Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
2 Cze 2006, 07:50
Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG
Autor Wiadomość
CRAZY
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 22:46   Stożek , Filtr powietrza , Dolot , LPG

Czy ktoś mi powie jak się ma fitr stożkowy do gazu?
Mam zagazowaną fieścinę i chciałbym zamontować filtr sto. czy ma to sens, wykonanie i czy nie będzie głupie?
Dodam że nie nastawiam się na przyrost mocy tylko na doznania odsłuchowe silnika.
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:51   

to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata.....
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2005, 22:56   

Łokmen napisał/a:
to tak jak byś sie pytał czy kulawy może biec na 100m i pobić rekord świata.....


może . pod warunkiem że wybiegnie przez okno z dwudziestopiętrowego budynku .

Co do połączenia stożka i lypygy to to już byłooooooooooo .
Da sie i jeżeli chodzi o wrażenia akustyczne jest podobno całkiem nieźle .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
CRAZY
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 22:57   

Pytam tych co próbowali i maja na ten temat jakieś konkretne zdanie.
Chodzi mi głównie o to czy nie będzie się dławił, gasł itp.

Do kol. Łokmena : Nie proszę o ocenę mojego pytania ale sytuacji która przedstawiłem!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:06   

Łokmen realnie ocenia sens takiego przedsięwzięcia więc jego odpowiedźjest jak najbardziej konkretna.

Musisz dobrać stożek o odpowiednio małej przepustowości i umieścićgo w zimnym odizolowanym miejscu bez bezpośredniego nawiewu zimnego powietrza .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
CRAZY
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 23:08   

Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:13   

Podstawowym zadaniem stożka w stosunku do oryginalnego filtra jest podawanie większej ilości powietrza, i zmniejszenie oporu tego powietrza, kiedy w gazie musi być akurat na odwrót, aby silnik ciągnoł powietrze z oporem, z za czym idzie wyssysał tez gaz z reduktora... czyli LPG i stożek to mija sie z celem...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:21   

CRAZY napisał/a:
Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:


to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?

Chcesz konkretów to pytaj konkretnie

dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:24   

Umiejscowienie w Fieście Stożka to sprawa niezwykle trudna dla zwykłego garażowego majsterkowiczo-tunera :-P :lol: . Stożek należy umieścić w miejscu jakie opisał Żółwik co jest trudne ponieważ Fiescie brak takiego miejsca.. Sprawę utrudnia fakt iż Obudowa Filtra powietrza jest tuż nad kolektorem wydechowym i łączy się taką śmieszną karbowaną pseudo metalową rurą w celu zasysania ciepłego powietrza do silnika np. w zimie. Obejscie tego jest dość kłopotliwe. Mówią ,że cel uświęca środki.. w Twoim przypadku cel jaki sobie postawiłeś to nie Wzrost mocy silnika ( nierealny z resztą ) a brzmienie 'silnika'.. Powiem Ci szczerze ,że po osiągnieciu celu strasznie się rozczarujesz.. bo dzwięk owszem zmieni się.. ale nie na tyle żeby zadowolił Twoje uszy i sprostał wcześniejszym oczekiwanią co do efektu.. Stożek kosztuje około 100zł.. do tego dolicz sobie obudowę, izolator termiczny itp... wychodzi około 250złotych (minimum [ najtaniej licząc] a nigdy nie wiesz co się jescze przyda 'po drodze' ) tak więc proponuje Wyciachać Twoj przepalony (chyba) katalizator i w jego miejsce wstawić albo strumienicę (co do której nie mam większego przekonania) bądz też wspawać rurkę.. i zainwestować w jakiś dobrej klasy/firmy ( niepotrzebne skreślić :hihihi: ) tłumik końcowy (basowy).

Pozdrawiam - pijany fiesto-poeta

[ Dodano: Nie Cze 12, 2005 12:26 am ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:
CRAZY napisał/a:
Tuptuś mów dalej i dokładniej a ja słucham :lol:


to ja słucham . jaka jest średnica mixera w twoim dolocie i o ile zmiejsza on średnicę dolotu ?

Chcesz konkretów to pytaj konkretnie

dobierz stożek o przepustowości takiej jak twój filtr powietrza ( lub mniejszej ) wtedy jak go dobrze założysz to nie będzie gasł ani się dławił . Ale przecież to wiesz skoro chcesz siebawićw stożki :lol:


To w silnikach na wtrysku (zagazowanych) są Mixery? Bo mi się wydawało ,że tylko w zagazowanych gaźnikowcach :he:

Z góry dzięki za odp.
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:31   

a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?

to nie jest mixer ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11 Cze 2005, 23:34   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a jak w takim razie w silniku z wtryskiem ( mono ) i instalacją gazową ciśnieniową ( nie wtrysk gazu ) gaz dostaje sie do dolotu ?

to nie jest mixer ?


Jest, jest.. Dzięki i Sorry


-----------------------------

Crazy... z tym stożkiem to jesteś crazy...
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Junior
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 23:37   

jedno powiem jak jest samochód na lpg to możesz mnieć problemy z gasśnięciem auta podczas dojezdzania do świateł w miescie na luzie gaz nie lubi dózej ilosvi powietrza :-) POZDRAWIAM
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:41   

nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu.
 
 
 
Kurtus
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 09:44   

zefir napisał/a:
nie wiem jak u Was w MK3 ale u mnie w zetecu MK4 jest super umiejscowiony filtr powietrza i mozna kupic stozek-zestaw K&N 57i drugiej generacji i masz super dolot juz dedykowany i wszystko powinno gites chodzic, ja tak u Siebie chce zrobic w ty miesiacu.


moze i tak ale nie przy instalacji gazowej :-)
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:54   

Moż powiem cos na przykładzie XR2i 1.8 16v + LPG . Zalożyłem na próbę stozek i jeżeli chodzi o wolne obroty to silnik chodził jak najbardziej poprawnie. Co do mocy to dość znacznie pogorszył się "dół" na wyższych obrotach chodził podobnie jak bez stożka przy okazji od ok. 5 tyś strasznie ryczał :P Dodam jeszcze ze nie miałem zrobionego dolotu chłodnego powietrza na niego , stąd moze odczucia co do mocy mogły by się zmienić gdyby takie zrobić.
_________________
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 12 Cze 2005, 10:58   

Nic by to nie dało. Założenie stożka wiąze sie pogorszeniem elastyczności (czyli brak dołu) - poprawia moc tylko w zakresie górych obrotów.
_________________
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Cze 2005, 12:39   

misiac temu zalozylem gaz... piersze moje pytanie czy moze zostac stozek czy dac spowrotem puszke ze zwyklym filtrem...

odpowiedz gazownika.... stozek nie stanowi tu zadnego problemu jak juz jest to skafiguruja komputer pod niego. ale gdy bym mial zwykla puche przy zamontowanym juz gazie i dopiero pozniej zalozyl stozek to moglo by sie cos dziac niepozadanego..
 
 
 
ehaer
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 19:07   

wg mnie storzek + lpg to bzdura juz lepiej czasem na bezyne wrzucic i ma sie wiekszy przyrost mocy , po drugie z tego co wiem lpg zle wspolpracuje z zimnym powietrzem (w moim poprzednim samochodzie zimą bez dolotu cieplego powietrza samochod szarpal ) a storzek potrzebuje miec zimniutko
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Cze 2005, 19:53   

hm i tak i nie . Gaz generalnie lubi zimno . Pod warunkiem ze jest to zimne powietrze . Szarpie dla tego ze do każdej temperatury gaz potrzebuje inna mieszanke powietrza . Na ciepłym temperatura cały czas jest podobna ok 50 stopni czasami więcej i ustawisz lpg i auto jest mułowate ale nie gaśnie . cała sztuka tak skonfigurować LPG zeby chodziło na zimnym powietrzu i i miało jakiś system regulacji składu meszanki . Hm daja taka możliwość lepsze komputery gazowe które moga strować silnikiem krokowym parownika. Hm efekt jest taki ze komp gazowy po sondzie lambda wie czy mieszanka jest uboga czy nie i do tego dostosowuje otwarcie przepustnicy . Ale to tyczy sie tylko strowników które maja coś ala mapa paliwowa .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Stożek , Filtr powietrza , Dolot
Gość Tuning mechaniczny 3 27 Maj 2005, 13:01
Danio
Brak nowych postów Stożek , Filtr powietrza , Dolot
kangurczak Tuning mechaniczny 13 9 Wrz 2004, 21:49
Gość
Brak nowych postów [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza )
anulaaaaa87 Tuning mechaniczny 20 16 Kwi 2021, 11:09
Kriszrudy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.