ale takie detale trochę mnie drażnią jakby nie mogli tego lepiej rozwiązać Nawet mogli zażądać za to więcej $$....

Od strony lakierniczej też znalazłem babol wrzuce przy okazji zdjęcie i gdy tak patrzę na Discavery na program o produkcji aut i widzę na swoim babol to zastanawiam się czy ktoś to rzeczywiście kontroluje i odsyła potem auta do poprawki.Nawet mam przytarty lakier przy wlewie paliwa ;-(
Ostatnio zmieniony przez Tared 18 Cze 2018, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2018, 15:34   

mskgs

wielkie dzięki za opisanie wrażeń z wersji 125 KM, choć trochę szkoda, że nie załóżyłeś oddzielnego wątku - ktoś będzie szukał wrażeń z Twojej wersji przez google, i trochę mu zajmie znalezienie tego w zaczętym przeze mnie wątku o wersji 100 KM.

Co do czujnika zmierzchu - dużo bardziej groźne jest za późne włączanie świateł, np w deszczu. Ford ma to dobrze ogarnięte, nad tym litrem więcej spalonego paliwa rocznie nie ma co płakać (o ile to tyle wyjdzie).

msky
jak jeździsz głównie po Warszawie kupuj całoroczne, dobrze kombinujesz. Ja całą zeszłą zimę dałem radę w stolicy w miarę mocnym i lekkim RWD z LSD na letnich oponach (miałem inny samochód na zimówkach, ale nie chciało mi się nim jeździć). Tyle tej soli sypią na drogi, że opony zimowe są zbędne, przynajmniej tutaj.
Oczywiście zakładam ogarnięcie za kierownicą (bo kilka kontr trzeba było zapodać, choć głównie przez zapinanie szpery, której fiesta poza ST nie ma), zły kierowca w deszczu na drodze się nie utrzyma, nawet z ABS/ESP.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2018, 15:38   

A wracająć do meritum, może fiesta żony stała nie całkiem na płaskim, ale płyn chłodniczy jest na minimum. Ciekawe czy to objaw końca silnika, czy po prostu tyle leją? Będę dawać znać. Żaden z samochodów mi płuynu chłodniczego nie zjadał w widoczny sposób - nie w 9 miesięcy i 12 k km.

hint w słynnym focusie RS poprawia uszczelki głowicy chyba nie do końca zadziałała, pierwszy silnik po zmianach już wybuchł i to w drodze z ASO do domu(źródło facebook:-).

Stay tuned.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 18 Cze 2018, 16:00   

Ja miałem poniżej minimum jak z salonu do domu wróciłem.Tym bardziej się zdenewowałem,bo przy odbiorze pytałem się czy wszystkie płyny są uzupełnione.Dziewczyna powiedziałala ,że wszystko jest ok,a w sumie mogłem otworzyć maske,Ja głupi na słowo uwierzyłem ozor

tyle miałem wlane
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Cze 2018, 16:11   

Uff, to mnie pocieszyłeś, czyli może nic nie wypił. Generalnie jak pisałem wielokrotnie kocham ten samochód, zwłaszcza zimą i na autostradzie, albo gdy muszę jechać w więcej niż 2 osoby. Do brzęczenia przy pewnych obrotach/przeciążeniach naprawdę można się przyzwyczaić, tylko te dwa check engine zburzyły zaufanie do samochodu. Stąd niski poziom płynu chłodniczego od razu powiązałem z uszczelką głowicy.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 18 Cze 2018, 16:21   

hehe ja przed zakupem się naczytałem o tej uszczelce i jak zobaczyłem ten pzm płynu to od razu się wystraszyłem :-P ale znajomy przywiózł mi płyn dolałem,potem obserwowałem i nic nie ubywało więc na razie jestem spokojny :-)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Cze 2018, 16:56   

Wojtek Wawa napisał/a:
mskgs

wielkie dzięki za opisanie wrażeń z wersji 125 KM, choć trochę szkoda, że nie załóżyłeś oddzielnego wątku - ktoś będzie szukał wrażeń z Twojej wersji przez google, i trochę mu zajmie znalezienie tego w zaczętym przeze mnie wątku o wersji 100 KM.


Spoko, zbiorę się w któryś dzień i założę. :D Ale może po dotarciu, na razie w zasadzie moje odczucia niewiele się różnią od 100KM, bo wskazówka w moim samochodzie nie przekroczyła 3500 obrotów. :P
Swoją drogą otworzyłem dzisiaj maskę i na wężyku od spryskiwaczy szyb znalazłem jeszcze kawałek jakiejś taśmy... chyba nie ściągnęli w salonie. W każdym razie wątpię, żeby to była przyczyna brzęczenia. :P
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Cze 2018, 22:50   

mskgs, Fakt robię km głównie po mieście, dlatego kupię wielosezonowe.

Dziś widziałem fiestę z ledami - ładny widok :)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2018, 09:44   

Wojtek Wawa napisał/a:
Co do czujnika zmierzchu - dużo bardziej groźne jest za późne włączanie świateł, np w deszczu. Ford ma to dobrze ogarnięte, nad tym litrem więcej spalonego paliwa rocznie nie ma co płakać (o ile to tyle wyjdzie).


Jeszcze co do tego. Nie zgodzę się, nie jest to dobrze ogarnięte, "lepiej wcześniej niż później" to też nie argument. :P Np. w Toyotach da się ustawiać czułość czujnika zmierzchu. Kiedyś miałem Citroena i tam to spoko działało, tzn. w deszczu się włączało w miarę szybko, a przy zachodzie słońca jednak jeszcze się świeciły dzienne. Tutaj potrafią się już włączyć mijania. Może nie jest to problem przy diodowych światłach, ale np. przy żarówce/ksenonie już może to mieć znaczenie i bynajmniej nie chodzi mi o oszczędność paliwa, a bardziej o zużycie żarówki/żarnika.

I swoją drogą, płyn chłodniczy u mnie jest między min a max.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Cze 2018, 10:15   

Widać Twoje ASO rzetelnie sprawdzało samochód przed wydaniem... albo fiesta żony jest wadliwa. Czas pokaże.

A co do regulacji poziomu załączania świateł - mam 5 poziomów w mx5 i niestety zdarzyło się na mocno oświetlonych jerozolimskich, że zgasił mi światła w nocy - inni dawali mi znać, a myślałem, że machają, bo lubią autko - do dziś czuję wstyd ;-)

Potem przestawiłem na bardziej czuły poziom, potem na mniej czuły... generalnie wolałbym, by było jak w fieście, czyli raz a dobrze. W mk8 zwyczajnie o tym nie myślę, a w maździe często zastanawiam się, czy to ja dobrze ustawiłem czułość. Ale widać mamy inaczej. To wypalenie żarnika, żarówki, to pikuś, przy jeździe w mocnym deszczu bez świateł, które może spowodować nawet wypadek. W ogóle piszemy o nowych samochodach, jakie wypalenie żarnika? Jestem hardcorem, bo zaplanowałem fiestę na min 10 lat, jakoś nie znam samochodów z 2008 roku z matowymi, wypalonymi światłami. Fakt, to pierwsze bardziej groźne, bo klosze się bardzo łatwo rysują. Do tego mk8 (przynajmniej 80% spotykanych na drogach) w dzień świeci ledami, a nie żarówkami.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2018, 13:10   

Przecież nie pisałem o matowieniu reflektorów, tylko o zużyciu żarówki/żarnika. Mają określony czas pracy po którym trzeba je wymienić i tyle, nowy samochód nie ma tu nic do rzeczy. Miałem wcześniej Fiestę mk7 FL i lepsze żarówki starczyły mi na niecały rok... a tam nie miałem automatycznych świateł. :P Jeżeli automat zbyt wcześniej zapala światła mijania, to ten czas do wymiany będzie krótszy. W przypadku ksenonów dochodzi jeszcze wysoki koszt nowych żarników. Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników, o której ktoś jeździ, ile jeździ etc... W niektórych przypadkach pewnie jazda cały dzień na światłach mijania nie będzie miała znaczenia. A czasami komuś czas między wymianami żarówek może się przez to znacząco skrócić.

W ostateczności zostaje manualne sterowanie światłami. :P
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Cze 2018, 13:53   

Nie ma co martwic się o ledy. Jeśli to te same co w nowym swifcie, lub vw polo, a pewnie tak jest to są to philipsy o żywotności 50 000 g, czyli prawie 6 lat świecenia non stop.

W necie można znaleźć sporo informacji o tych ledach i szczegółach technicznych. Bardziej można obawiać się, że padnie system chłodzenia lub samego zasilania.
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2018, 19:49   

Ostatnio widziałem już którąś z kolei Mazdę CX-5 FL z LED-ami świecącymi tylko z jednej strony. :D Ciekawe co się tam podziało :-P
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 20 Cze 2018, 11:26   

Wojtek Wawa napisał/a:
Panowie, opisywałem wiele miesięcy temu, że stan oleju na bagnecie ponad max jest stanem pożądanym przez Forda - zalewają w fabryce więcej oleju zakładając, że silnik na dotarciu może go zużyć więcej....


1. Potwierdzam- w Vignale stan oleju w silniku też jest ponad poziom maksymalny.
2. Poziom płynu chłodzącego silnik jest między minimum a maksimum.
3. Nadal nie słychać żadnych dziwnych odgłosów w kabinie :-)
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 20 Cze 2018, 16:10   

a Ja nagrałem ten odgłos,zauważyłem,że robi się to gdy silnik się trochę nagrzeje i przy naciskaniu gazu.Pomyślałem,że może to pedał zgrzyta ale na zgaszonym silniku cisza Hmmm co to może być .?? :9:
Przy włączonej muzyce ledwo to słychać ale już przy wyłączonej irytuje ten dzwięk


wsłuchajcie się w ten zgrzyt :9:
Kod:
https://drive.google.com/file/d/1Z_KVJ2B_EtwuqK-nnOTZUNdC6vzXjzbt/view?usp=sharing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.