MK3 Silnik 1.6 XR2 ciągły problem |
Autor |
Wiadomość |
Miedziany
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Lip 2017, 11:15 MK3 Silnik 1.6 XR2 ciągły problem
|
|
|
Witam mam silnik jak w tytule nie mogę sobie już z nim poradzić coś go boli. Zacznę morze od tego co wymieniłem po zakupie. A więc zaraz po kupnie autka silnik wyleciał na stół rozebrany w drobny mak. W pierwszej kolejności poszły wszystkie panewki i pierścienie, stare nie były złe ale jak silnik na stole to wolałem zmienić. Wszystko poszło w nominał firmy mahle. Silnik miał być doładowany więc tłoki na tokarce wyrównane z tych garbów by troszkę odprężyć. Tłoki z korbowodami były ważone co do grama. Zamach też trzeba było toczyć bo wytarty był od tarczy sprzęgła 700g odeszło. Głowica, poszły nowe popychacze,wałek, gniazda zaworowe i grzybki dotarte. A teraz o tym co go boli jak się jedzie ze stałą prędkością czuć jak poszarpuje delikatnie ale czuć, jazda w korku to już masakra.Gdy rano odpalam silnik jest cicho tylko wydech i delikatne cykacie zaworów słychać, jak silnik się rozgrzeje to zawory klepią tak że w kabinie słychać. Ma ktoś jakieś pomysły ? |
_________________
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 30 Lip 2017, 11:56
|
|
|
Może jakis zły olej?:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Miedziany
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Lip 2017, 12:26
|
|
|
Już nie wiem co tam lać, w ciągu 3 miesięcy 3 razy olej zmieniałem był mobil1 10w40, motorcraft 10w40, ford formuła f 5w30. Na tym ostatnim chyba najgorzej, lecz dużej różnicy nie ma. Chyba zeteka trzeba będzie szukać bo ten silnik mnie wykończy. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 22:50
|
|
|
ciśnienie oleju sprawdź na ciepłym |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Miedziany
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 19:33
|
|
|
Coś po kombinuje z tym olejem. Mam takie pytanie duża różnica jest między tym 1.6v8 a zetekiem 2.0. Jest sens zmieniać silnik ? |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 20:01
|
|
|
wgl pompę oleju zdejmowałeś i sprawdzałeś jak wyglądają rotory i zawór przelewowy?
czy jest sens, zależy w jakim naprawdę stanie jest ten obecny silnik. Do zeteca musiałbyś mieć łapy wiązkę, alternator, i zależnie czy silnik jest z mondeo, czy z escorta również miskę, pompę oleju i koło zamachowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Miedziany
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 20:48
|
|
|
Wszystko było rozbierane i czyszczone. Cały silnik rozebrałem i złożyłem osobiście w domu. Każda podejrzana część została wymieniona. Co do zeteka to w fieście był właśnie zetek 1.6 ale miałem ten z xrki i na niego postawiłem. Z zeteka została mi tylko pompa oleju, łapy, mocowanie wspomagania i altek. Ten silnik który teraz mam był ładowany kompresorem na 0.6bara ale głośne to było i kompresor do sprzedania poszedł zostało wolnossące 1.6 z przetoczonymi tłokami. Teraz to troche muł jest. Nie wiem co dalej. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Sie 2017, 21:46
|
|
|
to sprawdź ciśnienie oleju |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Miedziany
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2 Sie 2017, 17:18
|
|
|
Muszę gdzieś manometr dorwać bo nie mam takiego urządzenia. |
_________________
|
|
|
|
|
Bujakowski
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Paź 2018, 15:17
|
|
|
Bez problemu dorwiesz go w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. Ostatnio kupowałem części pod volviaka w zaprzyjaźnionym serwisie [URL=ssspam/]spam/[/URL]. Stamtąd polecili mi udać się do spam24. W niezłych cenach mają tam manometry |
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 4 Paź 2018, 17:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|