Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
silnik krokowy czy czujnik przepustnicy
Autor Wiadomość
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 09:00   silnik krokowy czy czujnik przepustnicy

Naczytałem sie wiele razy o silniczku, o czujniku tylko do tego wszystkiego mam pytanie bo właściwie już sie pogubiłem. Problem mam z opadającymi obrotami które wracaja do normy po chwili (gaz) i falujacymi na benie oraz na benie dziura na niskich obrotach. i tweraz konkretne pytanie CO WYMIENIC czujnik polozenia czy silnik krokowy bo nie wiem co za co odpowiada, a wlasciwie zawsze oba sie pojawiaja przy takich probemach (opisach)
 
 
Maniek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 09:43   

Witam, panowie miałem ten sam problem, ale zauważyłem ze przewody jakie odchodzą do czujnika położenia przepustnicy są strasznie liche (potwierdzam doświadczeniem z wielu fiest) tzn. są bardzo kruche - izolacja praktycznie sama z nich schodzi.
Co tu duzo mówic wymontowałem czujnik wraz z przewodami patrzę a wewnątrz osłony izolacja zlazła blać całkowicie i przewody te stykały sie ze sobą....... :-/

W moim przypadku zaizolowałem porządnie o nowa te przewody i problem zniknął. :jupi: :brawo:

Polecam sprawdzić te przewody może w wielu przypadkach pomóc! ;-)

Pozdrawiam
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 09:46   

hmm, to rozwiazanie na które nie wpadłem, dzis sprawdze te przewody
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 12:02   

Zobacz post 12.
Rozwiązanie problemu?
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 12:13   

rozwiazanie chwilowe, a nie chce półśrodków, mam namiar na czujniki i silnik za 150zl kazdy (nowka), niestety nie mam mozliwości zwrotu a nie chce wymieniac czegoś co jest dobre (nie stac mnei na to) i dlatego jest pytanie KTÓRE WYMIENIAC?
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 23:24   

AeRJot napisał/a:
rozwiazanie chwilowe, a nie chce półśrodków...

Przeczytałeś wszystkie posty???
Jeśli nie - to przeczytaj. Nie chodzi mi o ten sposób z ogłupianiem komputera.

Jeszcze to przeczytaj. (przedostatni). Może pomoże?
POZDRO.
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2005, 23:59   

wiec tak, przeczytałem wszystkie (dla pewnosci raz jeszcze) ale u mnei nei zawisaja tylko spadaj do poziomu 450-500, czyszczenie, odoliwianie i izolowanie przeprowadzone (kostki nie lutowalem, ale w ruch poszedl grafit) i ... dupa nic nie daje, a potem przez 2 tygodnie jest cacy i znow zabawa od konca (swiece, filtry, kable nie maja jeszcze 10.000, wiec jest oki)
problemy tez sa na postoju, bez hamulca
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 01:10   

Wiem że we Fieście jest coś takiego jak czujnik prędkości obrotowej wału korbowego. Może to on fixuje? Może wystarczy przeczyścić w nim połączenia przewodów - tak tylko zgaduję :?
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 01:14   

hmm, z czyms takim sie nei spotkalem, a gdzie to mozna znalesc, i jak to wyglada?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Cze 2005, 09:38   

AeRJot napisał/a:
hmm, z czyms takim sie nei spotkalem, a gdzie to mozna znalesc, i jak to wyglada?

Czujnik jest odpowiedzialny za zapłon, więc wystarczy sprawdzić lampą jak jest podawany zapłon aby wykluczyć czujnik i instalacja zapłonową....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
coccolino
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 10:17   

AeRJot napisał/a:
hmm, z czyms takim sie nei spotkalem, a gdzie to mozna znalesc, i jak to wyglada?

Czujnik ten umieszczony jest na tylnej ścianie kadłuba silnika (po stronie kolektora wylotowego) i skierowany w stronę koła zamachowego. ... tyle wyczytałem o nim, a wygląda pewnie jak czujnik ;) Jeszcze raz powtarzam, że nie wiem czy to jego wina - tak poprostu sobie strzeliłem.
Najbardziej podejrzany jest silniczek krokowy. On to właśnie reguluje wychylenie przepustnicy w czasie rozruchu i na biegu jałowym. Nie trzeba go jednak zaraz wymieniać. Można go "zregenerować" we własnym zakresie - poszukaj na Forum (było sporo na ten temat).
 
 
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 12:34   

Witam!!!
Pierwsze rzecz jaką powinieneś zrobić z racji że jest to już wtrys i jest ECU to podpiąźć tester i wywołac kody migowe. i wyedy myśleć co dalej, bo tak to mozna szukać igły w stogu siana.
U mnie waucie komp nie pokazuje nic, a delikatna dziura jest(wczesniej bylo gorzej przed wymiana swiec, ale z tego co sie orientuje to fiesty maja cisnienie na wtryskach 1bar, dlatego delikatnie sie dlawia na wolnych obrotach, fiesta pracuje lepiej przy niewiele wyższym cisnieniu, ale to wiąże sie z droższą eksploatacja czyli wyższe spalnie.
pozdraiwam..
Łukasz
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2005, 14:06   

zgadzam sie ze zczytanie bledów jest najprostrze ale ... tez najdrozsze, w poznaniu zczytanie bledow bez wydruku to koszt ponad 200zl, chyba ze ktos ma schemat takiego testera i schematu podlaczenia to pod instalacje, bylbym wdzieczy za pomoc
 
 
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2005, 09:22   

cos chyab nie jestes w temacie jesli chodzi o zczytywanie kodow. no ale nic, wcisniej szukaj i napewno znajdziesz
bylo to omawiane tyle razy ze napewno cos znajdziesz, i nie bedzi ecie to kosztowalo 200pln tylko <1pln dioda i opornik,no i ewentualne przewody.
pozdrawiam..
Łukasz
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2005, 09:37   

to fakt nie jestem w temacie, to moj pierwszy samochod z "kompem" znalazlem juz kody błedów tylko nadal nie wiem jak sie do tego zabrac (choc nadal szukam) juz sie domyslam ze ten "tester" to tylko dioda z opornikiem na +'ie, ale jakby ktos byl tak mily i ulatwil mi do czegoo (gdzie) mam sie wpiac i jaki jest system odczytywania bledów.

Przekopuje sie przez forum, ale wszedzie widze tylko "kiedys było, ktos pisal jak zrobic" itp znalazlem opis z woltomierzem analogowym (ktorego nei posiadam) czy to samo mozna zrobic zamieniajac go na diode? i jesli dobrze zrozumialem, najpierw "mryga" na piewsza cyfle a potem na druga.
 
 
krajeś82
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2005, 08:55   

[quote="Maniek"]Witam, panowie miałem ten sam problem, ale zauważyłem ze przewody jakie odchodzą do czujnika położenia przepustnicy są strasznie liche (potwierdzam doświadczeniem z wielu fiest) tzn. są bardzo kruche - izolacja praktycznie sama z nich schodzi.
Co tu duzo mówic wymontowałem czujnik wraz z przewodami patrzę a wewnątrz osłony izolacja zlazła blać całkowicie i przewody te stykały sie ze sobą....... :-/

W moim przypadku zaizolowałem porządnie o nowa te przewody i problem zniknął. :jupi: :brawo:

Polecam sprawdzić te przewody może w wielu przypadkach pomóc! ;-)

Witam!Jestem tu nowy.Stalem sie szczesliwym albo nie szczesliwym posiadaczem Fiesty 1,1 3d totalny golas;)!Po jakims czasie dotknela mnie ta sama bolaczka z obrotami co wiekszosc z Was.Najpierw przyczyny kazano mi szukac w serwo!Czesciowo mieli racje,bo pierscien przy korektorze ssacym byl popekany i lapal lewego powietrza.Kupilem nowy,wymienilem i bylo lux(przez 1dzien)!No i dlaej poszukiwania.Doczytalem sie tutaj ze to wlasnie moze byc silnik krokowy albo czujnik przepustnicy.Rozebralem zajrzalem i.... oslony na przedodach poprostu zostawaly na palcach(ręki)!Zaizolowalem i jest OGROMNA poprawa!Z tym ze jeszcze planuje przeczyscic krokowca,bo mimo wszystko troszke potrafi przytrzymac obroty.Ale to juz nie jest to samo co wczesniej!A poza tym to jeszce czeka mnie wymiana pierscieni i wszystkich uszczelek bo bardzo lubi pic olej i pierdziec na niebiesko,ale tylko na wyzszych obrotach,na normalnych nic nie iwdac zeby lecialo z tlumika. Tak wiec zbieram kase na robotke;)!Jakies propozycje?Chetnie dowiem sie jeszcze wielu ciekawych rzeczy co moze byc felernegow aucie i jak to samemu usunac.POzdrawiam wszystkich:)!
 
 
lukjar6
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2005, 09:45   

Witam!!!
szukac!!!
http://www.fiestaklubpols...ighlight=tester
 
 
AeRJot
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2005, 16:44   

PILNE !!! nadal chodzi o to ze po puszczeniu gazu schodzi do 400-500obrotów i po chwili sie podnosi do 1100 (gaz)

własnie przed chwilą wyciągnołem czujnik poł przepustnicy (czerowny potencjometr) izolacja była .... oki nie było jej na jednym z przewodów, zaizolowałem i ... NIC zadnych zmian, przypadkowo tez przy jednej z prób nie podłaczyłem go i .... pracował tak samo.
PYTANIE: czy to dowodzi ze czujnik całkowicie jest padniety (praca z i bez taka sama) czy tego ze to coś innego (silnik krokowy)
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 27 Cze 2005, 21:14   

a jak to wyciągnąłeś, to miałeś jakiś miernik w łapie?
 
 
 
magmike 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2005
Posty: 18
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 27 Cze 2005, 21:46   

troche to dziwne bo silnik po odłączeniu czujnika/potencjometru powinien chodzić średnio dobrze (chodzi mi o tryb awaryjny). Może u Ciebie ten tryb ma właśnie taki charakter i przy założeniu, że czujnik jest całkowicie padnięty silnik z nim i bez niego chodzi tak samo.
_________________
Fiesta 1,1 KAT. GFJ 1994 mk3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Silnik krokowy & czujnik położenia przepustnicy -raz jes
Kilka uwag dla ludzi, którzy chcą to sobie reanimować :)
mdcs Elektryka 2 17 Lip 2005, 00:03
Gość
Brak nowych postów Silnik : Czujnik położenia przepustnicy CPP budowa naprawa
Gość Elektryka ogólna 71 4 Lut 2015, 01:09
brewa7


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.