Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Cze 2006, 07:50 |
Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG |
Autor |
Wiadomość |
CRAZY [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:46 Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG
|
|
|
Czy ktoś mi powie jak się ma fitr stożkowy do gazu?
Mam zagazowaną fieścinę i chciałbym zamontować filtr sto. czy ma to sens, wykonanie i czy nie będzie głupie?
Dodam że nie nastawiam się na przyrost mocy tylko na doznania odsłuchowe silnika. |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:51
|
|
|
to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata..... |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:56
|
|
|
Łokmen napisał/a: | to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata..... |
może . pod warunkiem że wybiegnie przez okno z dwudziestopiętrowego budynku .
Co do połączenia stożka i lypygy to to już byłooooooooooo .
Da sie i jeżeli chodzi o wrażenia akustyczne jest podobno całkiem nieźle . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
CRAZY [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:57
|
|
|
Pytam tych co próbowali i maja na ten temat jakieś konkretne zdanie.
Chodzi mi głównie o to czy nie będzie się dławił, gasł itp.
Do kol. Łokmena : Nie proszę o ocenę mojego pytania ale sytuacji która przedstawiłem! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:06
|
|
|
Łokmen realnie ocenia sens takiego przedsięwzięcia więc jego odpowiedźjest jak najbardziej konkretna.
Musisz dobrać stożek o odpowiednio małej przepustowości i umieścićgo w zimnym odizolowanym miejscu bez bezpośredniego nawiewu zimnego powietrza . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
CRAZY [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:08
|
|
|
Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol: |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:13
|
|
|
Podstawowym zadaniem stożka w stosunku do oryginalnego filtra jest podawanie większej ilości powietrza, i zmniejszenie oporu tego powietrza, kiedy w gazie musi być akurat na odwrót, aby silnik ciągnoł powietrze z oporem, z za czym idzie wyssysał tez gaz z reduktora... czyli LPG i stożek to mija sie z celem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:21
|
|
|
CRAZY napisał/a: | Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol: |
to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?
Chcesz konkretów to pytaj konkretnie
dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol: |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:24
|
|
|
Umiejscowienie w Fieście Stożka to sprawa niezwykle trudna dla zwykłego garażowego majsterkowiczo-tunera :lol: . Stożek należy umieścić w miejscu jakie opisał Żółwik co jest trudne ponieważ Fiescie brak takiego miejsca.. Sprawę utrudnia fakt iż Obudowa Filtra powietrza jest tuż nad kolektorem wydechowym i łączy się taką śmieszną karbowaną pseudo metalową rurą w celu zasysania ciepłego powietrza do silnika np. w zimie. Obejscie tego jest dość kłopotliwe. Mówią ,że cel uświęca środki.. w Twoim przypadku cel jaki sobie postawiłeś to nie Wzrost mocy silnika ( nierealny z resztą ) a brzmienie 'silnika'.. Powiem Ci szczerze ,że po osiągnieciu celu strasznie się rozczarujesz.. bo dzwięk owszem zmieni się.. ale nie na tyle żeby zadowolił Twoje uszy i sprostał wcześniejszym oczekiwanią co do efektu.. Stożek kosztuje około 100zł.. do tego dolicz sobie obudowę, izolator termiczny itp... wychodzi około 250złotych (minimum [ najtaniej licząc] a nigdy nie wiesz co się jescze przyda 'po drodze' ) tak więc proponuje Wyciachać Twoj przepalony (chyba) katalizator i w jego miejsce wstawić albo strumienicę (co do której nie mam większego przekonania) bądz też wspawać rurkę.. i zainwestować w jakiś dobrej klasy/firmy ( niepotrzebne skreślić ) tłumik końcowy (basowy).
Pozdrawiam - pijany fiesto-poeta
[ Dodano: Nie Cze 12, 2005 12:26 am ]
Żółwik Tuptuś napisał/a: | CRAZY napisał/a: | Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol: |
to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?
Chcesz konkretów to pytaj konkretnie
dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol: |
To w silnikach na wtrysku (zagazowanych) są Mixery? Bo mi się wydawało ,że tylko w zagazowanych gaźnikowcach
Z góry dzięki za odp. |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:31
|
|
|
a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?
to nie jest mixer ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:34
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?
to nie jest mixer ? |
Jest, jest.. Dzięki i Sorry
-----------------------------
Crazy... z tym stożkiem to jesteś crazy... |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Junior [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:37
|
|
|
jedno powiem jak jest samochód na lpg to możesz mnieć problemy z gasśnięciem auta podczas dojezdzania do świateł w miescie na luzie gaz nie lubi dózej ilosvi powietrza POZDRAWIAM |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:41
|
|
|
nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu. |
|
|
|
|
Kurtus [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:44
|
|
|
zefir napisał/a: | nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu. |
moze i tak ale nie przy instalacji gazowej |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:54
|
|
|
Moż powiem cos na przykładzie XR2i 1.8 16v + LPG . Zalożyłem na próbę stozek i jeżeli chodzi o wolne obroty to silnik chodził jak najbardziej poprawnie. Co do mocy to dość znacznie pogorszył się "dół" na wyższych obrotach chodził podobnie jak bez stożka przy okazji od ok. 5 tyś strasznie ryczał Dodam jeszcze ze nie miałem zrobionego dolotu chłodnego powietrza na niego , stąd moze odczucia co do mocy mogły by się zmienić gdyby takie zrobić. |
_________________
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 10:58
|
|
|
Nic by to nie dało. Założenie stożka wiąze sie pogorszeniem elastyczności (czyli brak dołu) - poprawia moc tylko w zakresie górych obrotów. |
_________________
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 12:39
|
|
|
misiac temu zalozylem gaz... piersze moje pytanie czy moze zostac stozek czy dac spowrotem puszke ze zwyklym filtrem...
odpowiedz gazownika.... stozek nie stanowi tu zadnego problemu jak juz jest to skafiguruja komputer pod niego. ale gdy bym mial zwykla puche przy zamontowanym juz gazie i dopiero pozniej zalozyl stozek to moglo by sie cos dziac niepozadanego.. |
|
|
|
|
ehaer [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 19:07
|
|
|
wg mnie storzek + lpg to bzdura juz lepiej czasem na bezyne wrzucic i ma sie wiekszy przyrost mocy , po drugie z tego co wiem lpg zle wspolpracuje z zimnym powietrzem (w moim poprzednim samochodzie zimą bez dolotu cieplego powietrza samochod szarpal ) a storzek potrzebuje miec zimniutko |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2005, 19:53
|
|
|
hm i tak i nie . Gaz generalnie lubi zimno . Pod warunkiem ze jest to zimne powietrze . Szarpie dla tego ze do każdej temperatury gaz potrzebuje inna mieszanke powietrza . Na ciepłym temperatura cały czas jest podobna ok 50 stopni czasami więcej i ustawisz lpg i auto jest mułowate ale nie gaśnie . cała sztuka tak skonfigurować LPG zeby chodziło na zimnym powietrzu i i miało jakiś system regulacji składu meszanki . Hm daja taka możliwość lepsze komputery gazowe które moga strować silnikiem krokowym parownika. Hm efekt jest taki ze komp gazowy po sondzie lambda wie czy mieszanka jest uboga czy nie i do tego dostosowuje otwarcie przepustnicy . Ale to tyczy sie tylko strowników które maja coś ala mapa paliwowa . |
|
|
|
|
|