Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
Autor Wiadomość
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 151
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lip 2017, 14:42   [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne

Witam
ostatnio żona miała dużo przejść ze swoją Fiestą, w ASO "życzliwi" wlali w głowę kilka informacji, których nie umiem zweryfikować :ups:
Pierwsza to taka, że "za małe jest sprzęgło do mocy silnika i należy starać się ruszać gdzie tylko da radę bez dodawania gazu, bo to oszczędza sprzęgło"
Jedyne takie miejsce dla mnie to parking i na światłach gdy nie ma wielkiej kolejki. Co z włączaniem się z podporządkowanych dróg ze stopu ?
Druga to taka, "żeby nie słuchać wskaźników informujących o zalecanej zmianie biegów, tylko jeździć "normalnie"" - jak rozumiem, chodzi o to, by jeździć bez zwracania uwagi na to, że się ma turbinę.
Jakie są praktyczne zalecenia ? Jasne, żeby nie kręcić wysoko nierozgrzanego silnika, ale poza tym ?
Ponieważ jestem "starej daty" to pamiętam wpajaną mi zasadę "diesel 2000obr maxymalnie - benzyna 2000obr. minimum", teraz konstrukcja silników się zmieniła (prawie wszystko co ma trochę mocy ma turbo) - jak wygląda rzeczywistość teraz ?
_________________
Jest od listopada 2014
 
 
mskgs 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Sie 2017, 08:03   

Na chłopski rozum i po przejechanych prawie 70 tys. km z tym silnikiem tylko 100KM :)
1) Niech się w głowę pukną. Co zresztą sam zauważyłeś - jak sobie wyobrażasz ruszanie bez gazu ? Chyba że mają na myśli jazdę na pólsprzęgle i wieczne "palenie" przy ruszaniu - wtedy jak najbardziej racja, w ten sposób każde sprzęgło wykończysz. Niestety często widuję na parkingu uzdolnionych ludzi, którzy cisną gaz z upuszczonym lekko sprzęgłem, żeby gdzieś podjechać/poprawić.
2) Tutaj racja - niestety wskaźnik we Fiescie trochę za szybko się pojawia, obroty po zmianie biegu są za niskie i czuć wibracje. Przy tym silniku to IMO minimum 1700-1800 obrotów.

Pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Regulamin forum: Porady eksploatacyjne
Niestosowanie regulaminu prowadzi do kasowania tematów
szynszyl Porady eksploatacyjne 0 17 Kwi 2011, 16:20
szynszyl
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 167 9 Paź 2010, 22:09
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 08:07
FFDriver


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.