Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji
Autor Wiadomość
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 29 Sie 2017, 22:22   2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji

Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum, a także od 3 tygodni nowym nabywcą Fiesty z 2006 roku :)

Silniczek 1.3 wersja 69 konna v8 .

Mam w sumie jeden dość duży problem.. Podczas włączania klimatyzacji autko traci mi na mocy.. :( Wiatrak od chłodzenia chodzi dość głośno.. Nie wiem czy to wada czy jak.., ale nie jest to zbyt fajne podczas podróżowania.. Nie wiem jak to jest z tymi biegami.. ile ich ma i jak je sprawdzić..

Dodatkowo podczas jazdy od 1 do 2 tys obrotów.. słychać grzechotanie.. na każdym biegu.. łańcuch ? Rolki ? Bardzo proszę o jakieś porady / sugestie. Później jest cisza, auto jeździ bardzo fajnie i dość zwinnie.. Spalanie normalne od około 5 litrów w trasie do 8 litrów w miescie.

Nie palą sie żadne checki czy ikony. ;-( ;-( :ups:
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sie 2017, 22:50   

Odnośnie klimy to niestety to normalne że samochod traci moc bo on bierze napęd z paska przy silinku...lepsza byłaby klima z elektryki no ale my mamy mechaniczna...
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Sie 2017, 00:06   Re: 2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji

MrMocny napisał/a:
Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum, a także od 3 tygodni nowym nabywcą Fiesty z 2006 roku :)

Silniczek 1.3 wersja 69 konna v8 .

Mam w sumie jeden dość duży problem.. Podczas włączania klimatyzacji autko traci mi na mocy.. :( Wiatrak od chłodzenia chodzi dość głośno.. Nie wiem czy to wada czy jak.., ale nie jest to zbyt fajne podczas podróżowania.. Nie wiem jak to jest z tymi biegami.. ile ich ma i jak je sprawdzić..

Dodatkowo podczas jazdy od 1 do 2 tys obrotów.. słychać grzechotanie.. na każdym biegu.. łańcuch ? Rolki ? Bardzo proszę o jakieś porady / sugestie. Później jest cisza, auto jeździ bardzo fajnie i dość zwinnie.. Spalanie normalne od około 5 litrów w trasie do 8 litrów w miescie.

Nie palą sie żadne checki czy ikony. ;-( ;-( :ups:



Prawdopodobnie masz 1-biegowy wentylator chłodnicy. Poszukaj rezystora w jednym z rogów obudowy wentylatora. Jak go nie ma, będzie włączał się zawsze po starcie klimy i to się zmienić nie da.

Co do biegów to skrzynia/sprżegło mówią papa, jak na jakimś biegu innym niż góra 2 jeślisz mniej niż 2tys obr. Niszczysz sobie auto.
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 30 Sie 2017, 07:52   

Oki. Pojde i spraqdze czy mam rezystor czy nie.

Co do drugiego..

Grzechot pochodzi z silnika.. nie ze skrzyni biegow sprzeglo mowi papa? Mysle ze raczej nie. Nie slizga sie.. przyspiesza tak jak powinno na niskich obrotach przy 5 tym biegu.. po drugie powiem tak.. na 2 biegu. Krece do okolo 3.5 tys obrotow, potem wrxucam trojke obroty sa powyzej 2.5 tys i zadnego grzechotania nie ma.. tak samo 1 bieg do 2 wchodzina okolo 2.5 tys obrotow i tez nie slychac. Sprawdzilem 2 inne fiesty.. bylo to samo.. moze to ich wada


Edit. Obroty nie od 1 do 2 tylko od 1.2 tys do 1.8 tys obrotow.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Sie 2017, 10:36   

MrMocny napisał/a:
przyspiesza tak jak powinno na niskich obrotach przy 5 tym biegu.. po drugie powiem tak.. na 2 biegu. Krece do okolo 3.5 tys obrotow, potem wrxucam trojke obroty sa powyzej 2.5 tys i zadnego grzechotania nie ma.. tak samo 1 bieg do 2 wchodzina okolo 2.5 tys obrotow i tez nie slychac. Sprawdzilem 2 inne fiesty.. bylo to samo.. moze to ich wada


ekodriving, bo rozumiem, że to uprawiasz nie jest dobry dla auta.
Żaden silnik i skrzynia tego nie lubią jak się przyśpiesza od bardzo niskich obrotów.
Czy to Fiesta, czy inne auto beznzynowe, to jadąc poniżej 2000 obr (no powiedzmy poniżej 1700) przy próbie przyśpieszenia silnik będzie rzęził. To nie diesel.

Z ciekawości jeździłem kilkoma Fiestami 1.3 by mieć porównanie do mojego 1.6 i absolutnie niżej 2500 obr nic się nie dzieje, żadnego wyraźnego przyśpieszenia nie ma, a dopiero powyżej 3000 czuć jakąś moc w 1.3.
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 30 Sie 2017, 11:13   

Tak tak.. Ekonomiczna jazda..

Fakt.. auto rzęzi.., ale nawet na 1 biegu podczas startu ? ( obr od 1.2 do 1.8, potem nagle cisza w silniku? ) Na wolnych obrotach.., dodajac gaz do powiedzmy 5 tysiecy obrotow.., w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...

Powiem koledze, że przed kupnem mojej Fiesty, sprawdzilem inne 3 fiesty. Od 1.2 do okolo 1.8-2 Tys bylo to samo.., auto ma kopniaka u mnie mniej wiecej od 2.5 tyss obrotów.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 30 Sie 2017, 14:23   

MrMocny napisał/a:
w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...


No i sam sobie odpowiedziałeś. Silnik to nie jest.

Może też to być jakas głupotka :D Moze mocowanie wydechu lub jego osłon termiczych wpada w jakieś wibracje? Albo jakiś element wydechu się skończył? A jeśli nie, to skrzynia biegów...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sie 2017, 20:33   

AccessX napisał/a:
lepsza byłaby klima z elektryki


A co za różnica że silnik będzie obciążany przez alternator napędzający sprężarkę elektryczną, czy sprężarka klimatyzacji będzie napędzana bezpośrednio z silnika? ;) Jeśli wydajność końcowa klimatyzacji miała by być podobna, obciążenie silnika również będzie podobne. A może nawet większe, bo z alternatorem będą dodatkowe straty.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 30 Sie 2017, 22:01   

slawomirro napisał/a:
MrMocny napisał/a:
w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...


No i sam sobie odpowiedziałeś. Silnik to nie jest.

Może też to być jakas głupotka :D Moze mocowanie wydechu lub jego osłon termiczych wpada w jakieś wibracje? Albo jakiś element wydechu się skończył? A jeśli nie, to skrzynia biegów...


Martwie sie :( Nie wiem.. Dziwne to, ze od 1.2 tys do okolo 2 rzezi a potem nagle cisza i auto chodzi idealnie. Nie mam pomyslu :(
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Sie 2017, 22:36   

gdybając, to wg mnie rezonans wydechu czy czegoś powinien również występować przy deptaniu gazu bez obciążenia (tj na luzie).


Natomiast widziałem multum silników (w tym moje byłe 1.6), gdzie np przy depnięciu z niższych obrotów odzywała się hydraulika.
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sie 2017, 14:52   

silnikiem benzynowym w tym wypadku w fieście nie jeździ się poniżej 2tys chyba, że tylko utrzymujesz prędkość :D ogólnie u mnie nic nie rzęzi w skrzyni, ale jak zejde poniżej 1500 i chce przyspieszyć to auto wyraźnie sie dusi, więc redukcja i powoli przyspieszam w mieście :P w trasie żeby sie rozpędzić to deptam auto nie do dechy, ale ciągne do ok 4k obrotów i następny bieg, z czwórki na piątke oczywiście mozna wczesniej, ale też nie za wcześnie bo spalimy więcej paliwa dając mu gaz w podłoge i powoli przyspieszając na piątce :D generalnie jazdy tym autem trzeba sie nauczyć, wyczuć w jakiej sytuacji możemy wrzucić wyższy bieg i że nie warto na wysokim biegu pod górke jechać chyba , że rozpędzony już jesteś :D podsumowując: jak dusisz silnik to nie dziw sie, że rzęzi, dusi sie i telepie całą budą. Rozsądne minimum do rozpędzania sie to 1800-2000rpm i ciągniesz dalej. To nie diesel że wrzucisz wyższy bieg, dasz gaz i jedzie :D
_________________
Pozdrawiam
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 31 Sie 2017, 17:53   

vegetagt napisał/a:
gdybając, to wg mnie rezonans wydechu czy czegoś powinien również występować przy deptaniu gazu bez obciążenia (tj na luzie).


Natomiast widziałem multum silników (w tym moje byłe 1.6), gdzie np przy depnięciu z niższych obrotów odzywała się hydraulika.


Chyba trafiłeś z ta hydraulika. Mam 2 nagrania. Nie wiem jak by je wam tu podrzucic.

Wstepnie powiem tak. Byl u mnir znajomy kolega mechanik. Sprawdzil sprzeglo, mowi ze jest dobre a nawet bardzo. Na drugim biegu pod gorke ciagnie bez gazu i wystaczy lekko puscic sprzeglo i juz czuc jak "bierze". Po drugie. Mowi, ze moze byc juz lekko wyfobiony wysprzeglik, poniewaz przy uruchamianiu silnika nawet juz na rozgrzanym cos szelesci a jak wciska sprzeglo to ucicha. Po 3 jakas "rolka". Nie wiadomo ktora bo trzeba osluchac. A z tymi obrotami to jest znak zapytania, bo moze byc od rolek.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sie 2017, 20:00   

tylko ja nie wiem, czy u ciebie jest hydro :P Bo kosiarki 1.1/1.3 to w mk2 miały regulacje zaworów śrubami :D
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 31 Sie 2017, 20:10   

Tylko powiedz mi co mowisz poprzez slowo hydraulika? Ja odebralem to jako hydraulika w sprzegle.

Ja obstawiam rolki tylko nie wiem gdzie.. mam nadzieje ze od napinacza a nie od innej czesci.., łańcuch :/ lub też wysprzeglik itp. Slychac to glownie z lewej strony auta lub lekko na srodku od strony kierowcy podczas przyspieszania do 2 tys obr.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sie 2017, 20:50   

na myśli miałem hydrauliczne popychacze w głowicy.
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 31 Sie 2017, 20:58   

Oj to raczej nie.. Tutaj akurat nie ma stukania czy pukania.. moge Ci podrzucic nagranie na Twojego prywatnego emaila? Zobaczysz o co mi chodzi... to jest odglos wlasnie takiej kosiarki przez chwile...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:01   

poślij na
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
to gdzies wrzuce, zeby reszta tez zobaczyla
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:35   

Poszło na email.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:38   

http://adam.szczury.biz/fkp/MrMocny__Fiesta.zip


edit: przesluchałem i w 13 to fakt, brzmi jak wysprzęglik lub lekko łożysko w skrzyni. W 15 to nie wiem, wg mnie chodzi normalnie :D
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Słw
Wysłany: 1 Wrz 2017, 08:42   

Yyyyy.. to jest masakra :/ Zaczynam juz lysiec.. nunu <???>

W 13 raczej wysprzeglik.. łożyska ponoc w nim niema...
Avco do 15 to niexmam zielonego pojecia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 167 9 Paź 2010, 22:09
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Brak nowych postów [MK3] 1.1C gaźnik przekładka silnika. Pytania.
fouks Mechanika 5 15 Lut 2010, 18:47
Gość
Brak nowych postów Pytania po remoncie silnika 2.0 Duratec 150km
Patryk2907 Mechanika silnika 7 30 Lip 2023, 14:38
Patryk2907
Brak nowych postów [MK3] pytanie dotyczace swapa z 1.1 na 1.6 16v zetec
pomoc
spaun21 Mechanika 9 12 Gru 2009, 20:47
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.